Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

24/02/2007

Рішення виконавчого комітету від 24.02.2007 № 47 «Про Порядок розроблення, фінансування та моніторингу місцевих бюджетних програм і звітності про їх виконання»

Керуючись статтею 91 Бюджетного кодексу України та Законом України “Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України”, розпорядженням Кабінету міністрів України від 14.09.2002 №538-р «Про схвалення Концепції застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі», розпорядженнями голови обласної державної адміністрації від 21.08.2006 №336 «Про Порядок розроблення, фінансування та моніторингу регіональних програм і звітності про їх виконання» та від 24.10.2006 №424 «Про затвердження Правил складання паспортів регіональних бюджетних програм», виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити Порядок розроблення, фінансування та моніторингу місцевих бюджетних програм і звітності про їх виконання (додається).
2. Затвердити Правила складання паспортів місцевих бюджетних програм (далі – Правила), що додаються.
3. Керівникам виконавчих органів міської ради – головним розпорядникам коштів:
3.1. Щороку до 1 серпня забезпечити подання:
- бюджетних запитів фінансовому управлінню міської ради щодо фінансування відповідних місцевих бюджетних програм;
- пропозицій головному економічному управлінню міської ради про включення місцевих бюджетних програм до проекту програми соціально-економічного розвитку міста на наступний рік.
3.2. Постійно аналізувати стан реалізації місцевих бюджетних програм та у двомісячний строк після завершення відповідного бюджетного періоду надавати відповідним заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або керуючого справами виконавчого комітету міської ради та профільним постійним комісіям міської ради звіт про хід реалізації місцевих бюджетних програм.
4. Установити, що головні розпорядники коштів бюджету міста (далі – головні розпорядники) відповідальні за розробку і затвердження паспортів місцевих бюджетних програм згідно з Правилами, затвердженими цим рішенням, у терміни, визначені для надання квартальної та річної фінансової звітності, подають до головного економічного та фінансового управлінь міської ради інформацію про виконання паспортів місцевих бюджетних програм.
5. Інформація про виконання паспортів місцевих бюджетних програм, подана відповідно до пункту 4 цього рішення, є підставою для визнання фактичних результативних показників та аналізу ефективності виконання кожної місцевої бюджетної програми, які підлягають врахуванню при прийнятті рішення про включення бюджетного запиту до пропозиції проекту бюджету міста на наступні періоди.
6. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та відповідних заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Міський голова Є.Г.Карташов
  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого
комітету міської ради
24.02. 2007 № 47

Порядок
розроблення, фінансування та моніторингу місцевих бюджетних програм
і звітності про їх виконання

1. Загальні положення

Порядок розроблення, фінансування та моніторингу місцевих бюджетних програм і звітності про їх виконання (далі - Порядок) розроблений з метою створення єдиних організаційно-методичних засад розроблення місцевих бюджетних програм та призначений для використання управліннями, відділами, комітетом, районними адміністраціями міської ради, замовниками та розробниками програм.
Метою цього Порядку є підвищення ефективності розроблення та реалізації місцевих бюджетних програм, цільового використання бюджетних коштів, організації контролю та звітності про їх виконання.
Місцева бюджетна програма – це комплекс взаємопов'язаних заходів, які спрямовані на досягнення єдиної мети і завдань, виконання яких пропонує та здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій.

2. Ініціювання розроблення місцевих бюджетних програм

Ініціаторами розроблення місцевих бюджетних програм можуть бути виконавчі органи міської ради.
Пропозиції щодо розроблення місцевої бюджетної програми подаються до відповідного заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або до керуючого справами виконавчого комітету міської ради разом із детальним обґрунтуванням необхідності її розроблення, яке має містити:
- визначення мети та завдань (проблем), на досягнення (розв'язання) яких спрямована програма;
- перелік, за наявності, прийнятих місцевих бюджетних програм відповідної сфери діяльності, які споріднені за метою з запропонованим програмним документом, та обґрунтування неможливості розв'язання проблем в рамках існуючих програм;
- обґрунтування відповідності мети програми стратегії та приоритетним напрямам розвитку держави та міста;
- суттєві фактори – викладаються статистичні, аналітичні, інші дані, які мають бути взяті до уваги під час прийняття рішення щодо розроблення програми;
- визначення обґрунтованих обсягів фінансових витрат, необхідних для виконання програми по джерелах фінансування, в тому числі з бюджету міста;
- оцінку очікуваних результатів виконання програм (економічних, соціальних, екологічних тощо) та визначення її ефективності.
Обґрунтування необхідності розроблення місцевої бюджетної програми готується у стислому вигляді (до 2 сторінок).

