Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

23/04/2009

Рішення виконавчого комітету від 23.04.2009 № 125 «Про виконання бюджету міста за І квартал 2009 року»

За І квартал 2009 року темпи падіння обсягів промислової продукції по Запорізькій області складають 60,2 відсотка. За даними управління статистики у м.Запоріжжі за січень-лютий 2009 року фонд оплати праці працівників підприємств та установ міста становить 1002,3 млн.грн., що менше відповідного показника минулого року на 7,1 відсотка. Середньомісячна заробітна плата в порівнянні з 2008 роком зменшилась на 12,5 відсотка та станом на 01.03.2009 склала 1763,95 грн. (за 2008 рік– 1984,40 грн.).
Обсяг бюджету міста по доходах за І квартал 2009 року склав 374,6 млн.грн. До загального фонду надійшло 326,2 млн.грн., із яких дотації і субвенції з державного бюджету – 66,3 млн.грн. Річний план по доходах загального фонду бюджету міста (без урахування офіційних трансфертів) при пропорційному показнику 25,0 відсотків виконаний на 24,0 відсотка, в тому числі по доходах, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів - на 23,2 відсотка, по закріплених доходах – на 27,7 відсотка. Забезпечено виконання плану звітного періоду.
Продовжуються структурні зміни в надходженнях доходів загального фонду. Так, порівняно з відповідним періодом минулого року зросла питома вага плати за землю (з 6,3 до 14,2 відсотка), та зменшилась частка надходжень податку з доходів фізичних осіб (з 81,7 до 72,9% відсотка).
За звітний період по найбільшому джерелу наповнення загального фонду бюджету міста – податку з доходів фізичних осіб, план надходжень виконаний на 23,1 відсотка, до бюджету надійшло 189,5 млн.грн. На надходження зазначеного податку мали вплив зменшення обсягів промислового виробництва та фонду оплати праці. Крім того, залишається значним борг підприємств міста по виплаті заробітної плати, який з початку року не змінився та станом на 01.03.2009 року становить 21,7 млн.грн.
Економічна ситуація вплинула і на надходження інших податків та зборів до бюджету міста. Так, зменшились надходження по платі за торгові патенти на 0,5 млн.грн., що пов'язано з поверненням патентів суб'єктами підприємництва, які здійснюють діяльність у сфері грального бізнесу. Простежується тенденція до уповільнення темпів зростання кількості платників єдиного податку. Якщо в І кварталі 2008 року він становив 19,8 відсотка проти відповідного періоду 2007 року, то у звітному періоді темп зростання знизився більш ніж вдвічі. В результаті недоотримано 0,4 млн.грн.
Також, через неплатоспроможність суб'єктів господарювання зменшились щомісячні надходження по платі за оренду майна комунальної власності міста відповідно до планових показників на 0,2 млн.грн.
Найбільш реальним резервом наповнення бюджету міста на теперішній час є плата за землю. Річний план виконаний на 30,4 відсотка, до бюджету міста надійшло 37,0 млн.грн. Продовжується работа по укладанню додаткових угод до договорів оренди земельних ділянок у відповідності до грошової оцінки земель міста та трикратного збільшення розміру орендної плати. За оперативними даними станом на 01.04.2009 переглянуто 1490 договорів, або 36,1 відсотка їх загальної кількості.
До спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі 32,8 млн.грн. або 18,7 відсотка до плану на рік. Необхідно відмітити, що річний план надходжень до бюджету розвитку міста виконаний лише на 11,6 відсотка, надійшло 9,0 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності – 8,3 млн.грн., від продажу землі – 0,7 млн.грн.
Крім того, не виконуються планові показники по надходженню коштів до Єдиного цільового фонду міської ради. За звітний квартал надійшло 1,2 млн.грн. або 6,1 відсотка до річного плану.
Видаткова частина бюджету міста за І квартал 2009 року склала 369,7 млн.грн., у тому числі видатки загального фонду бюджету – 332,1 млн.грн. або 94,4 відсотка планових показників на відповідний період та видатки спеціального фонду – 37,5 млн.грн.
Першочергова увага в ході виконання бюджету приділялась захищеним статтям, на фінансування яких спрямовано 91,9 відсотка обсягу видатків загального фонду або 339,8 млн.грн., в тому числі до Державного бюджету перераховано 22,6 млн.грн.
