Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

24/11/2009

Рішення виконавчого комітету від 24.11.2009 № 504 «Про роботу КП “Паркування”»

Керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Прийняти до відома інформацію про роботу комунального підприємства “Паркування” (додається).
2. Підпорядкувати комунальне підприємство “Паркування” управлінню транспорту та зв'язку міської ради.
3. Контроль за роботою комунального підприємства “Паркування” покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченко С.М.
4. Управлінню транспорту та зв'язку міської ради забезпечити контроль за надходженням паркувального збору в ід КП “Паркування”.
5. Дане рішення виконавчого комітету міської ради та інформацію про роботу комунального підприємства “Паркування” довести до відома депутатів міської ради.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М.

Міський голова Є.Г.Карташов

Інформація про роботу комунального підприємства “Паркування”

КП “Паркування” створене на підставі рішення міської ради від 05.06.2002 №30. До створення Комунального Підприємства, послуги з паркування здійснювало Товариство з Обмеженою Відповідальністю “КП “Паркування”. Після того, як було створене Комунальне Підприємство, сума перерахування паркувального збору до бюджету збільшилась у 3,5 рази.
Комунальне підприємство “Паркування” здійснює два напрями діяльності:
-   послуги по паркуванню;
-   послуги автостоянки.
Паркування – тимчасова стоянка транспортного засобу на відведених та спеціально обладнаних місцях для паркування автотранспорту на проїжджій частині без відповідальності за збереження транспортного засобу.
Автостоянка – спеціально обладнана стоянка транспортного засобу з відповідальністю за його збереження.
Слід зазначити, що КП “Паркування” є єдиним у місті Запоріжжі платником паркувального збору до міського бюджету.
На сьогодні на балансі підприємства знаходиться 13 спеціально обладнаних місць для припаркування автотранспорту та 15 відведених місць для припаркування автотранспорту. Крім того, на балансі підприємства знаходиться 10 автостоянок . Слід відмітити, що станом на 16.11.2009 в місті обліковується 45 приватних автостоянок.
Розмір паркувального збору, який перераховується в міський бюджет встановлено Декретом Кабінету Міністрів України від 20.05.1993 №56-93 “Про місцеві податки та збори”, ставка збору з розрахунку за одну годину парковки становить:
-   на спеціально обладнаних місцях – 3% неоподаткованого мінімуму доходів громадян, що на сьогодні становить 0,51 грн.;
-   на відведених місцях – 1% неоподаткованого мінімуму доходів громадян, що на сьогодні становить 0,17 грн.
На сьогоднішній день діють тарифи на послуги паркування у м. Запоріжжя, які встановлені рішенням виконавчого комітету міської ради від 20.05.2004 №167 та складають:
- за користування спеціально обладнаним місцем – 1,20 грн./год. (паркувальний збір – 0,51 грн./год.), на момент прийняття тарифу його рентабельність дорівнювала 0,0%;
- за користування відведеним місцем – 1,00 грн./год. (паркувальний збір – 0,17 грн./год.), на момент прийняття тарифу його рентабельність дорівнювала 7,5%.
Витрати враховані в тарифі за користування спеціально обладнаним місцем наведено в таблиці.

№ з/п

Найменування статей витрат

Тариф 1,2 грн.

Питома вага, %

 

До Державного бюджету перераховується:

 

 

1.

ПДВ

0,12

10,0

 

До міського бюджету перераховується:

 

 

2.

Паркувальний збір

0,51

42,5

3.

Податок з доходів фізичних осіб

0,08

6,67

 

Залишок на підприємстві:

 

 

4.

ФОП з нарахуваннями (паркувальники), за винятком податку з доходів фізичних осіб

0,21

17,5

5.

ФОП з нарахуваннями (ІТР), за винятком податку з доходів фізичних осіб

0,09

7,5

6.

Прибирання сміття

0,08

6,67

7.

Адміністративні витрати

0,04

3,3

8.

Дорожня розмітка, закупівля ЕККА, витратні матеріали

0,03

2,5

9.

Обслуговування орендованого транспорту, паливо

0,02

1,7

10.

Сервісне обслуговування, ремонт ЕККА

0,01

0,83

11.

Зв'язок

0,01

0,83

 

ВСЬОГО:

