Обсяг доходної частини бюджету міста за січень - березень 2011 року склав 522,0 млн.грн., в тому числі доходи загального фонду - 335,3 млн.грн., спеціального фонду - 40,1 млн.грн. та субвенції з державного бюджету -146,6млн.грн.
Без врахування офіційних трансфертів план по доходах загального фонду виконаний на 104,4 відсотки. До бюджету міста надійшло доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, в сумі 248,7 млн.грн. або 102,7 відсотка до плану. У порівнянні з жовтнем - груднем 2010 року відбулось зменшення на 25,7 млн.грн. Власні доходи, навпаки, зросли на7,8млн.грн., надходження по них за звітний період склали 86,6 млн.грн.
Основні надходження до загального фонду бюджету міста забезпечені за рахунок податку на доходи фізичних осіб, плати за землю, податку на прибуток підприємств комунальної власності та плати за оренду майна комунальної власності.
Зростання офіційно зареєстрованого рівня безробіття (на 0,12 відсотка), скорочення чисельності працюючих на найбільших підприємствах промислового сектору (548. осіб), збільшення заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам економічно-активних підприємств міста (на9,8 млн.грн.) негативно вплинули на найбільше джерело доходів бюджету міста податок на доходи фізичних осіб.
Обсяг зазначеного податку склав 247,5 млн.грн. При виконанні плану за звітний період на 102,7 відсотка, в порівнянні з жовтнем - груднем минулого року надходження зменшились на 25,5 млн.грн. або 9,4 відсотки.
Перспективною складовою частиною наповнення доходної частини • бюджету міста є плата за землю. За січень-березень поточного року надходження цього джерела становлять 70,4 млн.грн., що в співставних умовах на 16,0 млн.грн. більше, ніж в IV кварталі 2010 року. Зазначене зростання обумовлено скасуванням пільг по орендній платі за землю. Однак, незважаючи на те, що грошова оцінка земель міста була затверджена у 2008 році, понад 25 відсотків від загальної кількості договорів оренди земельних ділянок на теперішній час залишаються не приведеними у відповідність до діючого законодавства.
Станом на 01.04.2011 року до бюджету надійшло податку на прибуток підприємств комунальної власності в сумі 4,8 млн.грн. при плані 3,6 млн.грн.
Найбільші суми податку надійшли від КП «Водоканал» (3,4 млн.грн.), КП «Запоріжміськсвітло» (0,3 млн.грн.), КП «Запоріжринок» (0,2 млн.грн.) та інших.
План по надходженнях від орендної плати за користування майном комунальної власності виконаний на 112,5 відсотка, до бюджету міста надійшло 5,2 млн.грн.
До спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі40,1
млн.грн. Виконання плану по доходах бюджету розвитку становить92,6
відсотка. Надходження склали 14,4 млн.грн., в тому числі єдиний податок - 9,2 млн.грн. (102,4 відсотки до плану), надходження від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності - 3,6 млн. грн. (82,5 відсотка) та кошти від продажу землі —1,6 млн.грн. (72,1 відсотка).
В звітному періоді з бюджету міста проведено видатків на загальну суму508,8
млн.грн., в тому числі за рахунок субвенцій з державного бюджету -139,4
млн.грн., до державного бюджету перераховано 17,6 млн.грн.
Видатки загального фонду без урахування міжбюджетних трансфертів склали 322,9 млн.грн., що становить 92,5 відсотка планових показників на відповідний період. Із зазначених видатків більш ніж 90 відсотків - захищені статті, на їх фінансування спрямовано 297,3 млн.грн., в тому числі на заробітну плату з нарахуваннями - 220,0 млн.грн.
Для покриття тимчасових касових розривів бюджету з метою проведення першочергових видатків залучались короткотермінові безвідсоткові позики з єдиного казначейського рахунку на загальну суму 21,6 млн.грн., заборгованість по яких станом на 01.04.2011 склала 4,0 млн.грн. Забезпечена своєчасна виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ міста.
За функціональною структурою склад видатків загального фонд)’ бюджету міста не зазнав суттєвих змін. Отже, і надалі залишається досить високий рівень соціальних видатків й, відповідно, незначний обсяг коштів на виконання власних повноважень.
Так, на забезпечення функціонування установ соціально-культурної сфери міста спрямовано 272,8 млн.грн., в тому числі по установах освіти -144,7млн.грн., охорони здоров’я - 108,2 млн.грн., культури 11,7 млн.грн., фізичної культури і спорту - 4,9 млн.грн. служб у справах сім’ї та молоді та територіальних відділень соціальної допомоги - 3,3 млн.грн. Видатки на виконання заходів міської комплексної програми соціального захисту населення та підтримку ветеранських організацій міста склали 0,7 млн.грн.
На виконання робіт по благоустрою міста витрачено 15,6 млн.грн.