У складі видатків загального фонду бюджету міста більше 60 відсотків займають видатки на фінансування соціально-культурної сфери. Так, на освіту спрямовано 113,8 млн.грн. або 97,2 відсотка відповідних планових показників звітного періоду, охорону здоров'я – 80,6 млн.грн. або 95,7 відсотка, культуру і мистецтво – 9,2 млн.грн. або 97,9 відсотка, фізичну культуру і спорт – 3,7 млн.грн. або 92,5 відсотка, молодіжні заходи – 0,2 млн.грн. або 97 відсотків, територіальні центри і відділення соціальної допомоги на дому – 2,5 млн.грн. або 90,1 відсотка. Невиконання планових показників пояснюється в першу чергу тим, що підвищення тарифів на теплопостачання відбулося з 1 березня, а не з 1 лютого, як очікувалось.
Протягом звітного періоду у порівнянні з аналогічним періодом минулого року фінансування соціально-культурної сфери погіршилось, про що свідчить збільшення питомої ваги видатків на оплату праці працівників бюджетних установ разом з нарахуваннями – 51,4 відсотка проти 47,0 відсотка, оплату комунальних послуг та енергоносіїв - 12,6 відсотка проти 10,7 відсотка, харчування – 2,2 відсотка проти 1,8 відсотка.
Видатки на соціальний захист, соціальне забезпечення проведені в обсязі 82,9 млн.грн. За рахунок субвенцій з держаного бюджету були здійснені видатки по нарахованих пільгах та житлових субсидіях населенню в обсязі 25,4 млн.грн. (в тому числі за рахунок коштів загального фонду – 9,8 млн.грн., спеціального фонду – 15,6 млн.грн.), виплачено державних допомог – 52,5 млн.грн.
Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян різними видами транспорту склали 3,9 млн.грн., в тому числі електротранспортом – 3,5 млн.грн. Необхідно зазначити, що протягом звітного періоду за рахунок субвенції з державного бюджету відшкодовано за пільговий проїзд в міському електротранспорті лише 30,9 відсотка від обсягів фактичних перевезень, з яких менше третини грошовими коштами. Для забезпечення безперебійної роботи ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс» з бюджету міста виділені кошти в сумі 6,5 млн.грн., завдяки чому вдалося стабілізувати ситуацію з виплатою заробітної плати працівникам підприємства.
У звітному періоді за рахунок загального фонду бюджету міста на житлово-комунальне господарство міста було спрямовано 6,6 млн.грн., в тому числі на капітальний ремонт житлового фонду – 1,0 млн.грн., благоустрій міста – 5,6 млн.грн.
В березні 2009 року управліннями освіти і науки, охорони здоров'я, культури, з питань фізичної культури, спорту та туризму, праці та соціального захисту населення міської ради підготовлені та затверджені рішеннями виконавчого комітету міської ради заходи щодо економії бюджетних коштів та скорочення споживання комунальних послуг і енергоносіїв в 2009 році. Зазначеними заходами передбачається економія коштів в сумі більш як 1,5 млн.грн.
Протягом І кварталу поточного року виконавчими органами міської ради також вживались заходи щодо економії бюджетних коштів, зокрема, тимчасове припинення заповнення наявних вакантних посад та надання працівникам в установленому порядку відпусток без збереження заробітної плати. Внаслідок вжитих заходів очікується заощадити 1,4 млн.грн.
В лікувально-профілактичних установах міста продовжують утримуватись 447,25 вакантних ставок. Розрахунковий фонд оплати праці з нарахуваннями по вакансіях на місяць сягає понад 640 тис.грн., на рік – 7,7 млн.грн.
Викликає занепокоєння ряд нагальних для міста питань, які потребують вирішення в поточному році, зокрема, забезпечення видатків на енергоносії, харчування учнів та дітей в закладах освіти, придбання медикаментів для окремих пільгових категорій хворих, підготовку бюджетних установ до роботи в осінньо-зимовий період.
Також, в результаті багаторічного недостатнього фінансування капітального ремонту житлових будинків і тривалого порушення нормативних термінів ремонту в незадовільному стані перебуває житловий фонд міста, в першу чергу ліфтове господарство та покрівлі житлових будинків.