1,20

100,0

Таким чином, підприємство з тарифу у розмірі 1,2 грн. за одну годину паркування транспортного засобу сплачує:
1) до Державного бюджету:
-   ПДВ у розмірі 0,12 грн.;
2) до міського бюджету:
-   паркувальний збір – 0,51 грн.;
-   податок з доходів фізичних осіб – 0,08 грн.
Залишок доходу за користування спеціально обладнаним місцем у розмірі 0,49 грн. (питома вага в тарифі становить 40,8%) спрямовується на сервісне обслуговування та ремонт електронно-касових апаратів, витрати на оплату праці, прибирання сміття, адміністративні витрати та інше. За І півріччя 2009 року тариф на паркування відшкодовував витрати на 68,0%.
Слід відмітити, що з моменту прийняття даного тарифу індекс інфляції цін на матеріали складає 1,98 та мінімальна заробітна плата по України зросла у 2,7 рази.
При цьому, у 2004-2006, 2008 рр. підприємство працювало прибутково. Починаючи з 2006 року, відповідно до рішень міської ради, підприємство є платником частки відрахувань з чистого прибутку, яка зараховується до міського бюджету.
Звертаємо Вашу увагу, що у зв'язку із поглибленням фінансово-економічної кризи в країні зменшилась кількість відвідувачів на паркувальних майданчиках та автостоянках міста внаслідок зменшення транспортних засобів на дорогах приблизно на 15% та зниження рівня платоспроможності населення.
Так, за результатами 9 місяців 2009 року підприємство отримало збиток у сумі 61,0 тис.грн., оскільки прибуток від послуг на автостоянки не перекриває збиток від надання послуг на паркування автотранспорту. Тариф на послуги паркування , який діє з 2004 року не відшкодовує фактичні витрати підприємства, тобто є економічно необґрунтованим.
Враховуючи погіршення фінансово-економічного стану КП “Паркування”, з 2007 року виконавчим комітетом міської ради систематично вживалися заходи по виведенню підприємства із збиткового стану. Так, у 2007 році за поданням керівника переглянуто перелік паркувальних майданчиків та прийнято рішення виконавчого комітету міської ради від 20.06.2007 №254 “Про затвердження переліку парковочних місць”, що дало змогу скоротити витрати та покращити фінансовий стан підприємства.
На виконання протокольного доручення депутатської комісії з питань соціального та економічного розвитку, бюджету та фінансів міської ради від 20.02.2008 №53 виконавчим комітетом міської ради розроблено та надано два варіанта тарифу на послуги паркування (лист від 09.04.2009 №434/1):
1) 1,8 грн. для парковок на відведених місцях та 2,4 грн. для парковок на спеціально обладнаних місцях (рентабельність тарифу 0,0%), що дозволило б повністю відшкодувати витрати на послуги паркування та за рахунок прибутку від послуг на автостоянки сплачувати податок на прибуток, частку відрахування з чистого прибутку.
2) 2,5 грн. для парковок на відведених місцях та 3,0 для парковок на спеціально обладнаних місцях, що дозволило б збільшити розмір відсотку відрахування з чистого прибутку з 25,0% до 70%. Так, у 2008 році від КП “Паркування” до міського бюджету надійшло б:
-   паркувального збору – 179,2 тис.грн.;
-   податку на прибуток – 60,7 тис.грн.;
-   відрахування з чистого прибутку – 127,5 тис.грн.
Однак, дана пропозиція не була прийнята депутатами міської ради.
З метою уникнення впливу людського фактору виконавчим комітетом міської ради опрацьовано варіант автоматизації паркувальних місць з установкою паркоматів. Детальний опис даного заходу направлено на постійну комісію з питань соціального та економічного розвитку, бюджету та фінансів міської ради (лист від 05.12.2008 №1647).
Виконавчим комітетом міської ради опрацьовано досвід м. Ужгорода стосовно оснащення міста сучасними паркоматами. Організація паркування транспортних засобів за допомогою паркоматів дозволила виконавчому комітету м. Ужгорода щохвилини контролювати надходження грошових коштів від водіїв за допомогою зв'язку GPRS, контролювати своєчасну оплату водіями міст стоянок, підвищити культуру обслуговування та збільшити надходження до бюджету міста у 2 рази.
У зв'язку з тим, що на КП “Паркування” відсутня фінансова можливість для технічного переоснащення паркувальних майданчиків у м. Запоріжжі, виконавчим комітетом міської ради запропоновано на конкурсних засадах залучити інвестора, який взяв би на себе всі витрати, пов'язані з встановленням паркоматів, підготовкою інфраструктури та встановленням знаків платної парковки, інформаційних знаків, розмітки місць парковки, навчанням персоналу та прийняттям його на роботу, обслуговуванням та ремонтом обладнання.
В даному випадку можливі два варіанти поповнення міського бюджету:
-   фіксована сума на рік, незалежно від прибуткової чи збиткової діяльності підприємства-інвестора;
-   відсоток від валового доходу підприємства-інвестора.
Однак, запропонований виконавчим комітетом міської ради варіант підтримки від депутатів міської ради не отримав.
Після чого, виконавчий комітет міської ради звернувся до мешканців і підприємців міста з проханням розглянути існуючий перелік та надати свої пропозиції щодо створення додаткових паркувальних місць. Оголошення з цього питання опубліковано у газеті “Запорозька Січ” від 06.07.2009 року №104 (4277) та в мережі “Інтернет” на офіційному порталі Запорізької міської ради. Пропозиції та зауваження щодо створення додаткових паркувальних місць не надійшли.
Крім того, виконавчим комітетом міської ради підготовлені та затверджені на сесії міської ради Правила паркування транспортних засобів у місті Запоріжжі” відповідно до рішення міської ради від 28.10.2009 №59, а також підготовлено проект рішення виконавчого комітету міської ради “Про проведення конкурсу з визначення оператора по впровадженню системи автоматизованого платного паркування” для забезпечення якісного надання послуг паркування та збільшення надходжень до міського бюджету.
Відповідно до розпорядження міського голови від 27.10.2009 №1079к “Про звільнення директора КП “Паркування” Вільяльда В.Г.” розірвано контракт між міським головою та керівником підприємства.
20.10.2009 депутат міської ради Едвабнік Є.В. надав до виконавчого комітету міської ради резюме 3-х кандидатів на посаду керівника КП “Паркування”. В свою чергу, виконавчий комітет міської ради провів співбесіду з кандидатурами та доручив розробити бізнес-план та шляхи виведення підприємства із збиткового стану. На даний час кандидатурами бізнес-план підприємства не надано. При цьому, від 2-х кандидатур отримано концепції по покращенню діяльності КП “Паркування”. Відповідні концепції мають аналогічний зміст, а саме: перегляд тарифу на послуги паркування та забезпечення підприємств технічними засобами (паркоматами та пристроями блокування) шляхом фінансування із бюджету або залучення інвестицій у відповідну сферу діяльності.

В.о. начальника головного економічного
управління міської ради, заступник начальника
головного економічного управління міської ради,
начальник управління інвестиційної політики
головного економічного управління міської ради
В.Ю.Косоріга