Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

22/03/2007

Рішення виконавчого комітету від 22.03.2007 № 93 «Про результати аудиту ефективності виконання бюджету міста та стан фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, установах і організаціях міста»

В листопаді – грудні 2006 року Контрольно-ревізійним управлінням в Запорізькій області проведений аудит ефективності виконання бюджету міста за період з 01.01.2004 по 01.10.2006, за результатами якого надані пропозиції міській раді та її виконавчому комітету.
Протягом 2006 року Контрольно-ревізійним управлінням у Запорізькій області охоплено перевірками 27 бюджетних установ, які фінансуються з бюджету міста Запоріжжя, 20 комунальних підприємств міста. Встановлено фінансових порушень та втрат бюджету на суму 21519,2 тис грн., у тому числі порушення, що призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів – 194,5 тис. грн., недоотримання фінансових ресурсів – 646,0 тис. грн. та інших порушень, що не призвели до втрат фінансових та матеріальних ресурсів на загальну суму 20678,7 тис. грн.
Висновки аудиту свідчать про те, що управліннями та відділами міської ради вживались не всі можливі заходи для оптимального використання наявних резервів наповнення бюджету, у тому числі від продажу та оренди земельних ділянок. Допускалось неефективне використання комунального майна, відзначається уповільнена робота по визначенню меж міста Запоріжжя. Проінвентаризовано земель площею 7,98 тис.га або в середньому 27% від загальної площі.
Стримуючим фактором наповнення бюджету міста по надходженнях від відчуження землі являється механізм резервування вільних від забудови земельних ділянок на період проведення проектно-вишукувальних робіт. Більш результативним є проведення конкурсів на право забудови та оренди земельних ділянок, в результаті яких додаткові кошти надходять до спеціального фонду міської ради на розвиток інфраструктури міста.
Крім того, тривале не оформлення правовстановлюючих документів на право користування земельними ділянками теж призводить до втрат бюджету міста.
Надходження до бюджету міста від відчуження майна комунальної власності за 2004 – 2005 роки та 9 місяців 2006 року склали 77562,2 тис.грн. Продано 544 об'єкти комунальної власності. Основною процедурою став викуп і лише 15 об'єктів було продано через аукціони, які збільшували ціну продажу від 10 до 320 %. Переважна більшість об'єктів, виставлених на конкурс, були інвестиційно привабливими, а об'єкти, що відчужувались шляхом викупу в більшості розташовувались на окраїнах міста (підвальні приміщення, тощо).
Норми п.п.6.7 Програми приватизації комунальної власності міста Запоріжжя, затвердженої рішенням міської ради від 26.06.1998 № 26, суперечать п.51 Закону України „Про державну програму приватизації”.
Через несвоєчасний перегляд управлінням комунальної власності міської ради договорів оренди комунального майна, після затвердження нових ставок орендної плати, бюджетом міста недоотримано більше 26 тис.грн. Крім того, мали місце безпідставне звільнення та надання пільг по платі за оренду комунального майна, внаслідок чого бюджетом міста недоотримано близько 242 тис. грн.
Управлінням житлового господарства міської ради недостатньо проводиться робота по стягненню заборгованості з орендарів вбудовано-прибудованих приміщень. Так, станом на 01.10.2006 борг становить 1042,8 тис. грн., при цьому третя його частина прострочена (237,6 тис. грн.)
В управлінні комунального господарства міської ради існує небюджетна заборгованість за виконані підрядними організаціями роботи в сумі 6170 тис. грн.
Під час проведення аудиту Контрольно-ревізійним управлінням в Запорізькій області були здійснені перевірки бюджетних установ та комунальних підприємств житлово-комунальної сфери міста.
Порушення фінансової дисципліни виявлені в установах освіти (4438,5 тис. грн.), охорони здоров'я (561,2 тис.грн.), фізичної культури та спорту (254,9 тис.грн.), культури (73,2 тис.грн.). Всі порушення усунуті, окрім порушення управління освіти і науки міської ради щодо зайвого фінансування в сумі 33,4 тис.грн. на реконструкцію шкіл внаслідок включення до вартості ремонтних робіт суми ризику. Не набагато краща ситуація і в управліннях міської ради: при перевірці 7 управлінь виявлено порушень на загальну суму 3,9 млн. грн.
Основними причинами недоотримання фінансових ресурсів є визначення бюджетними установами щомісячної орендної плати без урахування індексів інфляції. До втрат бюджетних коштів призвело завищення вартості будівельних робіт, переплати заробітної плати (оплата праці за невідпрацьований час, невірне встановлення посадових окладів, тощо) та інші.
Численними є порушення щодо невірного відображення дебіторської та кредиторської заборгованості, заниження або завищення в обліку вартості активів. Продовжують мати місце лишки матеріальних цінностей.
Результати контрольних заходів на комунальних підприємствах засвідчили, що негативні тенденції у цій сфері господарювання спричинені низькою якістю управлінських рішень та відсутністю належного контролю з боку органів, уповноважених управляти комунальним майном.
