!
тест
ТЕСТ
Сайт працює в тестовому режимі

Підсумки роботи зі зверненнями

Про роботу зі зверненнями громадян
у виконавчих органах міської ради
у першому півріччі 2017 року

 

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» виконавчими органами Запорізької міської ради здійснювалися відповідні організаційно-управлінські заходи.

 

1. Статистичні дані

Протягом першого півріччя 2017 року до виконавчого комітету Запорізької міської ради всього надійшло 10045 звернень від 79968 громадян, що на 3,7% (+359) більше у порівнянні з 2016 роком (було 9686 звернень). З них:

  • 9732 (було 9191) кількість звернень, що надійшли поштою (письмові звернення), в т.ч. через «Урядову гарячу лінію» 4862 (було 4686), безпосередньо через ОДА – 248 (було 164); через «Запорізький обласний контактний центр» 998 (було 652); через прокуратури різних рівнів – 69 (було 61); через електронні петиції – 457 (реєстрація розпочата з 01.01.2017).
  • 313 (було 493) кількість звернень, які подано громадянами на особистому прийомі міського голови та його заступників.

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 88,9%. Скарги становлять 5,5% усіх звернень, пропозиції (зауваження), листи – 5,6%.

Кількість повторних звернень у порівнянні з 2016 роком стабільна і становить 7,6% (765) (було 756 – 7,8% в 2016 році) від загальної кількості. Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування. Значна кількість повторних звернень відноситься до сфери житлового-комунального господарства (ремонт житлових будинків, переведення гуртожитків до комунальної власності міста), землевідведення, зокрема спірне землекористування.

У порівнянні з минулорічним періодом на 10%5662 - у 2016 році до 6248 у 2017 році) збільшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами влади. Це, зокрема, пов’язано з функціонуванням соціальних проектів «Урядова гаряча лінія», «Запорізький обласний контактний центр», «Електронні петиції», що надало можливість громадянам звертатись за телефоном чи на електронну адресу до органів влади, інколи по декілька разів з одного і того ж питання. Підвищилась активність громадян, які є постійними респондентами.

Через соціальний проект «Урядова гаряча лінія» протягом першого півріччя 2017 року на розгляд надійшло 4862 звернень, що складає 48,40% від загальної кількості звернень, тобто на рівні минулорічних показників (було 4686; 48,39%). Звернення, які надійшли через УГЛ, реєструються в загальній системі «Письмові звернення громадян» з позначкою: «Урядова гаряча лінія через ОДА».

Кількість звернень, які надійшли безпосередньо через Запорізьку обласну державну адміністрацію, складає 248 звернень, що в 1,5 рази більше минулорічних показників (було 164).

В 2015 році розпочав свою роботу «Запорізький обласний контактний центр», через який за перше півріччя 2017 року надійшло на розгляд 998 звернень (було 652), що складає 9,94% від загальної кількості та в 1,5 рази більше минулорічних показників.

З метою розширення можливостей реалізації права громадян на звернення до Запорізької міської ради, передбаченого Конституцією України, із застосуванням ефективних новітніх методів, зокрема, шляхом електронної петиції, відповідно до ст.23-1 Закону України «Про звернення громадян» міською владою запроваджено можливість звернення громадян до міської влади через електронні петиції з 01.01.2017. За звітний період зареєстровано 457 електронних петицій, з них набрали понад 750 голосів 18 петицій. Всі петиції депутатами міської ради розглянуто на сесійних засіданнях та прийнято відповідні управлінські рішення (14 петицій підтримано, 4 петиції - не підтримано). Петиції, які не набрали належну кількість голосів (всього 439), зареєстровані та розглянуті як звернення згідно ЗУ «Про звернення громадян».

Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою зверталися найменш соціально захищені категорії громадян: інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни, бойових дій, бойових дій в локальних війнах, інваліди армії, - 142, учасники бойових дій (АТО), учасники АТО, родина загиблого в АТО – 222, інваліди дитинства, інваліди загального захворювання, інваліди 1,2,3 групи – 505, ветерани праці - 59, пенсіонери - 2639, діти війни – 118, переселенці з зони АТО – 54, члени багатодітних сімей та самітні матері – 193, учасники ліквідації наслідків аварії та потерпілі від аварії на ЧАЕС – 11, діти-сироти – 1, Матері-героїні – 5. Всього дописувачів, які потребують соціального захисту та підтримки, 39,3 відсотки (3949) від загальної кількості.

 

2. Аналіз тематики питань за зверненнями громадян

За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради в першому півріччі 2017 року, найбільш актуальними були питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства. На другому місці – питання соціального захисту населення, на третьому – питання земельних відносин.

Питання, що відносяться до сфери житлово-комунального господарства складають 45,58% (4579) від усіх звернень (в 2016 році - 4009; 41,38%).

Перше місце серед них посідають питання з категорії комунального господарства. На 2,39% у 2017 році у порівнянні з минулорічними показниками (1995 (19,86%) в 2017 проти 1692 (17,47%) в 2016) збільшилась кількість звернень з питань комунального господарства. Основними являються питання будівництва і ремонту доріг (174); освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану, благоустрою прибудинкових територій (514); забезпечення паливом, опалення (324); гарячого та холодного водопостачання (302)

На другому місці заяви щодо експлуатації та ремонту житла – 12,6% (1267) ( проти 1086 – 11,2% у 2016).

Кількість звернень з питань плати за житлово-комунальні послуги на третьому місці – 667 – 6,64% (проти 504 (5,2%) за минулорічний період). Заяви з питання поліпшення житлових умов складають 1,67% (168) - на четвертому місці (було 238; 2,45%).

Слід зазначити, що протягом 2017 року на ім'я міського голови надійшло ряд звернень від громадян зі словами подяки за надану допомогу та професіоналізм працівникам КП «Титан», КП «ЕЛУАШ», КП «Основаніє».

Однак, існують і не вирішені проблеми за зверненнями громадян.

Так, станом на 01.07.2017 та додатковому контролі на 2017 рік залишаються понад 1250 звернень, які надійшли на розгляд в 2014-2016 роках, та понад 600 звернень, які надійшли на розгляд в 2017 році.

Не вирішеними залишаються питання протікання швів, ремонту внутрішньоквартальних доріг. Є необхідність обов’язково включити в плани робіт на 2017 рік питання, які порушили громадяни у зверненнях в 2014-2016 роках для їх остаточного вирішення.

В зв’язку з підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги значно значна кількість звернень громадян з питань соціального захисту населення ( 30,36% - 3052 у 2017 році; 33,54% - 3249 у 2016 році). Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання:

- надання матеріальної допомоги, призначення і виплати соціальних допомог (406 – 13,39%);

- призначення і виплата субсидій (2311 – 75,72%).

Значна кількість звернень надійшла на розгляд з питань землекористування та приватизації земельних ділянок – 612 (6,09%) від загальної кількості ( в 2016 році – 816 звернень, 8,42%). Але в порівнянні з 2016 роком їх кількість зменшилась на 204 звернення.

Питання землевідведення під нове будівництво залишається актуальним. Зокрема, протягом 2017 року питання щодо виділення земельних ділянок під нове будівництво порушили 163 учасника бойових дій (АТО).

Кількість звернень громадян з питань транспорту у порівнянні з минулорічними показниками збільшилась на 205 звернень ( 274 (2,82%) у 2016 році; 4,76% - 479 у 2017 році). Питаннями, що порушують громадяни у своїх зверненнях, є, зокрема, робота пасажирського транспорту (204), перевезення пільгових категорій громадян (55). Кількість звернень громадян з питань зв’язку зросла (33 – 2016 рік, 41 – 2017 рік) і складає 0,4% від загальної кількості звернень. Основна причина збільшення – крадіжка кабелю телефонних ліній.

