тридцять п`ята сесія
Керуючись Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про планування і забудову територій», з метою забезпечення дотримання вимог законодавства України з питання врахування громадських і приватних інтересів при плануванні і забудові території міста, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Порядок організації та проведення громадських обговорень з містобудівних питань в м. Запоріжжі (додається).
2. Призначити членами погоджувальної комісії громадських слухань з містобудівних питань від органів місцевого самоврядування:
- Тарана Романа Олеговича - голову постійної комісії міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин (за згодою
- Трубіна Віктора Павловича - начальника головного управління архітектури та містобудування міської ради, головного архітектора міста;
- Лоцмана Владислава Анатольовича - начальника управління земельних ресурсів міської ради;
- голову районної адміністрації міської ради за місцем знаходження земельної ділянки.
3. Призначити головуючим на громадських слуханнях з містобудівних питань Гладченка С.М. - заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф., заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М. та постійну комісію з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин (Таран Р.О.).
Міський голова
Є.Г. Карташов
Затверджено
рішенням міської ради
28.10.2009 № 19
Порядок
організації та проведення громадських обговорень з містобудівних питань в м. Запоріжжі
Порядок організації та проведення громадських обговорень під час здійснення містобудівної діяльності в місті Запоріжжі (далі - Порядок) розроблений відповідно до Законів України "Про планування і забудову територій", "Про основи містобудування", "Про архітектурну діяльність", "Про місцеве самоврядування в Україні" з метою урахування законних інтересів фізичних та юридичних осіб, територіальної громади та держави при плануванні та забудові території відповідно до вимог чинного законодавства.
1. Мета та основні завдання Порядку.
Порядок організації та проведення громадських обговорень з містобудівних питань під час здійснення містобудівної діяльності в місті Запоріжжі регламентує забезпечення врахування громадських та приватних інтересів при розробці містобудівної та проектної документації, а саме:
- змін до генерального плану міста Запоріжжя;
- детальних планів територій міста Запоріжжя та змін до них;
- проекту забудови території;
- містобудівного обґрунтування розміщення об'єктів містобудування.
2. Предмет громадського обговорення
2.1. Громадському обговоренню підлягають розроблені та погоджені у встановленому порядку проекти містобудівної документації, які пройшли державну експертизу.
2.2. Громадське обговорення містобудівної документації проводиться на наступних етапах планування і забудови території:
- на етапі початку розроблення містобудівної документації;
- після завершення розроблення містобудівної документації;
- внесення змін до існуючої містобудівної документації.
3. Учасники громадського обговорення.
Учасниками громадського обговорення можуть бути:
а) повнолітні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розробляється документація, або на суміжній з нею;
б) юридичні особи, приміщення яких розташовані на території, щодо якої розробляється документація, в особі їх повноважних представників;
в) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею;
г) представники громадських організацій, органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію;
г) замовники та розробники містобудівної документації;
д) посадові особи органів місцевого самоврядування;
є) депутати міської ради.
4. Обов'язкові процедури проведення громадського обговорення:
- оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації у двотижневий строк з дня їх прийняття, шляхом опублікування їх у газеті «Запорозька Січ», розміщення на офіційному порталі Запорізької міської влади;
- оприлюднення проектів містобудівної документації в місячний строк з дня надходження до міської ради розроблених та погоджених в установленому законодавством порядку таких проектів шляхом публікації повідомлень про проведення громадського обговорення проектів містобудівної документації;
- надання можливості для ознайомлення з проектом містобудівної документації;
- реєстрація, розгляд та узагальнення пропозицій (зауважень) громадськості, поданих до проектів містобудівної документації;
- проведення громадських слухань з обговорення проектів містобудівної документації;
- узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками документації через погоджувальну комісію;
- винесення нерозв'язаних погоджувальною комісією спірних питань на розгляд міської ради;
- оприлюднення результатів громадського обговорення, затверджених містобудівної документації.
