Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/08/2011

Рішення виконавчого комітету від 25.08.2011 № 367 «Про затвердження типового положення про районну комісію по вирішенню питань, пов'язаних з наданням населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям»

Керуючись постановами Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (із змінами та доповненнями), від 29.01.2003 №117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» (із змінами та доповненнями), від 24.02.2003 №250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям» (із змінами та доповненнями),  рішенням Запорізької міської ради від 18.02.2011 №6 «Про структуру виконавчих органів Запорізької міської ради, загальну чисельність апарату Запорізької міської ради та її виконавчих органів», з метою активізації роботи та збільшення кількості призначень шляхом практичного вирішення питань надання житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, які не в повній мірі врегульовані чинним законодавством, виконавчий комітет Запорізької міської ради

ВИРІШИВ:

1 Затвердити типове положення про районну комісію по вирішенню питань, пов'язаних з наданням населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям  (далі – районна комісія) (додається).

2 Головам районних адміністрацій Запорізької міської ради:

2.1 Утворити районні комісії.

2.2 До складу районних комісій ввести професійно підготовлених спеціалістів з відповідних питань, депутатів міської ради (за згодою), представників районних громадських організацій, які представляють інтереси ветеранів, інвалідів та інших малозабезпечених та нужденних верств населення, представників органів самоорганізації населення.

2.3 Привести положення про районну комісію у відповідність з типовим положенням про районну комісію.

2.4 Надавати щомісячно до 5 числа місяця, наступного за звітним, до управління соціального захисту населення міської ради інформацію про кількість розглянутих районною комісією справ, про результати їх розгляду, про причини відмов у наданні житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, пільг.

3 Управлінню соціального захисту населення Запорізької міської ради:

3.1 Провести аналіз роботи районних комісій, вибіркову перевірку розглянутих районними комісіями справ.

3.2 Щомісячно оприлюднювати інформацію щодо роботи районних комісій на офіційному веб-сайті Запорізької міської влади.

4 Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 27.11.2003 №408 «Про затвердження типового положення про комісію районної адміністрації Запорізької  міської ради по вирішенню питань, пов’язаних з наданням населенню житлових субсидій» вважати таким, що втратило чинність.

5 Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Каптюха Ю.В.

 

 

Міський голова                                                             О.Ч.Сін

 

 

 

                                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                          Рішення виконавчого

                                                                                          комітету міської ради

                                                                                          25.08.2011 р. № 367

 

 

 

 

                                                            Типове положення

про районну комісію  по вирішенню питань, пов'язаних з наданням населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям

 

 

1 Загальні положення

 

1.1 Це Типове положення розроблено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (із змінами та доповненнями), Постанови КМУ від 29.01.2003 №117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» (із змінами та доповненнями). Постанови КМУ від 24.02.2003 №250 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям» (із змінами та доповненнями).

1.2 Типове положення визначає порядок створення, загальні організаційні та процедурні засади діяльності районної комісії по  вирішенню питань, які не в повній мірі врегульовані чинним законодавством стосовно надання населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям (далі – районна комісія)

 

2 Порядок створення районної комісії та організація діяльності

 

2.1 Районна комісія створюється розпорядженням голови районної адміністрації Запорізької міської ради.

2.2 Районна комісія у своїй роботі керується чинним законодавством, Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації; наказами Головного управління праці та соціального захисту населення обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови та голови районної адміністрації, цим типовими положенням та рішеннями, які приймаються самою комісією.

2.3 Районна комісія складається з голови, заступника голови, секретаря комісії, членів комісії.

2.4 На посади у районну комісію призначаються:

2.4.1 Голова - заступник голови районної адміністрації

2.4.2 Заступник голови - начальник управління праці та соціального захисту заселення Запорізької міської ради по відповідному району              (далі – управління).

2.4.3 Секретар - начальник відділу управління.