Кількість звернень з питання охорони здоров’я збільшилась на 62 звернення: 375 звернень (3,87%) у 2016 році проти 437 (4,35%) - у 2017 році (+62 звернень). Причиною такого збільшення, зокрема, є значне підвищення цін на ліки. І як наслідок, громадяни звертаються по допомогу за виділенням ліків на безкоштовній основі.

Слід зазначити, що протягом 2017 року на ім'я міського голови надійшло понад 70 звернень від громадян зі словами подяки за надану допомогу та професіоналізм працівникам медичних закладів міста: лікарям пологового будинку №4; дитячої поліклініки №1; міської лікарні №6; міської лікарні №9; лікарям-стоматологам лікарень міста.

Закономірністю стала незначна кількість звернень з питань науки, освіти, виховання і навчання дітей, роботи навчально-виховних закладів. Хоча слід зазначити, що їх кількість збільшилась на 10: з 114 (1,17%) - у 2016 році до 124 (1,23%) - у 2017.

Кількість звернень з питань торгівлі та громадського харчування значно зменшилась (66 (0,65%) - у 2017 проти 114 (1,17%) – у 2016). У своїх зверненнях громадяни порушували питання боротьби зі стихійною торгівлею, роботи магазинів, кафе в житлових будинках.

З 01.04.2016 розпочав свою діяльність департамент реєстраційних послуг міської ради. За перше півріччя 2017 року надійшло 52 звернення (0,51%), в т.ч. з питань реєстрації фізичних осіб (20); надання довідки про склад сім'ї (8) тощо; (74 звернення в 2016; 0,76%).

Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань.

За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради 2605 (25,93%) питань вирішено позитивно (задоволено), відмовлено – 16 (0,15%), надані роз’яснення по 7295 (72,62%) питаннях. Перенаправлено – 37 (0,36%). Решта питань знаходиться в стадії розгляду.

Найбільше звернень до виконавчого комітету міської ради надійшло від жителів Комунарського – 1749 (17,41%), Дніпровського – 1648 (16,40%) Шевченківського – 1605 (15,97%) та Вознесенівського – 1578 (15,70%) районів. Далі йдуть: Хортицький (1060; 10,55%), Олександрівський (910; 9,06%), Заводський (889; 8,85%) райони міста; Значна кількість звернень надійшла з інших районів Запорізької області та областей України (або район не визначено) – 606 звернень.

 

3. Особистий прийом громадян

З метою забезпечення кваліфікованої організації особистого прийому громадян посадовими особами виконкому міської ради та розгляду письмових звернень затверджені дні та години особистого прийому громадян посадовими особами міської ради. Щомісяця складається графік особистого прийому громадян, який неухильно дотримується.

Протягом першого півріччя 2017 року згідно з графіком особистого прийому проведено 54 особистих прийоми громадян посадовими особами міської ради, на яких зареєстровано 313 звернень.

п/п

Посадова особа

П.І.Б.

Кількість проведених прийомів

Кількість звернень

Кількість громадян

1

Міський голова

 

Буряк В.В.

6

35

105

2.

Секретар міської ради

Пидорич Р.О.

1

1

1

3.

Перший заступник міського голови

Мішок С.М.

 

8

43

49

4.

Заступник міського голови

Бородай О.М.

12

143

229

5.

Заступник міського голови

ВолобуєвВ.О.

6

12

18

6.

Заступник міського голови

Еделєв В.Г.

 

3

4

13

7.

Заступник міського голови

Пустоваров А.І.

17

74

74

8.

Керуючий справами виконкому ради

Омельянович Р.А.

1

1

1

 

В С Ь О Г О

 

54

313

490

За наслідками розгляду звернень громадян на особистих прийомах у посадових осіб міської ради із 313 порушених питань 52 (16,6%) вирішено позитивно – задоволено; по 204 (65%) питанням надано роз’яснення; інші звернення знаходяться у стадії розгляду.

 

4.Управлінські документи

На засіданні виконавчого комітету Запорізької міської ради від 27.01.2017 розглянуто стан роботи зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради з запрошенням керівників виконавчих органів міської ради, установ та організацій міста, представників засобів масової інформації. За результатами розгляду прийнято рішення №7 «Про роботу зі зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у 2016 році».

З метою посилення персональної відповідальності посадових осіб за стан роботи зі зверненнями громадян, недопущення порушень законодавства та на виконання рішення виконкому міської ради від 27.01.2017 №7 в 2017 році на засіданні виконкому заслухано звіт «Про стан роботи зі зверненнями громадян»:

- голови районної адміністрації міської ради по Комунарському району Кузьміна О.О. (рішення виконавчого комітету міської ради від 23.06.2017 №353).

 

5. Профілактично-методична робота

З метою підвищення рівня відповідальності виконавців за якість та своєчасність розгляду звернень громадян відділом по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради за звітний період:

- систематично надавались консультації спеціалістам виконавчих органів міської ради та установ міста з питань підготовки відповіді на звернення, її форми та адресування;

- щотижнево надсилались індивідуальні нагадування щодо дотримання термінів розгляду письмових звернень громадян та звернень на особистих прийомах керівників;

- проводився щотижневий аналіз зареєстрованих звернень громадян з висвітленням тематики порушених питань, тематики повторних звернень;

- щоденно надавались консультації громадянам щодо їх прав та порядку розгляду звернень.

17.05.2017 начальником відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради Авраменко Н.О. проведено тематичне навчання «Про роботу зі зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування».

Крім того, з метою надання методичної допомоги в організації роботи зі зверненнями громадян в квітні 2017 року проведено тематичні семінари в департаменті житлово-комунального господарства міської ради та в управлінні соціального захисту населення міської ради.

Відділом по роботі зі зверненнями громадян приділяється значна увага питанню поліпшення виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. Щоденно здійснюється «Електронне нагадування про порушення термінів розгляду звернень громадян» та щотижнево (щоп’ятниці) надсилається план-графік розгляду звернень на наступний тиждень (електронна версія)..

На виконання п.2.8. рішення виконавчого комітету міської ради від 27.01.2017 №7 «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2016 році» та з метою аналізу звернень в частині вирішення питання по суті керівниками департаментів, управлінь міської ради, комунальних підприємств надаються щоквартальні звіти за зверненнями. Постійно здійснювався контроль за ходом розгляду звернень громадян, які були запрошені на особистий прийом до міського голови.

Міський голова питанню розгляду звернень громадян приділяє значну увагу. Щотижнево на апаратних нарадах порушується питання про стан розгляду звернень громадян в частині вирішення питання по суті та якості відповідей.

 

6. Інформаційна робота

На виконання рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 27.01.2017 №7 в структурних підрозділах міської ради проводиться значна робота щодо вирішення проблем, порушених у зверненнях громадян.

Районними адміністраціями проводиться системна робота по висвітленню роботи зі зверненнями громадян у засобах масової інформації. До редакції газети «Запорозька Січ» надаються матеріали з найбільш важливих питань життєдіяльності районів. Постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Висвітлені в статтях факти перевіряються та вживаються відповідні заходи реагування.

Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних консультативно-правових зустрічей для мешканців міста в ДК «Орбіта» та в районах районними адміністраціями, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації.

Протягом першого півріччя 2017 року забезпечено належний рівень роботи щодо розгляду звернень громадян архівним відділом міської ради, управлінням соціального захисту населення міської ради, управлінням з питань охорони здоров’я міської ради, управлінням з питань земельних відносин міської ради, районними адміністраціями міської ради, концерном «Міські теплові мережі», КП «Водоканал», КП «Запоріжміськсвітло».

Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі виконавчого комітету Запорізької міської ради і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.

Опубліковано: 31.07.2017 14:39 (оновлено: 12.10.2017 17:41)