5. Врахування громадських та приватних інтересів при розроблені нової чи внесення змін до існуючої містобудівної документації
5.1 Для врахування громадських і приватних інтересів на етапі прийняття рішення щодо розроблення нової чи внесення змін до існуючої містобудівної документації, головне управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради, після прийняття рішення Запорізької міської ради щодо розроблення відповідної містобудівної документації, оприлюднює дане рішення в газеті «Запорозька Січ» та на офіційному порталі Запорізької міської влади.
5.2. Термін оприлюднення рішення про розроблення відповідної містобудівної документації не може перевищувати двох тижнів з дати його прийняття сесією міської ради.
5.3. Після розроблення та погодження в установленому законом порядку проекту містобудівної документації він подається до Запорізької міської ради, про що головне управління архітектури та містобудування повідомляє громадськість, шляхом публікації повідомлень про проведення громадського обговорення проектів містобудівної документації.
5.4. Надання повідомлення про проведення громадського обговорення проектів містобудування здійснюється не пізніше як у місячний строк з дня надходження його до міської ради.
5.5. Інформаційне повідомлення про громадське обговорення містобудівної документації має містити таку інформацію:
- назву проекту містобудівної документації, його значення для планування території та межі територій, у тому числі суміжних, на якій проживають особи, які мають право брати участь у громадських слуханнях з обговорення відповідних проектів;
- відомості про замовника та розробника, підстави розроблення;
- положення проектів містобудівної документації. У тому числі графічний матеріал, що відображають зміст зазначеної документації з проектними рішеннями;
- порядок, місце і строки детального ознайомлення з проектом відповідної документації;
- найменування та місцезнаходження, контактну інформацію органу, до якого звертатися із пропозиціями (зауваженнями);
- строк подання пропозицій (зауважень)громадськості;
- інформацію стосовно запланованих заходів (презентації, прилюдного експонування, телевізійних програм, публічних конференцій, «круглих столів»)
- дату, час та місце проведення громадських слухань з обговорення проектів містобудівної документації;
- висновки державної експертизи на проект відповідної документації.
5.6. Інформаційне повідомлення про громадське обговорення містобудівної документації готується головним управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради, технічне та організаційне забезпечення підготовки інформаційного повідомлення здійснюється комунальним підприємством, до предмету діяльності якого, у відповідності до статутних документів, віднесено забезпечення функцій головного управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради.
5.7. Повідомлення про громадське обговорення проектів містобудівної документації є підставою для подання пропозицій (зауважень) громадськості.
5.8. Зауваження або пропозиції оформлюються письмово у вільній формі і має містити такі дані:
- назву документу (пропозиції зауваження);
- прізвище, ім'я, по батькові, адресу та контактну інформацію (телефон, електронна пошта) громадянина або реквізити юридичної особи - суб'єкта подання;
- стислий виклад пропозиції або зауваження;
- підпис громадянина або представника юридичної особи та дату подання пропозиції або зауваження.
5.9. Мінімальний термін подання пропозицій і зауважень може бути:
- не менше трьох і не більше п'яти місяців з дня оприлюднення повідомлення про громадське обговорення внесення змін до генерального плану міста, детальних планів територій;
- не менше двох і не більше чотирьох місяців з дня оприлюднення повідомлення про громадське обговорення проектів забудови територій;
- не менше одного і не більше трьох місяців з дня оприлюднення повідомлення про громадське обговорення проекту містобудівного обґрунтування розміщення об'єкта містобудування.
5.10. Відповідальним за прийом, реєстрацію, узагальнення та опрацювання пропозицій і зауважень громадян є головне управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради.
5.11. Відповідальними за автентичність (відповідність документації, що обговорюється) відповідних проектів містобудівної документації, а також за додержання вимог законодавства та державних норм і стандартів є замовники (особи, які вносять проекти відповідної документації на обговорення).
5.12. Фінансування заходів з громадського обговорення проектів містобудівної документації здійснюється за рахунок коштів замовників цих проектів.
6. Громадські слухання проекту нової або внесення змін до існуючої містобудівної документації.
6.1. Громадське обговорення проекту нової або внесення змін до існуючої містобудівної документації проводиться у формі громадських слухань.
6.2. Громадські слухання проводяться у неробочі дні або неробочий час у приміщеннях, що знаходяться на території реалізації проекту містобудівної документації.
6.3. Реєстрація учасників громадських слухань здійснюється за пред'явленням паспорту громадянина України, та документа, що підтверджує повноваження.
6.4. Громадські слухання проводяться під головуванням представника органу місцевого самоврядування.
6.5. До обов'язків головуючого на громадських слуханнях належить:
- забезпечення обрання секретаріату слухань у складі трьох осіб - представника міської ради, громадськості та замовника містобудівної документації;
- оголошення рішення про призначення членів погоджувальної комісії від міської ради та її виконавчих органів;
- забезпечення обрання членів погоджувальної комісії від громадськості.
7. Склад, порядок обрання та повноваження погоджувальної комісії.
7.1. Головою погоджувальної комісії є представник органу місцевого самоврядування, який головує на громадських слуханнях.
7.2. До складу погоджувальної комісії входять:
- посадові особи виконавчого комітету Запорізької міської ради;
- представники органу земельних ресурсів, природоохоронного і санітар-но-епідеміологічного органу, органу містобудування та архітектури, охорони культурної спадщини та інших органів, залежно від виду проектної документації;
- представники професійних об'єднань та спілок, архітектори, науковці;
- уповноважені представники громадськості, які обираються на громадських слуханнях. Кількість представників громадськості має становити 50 відсотків загальної чисельності комісії.
7.3. Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менше двох третин її членів (з них не менше половини представників громадськості).
7.4. Рішення погоджувальної комісії приймається більшістю присутніх та оформлюється відповідним протоколом.
7.5. Погоджувальна комісія діє протягом двох тижнів після її створення, розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення цих пропозицій (зауважень).
7.6. У разі неспроможності погоджувальної комісії врегулювати спірні питання між сторонами, остаточне рішення приймається на сесії міської ради, проект рішення готує головне управління архітектури та містобудування Запорізької міської ради.
7.7. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті міською радою рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.
8. Порядок проведення громадських слухань
8.1. Громадські слухання мають обов'язково починатися з інформації замовника та розробника нової чи внесення змін до існуючої містобудівної документації щодо врахування пропозицій та зауважень громадян, які надійшли протягом встановленого строку. Вказана інформація має відображати:
- кількість пропозицій та зауважень громадян, що надішли;
- основна тематика пропозицій та зауважень громадян;
- кількість врахованих пропозицій та зауважень громадян;
- кількість частково врахованих пропозицій та зауважень громадян;
- кількість відхилених пропозицій та зауважень громадян;
- причини відхилення пропозицій та зауважень громадян.
8.2. Учасники громадських слухань мають право поставити питання про врахування пропозицій або зауважень до проектів нової або внесенні змін до існуючої містобудівної документації. У разі надходження пропозицій або зауважень замовник і розробник містобудівної документації зобов'язані під час громадських слухань надати відповідь про принципову можливість або неможливість їх врахування.
8.3. В ході громадських слухань ведеться протокол. Протокол слухань складається секретаріатом за участю членів погоджувальної комісії, підписується ними та головуючим. За наявності спірних питань, обґрунтованих з посиланням на нормативно-правові акти, у протоколі фіксується мотивоване обґрунтування члена (членів) погоджувальної комісії.
У разі відсутності пропозицій (зауважень) громадськості складається відповідний акт.
8.4. Результати громадського обговорення проектів містобудівної документації оприлюднюються в газеті «Запорозька Січ» та на офіційному порталі міської влади.
Секретар ради
Ю.В. Каптюх