Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

28/01/2010

Рішення виконавчого комітету від 28.01.2010 № 13 «Про хід виконання антикризових заходів щодо виходу із фінансово-економічної ситуації впродовж 2009 року»

З метою мінімізації впливу кризових явищ на фінансово-економічний стан м.Запоріжжя у 2008 році рішенням виконавчого комітету від 27.11.2008 № 492 затверджено антикризові заходи щодо виходу з фінансово-економічної ситуації, спрямовані на розв'язання поточних економічних та соціальних проблем.
На виконання рішення виконавчого комітету «Про антикризові заходи щодо виходу з фінансово-економічної ситуації» виконано наступну роботу.
З метою надання допомоги промисловим підприємствам міста підготовлено звернення до центральних органів влади із проханням у вирішенні нагальних проблем, в результаті чого:
- затверджено порядок щомісячного розрахунку роздрібних цін на електроенер-гію, використану КП «Запорізький титано-магнієвий комбінат» (виключно на технологічні потреби), залежно від коливання цін на титан губчастий;
- до 1 січня 2010 року введено мораторій на підвищення цін на електроенергію та тарифів на транспорті для підприємств гірничо-металургійного та хімічного комплексу;
- позитивно вирішено питання експортного мита на насіння соняшника для ЗАТ «Запорізький оліяжиркомбінат»;
- 13-ти великим підприємствам міста відшкодовано більше 200,0 млн.грн. податку на додану вартість.
Завдяки правильно визначеним пріоритетам вчасну допомогу отримали високотехнологічні галузі, наприклад авіабудівна. Законодавством України (Закон України « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки літакобудівної промисловості в Україні») запроваджено державну фінансову підтримку ВАТ «Мотор Січ» в частині здешевлення кредитів шляхом часткової компенсації ставки за кредитами комерційних банків; відстрочки терміну погашення податкового векселя з податку на додану вартість; надання нульової ставки оподаткування операцій з поставки нерезидентам в оренду, чартер, фрахт повітряних суден, що використовуються на міжнародних маршрутах або лініях; звільнення від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України матеріалів, комплектуючих виробів і обладнання, крім тих, які не виробляються підприємствами на території України. Прирівняти підприємство ВАТ «Мотор Січ» до суб'єктів космічної діяльності у збільшенні термінів розрахунків за експортно-імпортними операціями до 500 днів. ВАТ «Мотор Січ», також, укладено міжнародні контракти на постачання авіадвигунів та двигунів для гелікоптерів у Китай, Алжир, Іран, Індію та Ірак.
Підготовлено звернення до центральних органів виконавчої влади щодо перегляду показників проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» в частині перерозподілу коштів місцевим бюджетам. В результаті м.Запоріжжю передбачено 500,0 млн.грн. на будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро у м.Запоріжжі (Закон України від 23.10.2009 № 1688- V І «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік»). Крім того розпорядженням Кабінету міністрів України від 14.10.2009 № 1268-р виділено, також, 50,0 млн.грн. із Стабілізаційного фонду.
Крім того, постійно порушувались питання щодо збільшення доходної бази місцевих бюджетів. В Законі України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» передбачено надходження збору за забруднення навколишнього природного середовища до місцевих бюджетів у розмірі 70%, до Державного бюджету – 30% (у 2008 році це співвідношення складало 65% та 35% відповідно).
Основним антикризовим заходом з боку виконавчих органів влади була зважена політика щодо розумної економії видатків на утримання органів місцевого самоврядування.
З метою економії бюджетних коштів у 2009 році установами соціально-культурної сфери та органами місцевого самоврядування здійснювались заходи спрямовані на скорочення: адміністративних витрат, передбачених на поточне утримання органів місцевого самоврядування (утримання службового автотранспорту та його оренда, послуги зв'язку, видатки на відрядження); споживання енергоносіїв та комунальних послуг бюджетними установами міста; витрат на не першочергові видатки.
Внаслідок цього заощаджено 9,2 млн. грн., в тому числі 3,8 млн.грн. на утримання органів місцевого самоврядування. Це дозволило спрямувати додаткові кошти на проведення індексації заробітної плати працівникам бюджетних установ міста та органів місцевого самоврядування та нарахувань на заробітну плату в сумі 6,9 млн.грн., оплату комунальних послуг і енергоносіїв – 1,0 млн. грн. та інші першочергові видатки – 0,6 млн. грн.
У зв'язку з обмеженням коштів проведено інвентаризацію бюджетних за-ходів та програм, для виконання найбільш значущих з них. В результаті кіль-кість місцевих бюджетних програм зменшилась з 134 у 2008 році до 102 у 2009 році (плановий обсяг виділених асигнувань склав 1,28 млрд.грн.).