2.4.4 Члени комісії, в кількості не меншій ніж п'ять осіб - професійно підготовлені спеціалісти з відповідних питань (сім'ї, дітей, молоді, освіти, охорони здоров'я та інше), спеціалісти районної адміністрації,           підприємств – надавачів житлово-комунальних послуг, депутати міської ради (за згодою), представники районних громадських організацій, які представляють інтереси ветеранів, інвалідів, сиріт та інших малозабезпечених та нужденних верств населення, представники органів самоорганізації населення.

Зміни до районної комісії вносяться за поданням голови комісії та оформляються розпорядженням голови районної адміністрації.

2.5 Керівництво роботою районної комісії здійснює голова, який організовує її роботу і несе персональну відповідальність за виконання покладених на комісію функцій.

2.6 3а рішенням голови районної комісії з її членів можуть утворюватись робочі групи для вивчення окремих питань.

2.7 Формою роботи районної комісії є засідання, які проводяться за графіком, затвердженим головою районної комісії або у разі потреби за пропозицією голови .

2.8 Рішення з питань, що розглядаються на засіданні районної комісії приймаються простою більшістю голосів у присутності не менше двох третин членів комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є ухвальним.

2.9 Рішення районної комісії оформляються протоколом, який підписується головою та секретарем комісії.

2.10 Рішення районної комісії може бути оскаржене в суді у порядку, передбаченому чинним законодавством.

 

3 Головні завдання, принципи діяльності та функції

районної комісії

 

3.1 Головним завданням районної комісії є надання можливості отримати субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям деяким категоріям громадян, що потребують державної цільової допомоги, шляхом прийняття .відповідного рішення на підставі ретельного вивчення        соціально-побутових та матеріальних умов сім'ї.

3.2 Головними принципами, якими керується районна комісія, є колегіальність, законність, гласність, відкритість, соціальна справедливість.

3.3 Головними функціями районної комісії є прийняття рішення стосовно:

3.3.1 Призначення субсидії:

на загальну площу житла, яка перевищує норми володіння (користування), в тому числі безстроково сім’ям, які складаються з непрацездатних осіб, до зміни обставин у таких сім’ях (зміна складу осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні, їх сімейного стану, працевлаштування таких осіб або виникнення в них інших джерел доходів);

якщо у житлових приміщеннях (будинках) зареєстровані працездатні громадяни працездатного віку, які не працювали і не навчалися у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівня акредитації за денною формою навчання та не були зареєстровані у службі зайнятості населення як такі, що шукають роботу, протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням субсидії (крім громадян, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку; громадян, які доглядають за дітьми, що потребують догляду  протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; громадян, які мають трьох і більше дітей віком до 16 років і доглядають за ними; громадян, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами  віком до 18 років, або інвалідами I чи II групи внаслідок психічного розладу, або особами, які досягли 80-річного віку; а також фізичних осіб, які надають соціальні послуги);

якщо уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, на якого відкрито особовий  рахунок, або будь-яка особа, що зареєстрована разом з ним у житловому приміщенні (будинку), здає за договором у найм або в оренду житлове приміщення (будинок);

якщо уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, на якого відкрито особовий рахунок, та особи, які зареєстровані разом з ним у житловому приміщенні (будинку), мають у своєму володінні (користуванні) чи володінні (користуванні) дружини (чоловіка, неповнолітніх дітей) у сукупності більше ніж одне житлове приміщення (будинок), загальна площа яких у сумі перевищує встановлені норми володіння чи користування загальною площею житла;

у випадках придбання житлового приміщення (будинку) протягом року, що передує місяцю звернення за субсидією;

якщо уповноважений власник (співвласник) житла, наймач житла у державному та громадському житловому фонді, член житлово-будівельного кооперативу, власник (співвласник) житлового приміщення, якому відкрито особовий рахунок, та особи, які зареєстровані разом з ним у житловому приміщенні (будинку), мають у своєму володінні чи володінні їх дружин чоловіків, неповнолітніх дітей) два або більше транспортних засобів (механізмів), що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції. При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через органи праці та соціального захисту населення, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації більш як 15 років з дати випуску;

якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо або оплатив послуги з навчання, будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку тощо, крім житлово-комунальних послуг у межах норм поживання та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб;

якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім'ї державним соціальним інспектором з'ясовано, що будь-хто із складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здає у найм (оренду) житлове приміщення (будинок) або його частину; працює без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; отримує дохід від утримання худоби, птиці, інших тварин, дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобуса тощо;

не власнику житла, а іншій особі, зареєстрованій у житловому приміщенні (будинку), а також індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, але вони сплачують вартість одержуваних      житлово-комунальних послуг;

інших випадках, неврегульованих чинним законодавством.

