Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

28/10/2010

Рішення виконавчого комітету від 28.10.2010 № 505 «Про виконання бюджету міста за 9 місяців 2010 року»

           У зв’язку із поступовим розв’язанням проблем структурної перебудови на підприємствах та розширенням ринків збуту в поточному році забезпечено поліпшення деяких показників розвитку промисловості. За підсумками січня-серпня 2010 року в цілому по Запорізькій області індекс промислового виробництва становить 105,4 відсотки. Приріст отримано за рахунок суттєвого зростання у металургії – на 12,8 відсотка проти січня-серпня минулого року. 

Середньомісячна заробітна плата по Запорізькій області за січень-серпень 2010 року склала 2106,00 грн. Темп зростання заробітної плати до відповідного періоду минулого року становить 109,0 відсотків.

За 9 місяців 2010 року обсяг надходжень до загального фонду бюджету міста становить 1181,3 млн.грн., у тому числі субвенції з державного бюджету – 284,4 млн.грн.

Не зважаючи на те, що планові показники по доходах, які враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, виконані, розрахунок очікуваних надходжень свідчить про неможливість їх виконання до кінця 2010 року. Сума невиконання буде залежати від реалізації роботодавцями норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо строків виплати заробітної плати», яким передбачається, що заробітна плата виплачується працівникам регулярно не пізніше 7-ми днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

План надходжень основного джерела бюджету міста – податку з доходів фізичних осіб виконаний на 100,5 відсотка, до бюджету надійшло 667,3 млн.грн. Позитивний вплив на надходження зазначеного податку мають стабілізаційні кроки на ринку праці, темпи зростання промислового виробництва та номінальної заробітної плати. Однак, на багатьох промислових підприємствах міста відбулось зменшення обсягів виробництва промислової продукції та скорочення працівників. Сума заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам економічно-активних підприємств міста хоча й зменшилась з початку року на 11,8 млн.грн., але залишається значною: станом на 01.10.2010 – 11,1 млн.грн., із яких по комунальному підприємству «Експлуатаційне лінійне управління автошляхів» - 0,8 млн.грн.

За звітний період до бюджету міста надійшло доходів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, на суму 180,8 млн.грн. або 99,1 відсотка до плану. В порівнянні з відповідним періодом 2009 року надходження збільшились на 30,6 млн.грн. або на 20,4 відсотки.

Плата за землю є другою за величиною складовою частиною доходів бюджету міста. Надходження зазначеного джерела становлять 132,7 млн.грн., що на 18,7 млн.грн. (16,5 відсотка) більше, ніж в аналогічному періоді 2009 року. Виконання плану становить 100,2 відсотки. Слід відмітити, що через оформлення орендарями договорів за пільговими ставками протягом поточного року та надання пільг державою підприємствам літакобудування спостерігається тенденція до щомісячного зменшення плати за землю.

План по надходженнях від орендної плати за користування майном комунальної власності виконаний на 89,1 відсотка, до бюджету міста надійшло 14,3 млн.грн. Внаслідок відмови від оренди нежитлових приміщень 45 суб’єктів господарювання бюджет міста недоотримав близько 0,4 млн.грн. Крім того, негативний вплив на надходження цих платежів мають несвоєчасні розрахунки орендарів. Заборгованість по платі за оренду об’єктів комунальної власності станом на 01.10.2010 року склала 4,4 млн.грн. В порівнянні з початком року вона збільшилась на 1,3 млн.грн.

До бюджету надійшло 12,9 млн.грн. місцевих податків і зборів, план виконаний на 99,8 відсотка. Найвагомішим у місцевих податках і зборах є ринковий збір (61,6 відсотка), надходження якого склали 7,9 млн.грн. Забезпечено виконання плану лише по КП «Запоріжринок» та ринках Шевченківського району.

Такий стан виконання доходів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, ставить під загрозу проведення запланованих видатків на благоустрій міста, капітальні ремонти житлового фонду та інші власні повноваження.

Виконання планових показників по доходах загального фонду бюджету в розрізі районів міста становить: Жовтневий район – 99,5 відсотка, Заводський – 99,7 відсотка, Комунарський – 99,6 відсотка, Ленінський – 99,4 відсотка, Орджонікідзевський – 99,4 відсотка, Хортицький – 99,6 відсотка, Шевченківський – 99,5 відсотка. В порівнянні з відповідним періодом 2009 року надходження зросли на 12,5 відсотка або на 99,6 млн.грн. Приріст доходів забезпечено у всіх районах міста крім Комунарського та Хортицького.

До спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі 113,6 млн.грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року зменшились надходження від відчуження майна комунальної власності – на 1,8 млн.грн. (на 11,4 відсотки) та до цільових фондів, утворених органами місцевого самоврядування – на 2,7 млн.грн. (на 40,8 відсотка). Невиконання плану по надходженню коштів від відчуження майна пов’язано із виникненням заборгованості за договорами купівлі-продажу об’єктів права комунальної власності на суму понад 3,0 млн.грн. План по бюджету розвитку виконаний на 99,4 відсотка. Надходження склали 21,3 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності – 14,3 млн.грн. (89,2 відсотки до планового показника) та від продажу землі – 7,0 млн.грн. (129,1 відсотка).

Бюджет міста по видатках виконаний в обсязі 1459,5 млн.грн., в тому числі видатки загального фонду бюджету – 1191,8 млн.грн. або 94,8 відсотка планових показників відповідного періоду, спеціального фонду бюджету – 267,7 млн.грн.

Першочергова увага в ході виконання бюджету приділялась захищеним статтям, на фінансування яких спрямовано 91 відсоток обсягу видатків загального фонду або 1084,1 млн.грн., в тому числі до Державного бюджету перераховано 35,0 млн.грн. Видатки на обслуговування боргу склали 3,8 млн.грн.

Понад 60,0 відсотків в складі загального фонду бюджету займають видатки на фінансування установ соціально-культурної сфери міста.

На реалізацію заходів міської комплексної програми соціального захисту населення спрямовано 5,2 млн.грн. На оздоровлення та відпочинок дітей - 2,7 млн.грн.

Видатки на соціальний захист, соціальне забезпечення за рахунок субвенцій з державного бюджету проведені в обсязі 298,9 млн.грн. (враховуючи надходження до спеціального фонду бюджету – 42,1 млн.грн.), в тому числі по нарахованих пільгах та житлових субсидіях населенню – 82,5 млн.грн., по соціальних допомогах сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам і тимчасової державної допомоги дітям – 216,4 млн.грн.

Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян різними видами транспорту склали 25,9 млн.грн., в тому числі електротранспортом – 21,3 млн.грн. Для забезпечення безперебійної роботи ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс» на фінансову підтримку підприємства за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету міста виділено 19,4 млн.грн.

У звітному періоді на житлово-комунальне господарство міста було спрямовано 45,7 млн.грн., в тому числі на капітальний ремонт житлового фонду – 9,2 млн.грн., благоустрій міста – 33,0 млн.грн., дотацію житлово-комунальному господарству – 3,5 млн.грн.

В складі видатків спеціального фонду бюджету на проведення робіт, пов’язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг спрямовано 17,9 млн.грн., видатки бюджету розвитку міста склали 136,7 млн.грн. (будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро у м.Запоріжжя за рахунок субвенції з державного бюджету – 131,2 млн.грн.), цільового фонду міської ради – 5,8 млн.грн., фонду охорони та раціонального використання природних ресурсів – 2,1 млн.грн., видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 62,7 млн.грн.

Відповідно до встановлених строків за рахунок надходжень до бюджету розвитку відбулося погашення частини основної суми боргу за запозиченнями внутрішньої місцевої позики в сумі 20,0 млн.грн.

Кредиторська заборгованість по бюджету міста у порівнянні з початком року зменшилась на 1,3 млн.грн. і складає 10,9 млн.грн. Зазначена заборгованість обліковується по нарахованих пільгах та житлових субсидіях за

рахунок субвенції з державного бюджету.

Згідно з затвердженою мережею закладів освіти міста на 2010-2011 навчальний рік сформовано на 14 груп для дітей дошкільного віку більше ніж на початок року. В загальноосвітніх навчальних закладах відбулося скорочення мережі на 88 класів за рахунок зменшення контингенту учнів. Середня наповнюваність класів складає 26,5 чоловік при нормативній 30 чоловік. Залишається невирішеним питання влаштування понад 2,5 тис. дітей в дошкільні навчальні заклади.

В штатних розписах бюджетних установ міста затверджено 34313,04 одиниць, з яких зайнято 98,3 відсотка. Штатна чисельність працівників бюджетних установ на звітну дату скоротилась на 100 одиниць. Кількість вакансій з початку року збільшилась на 131,32 одиниць. Найбільше вакансій налічується, як і раніше, в лікувально-профілактичних закладах охорони здоров’я  541,25 одиниці.

