Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

21/01/2009

Рішення міської ради від 21.01.2009 № 28 «Про затвердження Програми з впровадження заходів щодо збереження, охоро-ни, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запо-ріжжя на 2009 - 2011 роки»

 

Двадцять дев`ята сесія

           Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування», Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
           1. Затвердити Програму з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя на 2009 - 2011 роки (додаток 1) та Розподіл видатків бюджету міста Запоріжжя на період 2009-2011 роки за бюджетними програмами (додаток 2).
           2. Програму з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя на 2008-2010 роки, затверджену рішенням Запорізької міської ради від 13.02.2008  № 46 «Про затвердження Програми з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя на 2008 - 2010 роки» вважати такою, що втратила чинність.
           3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М. та  заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління Запорізької міської ради Малиш В.І..

Міський голова                                                                    

 Є.Г.Карташов

Додаток 1
до рішення міської ради
21.01.2009 № 28
ПРОГРАМА
з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та
раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя
на 2009 - 2011 роки
          Програма з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя розроблена відповідно до Конституції України (ст.14), Земельного кодексу України, Законів України «Про охорону земель», «Про землеустрій».
Основною парадигмою Програми з впровадження заходів щодо збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста Запоріжжя є спрямованість її заходів на розв\'язання нагальних проблем самодостатнього соціально-економічного й екологічного розвитку міста. Передусім це стосується підвищення ролі земельних відносин у формуванні самовідтворюваної економічної системи міста, побудові соціально орієнтованого землекористування на засадах ринкової економіки.
Визначені Програмою пріоритети структурної перебудови земельних відносин передбачають посилення орієнтації на муніципалізацію економіки землекористування і екологічне оздоровлення життєвого простору міста. Для їх реалізації у Програмі запропоновано кілька соціально-економічних та екологічних завдань щодо істотного підвищення рівня ефективності й якості використання земельних ресурсів.
МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ
          Метою Програми є створення ефективної системи планування використання та охорони міських земель, забезпечення підвищення цінності земельних ресурсів, створення умов для суттєвого збільшення соціального, екологічного, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, перетворення її у самостійний фактор економічного зростання.
Стратегія використання та охорони земель міста враховує інтереси територіальної громади та державні пріоритети щодо раціонального та ефективного використання його території з урахуванням соціально-економічних потреб населення, екологічних обмежень, ресурсних можливостей, регіональних відмінностей.
Основними завданнями Програми є:
  • - визначення територій з особливими умовами розвитку, які потребують підтримки на державному й міському рівнях, а також територій, що мають бути зарезервовані для виконання міських потреб;
  • - обґрунтування шляхів і засобів підвищення ефективності землекористування;
  • - визначення напрямів збереження, охорони, відтворення та раціонального використання земель і принципів територіальної організації міста;
  • - удосконалення зонування території міста та визначення режиму її перспективного використання;
  • - комплексна оцінка соціальних, екологічних, інженерно-технічних та інших передумов і обмежень використання територій.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ТА НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ОБГРУНТУВАННЯ
РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ
         Станом на 01.01.2009 р. на спеціальному рахунку в міському бюджеті зібралися надходження від втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва в обсязі 2857,469 тис. грн.
Згідно з п.2 ст. 209 Земельного кодексу України кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою.
Статтею 162 Земельного кодексу України визначено, що охорона земель - це система правових, організаційних, економічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського і лісогосподарського призначення, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісогосподарського призначення, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення. Серед багатьох складових охорони земель, визначених чинним законодавством, слід виділити такі, як обґрунтування і забезпечення досягнення раціонального землекористування та забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
Сучасні умови життєдіяльності міста спонукають до перегляду пріоритетів при формуванні природно-заповідної, оздоровчої та рекреаційної мережі міста у напрямі збільшення кількості територій полі-функціонального призначення, які створюються як для збереження природних комплексів, так і для забезпечення соціальних функцій. Це зумовлює проведення наукових досліджень рекреаційних ресурсів та рекреаційного зонування територій природно-заповідного, оздоровчого і рекреаційного фондів міста.
Організація раціонального використання земель зазначених фондів спрямовуватиметься на підвищення рівня ефективності землекористування, збереження об\'єктів національної спадщини та природно-заповідного фонду, а також забезпечення умов для комфортного проживання і відпочинку населення.
Охорона земель як компонента біосфери та просторової бази життєдіяльності населення залишатиметься пріоритетом регулювання природокористування в місті. Регулювання охорони земель міста здійснюватиметься визначенням цільового призначення земель, проведенням зонування території міста з встановленням меж зон із особливим режимом використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, визначенням єдиних вимог до власників землі та землекористувачів і забезпеченням їх виконання.
Виходячи із загальнонародних інтересів запроваджуватимуться містобудівні та екологічні обмеження у використанні земель власниками і землекористувачами. Усі землі міста підлягатимуть захисту від ерозійних процесів і зсувних явищ, від забруднення хімічними, біологічними, радіоактивними та іншими шкідливими речовинами і сполуками.
Підприємства, установи, організації та громадяни, діяльність яких призведе до забруднення і погіршення екологічного стану земель, будуть зобов\'язані відшкодовувати в установленому порядку заподіяні збитки в повному обсязі та за свій рахунок здійснювати заходи щодо ліквідації негативних наслідків своїх дій.