В умовах складного економічного стану план по доходах загального фонду, без врахування офіційних трансфертів, виконано на 98,9%. До загального фонду надійшло 1,39 млрд.грн., в тому числі дотація на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів – 21,3 млн.грн. та субвенції з державного бюджету – 296,1 млн.грн. Невиконання плану пов'язано, в першу чергу, з втратами по надходженню коштів по платі за придбання торгових патентів у сфері грального бізнесу.
До спеціального фонду бюджету міста надійшло 132,5 млн.грн. Крім того, сума субвенцій з державного бюджету становила 203,0 млн.грн.
Фактичні надходження до бюджету розвитку у 2009 році склали 176,7 млн.грн., з них: 144,6 млн.грн. - з державного бюджету на будівництво автотранспортної магістралі через р.Дніпро; 22,3 млн.грн. - від відчуження майна комунальної власності міста (105,8% від плану); 3,3 млн.грн. - від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення (51,1% від плану); 6,5 млн.грн. – кошти, які передано із загального фонду до бюджету розвитку міста.
Завдяки заходам щодо скорочення термінів підготовки об'єктів привати-зації до продажу, до міського бюджету від приватизації комунального майна надійшло на 1,2 млн.грн. (5,8%) більше планового показника (21,1 млн.грн.).
У 2009 році за рахунок коштів Стабілізаційного фонду місту Запоріжжю було передбачено 9,2 млн.грн., а саме: на реконструкцію будівлі поліклініки КУ «Запорізька міська багато профільна клінічна лікарня № 9» - 4,3 млн.грн., з яких профінансовано 1,25 млн.грн. (29,1% від передбачених) та реконструкцію магістральної мережі теплопостачання по вул.Новокузнецькій житлового масиву «Південний» (другий пусковий комплекс) - 4,9 млн.грн., з яких профінансовано 2,95 млн.грн. (60,2% від передбачених).
Виконавчим комітетом міської ради посилено контроль за виконанням антикризових заходів комунальними підприємствами міста. За результатами аналізу роботи комунальних підприємств за січень-вересень 2009 року зекономлено 4,8 млн.грн. Однак, кризові явища вплинули й на фінансово-господарську діяльність комунальних підприємств міста, що призвело до невиконання плану по податку на прибуток.
З метою оптимізації функціонування комунальних підприємств протягом 2009 року рішеннями міської ради припинено діяльність державного комунального підприємства «Бюро обміну житлової площі» та комунального науково-виробничого підприємства «Екоцентр».
В місті поступово стабілізується ситуація на ринку праці. Рівень безробіття з меншився та станом на 01.01.2010 року склав 1,78% (хоча впродовж року максимальний показник складав 2,06%). Також зменшилась середньоденна реєстрація незайнятих громадян в міській службі зайнятості. Якщо на початок 2009 року в міських центрах зайнятості щоденно реєструвалося більше 100 осіб, то наприкінці року їх кількість не перевищувала 70 чоловік на день (у жовтні – 67 чол., листопаді – 66 чол., грудні – 46 чол.).
На виплату допомоги по безробіттю за 2009 рік витрачено 80,8 млн. грн., що в 5,4 рази більше ніж за 2008 рік. Середній розмір допомоги по безробіттю у грудні 2009 року становив 907,06 грн. (у грудні 2008 року – 861,0 грн).
Виконавчим комітетом міської ради докладалось зусиль щодо недопущення масового звільнення працівників на підприємствах міста, задля чого направлялися листи керівникам підприємств щодо збереження кадрового потенціалу та збереження середньомісячної заробітної плати на рівні не нижче, ніж на початок 2009 року. Керівники підприємств з порозумінням віднеслись до звернення міської влади. Як наслідок, у 2009 році збережено основний кадровий потенціал та звільнено на 50,0% менше (7,1 тис.чол.), ніж прогнозувалось (14,8 тис.чол.), а на більшості економіко визначальних підприємствах міста впродовж року відбулось зростання заробітної плати.
З метою посилення соціального захисту безробітних внесено зміни до бюджету Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на 2009 рік щодо працевлаштування безробітних шляхом надання дотацій роботодавцям. Так з 01.08.2009 працевлаштовано 29 без-робітних на дотаційні місця.
У місті постійно здійснювався моніторинг ринку праці. За 2009 рік проведено 409 міні-ярмарків вакансій, аукціонів претендентів, марафонів професій та один міський ярмарок вакансій у палаці культури «ЗАЗ», 10 засідань за «Круглим столом» з роботодавцями та соціальними партнерами, 4417 тематичних семінарів для безробітних і 456 – для роботодавців та інше.