3.3.2 Призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у разі, коли:

працездатні члени малозабезпеченої сім’ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІУ рівня акредитації протягом 3 місяців, що передують місяцю звернення за призначенням допомоги;

під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім’ї з’ясовано, що малозабезпечена сім’я має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здача у найм або оренду житлового приміщення (будинку) або його частини; один чи кілька членів сім’ї працюють без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; та інше;

особи, які входять до складу малозабезпеченої сім’ї, протягом 12 місяців перед зверненням за наданням соціальної допомоги здійснили купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу, інших товарів довгострокового вжитку або оплатили послуги з навчання, будівництву, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу, телефонного зв’язку тощо (крім житлово-комунальних послуг, у межах норм споживання та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності) у сумі, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї;

у власності чи володінні малозабезпеченої сім’ї (крім сімей, що складаються лише з дітей та осіб, які досягли 65-річного віку або є інвалідами І чи ІІ групи, та сімей, в яких є діти-інваліди) є земельна ділянка площею понад 0,6гектара (крім випадків, коли така ділянка з незалежних від сім’ї причин не приносить дохід);

у власності чи володінні малозабезпеченої сім’ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метр на одного члена сім’ї та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму),

без зменшення розміру допомоги, у разі повторного подання інформації про відсутність доходів у працездатних осіб, які включені до складу сім’ї (крім осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку за дітьми, що потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більш як до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років та особами, які досягли 80-річного віку; осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню), а також якщо середньомісячний розмір доходів залишається меншим ніж розмір мінімальної заробітної плати.

3.3.3 Надання пільг за фактичним місцем проживання пільговика.

 

4 Права та обов’язки районної комісії. Повноваження

голови, секретаря та інших членів районної комісії

 

4.1 Районна комісія має право:

4.1.1 Визначати перелік додаткових документів, необхідних для розгляду справи, та порядок її розгляду.

4.1.2 Одержувати від заявника необхідні для розгляду справи документи та роз’яснення як в усній, так і у письмовій формі.

4.1.3 Організовувати перевірку наданих заявником документів та пояснень, представлених для розгляду справи.

4.1.4 Одержувати від організацій, установ та підприємств усіх форм власності інформацію, необхідну для розгляду справи.

4.1.5 3алучати без права голосу, у разі потреби, до роботи комісії представників потрібних установ, організацій, підприємств усіх форм власності, представників громадськості.

4.1.6 Приймати рішення про призначення (непризначення) субсидії, як виняток, державної соціальної допомоги, надання (ненадання) права на отримання пільг за фактичним місцем проживання.

4.2 Районна комісія зобов'язана:

4.2.1 Забезпечити своєчасний розгляд справ.

4.2.2 Сприяти отриманню субсидій, державної соціальної допомоги, пільг сім'ям, які з об'єктивних причин не мають можливості сплачувати вартість житлово-комунальних послуг, придбати паливо та скраплений газ для власних потреб, опинились в складних матеріальних умовах, тощо.

4.2.3 Своєчасно інформувати заявника про прийняте рішення.

4.2.4 При відмові в призначенні субсидії, державної соціальної допомоги, пільг за фактичним місцем проживання  надати заявнику повне роз'яснення мотивів прийнятого рішення та рекомендувати шляхи вирішення його проблеми.

4.2.5 Зберігати конфіденційність отриманої інформації.

4.3 Голова районної комісії:

4.3.1 Планує проведення засідань районної комісії та веде ці засідання.

4.3.2 Приймає рішення щодо створення робочих груп.

4.3.3 Вносить пропозиції голові районної адміністрації щодо змін у складі районної комісії та до положення про районну комісію.

4.3.4 3а потреби приймає рішення щодо проведення позапланового засідання районної комісії.