Протягом минулого року спеціалістами Контрольно-ревізійного управління у Запорізькій області та контрольно-ревізійним відділом в м.   Запоріжжі і Запорізькому районі були проведені ревізії в 20 комунальних підприємствах міста, з яких фінансові порушення встановлено у 18 на загальну суму 6,3 млн. грн. або 40% від всієї суми встановлених порушень по установах і підприємствах міста Запоріжжя, з яких: недоотримано фінансових ресурсів – 22,7 тис. грн.; незаконних, нецільових витрат, недостач – 435,1 тис. грн.; інших порушень фінансової дисципліни майже 6 млн. грн. або 92,7 % від загальної суми встановлених порушень.
Порушення по комунальних підприємствах міста аналогічні виявленим в бюджетних установах, при цьому значні суми порушень пов'язані з недотриманням вимог законодавства щодо проведення тендерних процедур.
В аудиторському звіті відмічається недостатній контроль за фінансовим станом комунальних підприємств міста. Підприємствами проводяться витрати, які не передбачені у фінансових планах.
На даний момент із загальної суми порушень об'єктами контролю комунальної форми власності відшкодовано 2,7 млн. грн. або 43% від загальної суми встановлених порушень. Залишок невідшкодованих порушень обліковується по 6 комунальних підприємствах на загальну суму 3,6 млн. грн.
Умовами контракту з керівниками підприємств комунальної форми власності передбачається дострокове припинення дії контракту у разі грубого порушення законодавства, в результаті чого виникають значні негативні наслідки для підприємства (понесені збитки, виплачені штрафи та інше).
Зазначені вище недоліки і порушення виявлені і при забезпеченні виконання Указу Президента України від 25.12.2001 №1251/2001 „Про зміцнення фінансової дисципліни та запобігання правопорушенням у бюджетній сфері”, розпорядження міського голови від 13.05.2004 №573 „Про внутрішній фінансовий контроль”. Районними адміністраціями, фінансовими управліннями міської ради та районних адміністрацій міської ради, головними розпорядниками та розпорядниками бюджетних коштів міста здійснюється внутрішній фінансовий контроль. Протягом 2006 року головними розпорядниками бюджетних коштів проведено 525 перевірок, встановлені порушення на суму 97,3 тис. грн.
Проведеними фінансовими органами міста перевірками використання бюджетних коштів в управліннях міської ради та бюджетних установах міста було встановлено ряд типових порушень по використанню бюджетних коштів на загальну суму 21099,0 тис. грн., із яких не передано комунальне майно загальною вартістю 19683,0 тис. грн. в повне господарське відання, в оперативне управління комунальним підприємствам, установам, управлінням міської ради.
При перевірках вжиті заходи щодо часткового усунення встановлених порушень, але управлінням у справах приватизації міської ради не відшкодовано з винних осіб незаконні виплати сумісникам в сумі 8,8 тис.грн., переплати та недоплати по заробітній платі в сумі 0,7 тис.грн.
Таким чином, результати проведених перевірок свідчать про те, що головними розпорядниками та розпорядниками бюджетних коштів міста недостатньо здійснюється внутрішній фінансовий контроль в бюджетних установах та підприємствах комунальної власності за правильністю та ефективністю використання бюджетних коштів.
З метою виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 18.01.2007 № 9 “Про стан фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, установах і організаціях Запорізької області та посилення контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів”, підвищення ефективності планування та витрачання бюджетних коштів, використання комунального майна, враховуючи пропозиції Контрольно-ревізійного управління у Запорізькій області, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. До 15.04.2007 за результатами проведених Контрольно-ревізійним управлінням в Запорізькій області ревізій вжити вичерпних заходів щодо повного усунення виявлених порушень фінансово-бюджетної дисципліни та інших недоліків, притягти до відповідальності осіб, винних в їх допущенні.
2. Головному економічному управлінню міської ради:
2.1. Провести роботу щодо уточнення і затвердження виконавчим комітетом міської ради переліку суб'єктів господарювання, в статутному фонді яких є частка комунального майна міста. До 01.06.2007 внести пропозиції виконавчому комітету міської ради щодо доцільності подальшого перебування в складі їх засновників.
2.2. Посилити контроль за обґрунтованістю складання комунальними підприємствами міста фінансових планів та їх виконанням.
2.3. Внести на розгляд виконавчого комітету міської ради Порядок проведення конкурсу серед банківських установ міста на право розміщення на депозитних рахунках тимчасово вільних коштів бюджету міста.
3. Рекомендувати комунальним підприємствам міста не включати до розрахунку резерву сумнівних боргів суми поточної дебіторської заборгованості із строком виникнення до півтора року.
4. Головним розпорядникам бюджетних коштів забезпечити:
4.1. Під час підготовки бюджетних програм відповідність їх мети та напрямів діяльності, визначених соціально-економічними пріоритетами, подання при звітуванні про їх виконання ґрунтовного аналізу фактичних показників з поясненням причин недовиконання запланованих завдань.
4.2. Здійснювати постійне проведення моніторингу виконання завдань і заходів, визначених у бюджетних програмах, спрямованих на запобігання ризикам їх невиконання (або виконання не в повному обсязі).