Проведеними перевірками зовнішнього та внутрішнього контролю в управліннях, районних адміністраціях міської ради, бюджетних установах, організаціях та комунальних підприємствах міста з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни встановлені порушення майже в кожній установі на загальну суму 5,7 млн.грн., із яких порушення пов’язані з заниженням в обліку вартості активів – 4,8 млн.грн.

З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2010 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради

ВИРІШИВ:  

1 Головам районних адміністрацій міської ради забезпечити виконання планових показників бюджету міста по доходах згідно з рішенням виконавчого комітету міської ради від 22.09.2010 №428 «Про затвердження планів по доходах бюджету міста на 2010 рік».

2 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гриценку В.В. та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Дорофеєву О.М.:

2.1 Посилити роботу з орендарями щодо погашення заборгованості за оренду комунального майна та забезпечити виконання в поточному році запланованих показників надходжень від оренди за користування майном комунальної власності.

2.2 З метою ефективного використання майна комунальної власності міста забезпечити розміщення в засобах масової інформації переліку вільних приміщень, які можуть бути надані в оренду.

3 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальнику головного економічного управління міської ради Новак Н.В. опрацювати з комунальними підприємствами міста питання щодо виконання запланованих на 2010 рік показників по сплаті до бюджету міста податку на прибуток.

4 Управлінню розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради активізувати роботу з ринками щодо виконання плану по сплаті ринкового збору у 2010 році.

5 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гриценку В.В. вжити заходи щодо ліквідації заборгованості за договорами купівлі-продажу об’єктів права комунальної власності та забезпечити надходження до бюджету розвитку коштів від відчуження майна комунальної власності відповідно до планових показників.

6 Керівнику комунального підприємства «Експлуатаційне лінійне управління автошляхів» забезпечити погашення заборгованості по заробітній платі працівникам підприємства в повному обсязі.

7 Головним розпорядникам бюджетних коштів на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 28.07.2010 № 237 «Про вжиття заходів з енергозбереження» до 15.11.2010 року надати до фінансового управління міської ради інформацію щодо потреби в коштах на проведення енергетичного аудиту об’єктів.

8 У зв’язку з введенням в дію з 01.01.2011 року нової редакції Бюджетного кодексу України головам районних адміністрацій міської ради, управлінню освіти і науки міської ради, управлінню охорони здоров’я міської ради до 15.11.2010 року надати фінансовому управлінню міської ради пропозиції щодо мережі розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня на 2011 рік.

9 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміну О.С.:

9.1  Забезпечити впорядкування в штатних розписах лікувальних закладів посад, які протягом тривалого часу не заповнюються.

9.2  З метою підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів здійснити перегляд напрямків молодіжних програм і заходів, визначити їх пріоритетність та надати пропозиції фінансовому управлінню міської ради до 15.11.2010 року

9.3 Здійснити аналіз доцільності, розробити та в установленому порядку затвердити порядок виділення коштів з бюджету міста громадським організаціям на 2011 рік.

10 Галузевим управлінням міської ради з метою скорочення видатків на фінансування соціально-культурної сфери міста розробити перспективні плани по реформуванню мережі підпорядкованих закладів.

11 З метою економного та раціонального використання бюджетних коштів, передбачених для утримання виконавчих органів міської ради головам районних адміністрацій міської ради, начальникам управлінь, відділів міської ради:

11.1 З метою скорочення витрат на комунальні послуги та енергоносії забезпечити розробку та виконання заходів з енергозбереження. Встановити контроль за відшкодуванням в повному обсязі спожитих орендарями комунальних послуг і енергоносіїв.

11.2 Припинити проведення ремонтів кабінетів за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету міста.

11.3 Дотримуватись режиму економії при використанні службового автотранспорту.

11.4 Обмежити кількість видань (за винятком видань спеціального призначення), які щороку передплачуються виконавчими органами міської ради.

11.5  Посилити контроль за станом розрахунків бюджетних установ міста за товари, роботи та послуги і вжити заходів щодо скорочення кредиторської та дебіторської заборгованості.

11.6  Мінімізувати використання бюджетних коштів для проведення святкових заходів і друкування продукції, не пов’язаної з виконанням завдань і функцій виконавчих органів міської ради.

12 Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.

 

В.о. міського голови – секретар міської ради                                                                                                                                  В.Ф. Кальцев