3. Розроблення проектів місцевих бюджетних програм

За дорученням відповідного заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або керуючого справами виконавчого комітету міської ради виконавчі органі міської ради готують проект місцевої бюджетної програми, яки має містити такі складові частини:
- характеристика програми;
- мета програми;
- головний розпорядник;
- виконавці програми;
- завдання програми;
- строки та етапи виконання програми,
- перелік заходів та завдань програми,
- ресурсне забезпечення програми,
- організація управління та контролю за ходом виконання програми,
- очікувані кінцеві результати виконання програми.
На кожну місцеву бюджетну програму складається характеристика, яка містить назву програми, дату прийняття рішення про розроблення, визначення замовника та розробника, мету, строки та етапи виконання, загальні обсяги фінансування, в тому числі з бюджету міста, очікувані результати виконання, інформацію з контролю за виконанням (додаток 1).
Мета місцевої бюджетної програми - законодавчо визначені основні цілі, які необхідно досягти у результаті виконання конкретної бюджетної програми.
Завдання місцевої бюджетної програми – конкретні цілі, яких необхідно досягти у результаті виконання бюджетної програми протягом відповідного бюджетного періоду і оцінити які можна за допомогою результативних показників.
Строки та етапи виконання місцевої бюджетної програми визначають початок і закінчення виконання програми, етапи її реалізації.
Перелік заходів і завдань місцевої бюджетної програми – система програмних завдань, які визначені в межах програми. Перелік повинен містити визначення заходу, відповідальних за виконання заходу, строків виконання, джерел та обсягів фінансування з розбивкою за роками виконання (додаток 2).
Ресурсне забезпечення програми має містити орієнтовні обсяги фінансових витрат, необхідних для виконання програми в цілому й диференційовано за роками з визначенням джерел фінансування, в тому числі за рахунок коштів бюджету міста та інших джерел фінансування (додаток 3).
Очікувані результати виконання місцевої бюджетної програми містять перелік показників (економічних, соціальних, екологічних тощо), які будуть досягнуті завдяки виконанню програми. Застосування результативних показників дає змогу чітко показати ефективність використання бюджетних коштів, співвідношення досягнутих результатів та витрат, тривалість виконання місцевої бюджетної програми, її необхідність і відповідність визначеній меті, а також порівнювати результати виконання бюджетних програм у динаміці за роками та між головними розпорядниками бюджетних коштів, визначати найефективніші бюджетні програми при розподілі бюджетних коштів.

4. Погодження та затвердження проектів місцевих бюджетних програм

Проект місцевої бюджетної програми погоджується з відповідним заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або керуючого справами виконавчого комітету міської ради, головним економічним, фінансовим управлінням міської ради.
Погоджений проект місцевої бюджетної програми в установленому порядку подається на розгляд міської ради.
Перелік затверджених міською радою місцевих бюджетних програм, що фінансуються з бюджету міста, включається окремим розділом до рішення міської ради про бюджет міста та плану соціально-економічного розвитку міста.

5. Фінансування місцевих бюджетних програм

Після затвердження місцевої бюджетної програми міською радою головний виконавець програми в установленому порядку надає фінансовому управлінню міської ради бюджетні запити щодо фінансування програми за рахунок коштів бюджету міста.
Фінансове управління міської ради аналізує надані бюджетні запити та відповідно до реальних можливостей бюджету міста подає пропозиції міській раді щодо включення видатків на фінансування місцевих бюджетних програм до проекту бюджету міста на наступний рік.
Фінансування місцевої бюджетної програми здійснюється виключно за умови її затвердження рішенням міської ради про бюджет міста на відповідний рік.
На кожну місцеву бюджетну програму, затверджену рішенням міської ради про бюджет міста на відповідний бюджетний рік, головні розпорядники коштів складають паспорти місцевих бюджетних програм.

