Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

22/04/2010

Рішення виконавчого комітету від 22.04.2010 № 163 «Про Положення про порядок здійснення контролю за виконанням власниками приватизованих об'єктів комунальної власності умов договорів купівлі-продажу»

 

На виконання Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про приватизацію державного майна", Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Програми приватизації об'єктів комунальної власності міста Запоріжжя, затвердженої рішенням Запорізької міської ради від 26.06.1998 №26 (зі змінами, внесеними згідно з рішенням міської ради від 28.01.2004 №60) виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення контролю за виконанням власниками приватизованих об'єктів комунальної власності умов договорів купівлі-продажу.
2. Управлінню у справах приватизації міської ради здійснити заходи щодо забезпечення виконання вищевказаного Положення.
3. Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради оприлюднити дане рішення в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гриценка В.В.

Міський голова                                                                                                                                                                 Є.Г. Карташов









Додаток
до рішення виконавчого
комітету міської ради
від 22.04.2010 №163



Положення
про порядок здійснення контролю за виконанням власниками приватизованих об'єктів комунальної власності умов договорів купівлі-продажу



Це Положення розроблене відповідно до Законів України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та Програми приватизації об'єктів комунальної власності м.Запоріжжя. Положення визначає мету та головні завдання управління у справах приватизації Запорізької міської ради по контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу об'єктів права комунальної власності, порядок його здійснення, форми, методи та способи контролю, оформлення результатів перевірки, облік та зняття з обліку договорів купівлі-продажу.
1. Загальні положення.
1.1. Контроль за виконанням власниками приватизованих об'єктів умов договорів купівлі-продажу здійснює управління у справах приватизації Запорізької міської ради (надалі - Орган приватизації), що передбачено вищевказаними законами.
1.2. Практичні заходи щодо контролю розробляються та здійснюються працівниками Органу приватизації, на яких посадовими інструкціями покладені обов'язки виконання подібної роботи.
1.3. Контролю підлягають всі договори купівлі-продажу, термін виконання зобов'язань за якими ще не закінчився.
1.4. Орган приватизації веде облік (реєстр) договорів купівлі-продажу, які укладені з покупцями об'єктів комунальної власності.
Реєстр договорів купівлі-продажу ведеться в паперовому та електронному вигляді.
Обов'язки по веденню реєстру договорів купівлі-продажу покладаються на відповідний підрозділ Органу приватизації та працівників.
Умови доступу та використання інформації, що міститься в реєстрі, визначає начальник Органу приватизації або його заступник.
1.5. Контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу здійснюється шляхом проведення перевірок з встановленням факту стану виконання зобов'язань власника за договором купівлі-продажу.
1.6. Перевірка здійснюється працівниками Органу приватизації одноособово, групою фахівців, або у складі комісії.
У разі, якщо перевірка здійснюється комісією, до її складу залучаються депутати міської ради, фахівці підрозділів міської ради, організацій та установ. Склад комісії затверджується начальником Органу приватизації.
1.7. Якщо перевірка здійснюється з виїздом на об'єкт, то за результатами перевірки складається акт поточної перевірки. У разі, коли здійснюється підсумкова перевірка, результатом якої має бути зняття договору купівлі-продажу з контролю, складається акт підсумкової перевірки.
1.8. Документи та матеріали перевірок виконання власниками умов договорів купівлі-продажу зберігаються у справах, які є складовою частиною номенклатури справ Органу приватизації.
2. Мета та основні завдання контролю за виконанням власниками умов договорів купівлі-продажу.
2.1. Метою контролю є забезпечення виконання власниками приватизованих об'єктів умов договорів купівлі-продажу у повному об'ємі та у строки, визначені договорами.
2.2. Основні завдання контролю полягають у наступному:
- ведення обліку (реєстру) договорів купівлі-продажу;
- відстеження стану виконання власниками зобов'язань за договорами купівлі-продажу;
- прийняття заходів впливу на власників у разі невиконання (часткового чи повного) зобов'язань за договорами купівлі-продажу;
- внесення змін та доповнень до договорів купівлі-продажу, які вимагаються об'єктивними обставинами;
- складання актів перевірки виконання зобов'язань за договорами купівлі-продажу;
- своєчасне вирішення питань, пов'язаних зі зняттям з контролю договорів купівлі-продажу, термін дії зобов'язань за якими закінчується.
