Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

24/06/2009

Рішення міської ради від 24.06.2009 № 30 «Про внесення змін до Програм по галузі охорони здоров'я міста Запоріжжя на 2009 - 2011 роки»

  тридцять третя сесія
         Відповідно до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення медичними препаратами хворих на хронічну ниркову недостатність Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
         1.Внести зміни в додаток 6 до рішення міської ради від 21.01.2009 № 31 «Про затвердження місцевих Програм по галузі охорони здоров'я міста Запоріжжя на 2009-2011 роки», а саме :
Програму «Міські програми по наданню медичної допомоги окремим пільговим верствам населення та інші заходи на період 2009-2011 роки» викласти в новій редакції (додаток).
         2.Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення (Денщикова І.О.).

Міський голова                                                                   

Є.Г.Карташов

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення міської ради
24.06.2009 № 30

Міські програми по наданню медичної допомоги окремим пільговим верствам населення та інші заходи на період 2009 - 2011 роки

1.Загальні положення

         Статтею 49 Конституції України визначені права громадян України по забезпеченню медичною допомогою в комунальних та державних лікувально-профілактичних закладах на безоплатній основі. Законом „Основи законодавства про охорону здоров'я України" передбачений 10 відсотковий розмір від внутрішнього валового продукту, який повинен спрямовуватись на охорону здоров'я.
         Разом з тим, фактичні витрати на утримання закладів охорони здоров'я за останні роки з державного бюджету складають щорічно 3 - 3,5 відсотка. Таким стан позначається і на рівнях бюджетного фінансування галузі охорона здоров'я міста Запоріжжя.
         Разом з тим основні показники здоров'я населення України в цілому і міста Запоріжжя зокрема, залишаються незадовільними.
         В першу чергу це стосується показника загальної смертності, який по місту від 9,3 на 1 000 населення за 1988 рік доріс до 14,9 за 2007 рік.
         Майже 70 відсотків в структурі загальної смертності по причинам смерті займають захворювання серцево-судинної системи. Зростає смертність серед працездатної вікової групи населення, скорочується показник середньої тривалості життя.
         Низьким залишається показник народжуваності, тому природний приріст населення за останні роки має від'ємне значення і за 2007 рік складає мінус 4,7.
         Внаслідок масового забруднення навколишнього середовища від діяльності промислових підприємств, здоров'я населення міста постійно погіршується. Зростають захворювання ендокринної, дихальної системи, алергічні прояви. Особливо чутливо реагують на стан навколишнього середовища жінка та дитина під час вагітності.
         Вроджені вади розвитку плоду, спровоковані шкідливими викидами промислових підприємств потребують в подальшому значних витрат на медичну допомогу.
         Враховуючи брак бюджетного фінансування галузі охорони здоров'я міста щорічно здійснюються заходи щодо реформування мережі лікувальних закладів, упорядкування штатної чисельності медичних працівників.
         Для забезпечення медичною допомогою населення по окремим напрямкам діють загальнодержавні, міські програми.
         Указом Президента України від 6 грудня 2005 № 1694/2005 „Про невідкладні заходи щодо реформування системи охорони здоров'я населення" передбачені заходи щодо подальшого покращення медичного забезпечення населення.
         Указом передбачені міроприємства по впровадженню обґрунтованих державних гарантій надання населенню безоплатної медичної допомоги, ефективної та прозорої моделі фінансування галузі, що орієнтована на реальні потреби пацієнтів, раціоналізації використання її ресурсів.
         Положення Указу президента України мають вирішити основні проблемні питання охорони здоров'я міста.
         Забезпечення окремих категорій хворих безоплатними лікарськими засобами згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 1303 від 17.08.1998 „Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань".
На диспансерному обліку в лікувально-профілактичних закладах міста знаходиться 94 хворих з хронічною нирковою недостатністю, які отримують процедуру хронічного гемодіалізу, 4 хворих дитини на фенілкетонурію. Без регулярного вживання необхідних лікарських засобів настає загроза життю хворих.
         Щорічно в інфарктному відділенні КУ «Міська клінічна лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги» лікується 950-1000 хворих з гострим інфарктом міокарду, своєчасний початок лікування яких тромболітичними препаратами значно покращує прогноз на видужання, збереження працездатності.
         Під час епідемій грипу найбільш уразливими є медичні працівники, тому серед інших заходів по попередженню спалаху грипу є проведення вакцинації 1010 працівникам серед окремих категорій медичного персоналу.
         В місті Запоріжжі в зв'язку з незадовільним станом навколишнього середовища відмічається високий рівень алергічних захворювань - бронхіальної астми, полінозів, особливо під час цвітіння амброзії. Своєчасне забезпечення хворих спеціальними препаратами знижує кількість захворювань.
         За останні роки зростає кількість ускладнених пологів на фоні різних екстрагенітальних захворювань.
         Завданням пологопомічних закладів міста є забезпечення вагітних необхідних медикаментами для попередження ускладнень з боку матері та дитини.
         На високих рівнях на протязі останніх років залишається захворюваність населення на туберкульоз. Своєчасне виявлення таких хворих потребує обстеження за допомогою рентгенівських обстежень та дослідження мокротиння.
         В цілому завданнями лікувальних закладів по цим напрямкам є надання своєчасної, в повному обсязі спеціалізованої медичної допомоги, здійснення профілактичних заходів.
Реалізація державної політики по забезпеченню населення міста медичною допомогою з врахуванням вимог ст. 49 Конституції України можлива за рахунок ефективного використання наявних ресурсів, широкого впровадження ресурсозберігаючих технологій, нових організаційних форм медичної допомоги, оптимізації мережі лікувально-профілактичних закладів.
Складність у здійсненні таких заходів полягає в необхідності забезпечення постійного моніторингу за використанням фінансових, матеріальних, трудових ресурсів галузі охорони здоров'я, що потребує збору і обробки великих об'ємів інформації.
Системний аналіз основних показників діяльності лікувально-профілактичних закладів надає можливість прогнозування витрат на медичну допомогу, здійснювати планування медичних заходів.

