Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

06/03/2007

Рішення міської ради від 06.03.2007 № 4 «Про звернення депутатів Запорізької міської ради до Верховної Ради України та народних депутатів України від Запорізької області щодо кризової ситуації в сфері державних закупівель у м. Запоріжжі»

Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та інших законодавчих актів України” №3205-І V (3205-15) від 15.12.2005, який набув чинності з 17.03.2006 (далі – Закон), вніс суттєві зміни до порядку функціонування системи державних закупівель.
Сьогодні система державних закупівель перебуває в критичному стані, що виявляється у зриві виконання державних цільових програм та створенні передумов до виникнення надзвичайних подій у життєважливих сферах економіки.
У 2007 році фактично припинено закупівлі медикаментів та перев'язувальних матеріалів для лікарняних закладів, продуктів харчування для пільгових категорій населення, освітніх і дошкільних закладів, послуг, пов'язаних з соціальним захистом та соціальним забезпеченням – оздоровлення ветеранів, інвалідів, під загрозою проведення торгів із закупівлі послуг з літнього оздоровлення пільгових категорій дітей.
Неможливість вчасного проведення торгів становить під загрозу постачання медикаментів, а це в першу чергу медикаменти для соціально-незахищених верств населення та для ургентних хворих та продуктів харчування в дошкільні заклади та шкільні їдальні вже у березні місяці.
Головною причиною цієї кризи стала руйнівна дія мережі комерційних фірм та громадських організацій, до якої входить ТОВ „ Європейське консалтингове агентство”, якій належить інформаційна система в мережі Інтернет – Портал „Державні закупівлі України” ( www.zakupivli.com ).
На підставі висновків Антимонопольного комітету та Тендерної палати України на сьогодні в Україні лише ця інформаційна система відповідає вимогам Закону щодо оприлюднення інформації стосовно державних закупівель в інформаційній системі у мережі Інтернет, має монополію в Україні на розміщення інформації, що стосується державних закупівель и Законом їй надано право працювати за «власним регламентом»- встановлювати ціни на розміщення інформації щодо торгів, і не дає можливості учасникам закупівель впливати на її дії.
З зазначеною Інформсистемою замовники торгів вимушені укладати договори щодо надання інформаційних послуг, згідно з якими Інформсистема бере на себе зобов'язання на безоплатній основі оприлюднювати в мережі Інтернет оголошення про заплановані торги, про результати торгів та іншу інформацію.
ТОВ „Європейське консалтингове агентство” в обмін за розміщення інформації вимагає оплату за надзвичайно високими цінами за тендерну документацію і супроводження виконання договору, що не передбачено Законом (до 1% від суми закупівлі).
Згідно з затвердженими річними планами закупівель у 2007 році розпорядниками коштів Запорізької міської ради плануються торги на загальну суму 390,0 млн. грн., в тому числі управління праці та соціального захисту населення – на 2,1 млн. грн.; управління охорони здоров'я – 10,0 млн. грн.; управління освіти і науки – 3,0 млн. грн.; управління комунального господарства – 50,0 млн. грн. Орієнтовна сума за юридичне супроводження договорів, яке всупереч Закону потребує ТОВ „Європейське консалтингове агентство” становить близько 4,0 млн. грн.
Враховуючи вищевикладене, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти звернення до Верховної Ради України та народних депутатів України від Запорізької області щодо кризової ситуації в сфері державних закупівель у м. Запоріжжі.
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань депутатської діяльності, регламенту, законності та правопорядку (Гунько В.В.) та секретаря міської ради.

Міський голова Є.Г.Карташов

Звернення депутатів Запорізької міської ради
до Верховної Ради України та народних депутатів України від Запорізької області щодо кризової ситуації в сфері державних закупівель у м. Запоріжжі