3. Організація роботи по здійсненню контролю за виконанням власниками зобов'язань за договорами купівлі-продажу.
3.1. Контроль за виконанням власниками зобов'язань за договорами купівлі-продажу здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.
3.2. Планові перевірки проводяться згідно графіків, які затверджуються начальником Органу приватизації або його заступником. Графіки складаються на кожний квартал (при необхідності – щомісячно).
3.3. Включення до графіку тих чи інших договорів купівлі-продажу здійснюється на підставі поточного аналізу інформації про приватизовані об'єкти, якою володіє Орган приватизації.
3.4. Позапланові перевірки проводяться на підставі звернень громадян та юридичних осіб, пропозицій та запитів депутатів міської ради або вищого рівня, підрозділів міської ради, районних адміністрацій, правоохоронних органів, тощо.
3.5. Якщо перевірка здійснюється працівниками Органу приватизації одноособово, то механізм перевірки, інструктивні вказівки даються його безпосереднім керівником.
Якщо перевірка здійснюється комісією, то її склад визначається керівником підрозділу Органу приватизації, на який покладені функції контролю з урахуванням вимог п.1.6 цього Положення.
Конкретна дата та час виїзду комісії, порядок її роботи, складання акту перевірки визначаються самою комісією. Ці питання повинні бути узгоджені з власником приватизованого об’єкта.
3.6. Предметом перевірки мають бути лише ті зобов'язання власника, які він повинен виконувати у терміни та у порядку, визначеному договором купівлі-продажу. Не допускається здійснення перевірки питань, які не були обумовлені договором купівлі-продажу.
3.7. Форми, методи та способи перевірки:
- співбесіди з власником приватизованого об'єкта з питань перевірки;
- порівняльний аналіз того, що було відображено в умовах договору купівлі-продажу і фактично є на момент перевірки;
- запит письмових документів, матеріалів, які підтверджують фактичний стан виконання умов договору купівлі-продажу на дату перевірки;
- аналіз пояснень (письмових) власника приватизованого об'єкта щодо недоліків, які мають місце;
- вжиття заходів відповідно до звернень депутатів міської ради, підрозділів міської ради, організацій та установ, виявлення фактичного стану виконання зобов'язань;
- попередження власника приватизованого об'єкта про його відповідальність за порушення діючого законодавства (у разі, якщо таке порушення має місце);
- підготовка та подання до відповідних органів інформації про виявлені порушення та вжиття необхідних заходів;
- виїзд на об'єкт зі складанням акта перевірки.
3.8. Результати перевірки мають бути обговорені в Органі приватизації, про них повинен бути повідомлений начальник Органу приватизації або його заступник. У разі виявлення порушень умов договору купівлі-продажу до власника об'єкта застосовуються штрафні санкції.
3.9. Як правило, не раніше, ніж за три місяці до закінчення терміну дії зобов'язань власника за договором купівлі-продажу можливо проведення підсумкової перевірки. За її наслідками вносяться пропозиції щодо зняття з обліку договорів купівлі-продажу.
3.10. Особливості підсумкової перевірки полягають у наступному:
- вона має достовірно встановити фактичне виконання власником всіх без винятку умов договору купівлі-продажу;
- результати перевірки повинні свідчити про наявність підстав для зняття з обліку відповідного договору купівлі-продажу як об'єкта контролю;
- підсумкова перевірка може здійснюватися комісією.
3.11. Зняття з обліку договорів купівлі-продажу, як об'єктів контролю, відбувається виданням наказу (розпорядження) начальника Органу приватизації.
4. При здійснені контролю за виконанням зобов'язань за договорами купівлі-продажу Орган приватизації взаємодіє з постійною комісією з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин міської ради та надає їй відповідні пропозиції та інформації.
5. У разі відчуження приватизованого об'єкта в межах терміну дії зобов'язань власника за договором купівлі-продажу ці зобов’язання переходять до нового власника на термін дії цих зобов'язань.
6. Повернення об’єкта у комунальну власність здійснюється згідно з чинним законодавством України та відповідно до «Порядку повернення у комунальну власність об’єктів, договори купівлі-продажу яких розірвані у порядку, встановленому законом», затвердженому рішенням Запорізької міської ради від 29.10.1998 №559.
7. Забороняється працівникам Органу приватизації втручатися у господарську діяльність підприємства, створеного на базі приватизованого майна, використовувати матеріали і документи перевірок для цілей, не передбачених цим Положенням.
8. Працівники Органу приватизації несуть відповідальність за збереження документів та матеріалів стосовно контролю за договорами купівлі-продажу приватизованих об'єктів, та їх використанням за призначенням.

Керуючий справами
виконкому ради                                                                                                                                                          Є.О. Семенков