4.4 Секретар районної комісії:

4.4.1 Готує та подає на розгляд комісії справи про призначення (не призначення) субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, надання (ненадання) пільг за фактичним місцем проживання.

4.4.2 Веде та оформляє протоколи засідань районної комісії, забезпечує оперативне інформування членів районної комісії стосовно організаційних питань діяльності комісії, інформує про зміни в нормативно-правовій базі, що регламентує призначення субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та надання пільг, за дорученням голови районної комісії виконує іншу організаційну роботу, а також забезпечує відповідно до законодавства зберігання документів щодо призначення (непризначення) субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та надання пільг.

4.4.3 Забезпечує складання акту обстеження матеріально-побутових умов (далі – акт обстеження) у випадках, передбачених законодавством.

4.4.4 Оформляє та подає на розгляд голові районної адміністрації пропозиції районної комісії щодо вдосконалення та спрощення системи надання субсидій державної соціальної допомоги та пільг.

4.4.5 Якщо секретар відсутній на засіданні районної комісії, то голова доручає тимчасово виконувати функції секретаря іншому члену районної комісії.

4.5 Члени районної комісії мають право:

4.5.1 Брати участь у засіданнях районної комісії та прийнятті рішень.

4.5.2 Знайомитися з усіма матеріалами справ, що розглядаються на засіданнях районної комісії.

4.5.3 Виходити з пропозиціями про додаткове залучення інформації, необхідної для об'єктивного розгляду справи.

4.5.4 На занесення своєї окремої думки до протоколу засідань районної комісії.

4.6 Члени районної комісії зобов'язані дотримуватись:

4.6.1 Нормативного законодавства.

4.6.2 Положення про районну комісію та принципів ним передбачених. 

4.6.3 О6'єктивно та неупереджено розглядати справи.

4.6.4 3абезпечувати збереження конфіденційності інформації, що стосується заявників.

 

5 Акт обстеження

 

5.1 Акт обстеження є обов’язковим документом для розгляду питань призначення (непризначення) субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, які не в повній мірі врегульовані чинним законодавством, надання (ненадання) пільг, на підставі якого може прийматися рішення про призначення (непризначення) субсидій конкретній сім'ї, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, надання (ненадання) пільг за фактичним місцем проживання пільговика.

5.2 Акт обстеження складається як у випадках, передбачених чинним законодавством, так і за рішенням районної комісії у інших випадках, які потребують додаткового, досконального вивчення.

5.3 Акт обстеження складається за формою (додається) спеціалістами управління або соціальними працівниками міського територіального центру соціальної допомоги (надання соціальних послуг), які пройшли інструктаж в управлінні (далі – спеціалісти) або робочою групою комісії, до складу якої обов'язково мають включатися спеціалісти.

5.4 Акт обстеження складається з обов'язковим виходом за місцем проживання заявника з вивченням необхідних документів, опитуванням заявника та при необхідності отриманням інформації від сусідів, родичів, посадових осіб установ, організацій, підприємств, тощо.

5.5 3а достовірність інформації, внесеної до акту обстеження, відповідальність несе заявник, справа якого розглядається районною комісією, та спеціаліст або робоча група, які склали акт обстеження.

5.6 На підставі отриманої під час проведення обстеження інформації і керуючись цим типовим положенням, спеціаліст або робоча група вносить пропозиції районній комісії про призначення (непризначення) субсидії, державної соціальної допомоги, надання (ненадання) пільг. При цьому обов'язковим є неупереджений та об'єктивний висновок про спроможність на момент звернення (подання заяви) сім'ї здійснювати оплату вартості житлово-комунальних послуг, палива та скрапленого газу, її матеріальне становище.

5.7 Пропозиції та висновки за результатами обстеження не є обов’язковими для виконання районною комісією, а на спеціаліста або робочу групу не покладається відповідальність, передбачена чинним законодавством щодо зазначених висновків та пропозицій.

 

 

Керуючий справами

виконкому ради                                                                  З.М.Бойко

 

 

 

 

Поділитись
Дізнайтеся також

Усі рішення