2.Головний розпорядник

           Управління охорони здоров'я Запорізької міської ради.

3.Виконавці

         Управління охорони здоров'я Запорізької міської ради, інформаційно-аналітичний центр медичної статистики управління охорони здоров'я Запорізької міської ради, лікувально-профілактичні заклади міста.

4.Законодавча база

1. Конституція України.
2. Закон України від 19.11.1992 № 2801-ХІІ „Основи законодавства України про охорону здоров'я" .
3. Бюджетний кодекс України.
4. Указ Президента України від 06.12.2005  № 1694/2005 „Про невідкладні заходи щодо реформування системи охорони здоров'я населення".
5. Постанова Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 № 1303 „Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань".
6. Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 03.07.2006 № 436 „Про затвердження протоколів надання медичної допомоги за спеціальністю „Кардіологія".
7. Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 27.07.1998 № 226 „Про затвердження Тимчасових галузевих уніфікованих стандартів медичних технологій діагностично-лікувального процесу стаціонарної допомоги дорослому населенню в лікувально-профілактичних закладах України та Тимчасових стандартів обсягів діагностичних досліджень, лікувальних заходів та критерії якості лікування дітей".
8. Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 29.12.2003 № 620 „Про організацію надання стаціонарної акушерсько-гінекологічної та неонатологічної допомоги".
9. Накази Міністерства охорони здоров'я України від 15.12.2003 № 582, від 31.12.2004  № 676, від 29.12.2005 № 782, від 27.12.2006 № 899-906 „Про затвердження клінічних протоколів по акушерсько-гінекологічній допомозі".
10. Постанова Кабінету Міністрів України від 13.07.2004 № 910 «Стратегія розвитку державної статистики на період до 2008 року».
11. Наказ Міністерства охорони здоров'я України від 02.12.2004 № 592 «Про подальше вдосконалення служби медичної статистики системи Міністерства охорони здоров'я України».
12. Указ Президента України від 06.12.2005 № 1694/2005 «Про невідкладні заходи щодо реформування системи охорони здоров'я населення».

5.Мета програми

          Забезпечення окремих категорій хворих лікарськими засобами та виробами медичного призначення для лікування, діагностики та профілактики захворювань.
          Медична статистика та інформаційна підтримка виконання програм по галузі охорони здоров'я міста.

Підпрограма № 1. «Забезпечення окремих категорій хворих лікарськими засобами, виробами медичного призначення, обладнанням, які спрямовані на збереження життя хворих, попередження ускладнень в перебігу хвороби».

Завдання 1.

