Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/01/2007

Рішення виконавчого комітету від 25.01.2007 № 4 «Про удосконалення стилю, форм і методів роботи управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради»

Розглянувши інформацію начальника управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради Дронова С.М про роботу по виконанню рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.02.2005 №47 “Про заходи по удосконаленню стилю, форм і методів роботи виконавчих органів міської ради”, виконавчий комітет міської ради
ВИРІШИВ:
1. Інформацію начальника управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради Дронова С.М. взяти до відома (додається).
2.Начальнику управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради Дронову С.М.:
2.1. Забезпечити в межах своєї компетенції ефективний контроль діяльності підприємств та міських організацій у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного й природного характеру та цивільної оборони.
2.2. Забезпечити виконання Плану створення і нарощування матеріально-технічного резерву міста Запоріжжя до виконання заходів, спрямованих на запобігання, ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, їх наслідків й надання термінової допомоги постраждалому населенню на 2007-2010 роки.
2.3.Продовжити організацію і здійснення заходів по захисту населення та територій.
2.4. Приймати активну участь у розробці комплексних програм соціально-економічного і культурного розвитку міста в частині запобігання надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
2.5. Своєчасно інформувати населення через засоби масової інформації щодо актуальних питань по захисту населення та територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
2.6. Чітко керуватись рішеннями виконавчого комітету міської ради від 28.02.2005 №47 «Про заходи по удосконаленню стилю, форм і методів роботи виконавчих органів міської ради», від 28.12.2006 № 456 «Про результати атестації посадових осіб місцевого самоврядування виконавчих органів Запорізької міської ради», Планом роботи з кадрами виконавчих органів міської ради на 2007 рік, затвердженим розпорядженням міського голови від 28.12.2006 № 1628р.
2.7. Здійснити заходи щодо недопущення недоліків у веденні особових справ та трудових книжок працівників управління.
2.8. Здійснити організаційні заходи щодо підвищення кваліфікації посадових осіб управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради
2.9. Запровадити практику проведення апаратних навчань для посадових осіб управління з найбільш актуальних питань діяльності виконкому міської ради, чинного законодавства України та загальнополітичної ситуації в Україні та м. Запоріжжі.
2.10. Забезпечити проведення постійної профілактичної роботи щодо дотримання посадовими особами управління вимог Закону України «Про боротьбу з корупцією».
3. Про хід виконання даного рішення інформувати виконавчий комітет міської ради щоквартально.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф.

Міський голова Є.Г.Карташов

Інформація
про удосконалення стилю, форм і методів роботи управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради

Політика Запорізької міської влади у сфері запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру спрямовується на створення безпечної життєдіяльності людей, досягнення певних норм і стандартів захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій (далі - НС) природного та техногенного характеру, розв'язання її наслідків.
Основними передумовами ризику виникнення катастроф техногенного та природного характеру є:
- наявність потенційно небезпечних виробництв та ступінь зносу їх основних фондів;
- недостатній рівень впровадження інженерно-технічних заходів щодо зменшення ступеня ризику виникнення аварій на хімічних, пожежо-й вибухонебезпечних об'єктах;
- недостатня ефективність системи захисту, інформованості населення та реагування на НС.
Техногенно-екологічне навантаження на місто Запоріжжя одне з найвищих на території України. У місті налічується 26 вибухо-, пожежонебезпечних об'єктів та 24 хімічно небезпечних об'єктів. Найбільшу небезпеку, у випадку виникнення аварій і викиду в атмосферу небезпечних хімічних речовин, становлять такі підприємства як КП “Титаномагнієвий комбінат” та ДП “Кремнійполімер.
Для досягнення визначеної задачі у сфері запобігання та ліквідації НС техногенного та природного характеру управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради (далі – управління з питань НС та ЦЗН міськради) докладає багато зусиль щодо поліпшення стану цивільного захисту міста Запоріжжя шляхом розробки та удосконалення основних напрямків роботи.
Основою для удосконалення стилю, форм і методів роботи управління з питань НС та ЦЗН міськради є обов'язкове розроблення планів, програм та інших заходів з цивільного захисту (оборони) у місті Запоріжжі.
У 2007 році з метою захисту населення і території міста від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру передбачається:
- удосконалити нормативно-правову базу щодо функціонування системи захисту населення від надзвичайних ситуацій та активізувати роботу щодо попередження надзвичайних ситуацій;
- підвищити рівень безпеки проживання населення шляхом впро-вадження заходів щодо попередження і ліквідації аварійних ситуацій
- удосконалювати основні заходи у сфері цивільного захисту.
З метою запобігання НС передбачається перелік першочергових заходів:
1. Удосконалення існуючої структури запобігання та реагування на НС: в управлінні з питань НС та ЦЗН міськради на базі відділу планування та реагування на НС створити єдину міську інформаційну систему контролю, запобігання та реагування на НС з упровадженням датчиків контролю стійкості будівель та споруд).
2. Удосконалення системи збору, аналітичного опрацювання та вико-ристання інформації про НС;
3. Створення, утримання та поповнення міського резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання та ліквідації НС.
Робота в управлінні проводились за такими пріоритетним напрямками:

Система управління, оповіщення і зв'язку

З метою своєчасного захисту населення від НС техногенного та природного характеру, запобігання та реагування на них відповідними місцевими органами виконавчої влади існує та підтримується в постійній готовності територіальна автоматизована система централізованого оповіщення населення.
У місті Запоріжжі існує 248 потенційно небезпечних об'єктів, із них 2 хімічно небезпечних об'єктів 1-ої категорії. Станом на 01.12.2006 системи оповіщення створені на 85 підприємствах, із них, до територіальної системи централізованого оповіщення підключено 38 підприємств, що складає 45%.