5. Управлінню у справах приватизації міської ради:
5.1. Відшкодувати з винних осіб незаконні виплати сумісникам в сумі 8,8 тис.грн., переплати та недоплати по заробітній платі в сумі 0,7 тис.грн.
5.2. Розглянути питання щодо внесення відповідних змін до Програми приватизації об'єктів комунальної власності міста Запоріжжя, затвердженої рішенням міської ради від 26.06.1998 № 26 (із змінами, внесеними рішенням міської ради від 28.01.2004 № 60), з метою приведення її у відповідність до чинних нормативно-правових актів з питань приватизації.
5.3. Рекомендувати здійснювати продаж майна комунальної власності із застосуванням процедур аукціону.
6. Управлінням, комітету та відділам міської ради, головам районних адміністрацій міської ради забезпечити відшкодування в повному обсязі суми виявлених порушень по результатах перевірок, посилити контроль за ефективним використанням бюджетних коштів, матеріальних цінностей та їх збереження і забезпечити виконання розпорядження міського голови від 13.05.2004 № 573р „Про внутрішній фінансовий контроль”.
7. Запорізькому міському управлінню земельних ресурсів:
7.1. Посилити контроль за своєчасним укладанням договорів купівлі-продажу земельних ділянок при наявності позитивного рішення міської ради.
7.2. Прискорити проведення інвентаризації земель міста та забезпечити перегляд нормативної грошової оцінки земель.
7.3. Переглянути раніше прийняті рішення щодо порядку передачі в оренду, резервування земельних ділянок та ініціювати запровадження практики відчуження земельних ділянок через конкурс (аукціон).
7.4. Розробити та затвердити на сесії міської ради перелік комерційно (інвестиційно) привабливих земельних ділянок, відчуження яких проводити лише шляхом конкурсу або аукціону.
7.5. Впорядкувати використання землі на території Набережної магістралі, острова Хортиця, Великого Лугу через оформлення правовстановлюючих документів.
8. Управлінню комунальної власності міської ради:
8.1. Провести роботу щодо формування реєстру (переліку) об'єктів, що належать територіальній громаді міста та забезпечити їх облік.
8.2. Припинити дію договорів оренди, термін яких закінчується у 2007 році, а також по яких за період оренди нежитлові приміщення, споруди, будівлі не використовуються орендарями за призначенням, не виконуються умови щодо проведення капітальних ремонтів, реконструкцій або інші суттєві умови договору оренди. Запропонувати такі об'єкти для приватизації шляхом проведення конкурсів, аукціонів.
8.3. Визначитись з об'єктами комунальної власності, що не завершені будівництвом, і виставити їх на аукціон з урахуванням вимог чинного законодавства з цього питання.
8.4. Звільнення та надання пільг по сплаті орендної плати, передачу комунального майна в довгострокову оренду здійснювати у відповідності до Законів України „Про місцеве самоврядування в Україні” та „Про оренду державного та комунального майна”.
8.5. Посилити контроль за своєчасністю і повнотою сплати орендарями орендної плати.
9. Управлінню житлового господарства міської ради переглянути існуючий порядок здійснення контролю за своєчасною сплатою орендної плати по вбудовано–прибудованих нежитлових приміщеннях та до 01.05.2007 підготувати та внести на розгляд виконавчого комітету міської ради відповідне рішення з цього питання.
10. Управлінню комунального господарства міської ради, з метою недопущення не бюджетної заборгованості, забезпечити в подальшому взяття зобов'язань з урахуванням затверджених бюджетних асигнувань.
11. Управлінням міської ради у справах приватизації та комунальної власності, міському управлінню земельних ресурсів на виконання ст.83 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” здійснювати продаж будівель, що виставляються на аукціон разом з земельною ділянкою, на якій розташований об'єкт.
12. Головному економічному управлінню міської ради та відповідним управлінням по підпорядкованості комунальних підприємств відпрацювати питання щодо встановлення під час формування та затвердження фінансових планів суб'єктів господарювання комунального сектору економіки граничний обсяг їх витрат; обмеження витрат на придбання та утримання легкових автотранспортних засобів; суму витрат на благодійну, спонсорську та іншу допомогу.
13. Рекомендувати Контрольно-ревізійному управлінню і Запорізькій області і контрольно-ревізійному відділу в м. Запоріжжі і Запорізькому районі двічі на рік інформувати виконавчий комітет міської ради про стан справ з реалізації вимог та пропозицій, поданих Контрольно-ревізійним управлінням у Запорізькій області і контрольно-ревізійним відділом в м. Запоріжжі і Запорізькому районі керівництву органів місцевого самоврядування.
14. Керівникам виконавчих органів Запорізької міської ради, керівникам підприємств, установ і організацій комунальної форми власності міста:
14.1 Посилити контроль за станом фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, установах і організаціях.
14.2. З метою усунення та попередження порушень у обліку майна комунальної власності до 01.07.2007 забезпечити проведення суцільної позапланової інвентаризації.
15. Рекомендувати міському голові визначити ступінь відповідальності посадових осіб за результатами аудиту.
16. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради згідно з розподілом повноважень.

 

Міський голова Є.Г.Карташов