          Забезпечення окремих категорій хворих безоплатними лікарськими засобами згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.1998 № 1303 „Про впорядкування безоплатного та пільгового відпуску лікарських засобів за рецептами лікарів у разі амбулаторного лікування окремих груп населення та за певними категоріями захворювань".
Заходи :
         - придбання імуносупресорів для лікування хворих з пересадженими органами ;
         - придбання медикаментів для лікування хворих на гемофілію ;
         - придбання спеціального продукту "Тетрафен" для лікування хворих на фенілкетонурію ;
         - придбання медикаментів для лікування дітей хворих на муковісцидоз ;
         Завдання 2.
 Проведення діагностики, лікування окремих захворювань та профілактичних заходів по збереженню здоров'я населення.
         Заходи :
         - придбання витратних матеріалів та медикаментів для проведення гемодіалізу хворим на ниркову недостатність ;
         - придбання обладнання, виробів медичного призначення ;
         - придбання медикаментів, дезінфікуючих речовин та виробів медичного призначення для пологових будинків міста ;
         - придбання тромболітичних препаратів для лікування інфарктних та інсультних хворих ;
         - придбання медичних препаратів для діагностики, профілактики та лікування алергічних захворювань ;
         - придбання плівки для рентгенівських та флюорографічних знімків ;
         - придбання антигельмінтних препаратів для лікування гельмінтозів у дітей;
         - придбання ендопротезів з набором інструментів для надання ортопедичної допомоги хворим із захворюваннями великих суглобів і травмами;
         - придбання витратних матеріалів для лабораторних досліджень ;
         - придбання вакцини проти грипу ;
         - придбання туберкуліну для проведення туберкулінодіагностики дітям та підліткам ;
         - інші заходи спрямовані на діагностику, лікування окремих захворювань та профілактичних заходів по збереженню здоров'я населення.
         Реалізація підпрограми № 1 здійснюється за напрямками затвердженого календарного плану проведення централізованої закупівлі управлінням охорони здоров'я міської ради.

Підпрограма № 2. «Медична статистика та інформаційна підтримка виконання програм по галузі охорони здоров'я міста».

Завдання. Інформаційно-аналітичне забезпечення  управління охорони здоров'я міста.

         Заходи :
         - забезпечення дотримання єдиної системи ведення збору, обробки, зберігання та передачі медико-статистичної інформації в лікувально- профілактичних закладах, підпорядкованих управлінню охорони здоров'я міської ради та в лікувальних закладах не комунальної власності, які здійснюють надання медичної допомоги населенню за ліцензією Міністерства охорони здоров'я України;
          - проведення централізованого збору затвердженої Міністерством охорони здоров'я України звітної медико-статистичної інформації;
          - статистична обробка та проведення аналізу показників стану здоров'я населення міста, використання ресурсів закладів охорони здоров'я та діяльності лікувально-профілактичних закладів міста;
         - формування єдиного медичного інформаційного простору в лікувально-профілактичних закладах міста;
         - інформаційно-аналітичне забезпечення виконання основних організаційних заходів управління охорони здоров'я міської ради;
         - забезпечення інформаційного супроводу реалізації національних, регіональних та міських програм по галузі охорони здоров'я;
         - сприяння діяльності закладів охорони здоров'я міста на ринку медичних послуг на підставі медико-економічного аналізу та маркетингових досліджень ресурсного забезпечення галузі охорони здоров'я;
         -  сприяння пошуку та розповсюдженню сучасних технологій профілактики, діагностики та лікування.

6.Очікуваний результат програми

         Виконання заходів програми дозволить проведення гемодіалізу 94 хворим на хронічне захворювання нирок, проведення гемодіалізу при наданні швидкої медичної реанімаційної допомоги, проведення в середньому до 50 процедур трамболізісу при гострому інфаркті міокарду та інсульту за рік, придбання імуносупресорів для лікування 79 хворих, яким пересаджена донорська нирка та печінка, медикаментозне забезпечення в пологових будинках міста 8 тисяч пологів, проведення понад 57 тисяч рентгенівських та флюорографічних знімків, забезпечення 4 хворих дітей на фенілкетонурію спеціальним продуктом „тетрафен", діагностика, лікування та профілактика на алергічні захворювання 504 хворим, придбання антигельмінтних препаратів для лікування 1168 дітей хворих на ентеробіоз, проведення близько 68 операцій ендопротезування, проведення 20 тисяч лабораторних досліджень, проведення тубіркулінодіагностики більш 5 тисячам дітей та підлітків, придбання медикаментів для 18 хворих на гемофілію, придбання медикаментів для лікування 39 дітей хворих на муковісцедоз, придбання понад 1 тисячі вакцини проти грипу тощо, а також дозволить здійснювати якісний контроль управлінських рішень за рахунок оперативної і достовірної статистики показників здоров'я, що підвищить ефективність використання ліжкового фонду, поліклінічних підрозділів і закладів сімейної медицини та кадрових ресурсів галузі охорони здоров'я міста.

7.Джерела фінансування

         Фінансування на виконання зазначеної програми здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету міста.

Обсяг асигнувань загального та спеціального фондів бюджету міста складає :

- на 2009 рік - 6 224,287 тис.грн.

- на 2010 рік - 6 032,565 тис.грн.

- на 2011 рік - 6 515,170 тис.грн.

Серетар ради                                                                     

Ю.В. Каптюх

Прикріплені файли:

Додаток .xls
Поділитись
Дізнайтеся також

Усі рішення