 Ми, депутати Запорізької міської ради, занепокоєні ситуацією, яка склалася у місті Запоріжжі у сфері державних закупівель.
Вимоги до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (далі – Закон), які набули чинності 17 березня 2006 року, призводять до дестабілізації функціонування організацій та установ, які фінансуються за рахунок бюджетних коштів, зокрема галузей освіти та охорони здоров'я , а також суб'єктів господарювання, які надають послуги та виконують роботи за рахунок бюджетних коштів.
Ситуація, яка склалася у сфері державних закупівель на початку 2007 року, паралізує роботу закладів освіти та медицини, ускладнює проведення закупівель на гостро необхідні продукти харчування у школах та медичних закладах, на медикаменти першочергового призначення, послуги, пов'язані з соціальним захистом та соціальним забезпеченням ветеранів, інвалідів, під загрозою проведення торгів із закупівлі послуг з літнього оздоровлення пільгових категорій дітей тощо. Результатом впровадження діючої редакції Закону стало майже двократне падіння конкуренції на відкритих торгах, вимивання малого та середнього бізнесу з ринку державних закупівель, ігнорування вимог Закону державними (казенними) підприємствами та господарськими товариствами з державною часткою більше 50%, зниження питомої ваги державних коштів, що витрачаються за процедурою відкритих торгів.
Головною причиною цієї кризи стала руйнівна дія мережі комерційних фірм та громадських організацій, до якої, за оприлюдненими даними СБУ, входять „ Європейське консалтингове агентство ”, „ Центр тендерних процедур ” , „ Центр тендерних процедур - регіони ” , ПП „ Агентство з питань гарантій та інвестицій ” тощо, а також Тендерна палата України.
Згідно з положеннями статей 4-1, 4-2, 8 Закону замовник повинен забезпечити прозорість здійснення державних закупівель шляхом оприлюднення оголошень про заплановані торги, про результати торгів та інші документи в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації з загальнодержавною сферою розповсюдження, в інформаційному бюлетені, який видає Тендерна палата України та в інформаційних системах мережі Інтернет.
На підставі висновків Антимонопольного комітету та тендерної палати України на сьогодні в Україні існує лише одна інформаційна система , яка відповідає вимогам Закону щодо оприлюднення інформації стосовно державних закупівель в інформаційній системі у мережі Інтернет – Портал „Державні закупівлі України” (www.zakupivli.com ) (далі – Інформсистема), власником якої є ТОВ „Європейське консалтингове агентство” . З цією Інформсистемою замовники торгів вимушені укладати договори щодо надання інформаційних послуг, згідно з якими Інформсистема бере на себе зобов'язання на безоплатній основі оприлюднювати в мережі Інтернет оголошення про заплановані торги, про результати торгів та іншу інформацію. Зазначена Інформсистема має монополію в Україні на розміщення інформації, що стосується державних закупівель и Законом їй надано право працювати за «власним регламентом»- встановлювати ціни на розміщення інформації щодо торгів, і не дає можливості учасникам закупівель впливати на її дії.
Але через низку ускладнень, які сталися внаслідок дій ТОВ „Європейське консалтингове агентство” , процес державних закупівель у місті Запоріжжі під загрозою.
ТОВ „Європейське консалтингове агентство” в обмін за розміщення інформації вимагає оплату за надзвичайно високими цінами за тендерну документацію і супроводження виконання договору, що не передбачено Законом (до 1% від суми закупівлі). Ці витрати замовники торгів змушені перекладати на учасників торгів, які в свою чергу включають ці витрати до ціні тендерної пропозиції. Рахунки-фактури, які ТОВ „Європейське консалтингове агентство” надсилає кур'єрською поштою, виставлені на користь третіх фізичних та юридичних осіб - підприємців та товариств, з якими замовники торгів не мають договірних відносин.
Однак статтею 1 Закону обумовлено, що замовник готує тендерну документацію і несе за неї відповідальність. Через значні фінансові витрати за тендерну документацію, обов'язкове оформлення та внесення тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору, а також за непередбачені Законом послуги, пов'язані з укладанням договору, учасники відмовляються брати участь у торгах.
Замовники торгів неодноразово вимагали в Інформсистеми надіслати пакет документів на здійснення ними вказаних послуг, дозвіл, акти виконаних робіт, калькуляції на виставлені рахунки тощо, але безрезультатно . Замовники торгів не мають альтернативи розміщення інформації, що приводить до ситуації, яка тягне за собою витрачання додаткових коштів, при цьому нівелюється основна мета Закону – прозорість процедури закупівель, а також економне та раціональне використання бюджетних коштів.
Виконавчий комітет Запорізької міської ради неодноразово звертався до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Антимонопольного комітету України, Рахункової палати України, Тендерної палати України, як до органів, які здійснюють державний нагляд, контроль та координацію у сфері державних закупівель, за наданням допомоги у вирішенні проблемних питань, які виникають у розпорядників державних коштів при проведенні торгів та з пропозиціями стосовно змін у законодавстві у сфері державних закупівель.
Нова редакція Закону, який вступає в дію з 11 березня 2007 року, не усуває вищезазначених проблем у сфері державних закупівель, що знову призведе до значних бюджетних втрат, дестабілізації роботи органів державної влади та місцевого самоврядування, зниження чи спотворення конкуренції на державних торгах.
На підставі викладеного просимо термінового втручання у дії ТОВ „Європейське консалтингове агентство”, а також припинення тиску з боку власників інформаційних систем та забезпечення для замовників торгів, як того потребує чинне законодавство, безкоштовного розміщення інформації про торги в мережі Інтернет та прискорити внесення зміни до Закону, які б надали можливість розміщення інформації про закупівлі на веб-сайтах замовників органів державної влади або місцевого самоврядування.

Звернення прийнято сесією Запорізької міської ради
Рішення № 4 від 06 березня 2007 року
м. Запоріжжя