Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/01/2007

Рішення виконавчого комітету від 25.01.2007 № 3 «Про роботу щодо розгляду звернень у виконавчих органах міської ради у 2006 році»

Розглянувши доповідну записку відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2006 році», виконавчий комітет міської ради відзначає, що виконавчими органами міської ради в основному забезпечується своєчасний і якісний розгляд звернень громадян. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються міським головою особисто.
Проводиться системна робота, спрямована на виконання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указів Президента України від 13.08.2002 №700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.2004 №434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів», розпоряджень голови обласної державної адміністрації, міського голови.
За звітний період під час консультативно-правових зустрічей в ПК «Орбіта» отримали допомогу близько 570 громадян, під час консультативно-правових зустрічей в районах - понад 800. Для оперативного реагування на телефон служби «0-80» надійшло понад 3500 дзвінків.
Проводиться планомірна робота щодо інформування населення з питань внутрішньої та зовнішньої політики держави, актуальних проблем життєдіяльності міста. На сторінках газети Запорізької міської ради «Запорозька Січ» територіальна громада міста має можливість ознайомитись з рішеннями сесій, виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови, тощо.
Управлінням з питань внутрішньої політики щотижнево проводиться моніторинг місцевої преси, в т.ч. розділ «Скарги для реагування».
Звітні дані свідчать, що у порівнянні з 2005 роком кількість звернень громадян до виконкому міської ради збільшилась на 2,7% і складає 8291 (письмових звернень - 7528, на особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому – 763). Всього звернулось 39700 громадян.
На 45,5% (з 1500 у 2005 році до 845 у 2006) зменшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами, що засвідчує підвищення рівня сподівань громадян на ефективне, позитивне вирішення порушених питань на місцевому рівні.
За видами звернень домінують заяви (клопотання) – 94,09%. Скарги становлять 4,96% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 0,18%.
Слід зазначити, що кількість повторних звернень постійно зростає і у порівнянні з 2005 роком збільшилась на 12,3%, що становить 9,7% (808 ) від загальної кількості. Аналіз свідчить, що серед повторних звернень існує кілька актуальних напрямків: поліпшення житлових умов, ремонт покрівлі, стінових панелей, затоплення підвалів житлових будинків, телефонізація будинків у приватному секторі.
Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян: інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни – 10,6% (879), інваліди дитинства та інваліди загального захворювання – 6,0% (499), ветерани праці – 2,6% (213), пенсіонери – 12,1% (1007), члени багатодітних сімей та одинокі матері – 1,8%. Всього громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, 36,6 відсотка від загальної кількості, що на 4,0% більше минулорічних показників.
За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради основними, як і раніше, були питання, що відносяться до житлового господарства – 47,11% (3913) від усіх звернень, що на 8,3% менше у порівнянні з 2005 роком. Найбільшу долю серед них (1025 – 26,2%) становлять заяви щодо експлуатації та ремонту житла (ремонт покрівлі, стінових огороджень, ремонт опалювального обладнання, ліфтів тощо).
Збільшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства, що складає 12,62% від загальної кількості. Основними являються питання щодо освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану прибудинкових територій, забезпечення паливом, будівництво і ремонт доріг, гарячого та холодного водопостачання.
Зберігається тенденція до збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 19,76% від загальної кількості, що на 5,5% більше у порівнянні з показниками 2005 року. Значно зростає активність громадян щодо виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво.
На адресу міськвиконкому продовжують надходити листи з питання повернення грошових заощаджень, що неможливо вирішити на місцевому рівні.
Слід відзначити позитивні напрацювання у роботі із зверненнями громадян в структурних підрозділах міської ради.
Продовжується щомісячна практика проведення консультативно-правових зустрічей з мешканцями в районах.
Жовтневою, Заводською, Ленінською та Хортицькою районними адміністраціями, управлінням праці та соціального захисту населення міської ради проводиться робота по висвітленню оперативної інформації про звернення громадян у засобах масової інформації.
Районними адміністраціями постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Протягом 2006 року розглянуто 386 публікацій, які сигналізували про наявність проблем в районах. Висвітлені в статтях факти перевірено та вжито відповідні заходи реагування.
З метою урізноманітнення форм роботи з жителями міста, надання допомоги у вирішенні проблем, що виникають перед громадянами, в 2006 році проведено виїзні зустрічі міського голови, його заступників, керівників виконавчих органів міської ради з жителями всіх районів міста.
Керівництвом Заводської, Комунарської, Ленінської та Шевченківської районних адміністрацій продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян.
Жовтневою, Орджонікідзевською та Шевченківською районними адміністраціями з метою оперативного вивчення та вирішення нагальних питань було проведено «прямі телефонні лінії».
Значна кількість звернень до управління транспорту та зв'язку міської ради стосовно введення нових та подовження вже існуючих маршрутів. На цій підставі підготовлені та затверджені проекти рішень виконкому міської ради про проведення вивчення попиту населення на пасажирські перевезення.
Позитивним прикладом вирішення питань, порушених у зверненнях, є поліпшення житлових умов заявників, які перебували на контролі. За інформацією відділу з обліку і розподілу житлової площі в 2006 році таких громадян біля 60. Крім того, за рахунок надання кімнат або ліжко-місць в гуртожитках комунальної власності міста поліпшено житлові умови понад 130 одинаків та сімей.
Разом з тим, виконавчий комітет міської ради звертає увагу на ряд проблем, порушених у зверненнях громадян, які потребують вирішення.
Не вирішено комплекс питань стосовно життєдіяльності селищ на о.   Хортиця, вул. Скельної, руйнування будинків по вул.Перемоги,44, вул.Дзержинського,114, вул.Жуковського,76, вул..Трегубенка,13, пр.Леніна,44, пр.Леніна,151, підтоплення житлових будинків у Шевченківському, Ленінському, Комунарському районах.
Потребує негайного вирішення проблема функціонування ліфтів, які введено в експлуатацію понад 20 років тому.
Актуальним залишається питання перевезення пільгових категорій громадян.
В міський бюджет 2006 року не було закладено фінансування встановлення телефонів пільговим категоріям громадян. Звернення з зазначеного питання становлять значну частину повторних звернень.
Гострою залишається проблема виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво.
Потребує вирішення питання введення автоматизованого обліку звернень громадян в Заводській, Хортицькій, Шевченківській районних адміністраціях, відділі з обліку і розподілу житлової площі міської ради, в яких кількість звернень більше 600 на рік.
Непоодинокі випадки формального підходу до розгляду звернень громадян. Не приділяється належної уваги аналізу повторних звернень та причин, що їх породжують. Ма ють місце факти порушення термінів розгляду звернень громадян в управлінні житлового господарства міської ради, управлінні земельних ресурсів.
З метою поліпшення ефективності роботи по розгляду звернень громадян, підвищення якості розгляду звернень, забезпечення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про роботу щодо розгляду звернень у виконавчих органах міської ради у 2006 році прийняти до відома та надіслати для відповідного реагування керівникам виконавчих органів ради, комунальних підприємств і установ міста (додається).
2. Першому заступнику, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради:
2.1. забезпечити своєчасний і в повному обсязі розгляд звернень громадян, приділяючи особливу увагу зверненням інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, пенсіонерів, багатодітних та неповних сімей, сімей з дітьми-інвалідами;
2.2. забезпечити належну організацію особистого прийому громадян та об'єктивне вирішення порушених ними питань, неухильно дотримуватись затверджених графіків прийому.
3. Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста:
3.1. до 01.04.2007 проаналізувати стан роботи із зверненнями громадян за підсумками 2006 року, глибоко і всебічно розглянути це питання на засіданнях колегій, апаратних нарадах, виявити найбільш гострі, соціально-значущі проблеми, внести пропозиції щодо шляхів їх розв'язання;
3.2. забезпечити умови для реалізації конституційних прав громадян на письмові звернення, особистий прийом, одержання своєчасної обґрунтованої відповіді;
3.3. в усіх випадках відмови в задоволенні вимог, викладених у зверненні, заявникам викладати мотиви відмови та роз'яснювати порядок оскарження прийнятого рішення у відповідності з ч.4 ст.15, ч.8 ст.19 Закону України «Про звернення громадян»;
3.4. через засоби масової інформації доводити до відома населення графіки виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян, графіки консультативно-правових зустрічей, проведення прямих «гарячих» телефонних ліній.
4. З метою проведення роз'яснювальної та пропагандистської роботи серед населення з питання організації роботи із зверненнями громадян в структурних підрозділах міської ради, комунальних підприємствах, організаціях, установах міста на сторінках газети Запорізької міської ради «Запорозька Січ» ввести рубрику «До відома громадян».
5. Відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради підготувати та подати на затвердження міському голові:
5.1. графік надання інформаційних матеріалів в рубрику «До відома громадян» структурними підрозділами міської ради, комунальними підприємствами, організаціями, установами міста на 2007 рік;
5.2. пропозиції щодо порядку підготовки та надання відповіді заявнику.
6. Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради продовжувати здійснення моніторингу друкованих засобів масової інформації щодо критичних публікацій за листами громадян з метою оперативного вирішення порушених питань.
7. Контроль за виконнням рішення покласти на керуючого справами виконкому ради Вайтаника К.О.

 

Міський голова Є.Г.Карташов

ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про роботу щодо розгляду звернень громадян
у виконавчих органах міської ради у 2006 році

Виконавчим комітетом Запорізької міської ради, управліннями міської ради, установами, організаціями міста проводиться системна робота, спрямована на забезпечення розгляду звернень громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указів Президента України від 13.08.2002 №700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.2004 №434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів».
В 2006 році питання роботи із зверненнями громадян двічі розглядалось на засіданнях виконавчого комітету Запорізької міської ради (26.01.2006, 27.07.2006) з запрошенням керівників управлінь міської ради, представників органів прокуратури, засобів масової інформації. За результатами розгляду прийнято відповідні рішення: від 26.01.2006 №8 «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2005 році», від 27.07.2006 №276 «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у I півріччі 2006 року у виконавчих органах міської ради».
З метою посилення персональної відповідальності посадових осіб за стан роботи із зверненнями громадян та недопущення порушень законодавства міським головою видані розпорядження від 06.04.2006 №459р «Про підсумки проведення службової перевірки», від 13.11.2006 №1413р «Про заходи щодо усунення порушень Закону України «Про звернення громадян» та причин і умов, що їм сприяють».
Спеціалістами відділу по роботі із зверненнями громадян постійно надавались консультації громадянам щодо їх прав та можливостей вирішення порушених питань згідно компетенції відповідних органів влади..
З метою підвищення рівня відповідальності за якість та своєчасність розгляду звернень громадян відділом по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради за звітний період:
- систематично надавались консультації працівникам управлінь міської ради та установ міста з питань організації роботи із зверненнями громадян;
- періодично надсилався план-графік дотримання термінів розгляду письмових звернень громадян та звернень на особистих прийомах керівників;
- проводився щотижневий аналіз проходження документів по зверненням громадян, в якому висвітлюється тематика проблемних питань, з якими звертаються громадяни, тематика повторних звернень, надається порівняльний кількісний аналіз надходження звернень за останні 4 тижні , акцентується увага на стані виконавської дисципліни при розгляді звернень громадян.
В жовтні 2006 року в Орджонікідзевській районній адміністрації за участю відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради проведено семінар «Забезпечення роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування». Для спеціалістів райадміністрації підготовлено методичні матеріали для роботи.
Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних консультативно-правових зустрічей для мешканців міста, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації. За звітний період таку допомогу отримали близько 570 громадян під час консультативно-правових зустрічей в ПК «Орбіта» та понад 800 - під час консультативно-правових зустрічей в районах.
На телевізійних каналах ТВ-5, “Запоріжжя” регулярно виходили в ефір випуски програм “Місто і городяни”, “Півгодини з мером”, під час яких розглядались найбільш актуальні проблеми, що турбують жителів міста.
З метою постійного зв'язку з населенням та оперативного реагування на проблеми, які турбують мешканців міста, в міськвиконкомі цілодобово працює телефон служби «0-80». За поточний період до служби надійшло понад 3500 дзвінків.
Проводиться планомірна робота щодо інформування населення з питань внутрішньої та зовнішньої політики держави, актуальних проблем життєдіяльності міста. На сторінках газети Запорізької міської ради «Запорозька Січ» територіальна громада міста має можливість ознайомитись з рішеннями сесій, виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови. Провідними рубриками є «Новини. Події. Хроніка», «Справи депутатські», «Політкоментар», «Економіка, бізнес», «Оперінфо», «Спорт», «9 1/2». З метою висвітлення роботи міської ради, ознайомлення користувачів Інтернету з містом та його інфраструктурою, налагодження зв'язків з мешканцями міста та потенційними інвесторами, тощо діє офіційний web -сайт міської ради www.meria.zp.ua .
Управлінням з питань внутрішньої політики щотижнево проводиться моніторинг місцевої преси, в т.ч. розділ «Скарги для реагування». Інформація відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради щодо розгляду звернень громадян за 9 місяців 2006 року доведена до відома мешканців міста в статті «Перш ніж писати листа до Києва, зверніться до міської ради» («Запорозька Січ» від 28.11.2006, №236).
У 2006 році до виконавчого комітету Запорізької міської ради надійшло 8291 звернень (від 39700 громадян), що на 2,7% (+219) більше, ніж за 2005 рік.
З метою забезпечення кваліфікованої організації особистого прийому громадян посадовими особами виконкому міської ради розпорядженням міського голови від 12.01.2007 № 2р “Про організацію особистого прийому громадян у виконавчому комітеті міської ради” затверджені дні прийому, в т.ч. у позаробочий час (щосуботи).
У 2006 році проведено 142 особистих прийоми громадян посадовими особами міськвиконкому, на яких зареєстровано 763 звернення від 887 громадян. Особисто міським головою під час 11 прийомів прийнято 153 громадянина з 124 питань. Найбільше – 317 громадян (на 23 прийомах) звернулось до першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф. Заступниками міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміним О.С. проведено 41 прийом ( звернулось 172 громадянина), Черкаска В.В. – 35 прийомів ( звернулось 163 громадянина), Гальцовим В.Є. – 17 прийомів (звернулось 39 громадян), Вайтаником К.О. – 12 прийомів (звернулось 21 громадянин). За наслідками розгляду звернень громадян на особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому із 763 порушених питань позитивно вирішено (задоволено, роз'яснено ) 686 питань (82,1%), відмовлено по 43 питанням (2,65%), 14,3% питань знаходяться в стадії розгляду.
У порівнянні з минулорічним періодом на 45,5% ( з 1500 у 2005 році до 845 у 2006) зменшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами, що засвідчує підвищення рівня сподівань громадян на ефективне, позитивне вирішення порушених питань на місцевому рівні, збільшення довіри до органів місцевого самоврядування.

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 94,09%. Скарги становлять 4,96% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 0,18%.
Кількість повторних звернень у порівнянні з 2005 роком збільшилась на 12,3% і становить 9,7% (808) від загальної кількості. Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз'ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування. Крім того, серед повторних звернень існує кілька актуальних напрямків. Перш за все, це звернення, що відносяться до сфери житлового господарства і надходять від тих громадян, які досить тривалий час перебувають на обліку для отримання (розширення) житлової площі. У зв'язку з проблемами бюджетного фінансування житлового будівництва вирішення цього питання значно уповільнилось, що змушує громадян неодноразово звертатись до різних органів державної влади, місцевого самоврядування. Іншими важливими питаннями є ремонт житлових будинків, переведення гуртожитків до комунальної власності міста.
Актуальними проблемами, що порушуються у повторних зверненнях, є не вирішення комплексу питань стосовно життєдіяльності селищ на о.Хортиця, вул. Скельної, руйнування будинків по вул.Перемоги,44, вул.Дзержинського,114, вул.Жуковського,76, вул..Трегубенка,13, пр.Леніна,44, пр.Леніна,151, підтоплення житлових будинків у Шевченківському, Ленінському, Комунарському районах.
Певну кількість серед повторних звернень становлять питання телефонізації будинків у приватному секторі. Телефонізація приватного житла вимагає значних коштів, які відсутні у більшості учасників Великої Вітчизняної війни, інвалідів, пенсіонерів. На жаль, фінансування встановлення телефонів соціально незахищеним категоріям населення бюджетом міста на 2006 рік не було передбачене.
Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян: інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни – 10,6% (879), інваліди дитинства та інваліди загального захворювання – 6,0% (499), ветерани праці – 2,6% (213), пенсіонери – 12,1% (1007), члени багатодітних сімей та одинокі матері – 1,8%. Всього дописувачів, які потребують соціального захисту та підтримки, 36,6 відсотка від загальної кількості, що на 4,0% більше минулорічних показників.
За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради основними, як і раніше, були питання, що відносяться до житлового господарства 47,11 % (3913) від усіх звернень, що на 8,3% менше у порівнянні з 2005 роком. Найбільшу долю серед них (1025 – 26,2%) становлять заяви щодо експлуатації та ремонту житла (ремонт покрівлі, стінових огороджень, ремонт опалювального обладнання, ліфтів тощо).
П'ята частина звернень цієї тематики – біля 18,7% (733) - це питання отримання житла або поліпшення житлових умов. В листах також міститься багато нарікань на незадовільну якість житлово-комунальних послуг та тарифи на них (218 – 5,6%). Питання переведення житла до нежитлового фонду складає 5,8% (225) від загальної кількості питань житлового господарства. Певна кількість скарг від громадян надходить саме з питання незгоди функціонування нежитлових приміщень в житлових будинках.
На 5,6% у порівнянні з минулорічними показниками (1048 в 2006 проти 568 в 2005) збільшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства, що складає 12,62% від загальної кількості. Основними являються питання освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану, благоустрою прибудинкових територій (17,2%), забезпечення паливом, опалення (17,9%), будівництво і ремонт доріг (9,6%), гарячого та холодного водопостачання (11,7%).
Кількість звернень громадян з питань транспорту в порівнянні з минулорічними залишається стабільною – 2,5% (2,47% - 200 у 2005 році; 2,56% -212 у 2006 році). Головною проблемою, що порушують громадяни у своїх зверненнях, є перевезення пільгових категорій громадян (104 – 49%). Кількість звернень громадян з питань зв'язку зменшилась на 1,28% (з 303 до 205), з них 77,6% звернень (159) - телефонізація житла за державні кошти.
Зберігається тенденція до збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування 19,76% ( 1638) від загальної кількості, що на 5,5% більше у порівнянні з показниками 2005 року (1150 – 14,25%). Значно зросла активність громадян в питанні виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво. Актуальними залишаються звернення щодо приватизації земельної ділянки, виділення ділянки під гараж.
Кількість звернень громадян з питань соціального захисту населення залишилась на рівні минулого року ( 7,49% - 605 у 2005 році; 7,51% - 623 у 2006 році). Зокрема, жителі міста в своїх зверненнях порушували питання надання матеріальної та гуманітарної допомоги (420 - 67,4%), призначення та перегляду розміру пенсії (5%), забезпечення транспортними засобами (4%).
Закономірністю стала незначна кількість звернень з питань науки, освіти, виховання і навчання дітей, роботи навчально-виховних закладів – (1,54%, 124 у 2005 році; 0,85% , 71 у 2006) та з питання охорони здоров'я (104 або 1,28% у 2005 році і 111 або 1,33% у 2006 році).
На адресу міськвиконкому продовжують надходити листи з питань повернення грошових заощаджень . У 2006 році кількість цих звернень зросла до 34 і склала 0,41%.
Приведений аналіз тематики питань, порушених у зверненнях громадян, підтверджує нагальну потребу вжиття на державному рівні заходів щодо реформування сфери житлово-комунального господарства.
Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни, що складають 3,85% (320) від загальної кількості, розглядаються міським головою особисто.
За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради, установах, організаціях міста 1042 (12,6%) питань вирішено позитивно (задоволено), надані роз'яснення по 6013 (72,5%) питанням, відмовлено у 200 (2,4%) випадках. Решта питань знаходиться на стадії розгляду.
Найбільше звернень до виконавчого комітету міської ради надійшло від жителів Ленінського району – 23,1% від усієї кількості, Орджонікідзевського – 21,3%, Комунарського – 14,1%. Далі йдуть Шевченківський – 12,5%, Жовтневий – 11,2%, Хортицький – 9,0%, Заводський – 6,3% райони міста.
Питання, що відносяться до сфери житлового господарства, являються найбільш актуальними для жителів всіх районів міста. У Жовтневому, Комунарському, Ленінському, Шевченківському, Хортицькому районах на другому місці знаходяться питання землекористування, приватизації земельних ділянок, а у Заводському та Орджонікідзевському районах -питання комунального і дорожнього господарства, благоустрою, санітарного стану.
На виконання «Заходів по удосконаленню стилю, форм і методів роботи виконавчих органів міської ради в сучасних умовах», затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.02.2005 №47, та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24.03.2006 №134 «Про вдосконалення роботи зі зверненнями громадян у 2006 році» в структурних підрозділах міської ради у роботі із зверненнями громадян помітні позитивні зрушення .
Жовтнева райадміністрація концентрує свої зусилля на вирішенні питань житлово-комунального господарства: вивезено сміття з несанкціонованих звалищ, виконано заміну деформованих контейнерів для збору побутових відходів у приватному секторі, пофарбовані пішохідні мости через р.Суха Московка.
До благоустрою території району залучалися підприємства та організації району:
- «ПроКредитБанком» закладено дитячий майданчик у сквері напроти ТЦ «Інтрейд»;
- ЖКГ ВАТ «Запорізький сталепрокатний завод» проведено благоустрій при будинкової території житлових будинків по пр.Леніна, 36,38;
- філією АСК «Укррічфлот» поновлено вуличне освітлення біля будинку по вул.Глісерній,24.
Заводською райадміністрацією у зв'язку з підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги 132 заявникам надана адресна допомога на суму 6600 грн.
Позитивними прикладами порушених у зверненнях питань є:
- завершення 1 етапу газифікації вул.Скворцова;
- відкрито новий автобусний маршрут: прибережна зона Дніпра – сел.Запоріжжя-Ліве;
- збудовано ряд сучасних торговельних об'єктів: СМ «Велика ложка», ТК «Трійка», три зупинкових комплекси.
Матеріали щодо вирішення проблем, порушених мешканцями району у своїх зверненнях, висвітлюються на сторінках газети «Кічкас».
Комунарською райадміністрацією за колективними зверненнями громадян:
- створено новий сквер по вул.Автозаводській,20; виконано благоустрій скверу по вул.Космічній;
- проведено поточний та середній ремонт доріг на площі 48285 тис.кв.м.; поновлено освітлення вулиць;
- протягом року 20 підприємств району повністю розрахувались з заборгованістю по заробітній платі.
Громадянам, які потребують лікування, виділена матеріальна допомога на загальну суму 2740,00 грн. За рахунок коштів районного бюджету 311 малозабезпечених громадян отримало грошову допомогу на загальну суму 40841 грн.
Для вирішення питань, порушених у зверненнях громадян, Ленінською райадміністрацією:
- виконано роботи по обрізці та знесенню дерев на вулицях Зачиняє ва, Ульянова; відновлено зовнішнє освітлення по вулицях Станіславського, Дегтярьова, Титова, Терешкової, Корольова;
- позитивно вирішено питання безоплатного зубопротезування інваліда-чорнобильця гр.Шавловського О.М.; вирішено питання тимчасової реєстрації громадян на вул.Скельній.
Товариству багатодітних сімей надано в оренду приміщення по вул.Дудикіна,11.
На протязі року проводилась активна робота по накопиченню коштів до «Єдиного цільового фонду» району, за рахунок якого призначено 10 стипендій обдарованим студентам ЗДІА, придбано 120 контейнерів для вивозу ТПВ з приватного сектору району, оснащено оргтехнікою 9 бібліотек району тощо.
У жовтні 2006 року голова районної адміністрації Кияниця В.В. прийняв участь у проведенні «прямого ефіру» на «Радіо-3».
З метою контролю за відведенням нових земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків на території району розпорядженням голови Орджонікідзевської райадміністрації в грудні 2006 року створено комісію по розгляду звернень з вищезазначеного питання.
За колективними зверненнями мешканців створено комісії по обстеженню технічного стану аварійних будинків по вул.Перемоги,44, вул.Лермонтова,6, пр.Леніна,133. З метою недопущення підтоплення житлових будинків витоками із інженерних комунікацій прийнято розпорядження голови райадміністрації «Про створення комісії для обстеження інженерних мереж житлових будинків».
Протягом року в районі ліквідовано 28 сміттєзвалищ, знесено 130 аварійних дерев. В грудні 2006 року остаточно виконані роботи з газифікації сел.Садівництво на о.Хортиця. Встановлено прилади обліку, газові плити та котли.
Хортицька райадміністрація значну увагу приділяє роботі з соціально незахищеними категоріями громадян:
- в 2006 році матеріальну допомогу отримали 348 громадян;
- влітку оздоровлено 330 дітей з сімей пільгових категорій;
- оздоровлено 10 малозабезпечених інвалідів загального захворювання в санаторії «Великий Луг» та 24 ветерана праці в санаторії-профілакторії «Мотор Січ»;
- проведена соціальна паспортизація багатодітних родин району;
- проведена нарада з представниками релігійних конфесій з питання соціальної допомоги безпритульним та громадянам, що повернулися з місць позбавлення волі.
Спеціалістами відділу адміністративно-правової роботи щочетверга проводиться прийом мешканців району та надається консультативна допомога щодо вирішення правових питань.
За звітний період Шевченківською райадміністрацією позитивно були вирішені, зокрема, питання щодо ремонту шляхів, внутрішньо квартальних доріг( за зверненням гр.Дубини С.І. гр.Шмиголя О.П. ), щодо налагодження електропостачання житлових будинків мешканців сел.Карантинка, вул.Тельмана, щодо ліквідації стихійних звалищ сміття в приватному секторі (за зверненнями гр.Дубенко Т.В., Івлєва А.В.).
Виконано роботи по ремонту стінових панелей, покрівель будинків по вул.Харчовій, 3б та 17, Центральній, 5, Уральській, 61, Чарівній, 161 та ін. Проведено заходи по відлову бездоглядних собак, кронуванню та зносу дерев. Учасникам ВВВ гр.Сулімі В.П. та гр.Родіонову В.Т. надана допомога для проведення поточного ремонту приватної оселі.
Районними адміністраціями продовжується щомісячна практика проведення консультативно-правових зустрічей з мешканцями.
Жовтневою, Заводською, Ленінською та Хортицькою районними адміністраціями проводиться робота по висвітленню оперативної інформації про звернення громадян у засобах масової інформації. Хортицька райадміністрація спілкується з мешканцями району через газету «Мотор Січ» Запорізького машинобудівного заводу ім.Омельченка. Заводська райадміністрація налагодила тісні контакти з газетою «Кічкас». Крім того, щотижнево до редакції газети «Запорозька Січ» районними адміністраціями надається інформація про основні події в районах.

Районними адміністраціями постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Протягом 2006 року розглянуто 386 публікацій, які сигналізували про наявність проблем в районі, з них:
- Жовтнева РА - 84;
- Комунарська РА - 157;
- Орджонікідзевська РА - 71;
- Хортицька РА - 74.
Висвітлені в статтях факти перевірено та вжито відповідні заходи реагування. До редакцій газет надсилалась інформація.
З метою урізноманітнення форм роботи з жителями міста, надання допомоги у вирішенні проблем, що виникають перед громадянами, в 2006 році проведено виїзні зустрічі міського голови, його заступників, керівників виконавчих органів міської ради з жителями всіх районів міста .
Керівництвом Заводської, Комунарської, Ленінської та Шевченківської районних адміністрацій продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян.
Так, у березні 2006 року проведено 11 зустрічей керівниками Комунарської райадміністрації в трудових колективах району: ТОВ «Радо», ВАТ «Світ», КП «ВРЕЖО №11», ЗОШ №38, ЗОШ №17, гімназія №8, НВК №110, дитяча лікарня №1, стоматологічна поліклініка №7, ТОВ «Житниця», КП «КРК КП».
Керівництвом Шевченківської райадміністрації проведено 11 прийомів: міська лікарня №8, КП «ВРЕЖО №3», ЗОШ №52, ЗОНВК №111, торговий комплекс ЗАТ ТФ «Галакс», комбінат харчування ЗАТ «Юність», пологовий будинок №3, КП «Ритуал», ЦРП №2, районному відділі освіти, на яких прийнято 34 громадянина. На порушені питання надано вичерпні відповіді.
Головою Ленінської райадміністрації проведено 12 виїзних зустрічей з трудовими колективами ВАТ «Південтрансенерго», ВАТ «Запорізьке кар'єроуправління», навчально-виховних закладів та установ охорони здоров'я району, членами первинних організацій ветеранів, підприємцями району. Основними на зустрічах стали питання соціального захисту громадян, житлово-комунального господарства та торгівлі.
Жовтневою (01.12.2006, 08.12.2006 – приватизація житла, соціальний захист населення), Шевченківською (Ш квартал 2006, 4 рази) та Орджонікідзевською ( оформлення субсидій, робота комунального господарства, охорона прав дитинства) районними адміністраціями з метою оперативного вивчення та вирішення нагальних питань було проведено «прямі телефонні лінії». За зверненнями жителів було вжито відповідні заходи реагування.
Найактуальнішим серед звернень громадян до управлінні праці та соціального захисту населення міської ради постає питання надання матеріальної допомоги на лікування та придбання ліків – 31,1% (842) від загальної кількості (всього звернень - 2705). Надання допомоги на проживання – 22,9% (619), на протезування – 6%. Управління протягом року широко застосовувало засоби масової інформації для висвітлення проблематичних питань роботи.
За даними управління транспорту та зв'язку міської ради основна кількість звернень стосується пільгового проїзду – 52% (192) від загальної кількості звернень (369), що надійшли до управління в звітному періоді. По всіх зверненнях проведено ретельні перевірки, в т.ч. з залученням фахівців Головавтотрансінспекції у Запорізькій області. Значна кількість звернень стосовно введення нових та подовження вже існуючих маршрутів. На цій підставі управлінням транспорту та зв'язку міської ради підготовлені та затверджені проекти рішень виконкому міської ради про проведення вивчення попиту населення на пасажирські перевезення.
Рішенням Запорізької міської ради від 28.04.2006 №11 затверджено перелік заходів, спрямованих на охорону та раціональне використання природних ресурсів у 2006 році, в т.ч. заходи, направлені на вирішення життєво важливих питань, які порушують мешканці міста у зверненнях, а саме: благоустрій та озеленення території (29%), загальний екологічний стан в місті (29%), підтоплення та відселення з аварійних будинків ( 25,3%).
Позитивним прикладом вирішення питань, порушених у зверненнях, є поліпшення житлових умов заявників, які перебували на контролі. За інформацією відділу з обліку і розподілу житлової площі в 2006 році отримали житло:
- інваліди Великої Вітчизняної війни – 2 (Самойленко Є.Т. та її чоловік Киселя М.Г., інвалід ВВВ; Пєсчана А.І. та її мати Трофименко Ф.Ф., інвалід ВВВ);
- інваліди загального захворювання, дитинства – 6 (Шлема О.І., Шевченко О.Ф., Риженко В.Г., Шитікова Н.Л., Лелюх А.І., Квочко Л.А.);
- ліквідатори аварії на ЧАЕС та потерпілі внаслідок аварії – 5 (Швець О.І., Поплавський М.А., Сомик П.А., Зикін О.В., Головко В.М.);
- інваліди та учасники бойових дій в ДРА – 5;
- вчителі – 3; хворий ТБЦ – 1; молодий фахівець – 4; працівники прокуратури, судді - 7; працівники науки – 6;
- потерпілі від пожежі – 4 (Головко Л.М., Писанко Т.І., Демидова М.О., Кар пінська Л.І.);
- багатодітні родини – 8 (Самсонова В.Б., Коваленко Л.О., Кокауліна Л.Б., Бондаренко І.М., Арана Санчез Є.М., Чернігова О.А., Гегерт І.В., Михайличенко А.Г.);
- діти-сироти – 6 (місця в гуртожитку).
Крім того, за рахунок надання кімнат або ліжко-місць в гуртожитках комунальної власності міста поліпшено житлові умови понад 130 одинаків та сімей.
З метою удосконалення стилю роботи щочетверга проводяться комісійні виїзні обстеження житлових умов громадян, які звертаються стосовно надання житла. Це надає можливість об'єктивно, неупереджено та оперативно вирішувати порушені заявниками питання. В 2006 році проведено понад 50 обстежень.
Однією з дієвих форм щодо упередження негативних моментів в освітній сфері міста є функціонування телефону довіри в управлінні освіти міської ради, відділах освіти райадміністрацій. Отримана інформація аналізується, здійснюється оперативне реагування на звернення, які потребують термінового втручання.
Разом з тим, аналіз діяльності виконавчих органів міської ради щодо розгляду звернень громадян засвідчує, що проблемою у позитивному вирішенні порушених громадянами питань житлово-комунального господарства є недостатність фінансових ресурсів, що вимушено призводить до подовження строків розгляду звернень понад встановлені Законом України “Про звернення громадян” терміни.
Слід зазначити, що завдяки забезпечення відділів виконавчих органів міської ради необхідною організаційною та комп'ютерною технікою та сучасним спеціальним програмним забезпеченням для здійснення автоматизованого обліку та аналізу постійно удосконалюється робота із зверненнями громадян в Жовтневій, Комунарській, Ленінській, Орджонікідзевській районних адміністраціях, управлінні з питань екології, управлінні житлового господарства, управлінні комунального господарства, управлінні праці та соціального захисту населення міської ради, головному управлінні архітектури та містобудування, управлінні земельних ресурсів. У відповідності з рішенням виконкому міської ради від 27.07.2006 №276 в 2007 році заплановано ввести автоматизований облік звернень громадян в Заводській, Хортицькій, Шевченківській районних адміністраціях, відділі з обліку і розподілу житлової площі міської ради, в яких кількість звернень більше 600 на рік.
Приділяється значна увага питанню поліпшення виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. З абезпечено належний рівень організації роботи із зверненнями громадян відділом з обліку і розподілу житлової площі, управлінням праці та соціального захисту населення, управлінням комунального господарства, управлінням охорони здоров'я, управлінням транспорту та зв'язку, Жовтневою, Заводською, Комунарською, Ленінською, Орджонікідзевською, Хортицькою, Шевченківською районними адміністраціями міської ради, концерном «Міські теплові мережі», КП електромереж зовнішнього освітлення «Запоріжміськсвітло», ВАТ «Укртелеком».
Помітні позитивні зміни в організації роботи із зверненнями громадян в управлінні житлового господарства міської ради, міському управлінні земельних ресурсів, міському управлінні УМВС України в Запорізькій області, однак вона ще потребує вдосконалення.
Робота із зверненнями громадян залишається на постійному контролі виконавчого комітету Запорізької міської ради і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення, на вдосконалення форм та методів цієї роботи.

Заступник начальника відділу
по роботі із зверненнями громадян
виконкому міської ради
Н.О.Авраменко