6. Звітність про виконання місцевих бюджетних програм

Головний розпорядник коштів на виконання місцевої бюджетної програми щопівроку готує інформацію про стан та результати її виконання (додаток 4) та подає її відповідному заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради або керуючому справами виконавчого комітету міської ради та профільній комісії міської ради.
Інформація повинна містити дані про фактичні обсяги та джерела фінансування відповідно до форми, що додається, та аналітичну записку про проведену роботу з виконання програми, отримані результати, пояснення причин невикористання показників і завдань, передбачених програмою.
Після закінчення терміну реалізації місцевої бюджетної програми головний розпорядник коштів готує звіт про виконання програми.

Керуючий справами
виконкому ради
К.О.Вайтаник
 Додатки 1-4 до Порядку розроблення, фінансування та моніторингу місцевих бюджетних програм і звітності про їх виконання



  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого
комітету міської ради
24.02.2007 № 47

Правила
складання паспортів місцевих бюджетних програм

1. Загальні положення

1.1. Паспорт місцевої бюджетної програми (далі - Паспорт) - це документ, що визначає суму коштів, затверджену в бюджеті міста для виконання заходів місцевої бюджетної програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, напрями діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики місцевої бюджетної програми, на основі яких здійснюється контроль за цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів і аналіз виконання цієї програми.
1.2. Паспорт на відповідний бюджетний період складають усі головні розпорядники за кожною місцевою бюджетною програмою, затвердженою міською радою, виходячи із бюджетних запитів і бюджетних призначень на відповідний бюджетний період і подають їх на погодження до відповідних фінансових управлінь районних адміністрацій міської ради та міської ради.
1.3. Паспорт підлягає затвердженню у місячний термін після затвердження бюджету міста на відповідний бюджетний період.
1.4. Головний розпорядник у тижневий термін від дня затвердження наказу про Паспорт доводить до виконавців місцевої бюджетної програми копії затверджених паспортів.
1.5. Головний розпорядник забезпечує своєчасність затвердження Паспорту, достовірність, зміст і повноту інформації, що в ньому міститься.
1.6. Фінансові управління районних адміністрацій міської ради та міської ради й головні розпорядники забезпечують відповідність Паспорта рішенню про бюджет міста на відповідний бюджетний період та цим Правилам.
1.7. У разі невідповідності Паспорта рішенню про бюджет міста на відповідний бюджетний період та цим Правилам фінансові управління районних адміністрацій міської ради та міської ради мають право в десятиденний термін з дня його отримання повернути такий Паспорт на доопрацювання відповідному головному розпоряднику та призупинити фінансування місцевої бюджетної програми.
1.8. Зміни до Паспорту вносяться протягом бюджетного періоду в порядку, встановленому для складання Паспорта, у разі:
прийняття змін до рішення про бюджет міста на відповідний бюджетний період, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у Паспорті;
зміни інформації та показників, затверджених у Паспорті, необхідність у внесенні яких з об'єктивних причин виникла в процесі виконання бюджету й які відповідають цілям місцевої бюджетної програми.
1.9. У разі прийняття змін до рішення про бюджет міста на відповідний бюджетний період, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у Паспорті, Паспорт відповідної місцевої бюджетної програми затверджується у новій редакції в місячний термін.
2. Вимоги до складання Паспорта (форма 1, що додається)
2.1. У пунктах 1 - 4 Паспорта визначаються відповідно коди і найменування головного розпорядника, відповідального виконавця, місцевої бюджетної програми, код функціональної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, якому відповідає місцева бюджетна програма, та бюджетні призначення, затверджені рішенням про бюджет міста на відповідний бюджетний період.
2.2. У пункті 5 Паспорта зазначається перелік нормативно-правових актів, на підставі яких виконується місцева бюджетна програма.
2.3. У пунктах 6 та 7 Паспорта зазначаються відповідно мета місцевої бюджетної програми і перелік напрямів використання, виконання яких забезпечує її реалізацію.
2.4. У пункті 8 Паспорта визначаються коди економічної класифікації видатків бюджету та їх назви, які відповідають економічній сутності зазначеної місцевої бюджетної програми, напрямам використання, наведеним у пункті 7 Паспорта, і за якими розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня мають право здійснювати видатки за відповідною місцевою бюджетною програмою. Зазначений пункт заповнюється за такими кодами економічної класифікації: 1110, 1120, 1130 (з них 1132, 1133), 1140, 1160, 1171, 1172, 1310, 1340, 2110, 2120, 2130, 2410, 2430.
2.5. У пункті 9 Паспорта визначаються коди класифікації кредитування бюджету та їх назви. Зазначений пункт заповнюється за такими кодами класифікації кредитування: 4110, 4210.
2.6. У пункті 10 Паспорта заповнюється розподіл затверджених в бюджеті міста видатків на централізовані заходи й програми в розрізі районів міста та бюджетних установ (одержувачів коштів).
2.7. У пункті 11 Паспорта визначаються результативні показники, які дадуть змогу здійснити оцінку використання коштів на виконання місцевої бюджетної програми для досягнення визначених мети та завдань місцевої бюджетної програми, виходячи з граничного обсягу взяття бюджетних зобов'язань у відповідному бюджетному періоді.
Результативні показники поділяються на такі групи:
показники затрат визначають обсяги та структуру ресурсів, що забезпечують виконання місцевої бюджетної програми та характеризують структуру витрат місцевої бюджетної програми;
показники продукту використовуються для оцінки досягнення поставлених цілей. Показниками продукту є, зокрема, обсяг виробленої продукції чи наданих послуг у реалізації виконання місцевої бюджетної програми, кількість користувачів товарами (роботами, послугами) тощо;
показники ефективності в залежності від напрямів, що виконуються в ході місцевої бюджетної програми, можуть визначатися як:
витрати ресурсів на одиницю показника продукту (економність);
відношення максимальної кількості вироблених товарів (виконаних робіт, наданих послуг) до визначеного обсягу фінансових ресурсів (продуктивність);
досягнення визначеного результату (результативність);
показники якості - сукупність властивостей, які характеризують досягнуті результати якості створеного продукту, що задовольняють споживача відповідно до їх призначення та відображають послаблення негативних чи посилення позитивних тенденцій у наданні послуг (товарів, робіт) споживачам за рахунок коштів місцевої бюджетної програми.
При цьому, оскільки показники ефективності та якості визначаються унаслідок використання декількох показників, слід зазначати джерела інформації щодо кожного з них. У разі, якщо відсутня статистична інформація, що надається в джерелах інформації, необхідно подати інформацію щодо кількісних показників, які характеризують кінцеві результати, досягнуті за кошти конкретної місцевої бюджетної програми.
3. Вимоги до складання інформації про виконання Паспорта (форма 2, що додається)
3.1. У пунктах 1 - 3 інформації наводяться відповідно коди і найменування головного розпорядника, відповідального виконавця, місцевої бюджетної програми і код функціональної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету, якому відповідає місцева бюджетна програма.
3.2. У пункті 4 інформації відображаються:
у графах 1 - 3 - обсяги бюджетних асигнувань, затверджені рішенням про бюджет міста на відповідний бюджетний період, з урахуванням внесених змін протягом звітного року;
у графах 4 - 6 - обсяги проведених видатків і наданих кредитів з бюджету за звітний рік;
у графах 7 - 9 - відхилення обсягів проведених видатків і наданих кредитів з бюджету проти обсягів бюджетних асигнувань.
У пункті 5 інформації зазначаються перелік напрямів використання, визначених під час затвердження паспортів місцевих бюджетних програм, та обсяги відповідних проведених видатків і наданих кредитів з бюджету за звітний період.
У пункті 6 інформації - обсяги проведених видатків на централізовані заходи і програми в розрізі районів міста.
У пункті 7 інформації необхідно зробити порівняння результативних показників, виконаних за звітний період, з тими, що затверджені паспортами місцевих бюджетних програм. При цьому необхідно дати пояснення розбіжностям між виконаними результативними показниками і тими, що затверджені паспортом місцевої бюджетної програми.

Керуючий справами
виконкому ради
К.О.Вайтаник

  Форма 1
до Правил складання
паспортів місцевих
бюджетних програм
 

Затверджено
Наказ/розпорядчий документ
___________________________________
(найменування головного розпорядника)
”____” __________________ №

Паспорт
місцевої бюджетної програми на ____ рік

1. ________ _________________________________________________________
(КВКВ) (найменування головного розпорядника)
2. ____________________________________________________________________
(найменування відповідального виконавця)
3. _________ ________________________________________________________
(КФКВ) (найменування місцевої бюджетної програми)
4. Обсяг бюджетного призначення - ______ тис.грн., у тому числі із загального фонду - _______ тис. грн. та із спеціального фонду - ______ тис.грн.
5. Законодавчі підстави для виконання місцевої бюджетної програми: ______________________________________________________________________
6. Мета місцевої бюджетної програми:_________________________________
______________________________________________________________________
7. Напрями використання :

№ з/п

Напрями використання

Загальний фонд

Спеціальний фонд

Разом

8. Категорії економічної класифікації:

КЕКВ

Назва згідно з економічною класифікацією видатків

9. Категорії класифікації кредитування:

ККК

Назва згідно з класифікацією кредитування

10. Розподіл видатків у розрізі територій та бюджетних установ (одержувачів коштів)

№ з/п

Назва адміністративно-територіальної одиниці, бюджетної установи (одержувача коштів)

Загальний фонд

Спеціальний фонд

Разом

11. Результативні показники, що характеризують виконання місцевої бюджетної програми:

№ з/п

Показники

Одиниця виміру

Джерело інформації

Загальний фонд

Спеціальний фонд

Разом

1
Затрати
2
Продукти
3
Ефективність
4
Якість
Примітка:
1у пункті 7 зазначаються всі напрями використання, затверджені місцевою бюджетною програмою, яка затверджена міською радою.
___________________
(посада)

______________
(підпис)

_____________________
(п.і.п.)
  Форма 2
до Правил складання
паспортів місцевих
бюджетних програм

Інформація
про виконання паспорта місцевої бюджетної програми на ____ рік

1. ________ _________________________________________________________
(КВКВ) (найменування головного розпорядника)
2. ____________________________________________________________________
(найменування відповідального виконавця)
3. _________ ________________________________________________________
(КФКВ) (найменування місцевої бюджетної програми)
4. Аналіз виконання за видатками та наданими кредитами в цілому за місцевою бюджетною програмою:

тис.грн.

Бюджетні асигнування з урахуванням змін

Проведені видатки, надані кредити

Відхилення

Усього
(2+3)
Загальний фонд
Спеціаль-ний фонд
Усього
(5+6)
Загальний фонд
Спеціаль-ний фонд
Усього (8+9)
Загальний фонд
Спеціаль-ний фонд

1

2

3

4

5

6

7

8

9

5. Аналіз виконання напрямів використання:

№ з/п

Напрями використання, затверджені паспортом місцевої бюджетної програми

Загальний фонд

Спеціальний
фонд

Разом

6. Аналіз виконання видатків у розрізі територій та бюджетних установ (одержувачів коштів)

№ з/п

Назва адміністративно-територіальної одиниці, бюджетної установи (одержувача коштів)

Загальний фонд

Спеціальний фонд

Разом

7. Аналіз виконання результативних показників, що характеризують виконання місцевої бюджетної програми, та пояснення щодо їх виконання:

№ з/п

Показники

Одиниця виміру

Джерело інформа-ції

Затверджено паспортом місцевої бюджетної програми

Виконано

Загаль-ний фонд

Спеціаль-ний фонд

Разом

Загаль-ний фонд

Спеціаль-ний фонд

Разом

1
Затрати
Пояснення щодо розбіжностей між виконаними результативними показниками і тими, що затверджені паспортом місцевої бюджетної програми
2
Продукти
Пояснення щодо розбіжностей між виконаними результативними показниками і тими, що затверджені паспортом місцевої бюджетної програми
3
Ефективність
Пояснення щодо розбіжностей між виконаними результативними показниками і тими, що затверджені паспортом місцевої бюджетної програми
4
Якість
Пояснення щодо розбіжностей між виконаними результативними показниками і тими, що затверджені паспортом місцевої бюджетної програми


___________________
(посада)

______________
(підпис)

_____________________
(п.і.п.)