Зменшення загального обсягу видатків, запланованих на благоустрій міста в поточному році, призводить не тільки до погіршення технічного стану об'єктів благоустрою, насамперед доріг, а й негативно впливає на фінансовий стан комунальних служб міста.
Не зважаючи на те, що на І півріччя поточного року майже не заплановано здійснення видатків за рахунок коштів бюджету розвитку, незадовільний стан зазначених надходжень ставить під загрозу виконання містом своїх боргових зобов'язань відповідно до договору від 16.06.2005 № 68/08-12-Е/05 «Про обслуговування розміщення та обігу цінних паперів», яким передбачено погашення 7 липня 2009 року основної суми боргу за запозиченням внутрішньої місцевої позики в сумі 20,0 млн.грн.
З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2009 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Управлінню комунальної власності та управлінню житлового господарства міської ради:
1.1. До 01.06.2009 року внести пропозиції депутатам міської ради щодо перегляду ставок по платі за оренду майна комунальної власності.
1.2. Покращити роботу по залученню коштів до бюджету міста від передачі в оренду майна комунальної власності міста на конкурсних засадах.
2. Управлінню земельних ресурсів міської ради вжити вичерпних заходів щодо укладання додаткових угод до діючих договорів оренди земельних ділянок.
3. Головному економічному управлінню та фінансовому управлінню міської ради опрацювати питання та внести пропозиції щодо забезпечення виконання зобов'язань по погашенню основної суми боргу за запозиченням внутрішньої місцевої позики.
4. Головному управлінню архітектури та містобудування міської ради і управлінню земельних ресурсів міської ради активізувати роботу по проведенню аукціонів по продажу права на оренду земельних ділянок та земельних аукціонів.
5. Головам районних адміністрацій міської ради взяти під особистий контроль стан погашення заборгованості по заробітній платі працівникам підприємств міста.
6. Керівникам виконавчих органів міської ради забезпечити виконання запланованих заходів щодо економії бюджетних коштів та скорочення споживання комунальних послуг і енергоносіїв в 2009 році.
7. Головам районних адміністрацій міської ради та начальникам управлінь, відділів та голові комітету у справах сім'ї та молоді міської ради до 01.06.2009 року провести роботу щодо оптимізації видатків розпорядників бюджетних коштів і вишукання можливостей для збільшення фінансування першочергових видатків бюджетних установ.
8. Управлінню комунального господарства міської ради встановити контроль за напрямками використання коштів комунальними підприємствами міста, затвердити заходи по упорядкуванню їх витрат.
9. З метою забезпечення першочергових видатків фінансовому управлінню міської ради:
9.1. Підготувати пропозиції щодо джерел забезпечення видатків на оплату енергоносіїв.
9.2. Порушити перед обласною державною адміністрацією питання виділення бюджету міста дотації з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів.
10. Управлінню освіти і науки міської ради, головам районних адміністрацій міської ради забезпечити в термін до 25 травня 2009 року затвердження графіків виплати відпускних педагогічним працівникам установ освіти міста відповідно до планів асигнувань загального фонду бюджету та встановити контроль за їх виконанням.
11. Управлінню освіти і науки, управлінню охорони здоров'я, управлінню культури, управлінню з питань фізичної культури, спорту та туризму, управлінню праці та соціального захисту населення міської ради спільно з фінансовим управлінням міської ради визначитись з переліком бюджетних установ, які потребують проведення ремонтних робіт в першочерговому порядку та внести пропозиції по джерелах фінансування зазначених робіт.
12. Управлінню охорони здоров'я міської ради здійснити ретельний аналіз наявності вакантних ставок в лікувально-профілактичних закладах міста та провести їх скорочення. Забезпечити виведення зі штатних розписів закладів вакантних ставок лікарів-інтернів.
13. Фінансовому управлінню міської ради та фінансовим управлінням районних адміністрацій міської ради здійснити аналіз попередньої мережі установ освіти на 2009-2010 навчальний рік та опрацювати з управлінням освіти і науки міської ради та відділами освіти районних адміністрацій міської ради шляхи її оптимізації в термін до 01.07.2009 року.
14. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.

Міський голова Є.Г.Карташов