В зв\'язку з цим актуальним є завдання  по визначенню територій з особливими умовами розвитку та правовому оформленню використання територій природно-заповідного, оздоровчого та рекреаційного фондів за користувачами з урахуванням вимог формування й розвитку рекреаційного середовища, а також приведення класифікації і природоохоронного режиму територій згідно з положеннями Законів України "Про природно-заповідний фонд України", "Про загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі України на 2000-2015 рр." та постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 № 1094 "Про затвердження Порядку розроблення проектів землеустрою з організації та встановлення меж територій природно-заповідного фонду, іншого природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного значення".
Розв\'язанню проблем охорони і раціонального використання об\'єктів природно-заповідного фонду, оздоровчого і рекреаційного призначення сприятиме робота по визначенню найцінніших територій та акваторій, які належать місту.
За умов зростаючого антропогенного тиску на природні об\'єкти виникає необхідність у створенні для деяких об\'єктів природно-заповідного, оздоровчого і рекреаційного фондів міста охоронних зон для забезпечення необхідного режиму охорони природних комплексів та об\'єктів і запобігання негативному впливу господарської діяльності на прилеглих до них територіях.
Об\'єкти природно-заповідного, оздоровчого та рекреаційного фондів є найважливішою ланкою у формуванні екологічної мережі, що передбачає зміни в структурі земельного фонду міста шляхом віднесення (на підставі обґрунтування екологічної безпеки й економічної доцільності) частини земель господарського використання до категорій, які підлягають особливій охороні з відтворенням притаманного їм різноманіття природних ландшафтів.
Дедалі важливішим постає проблема використання та охорони земель історико-культурного призначення, використання яких має здійснюватися відповідно до правового режиму, встановленого згідно із Законом України "Про охорону культурної спадщини" та Земельного кодексу України як особливо цінних земель.
У зв\'язку з вказаним необхідно розпочати систематичну роботу щодо затвердження в установленому порядку зазначених меж і режимів використання цих територій, їх включення до державного земельного кадастру та містобудівної документації.
Враховуючи викладене, розробка проектів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення стане основою для планування, охорони, відтворення та раціонального використання земельних ресурсів міста.
МЕХАНІЗМИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
         Виходячи з аналізу сучасного стану землекористування у місті, заходи Програми мають бути спрямовані на створення ефективної системи планування використання та охорони міських земель; гарантування прав власності на землю і землекористування в процесах інвестування; організацію використання земель на платній основі та забезпечення їх охорони в інтересах територіальної громади міста Запоріжжя.
Для досягнення цієї мети необхідна розробка та виконання таких видів землевпорядних робіт як:
- розробка проектів землеустрою щодо встановлення меж територій природно-заповідного фонду й іншого природоохоронного призначення, а також оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення;
- розробка схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання  та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, землеволодінь і землекористувань, що включають заходи еколого-економічної оптимізації використання та охорони земель, удосконалення співвідношення і розміщення земельних угідь.
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
           Джерелом фінансування зазначених у Програмі заходів є кошти бюджету міста в сумі 3200,00 тис. грн.
Вартість проектів землеустрою буде визначатись за кошторисами згідно "Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг", затверджених Держкомземом України, Міністерством фінансів України, Міністерством економіки України, наказом № 97, 298, 124 від 15.06,2001, з урахуванням змін згідно з наказом Держкомзему України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України та з питань Європейської інтеграції України від 24.12,2001 № 213, 593, 319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Украї-
ни 10.01.2002 за № 19/6307, з урахуванням площі земель за межами населених пунктів та категорії складності а також Правил визначення вартості проектно-вишукувальних робіт для будівництва, що здійснюються на території України ДБН Д. 1.1-7-2000, затверджених наказом Держбуду України від 14.12.2000 № 285.
Розпорядником коштів на реалізацію заходів Програми визначити фінансове управління Запорізької міської ради.
Фінансування проводиться шляхом надання субвенцій з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів Управління земельних ресурсів у місті Запоріжжі Запорізької області.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВІД ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
          У результаті реалізації завдань Програми підвищиться ефективність регулювання земельних відносин у місті, поліпшаться використання та охорона земель  міста Запоріжжя, буде створена екологічно збалансована система, що в подальшому забезпечить високу економічну ефективність вкладених ресурсів. Збільшаться обсяги надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю й продажу земельних ділянок, у тому числі й на конкурентних засадах, визначених під час удосконаленням структури землекористувань і переведенням малопродуктивних сільгоспугідь та інших земель у забудовані землі для комерційного використання.
Результатами виконання передбачених програмою заходів має стати цілий ряд здобутків у сфері регулювання земельних відносин, спрямованих на подальше ефективне здійснення земельної реформи в місті, зокрема:
визначення, встановлення і затвердження меж міста;
здійснення розмежування земель державної та комунальної власності на території міста Запоріжжя у стислий термін і з меншими витратами;
завершення проведення інвентаризації земель міста, в тому числі визначення меж територій водного, природно-заповідного, лісового фондів, земель рекреаційного, оздоровчого та історико-культурного призначення;
удосконалення зонування території міста, що допоможе здійснити оновлення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, перегляд орендних ставок з метою вдосконалення системи землекористування, крім цього збільшаться вартісні показники цінності земель у місті;
збільшення обсягів укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок, завдяки виявленню земель, які можливо підготувати до продажу, у тому числі й на конкурентних засадах;
забезпечення належного рівня охорони відповідних категорій земель міста.

Секретар ради                                                                      

 Ю.В. Каптюх

Прикріплені файли:

Прикріплені файли: