Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

23/09/2008

Рішення виконавчого комітету від 23.09.2008 № 403 «Про затвердження Концепції „Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі”»

Керуючись Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про автомобільний транспорт”, „Про міський електричний транспорт” та з метою впорядкування руху вантажного автотранспорту в місті Запоріжжі, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити Концепцію „Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі” (додається).
2. Управлінням, відділам та районним адміністраціям Запорізької міської ради забезпечити заходи щодо підготовки відповідних програм по впровадженню Концепції „Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі”.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М.

Міський голова Є.Г.Карташов

  Додаток
до рішення виконавчого
комітету міської ради
23.09.2008 № 403

Концепція
„Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі”

1.  Загальна частина

Автомобільний транспорт – галузь транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів.
На сьогоднішній день населення міста Запоріжжя становить 700 тис. жителів. Більше половини з них, близько 400 тис., мешкає на лівому березі Дніпра, де зосереджена вся інфраструктура міста. Для проїзду з Правого на Лівий берег жителі користуються мостами Преображенського та греблею ДніпроГЕС. Кожен день, особливо в години „пік”, на зазначених ділянках виникає велике скупчення транспорту, що призводить до багаточасового простою жителів міста на мостах у транспортних чергах, особливо у випадку аварії за участю вантажного транспорту (коли повністю перекривається проїзд, влітку з причини збільшення потоку транзитного транспорту, взимку - із-за несприятливих погодних умов).

2. Аналіз причин виникнення проблем і обґрунтування необхідності прийняття Концепції „Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі”

За останні роки, як зазначають спеціалісти, до активних забруднювачів навколишнього середовища приєднався ще й автотранспорт. У м. Запоріжжі кількість автомобілів постійно збільшується, відповідно збільшуються і шкідливі викиди в атмосферу. 27% від загальної кількості забруднювачів повітря – є платою за зростаючий автопарк міста.
Незважаючи на вжиті заходи, дорожньо-транспортна ситуація у м. Запоріжжі продовжує погіршуватись. Рух вантажних та великовантажних автомобілів в часи „пік” по вулицях і магістралях міста ще більш ускладнює дорожньо-транспортну та екологічну ситуацію. Встановлені раніше обмеження на рух вантажного транспорту не відповідають дорожньо-транспортній ситуації, яка склалась, та потребують корегування.
За інтенсивністю руху транспортних засобів по напрямках, їх типажу, з'ясовано години надможливої пропускної спроможності мостів та греблі, причини виникнення ДТП, безпосередньо, на автопроїздах і на підходах до них.
Проблеми у пропускній спроможності мостів Преображенського та греблі ДніпроГЕС обумовлені низкою негативних факторів, зокрема тим, що інтенсивність руху транспорту на мостах Преображенського складає 2230 автомобілів за годину в обох напрямках, що перевищує максимально допустиму норму (650 транспортних засобів за годину на кожну смугу руху) майже на 1000 автомобілів, тобто вдвічі.
За складом транспортний потік розподіляється:
- легковиків - 1794
- вантажівок (до 5,0 т) - 152
- вантажівок (більше 5,0 т) - 52
- автобусів - 232.
Заходи з урегулювання руху автотранспорту щодо підвищення дорожньо-транспортної, екологічної та мобілізаційної безпеки, які проводились з залученням УДАІ УМВС України в Запорізькій області, не призвели до очікуваних результатів. Автобуси та вантажівки в'їжджають на мости з крайніх лівих смуг, що є наслідком особливостей проектування підходів до мосту, які були розраховані на значно нижчу інтенсивність руху. Конфігурація в'їзду на мости не дозволяє вантажівкам та автобусам середньої і великої місткості в'їжджати на мости з правої смуги руху. Через їх довжину водії транспортних засобів повинні дотримуватись якомога лівої сторони та за великим радіусом заїжджати на свою смугу, аби не перешкоджати транспортному потоку, який рухається назустріч. При цьому, навіть незначні ушкодження транспортних засобів блокують на тривалий час (оформлення ДТП) рух по мостах, що створює майже кілометрову чергу по вул. Тюленіна і підвищує транспортну завантаженість греблі ДніпроГЕС.
Через значну кількість транспортних засобів, що перевищує потенційну пропускну спроможність першого мосту Преображенського в 2-2,5 рази, на вул. Тюленіна та о. Хортиця щоденно утворюються черги автотранспорту в 3 та 2 колони, відповідно, по 350...500 м завдовжки.
Інтенсивність руху по греблі ДніпроГЕС складає 3085 автомобілів за годину в обох напрямках, що перевищує максимально допустиму норму майже в 5 разів.
За складом транспортний потік розподіляється:
- легковиків - 2486
- вантажівок (до 5,0 т) - 198
- вантажівок (більше 5,0т) - 122
- автобусів - 240

- тролейбусів - 39.
Актуальність прийняття Концепції „Про додаткові заходи щодо впорядкування руху вантажного транспорту в місті Запоріжжі” обумовлена необхідністю прийняття кардинальних заходів щодо впорядкування руху вантажного транспорту, збільшення пропускної спроможності, зниження кількості дорожньо-транспортних пригод.

3. Мета Концепції.

Основною метою Концепції є впорядкування руху вантажного автотранспорту в місті Запоріжжі, зменшення кількості речовин викидів у повітря шкідливих для здоров'я людини, підвищення пропускної спроможності мостів Преображенського та греблі ДніпроГЕС, підвищення рівня транспортного забезпечення мешканців міста Запоріжжя, забезпечення безпеки дорожнього руху, удосконалення системи управління дорожнім рухом.

4. Умови впорядкування руху вантажного автотранспорту в місті Запоріжжі.

Необхідними умовами для організації руху вантажного автотранспорту є:
- розробка, затвердження та реалізація програм розвитку дорожнього руху та його безпеки;
- організація дорожнього руху на території міста Запоріжжя згідно з відповідними генеральними планами, проектами детального планування та забудови населених пунктів, автоматизованих систем керування дорожнім рухом, комплексних транспортних схем і схем організації дорожнього руху з екологічно безпечними умовами;
- контроль за виявленням дорожньо-транспортних подій та впровадженням заходів у місцях їх концентрації, на аварійно-небезпечних ділянках вулиць, доріг та залізничних переїздах;
- заборона руху вантажного автотранспорту через мости Преображенського і греблю ДніпроГЕС в години „пік” з 6.00 год. до 9.00 год. та з 16.00 год. до 19.00 год.

5. Шляхи, способи та етапи впорядкування руху вантажного автотранспорту в місті Запоріжжі.

Завантаженість доріг міста Запоріжжя являється важливою проблемою, що потребує системного підходу, а саме, будівництво автошляхів і мостів, оптимізація перевезення вантажів і робота вантажного транспорту в нічному режимі.
Вантажний транспорт є невід'ємною складовою частиною у забезпеченні життєдіяльності людей, і наше місто не являється виключенням. Для цього необхідно оптимізувати кількість вантажного транспорту та впорядкувати його рух, а саме:
- облаштувати місця стоянок транспортних засобів і відпочинку учасників дорожнього руху з всією інфраструктурою дорожнього сервісу;
- обладнати дороги, вулиці та залізничні переїзди технічними засобами регулювання дорожнього руху та їх утримання;
- виявити аварійно-небезпечні ділянки та місця концентрації дорожньо-транспортних подій і впровадити у таких місцях відповідні заходи удосконалення організації дорожнього руху;
- організувати виконання вимог по забезпеченню безпеки дорожнього руху.
Впорядкування системи управління рухом вантажного автотранспорту передбачається виконати у три етапи.
Перший етап (2008 рік):
- розробка схем організації дорожнього руху вантажного автотранспорту в години „пік” через греблю ДніпроГЕС;
- обладнання доріг та вулиць технічними засобами регулювання дорожнього руху;
- заборона руху вантажного автотранспорту через мости Преображенського;
- визначення та обладнання місць зупинок, стоянок вантажних автотранспортних засобів з можливістю відпочинку учасників дорожнього руху;
- інформування учасників дорожнього руху щодо організації виконання встановлених вимог.
Другий етап (2008-2009 роки):
- розробка проектів детального планування та забудови місць зупинок, стоянок вантажних автотранспортних засобів з можливістю відпочинку учасників дорожнього руху;
- інформування учасників дорожнього руху щодо організації виконання встановлених вимог.
- залучення інвестицій.
Третій етап:
- облаштування місць зупинок, стоянок вантажних автотранспортних засобів з можливістю відпочинку учасників дорожнього руху;
- обладнання доріг, вулиць та залізничних переїздів технічними засобами регулювання дорожнього руху;
- організація виконання встановлених вимог стосовно забезпечення дорожнього руху;
- реалізація міських програмних заходів стосовно впорядкування руху вантажного автотранспорту в місті Запоріжжі з забороною руху в години „пік” через мости Преображенського і греблю ДніпроГЕС;
- зменшення активних забруднювачів повітря.

6. Фінансове забезпечення

Фінансування Концепції здійснюватиметься за рахунок коштів бюджету міста Запоріжжя, коштів, передбачених у бюджеті Запорізької облдержадміністрації, а також заохочених інвестицій.

7. Очікувані результати виконання Концепції

Виконання Концепції дасть можливість:
- провести впорядкування руху вантажного автотранспорту через місто Запоріжжя;
- збільшити швидкість руху авто- та електротранспорту через мости Преображенського і греблю ДніпроГЕС;
- покращати екологічний стан у місті Запоріжжі;
- підвищити рівень безпеки дорожнього руху;
- вирішити питання відпочинку учасників дорожнього руху.

Керуючий справами
виконкому ради
Є.О.Семенков