Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

22/10/2009

Рішення виконавчого комітету від 22.10.2009 № 413 «Про виконання бюджету міста за 9 місяців 2009 року»

За 9 місяців 2009 року обсяг бюджету міста по доходах склав 1251,6 млн.грн. До загального фонду надійшло доходів в сумі 797,4 млн.грн. та субвенцій з державного бюджету – 218,6 млн.грн.
На виконання доходної частини бюджету міста насамперед вплинуло зниження обсягу реалізованої промислової продукції . За січень-серпень 2009 року він становить 19643,1 млн.грн. або менше проти відповідного показника минулого року на 39,8 відсотка. Обсяги реалізованої продукції в металургії та машинобудуванні, на які припадає більше 70,0 відсотків загального обсягу реалізації, знизились відповідно на 49,9 та 41,7 відсотка. В результаті зазначеного зменшились порівняно з показниками січня – вересня 2008 року фонд оплати праці на 9,1 відсотка та надходження податку з доходів фізичних осіб - на 87,1 млн.грн. або на 12,7 відсотка.
Сума заборгованості по виплаті заробітної плати працівникам на економічно активних підприємствах міста з початку року зросла на 13,8 млн.грн. та на 01.10.2009 року становить 35,5 млн.грн.
До бюджету надійшло 7,7 млн.грн. плати за торгові патенти на деякі види підприємницької діяльності або лише 30,8 відсотка до річного плану. В результаті повернення коштів по платі за придбання торгових патентів у сфері грального бізнесу та несплати поточних платежів у червні та вересні на звітну дату втрати бюджету склали 11,6 млн.грн.
Враховуючи зазначене, не виконується доведений помісячний розпис доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.
В умовах кризи плата за землю є найбільш реальним джерелом наповнення доходної частини загального фонду бюджету міста. В звітному періоді надходження склали 113,9 млн.грн., при цьому необхідно відзначити, що починаючи з липня поточного року надходження щомісяця суттєво зменшуються. Це пов'язано з наданням міською радою пільг по земельному податку та збільшенням звернень платників орендної плати за землю. Загальна сума втрат бюджету міста на теперішній час становить 18,7 млн.грн., яка до кінця року зростатиме.
Без урахування офіційних трансфертів план по доходах загального фонду бюджету міста виконаний на 105,1 відсотка.
За січень-вересень 2009 року до спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі 92,3 млн.грн. або 52,5 відсотка до річного плану. Через зниження попиту на нові транспортні засоби і продовження термінів проходження техогляду відбулось значне зменшення надходжень транспортного податку в порівнянні з відповідним періодом минулого року на 3,2 млн.грн. або 18,0 відсотків. Скоротились надходження до цільових фондів, утворених органами місцевого самоврядування на 2,9 млн.грн. або 30,5 відсотка, майже у 4 рази (на 46,9 млн.грн.) зменшились надходження коштів від відчуження майна комунальної власності. До бюджету розвитку надійшло 17,8 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності – 16,1 млн.грн., від продажу землі – 1,6 млн.грн. та інші – 0,1 млн.грн. Виконання річного плану становить лише 22,9 відсотка.
Бюджет міста по видатках станом на 01.10.2009 року виконаний в обсязі 1257,1 млн.грн., в тому числі видатки загального фонду бюджету – 1040,0 млн.грн. або 96,9 відсотка планових показників відповідного періоду, спеціального фонду бюджету – 217,2 млн.грн. або 56,1 відсотка річних планових показників.
Першочергова увага в ході виконання бюджету приділялась захищеним статтям, на фінансування яких спрямовано 91 відсоток обсягу видатків загального фонду або 947,4 млн.грн., із яких до Державного бюджету перераховано 70,6 млн.грн. Видатки на обслуговування боргу склали 6,1 млн.грн. З метою забезпечення фінансування зазначених видатків протягом звітного періоду бюджет міста отримав короткострокові безвідсоткові позички в органах Державного казначейства України на загальну суму 168,8 млн.грн.
У складі видатків загального фонду бюджету міста близько 60 відсотків займають видатки на фінансування соціально-культурної сфери. Порівняно з відповідним періодом минулого року стан фінансування соціально-культурної сфери погіршився, про що свідчить зростання частки видатків на оплату праці з нарахуваннями, харчування, медикаменти і комунальні послуги та енергоносії.
Забезпечені стовідсоткові розрахунки за спожиті комунальні послуги та енергоносії. Однак, у зв'язку із зростанням тарифів на теплову енергію і природний газ до кінця поточного року залишаються не забезпеченими видатки на оплату енергоносіїв установами освіти, соціального забезпечення і фізичної культури та спорту на загальну суму 8,4 млн.грн.
Протягом січня-вересня поточного року за рахунок субвенції з державного бюджету відшкодовано за пільговий проїзд в міському електротранспорті 46,9 відсотка від обсягів фактичних перевезень, з яких лише половина грошовими коштами. Для забезпечення безперебійної роботи ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс» на фінансову підтримку підприємства за рахунок коштів загального фонду бюджету міста виділено 14,6 млн.грн.
Найгострішими проблемними питаннями виконання бюджету міста по видатках загального фонду є забезпечення коштами потреб на збільшення вартості харчування в дошкільних навчальних закладах, придбання таблетованих цукрознижуючих препаратів, ремонти покрівель установ соціально-культурної сфери.
По житлово-комунальному господарству найбільшу напругу серед населення викликає протікання покрівель. Потреба в коштах на зазначені цілі складає 30,0 млн.грн. Не в кращому стані знаходиться і ліфтове господарство: 48% ліфтів відпрацювали нормативний термін експлуатації, на їх модернізацію необхідно більше ніж 200,0 млн.грн. Також, в бюджеті міста відсутні кошти на підготовку до осінньо-зимового періоду підприємств комунального господарства міста, а це близько 2,0 млн.грн.