З метою збільшення надходжень до бюджету міста управлінням земель-них ресурсів міської ради спільно з управлінням Держкомзему у м.Запоріжжя Запорізької області проведено роботу з перерахунку нової нормативно грошо-вої оцінки земель. Станом на 01.01.2010 зареєстровано 1,8 тис. додаткових угод до договорів оренди землі на підставі нової нормативно-грошової оцінки землі, з них опрацьовано 701 додаткову угоду на суму 44,0 млн.грн. Наразі додаткові угоди до договорів оренди землі на підставі нової нормативно-грошової оцінки землі уклали 55,0% юридичних та фізичних осіб.
Управлінням земельних ресурсів міської ради триває робота зі створення бази даних щодо адміністрування та диференціації плати за землю (оренда, податок). Створення такої бази даних сприятиме збільшенню надходжень до бюджету.
Не зважаючи на фінансові труднощі, протягом 2009 року комунальні підприємства утримували територію міста та об'єкти благоустрою в належному стані (проведено ремонт і реконструкцію доріг на площі 179,1 тис.кв.м у сумі 14,3 млн.грн., виконано технічне обслуговування 153 світлофорних об'єктів, встановлено 659 дорожніх знаків, тривала робота з благоустрою ). На розвиток комунального господарства міста у 2009 році освоєно 64,7 млн. грн. На освітлення міста витрачено 3,6 млн.грн., що на 38% більше, ніж за 2008 рік.
В рамках реалізації заходів з реформування житлового господарства міста протягом 2009 року створювалися Єдині інформаційно-розрахункові центри. На теперішній час функціонують 10 таких центрів, відкриття ще двох заплановано на лютий 2010 року.
Здійснено інвентаризацію приміщень та підготовлено перелік приміщень, які не використовуються комунальними підприємствами «ВРЕЖО № 1-11, 13», «РЕПОГ» та пропонуються для передачі в оренду на конкурсних засадах.
З боку управління житлового господарства міської ради постійно здійснюється контроль за нарахуваннями та оплатою орендних платежів. Станом на 01.01.2010 від оренди надійшло – 20,44 млн.грн.
КП «ВРЕЖО №№ 1-11, 13», «РЕПОГ» вживаються заходи з оптимізації витрат. Загальна сума економії за рахунок вжиття антикризових заходів з початку року становить 9,36 млн.грн.
З метою створення конкурентного середовища у сфері житлово-комунальних послуг визначено перелік житлово-комунальних послуг, надання яких виборюється на конкурсних засадах. На постійному контролі знаходиться питання щодо оплати населенням спожитих послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Протягом 2009 року середній місячний рівень оплати населенням спожитих послуг з утримання житла становив 91,0%.
З метою підтримки суб'єктів підприємницької діяльності встановлено пільги з орендної плати за використання майна комунальної власності у розмірі 35,0%.
Адміністраціями ринків посилено контроль за сплатою ринкового збору торгуючими на ринках. Сума надходжень ринкового збору за 2009 рік склала 10,6 млн.грн., що становить 98,8% до плану.
З метою захисту малозабезпечених верств населення посилено контроль за дотриманням затверджених рівнів торговельних надбавок на основні продовольчі товари. Впродовж 2009 року проведено 9 загальноміських «антикризових» ярмарків з продажу сільгосппродукції і продуктів харчування місцевих товаровиробників за прийнятними цінами.
З метою реформування та оптимізації мережі установ охорони здоров'я, в умовах обмеженого фінансування, скорочено 161 ставку працівників, в т.ч. 110 вакантних ставок. В результаті реорганізації КУ «Міська дитяча клінічна лікарня № 2» в КУ «Міська дитяча поліклініка № 2» скорочено 60 стаціонарних ліжок та 51 штатну одиницю, економічний ефект від реорганізації склав 597,8 тис.грн. Впродовж 2009 року 9,1 тис. працівників лікувально-профілактичних закладів міста знаходились у відпустках без збереження заробітної плати, за рахунок чого зекономлено 2,9 млн.грн.
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та на виконання рішення виконавчого комітету від 27.11.2008 № 492 «Про антикризові заходи щодо виходу з фінансово-економічної ситуації» виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Аналітичну записку «Про хід виконання антикризових заходів щодо виходу із фінансово-економічної ситуації впродовж 2009 року» взяти до відома.
2. Рішення виконавчого комітету від 27.11.2008 № 492 «Про антикризові заходи щодо виходу з фінансово-економічної ситуації» вважати виконаним у повному обсязі.
3. Керівникам виконавчих органів міської ради та керівникам підпри-ємств комунальної власності, що належать до територіальної громади міста розробити власні антикризові заходи на 2010 рік та щокварталу надавати інформацію про виконання заходів до головного економічного управління міської ради.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф.

Міський голова Є.Г.Карташов