За звітний період видатки спеціального фонду бюджету, без врахування цільових субвенцій, проведені в сумі 28,9 млн.грн. В їх складі найбільшу питому вагу займають видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ - 70,3 відсотка або 20,2 млн.грн., із яких на заробітну плату з нарахуваннями спрямовано - 4,2 млн.грн., медикаменти -2,2 млн.грн., продукти харчування - 4,1 млн.грн., енергоносії та комунальні послуги - 0,4 млн.грн., капітальні видатки - 2,5 млн.грн., інші видатки - 6,8 млн.грн.
Видатки цільового фонду міської ради проведені в обсязі 0,6 млн.грн.
На будівництво, ремонт та утримання автомобільних доріг спрямовано1,0млн.грн.
Видатки бюджету розвитку, без врахування субвенцій з державного бюджету, склали 6,9 млн.грн., в тому числі на капітальні ремонти та придбання обладнання для бюджетних установ міста - 0,9 млн.грн., капітальні видатки по благоустрою міста - 0,1 імлн.грн., погашення заборгованості, що мала місце на початок року, по капітальному ремонту житлового фонду - 3,2 млн.грн., будівництво і реконструкцію житлових будинків і гуртожитків - 1,3 млн.грн. об’єктів освіти та охорони здоров’я - 1,4 млн.грн. та інші.
За рахунок субвенцій з державного бюджету проведені видатки на загальну суму 139,5 млн.грн., із яких на надання допомог сім’ям з дітьми, дітям-інвалідам та на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, пільг окремим категоріям громадян та житлових субсидій в обсязі 124,9 млн.грн. На компенсацію пільгового перевезення всіма видами транспорту спряімовано 13,1 млн.грн. будівництво автотранспортної магістралі через р.Дніпро - 1,5 млн.грн.
Дебіторська заборгованість бюджету міста станом на 01.04.2011 року становить 54,8 млн.грн., із якої 54,7 млн.грн. - заборгованість, пов’язана з проведенням попередньої оплати замовнику для придбання матеріалів, погашення якої відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010
№ 1189 «Деякі питання попередньої оплати матеріалів, необхідних для виконання робіт з будівлі автотранспортної магістралі через р.Дніпро у м.Запоріжжі» до 01.07.2011 року.
Кредиторська заборгованість складає 16,2 млн.грн., із якої по видатках на соціальний захист та компенсацію пільгового перевезення окремих категорій громадян за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету становить14,8млн.грн
Протягом І кварталу головними розпорядниками бюджетних коштів міста майже не здійснювалась робота по проведенню внутрішнього фінансового контролю. Результативна інформація надана управлінням соціального захисту населення міської ради, управлінням з питань охорони здоров’я міської ради, департаментом освіти і науки, молоді та спорту міської ради. Встановлений контроль за усуненням порушень на загальну суму 0,2 млн.грн.
Департаментом фінансової та бюджетної політики міської ради розпочата перевірка правильності складання та затвердження кошторисів бюджетних установ. Для усунення виявлених порушень зобов’язано головних розпорядників бюджетних коштів привести кошториси у відповідність до діючого бюджетного законодавства.
З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2011 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради ВИРІШИВ:
1 Департаменту фінансової та бюджетної політики міської ради:
1.1 Забезпечити своєчасне та в повному обсязі фінансування відпускних педагогічним працівникам відповідно до встановленого графіку.
1.2 Проаналізувати виконання бюджету міста за 1 півріччя 2011 року та відповідно до діючого бюджетного законодавства підготувати пропозиції виконавчому комітету міської ради по уточненню показників бюджету міста.
2 Директору департаменту комунальної власності та приватизації міської ради Стецюку С.В.:
2.1 Проаналізувати стан розрахунків суб’єктів господарювання за договорами купівлі-продажу майна комунальної власності та посилити претензійну роботу з боржниками.
2.2 Встановити персональну відповідальність за недопущенням реалізації об’єктів комунальної власності способом викупу при відсутності 25 відсотків витрат на поліпшення від вартості об’єкта, визначеної експертним шляхом на дату передачі об’єкта в оренду.
2 Управлінню з питань земельних відносин міської ради забезпечити виконання планових показників по надходженню коштів від продажу земельних ділянок під об’єктами нерухомості та вжити вичерпних заходів щодо заверігення переукладання договорів оренди земельних ділянок.
С Департаменту освіти і науки, молоді та спорту міської ради скласти попередню мережу установ освіти на 2011-2012 навчальний рік та надати її департаменту фінансової та бюджетної політики міської ради в термін до15.06.2011року.
5 Головним розпорядникам коштів бюджету міста:
5.13 метою скорочення витрат на енергоносії та комунальні послуги забезпечити затвердження та виконання заходів з енергозбереження. Встановити жорсткий контроль за своєчасним та повним відшкодуванням спожитих орендарями енергоносіїв та комунальних послуг.
6.2' Посилити роботу по проведенню внутрішнього фінансового контролю. Надавати до департаменту фінансової та бюджетної політики міської ради інформацію про проведені перевірки та вжиті заходи щодо усунення встановлених порушень щоквартально до 7 числа місяця, наступного за звітним.
5.3 Вжити вичерпних заходів щодо недопущення простроченої кредиторської заборгованості.
Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, директора департаменту фінансової та бюджетної політики міської ради Малиш В.1.
Міський голова О.Ч.Сін