В межах цільових надходжень до спеціального фонду бюджету на проведення робіт, пов'язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг спрямовано 16,9 млн.грн., видатки бюджету розвитку міста склали 103,2 млн.грн., цільового фонду міської ради – 4,8 млн.грн., фонду охорони та раціонального використання природних ресурсів – 2,3 млн.грн., видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 46,6 млн.грн., а також за рахунок субвенції з державного бюджету: на ремонт приміщень управлінь праці та соціального захисту міста – 0,5 млн.грн., соціальні виплати – 42,9 млн.грн.
Необхідно зазначити, що використання коштів міського фонду охорони навколишнього природного середовища становить лише 22 відсотки річного плану. Зазначена ситуація склалась насамперед через не виконання в повному обсязі робіт по об'єкту «Розширення та реконструкція центральних каналізаційних очисних споруд лівого берега (ЦОС-1) м.Запоріжжя. Другий пусковий комплекс (станція зневоднення осаду та хлораторна)».
Кредиторська заборгованість по бюджету міста у порівнянні з початком року збільшилась на 4,6 млн.грн. і складає 11,4 млн.грн. Зазначена заборгованість склалась по видатках, які проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету.
Протягом поточного року установами соціально-культурної сфери здійснювались заходи щодо економії бюджетних коштів, що дало можливість спрямувати додаткові кошти на оплату комунальних послуг і енергоносіїв та інші першочергові видатки на загальну суму 0,5 млн.грн. На відповідні потреби також перерозподілена економія фонду оплати праці по органах місцевого самоврядування в сумі 1,0 млн.грн. Не в повному обсязі виконані заходи щодо економії бюджетних коштів відділами освіти Комунарської та Хортицької районних адміністрацій міської ради і управлінням з питань фізичної культури, спорту і туризму міської ради.
Проведеними перевірками зовнішнього та внутрішнього контролю в управліннях, районних адміністраціях міської ради, бюджетних установах, організаціях та комунальних підприємствах міста з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни встановлені порушення майже в кожній установі на загальну суму понад 3,7 млн.грн. Найбільші суми порушень пов'язані з завищенням вартості робіт, не дотриманням термінів відображення господарських операцій, покриттям за рахунок коштів загального фонду видатків спеціального фонду виявлені в управлінні житлового господарства міської ради – 0,3 млн.грн., у відділі освіти Комунарської райадміністрації – 0,5 млн.грн., КУ «Запорізька міська багатопрофільна дитяча лікарня № 5» - 0,6 млн.грн. та КП «Центральний стадіон» - 0,3 млн.грн.
З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2009 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом обов'язків та головам районних адміністрацій міської ради вжити вичерпних заходів щодо виконання показників бюджету міста по доходах у поточному році.
2. Головам районних адміністрацій міської ради, начальникам управлінь, відділів міської ради:
2.1. Забезпечити до кінця поточного року впорядкування зобов'язань за загальним фондом бюджету міста, обмеження не першочергових видатків. Не допускати виникнення дебіторської та кредиторської заборгованості, крім випадків, передбачених чинним законодавством.
2.2. На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 №955 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2008р. №1036» та розпорядження голови Запорізької обласної державної адміністрації від 02.07.2009 №221 «Про підготовку паливно-енергетичного комплексу до роботи в осінньо-зимовий період 2009/2010 років» організувати роботу щодо внесення змін до укладених бюджетними установами й організаціями договорів про надання комунальних послуг та енергоносіїв у частині встановлення строку розрахунків до 25 числа кожного місяця.
3. Управлінню освіти і науки міської ради, управлінню охорони здоров'я міської ради та управлінню з питань фізичної культури, спорту та туризму міської ради забезпечити в повному обсязі виконання затверджених заходів щодо економії бюджетних коштів на 2009 рік.
4. Управлінню з питань екології міської ради встановити контроль за виконанням робіт по об'єкту «Розширення та реконструкція центральних каналізаційних очисних споруд лівого берега (ЦОС-1) м.Запоріжжя. Другий пусковий комплекс (станція зневоднення осаду та хлораторна)» та інших, передбачених рішенням міської ради від 21.01.2009 №9 «Про затвердження місцевих програм по екології на 2009-2011 роки», з урахуванням очікуваних надходжень до кінця року збору за забруднення навколишнього природного середовища.
5. Головному економічному управлінню міської ради та фінансовому управлінню міської ради переглянути перелік об'єктів бюджету розвитку міста з урахуванням очікуваних надходжень.
6. Фінансовому управлінню міської ради:
6.1. За підсумками виконання бюджету міста за 9 місяців 2009 року підготувати пропозиції щодо перегляду планових показників бюджету, забезпечивши в першу чергу потребу бюджетних установ міста в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
6.2. Підготувати обґрунтування та звернення до Міністерства фінансів України з питання надання в повному обсязі бюджету міста безвідсоткової позики на суму невиконання доведених показників доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.
6.3. При формуванні проекту бюджету міста на 2010 рік передбачити збільшення обсягів видатків на житлово-комунальне господарство міста з урахуванням потреби у ремонті покрівель, модернізації ліфтів у житлових будинках та робіт з благоустрою міста, яка не забезпечена в поточному році.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.

Міський голова Є.Г.Карташов