Захист населення
Інженерний захист

У місті Запоріжжі в наявності є: 257 сховищ, 28 протирадіаційних укриттів (ПРУ), 433 споруди, що можуть бути пристосовані під ПРУ, які розраховані на укриття 203,941 тис. осіб.

Радіаційний та хімічний захист

Всього у місті класифіковано 27 хімічно небезпечних об'єктів (ХНО), які використовують близько 1,5 тис. тонн хімічно небезпечні речовини (ХНР). 18 ХНО мають об'єктові системи спостереження за перевищенням концентрації ХНР в повітрі виробничих приміщень та оповіщення. Локальна система виявлення загрози виникнення у місті не створена.
З метою оперативного рішення всіх завдань та створення більш безпечних умов функціонування хімічно небезпечних підприємств необхідно:
- підвищити організацію навчання населення вмілим діями у зонах хімічного зараження;
- забезпечити інвентаризацію всіх засобів індивідуального захисту органів дихання за марками для населення, персоналу радіаційно та хімічно небезпечних об'єктів, сил реагування та об'єктів життєзабезпечення;
- створити умови для надання населенню можливості придбання через торгову мережу засобів захисту органів дихання і приладів радіаційного та хімічного контролю в особисте використання;
- вжити заходи щодо забезпечення готовності постів радіаційного та хімічного спостереження на випадок надзвичайних ситуацій;
- удосконалити на радіаційних, хімічних і вибухонебезпечних підприємствах локальні системи виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення персоналу і населення, яке проживає в зонах можливого ураження.

Медичний захист

Для вирішення питань запобігання та зменшення ступеня ураження людей, надання медичної допомоги постраждалим та їх лікування у місті розгорнуто 33 ЛПЗ, 4695 ліжок, де працюють 3762 лікарів та 7123 молодшого медичного персоналу
Для надання швидкої медичної допомоги населенню міста сформовано 64 виїзних бригад швидкої медичної допомоги на 8 підстанціях міської клінічної лікарні екстреної та швидкої медичної допомоги. Медикоментозне й матеріально-технічне забезпечення залишається незадовільним.

Підготовка керівного складу цивільної оборони, навчання населення

Підготовка та перепідготовка керівного складу цивільного захисту міста здійснюється на обласних та міських курсах цивільної оборони. У 2006 році пройшли навчання 1037 слухачів керівного та командно-начальницького складу, план виконано на 110%.
Усього в м. Запоріжжі за минулий рік проведено: комплексних навчань та об'єктових тренувань - 61, командно-штабних навчань - 141, тактико-спеці-альних навчань - 274.

Матеріально-технічне забезпечення

Планом створення і нарощування місцевого матеріально-технічного резерву міста Запоріжжя на 2003-2006 роки було передбачено накопичення матеріальних цінностей загальною вартістю 790,0 тис. грн., зокрема, у 2006 році в сумі 197,5 тис. грн.
На створення місцевого резерву попередження та ліквідації надзви-чайних ситуацій рішенням Запорізької міської ради від 04.09.2003 №264 виділені фінансові ресурси у сумі 129,0 тис. грн. та рішенням від 22.12.2005 №468/2 у сумі 15,2 тис. грн.
Закуплені матеріально-технічні засоби для закладення до резерву складають лише 18,3% від загальної вартості запланованого місцевого матеріально-технічного резерву, а ефективна ліквідація наслідків стихійних лих, аварій та інших непередбачених ситуацій неможлива без достатнього матеріального резерву.
Управлінню з питань НС та ЦЗН міської ради підпорядковані дві комунальні служби: Запорізька міська рятувально-водолазна служба та Комунальна спеціальна воєнізована аварійно-рятувальна служба.

Комунальна спеціальна воєнізована аварійно-рятувальна служба

У 2006 році особовий склад служби 1218 раз виконував різні аварійно-рятувальні роботи, запобіг можливій загибелі 128 осіб; врятовано матеріальних коштів державного майна і особистого майна громадян на суму понад 4 млн. 737 тис. грн.
Упереджений вибух 3-ох багатоповерхових будинків при витіканні побутового газу, зібрано й вилучено в ємностях у населення близько 30 кг . ртуті, проведена евакуація 23 потерпілих та 10 загиблих при ДТП.

Запорізька міська рятувально-водолазна служба

Службою за 2006 рік обстежено 3 комунальних та 24 відомчих пляжів, підготовлено 24 матросів-рятівників для оздоровчих установ;
За поточний рік проведено 37 пошуково-рятувальних робіт на водних об'єктах, надана допомога 144 терплячим лихо на воді та льоду із наданням долікарської допомоги.
Одним з важливих напрямків роботи управління з питань НС та ЦЗН міської ради є співпраця із засобами масової інформації. З метою забезпечення прозорості, відкритості в діяльності управління продовжується співпраця з редакціями газет, телерадіокомпаніями, де висвітлюється робота управління та підпорядкованих служб, надаються рекомендації населенню до дій в різних надзвичайних ситуаціях. Щотижнева або термінова інформація розміщується на сайті Головного управління МНС України в Запорізькій області. У 2007 році планується створення свого сайту та вихід до всесвітньої мережі «Інтернет». Управлінням розробляється брошура-довідник «Практичні поради населенню до дій в надзвичайних ситуаціях»
Постійно приділяється увага підвищенню кваліфікації працівників управління, що сприяє професійному рівню фахівців, позитивно впливає на методи їх роботи.
Безумовно, що удосконалення основних заходів у сфері цивільного захисту та покращення форм і методів роботи управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міської ради має позитивний вплив на виконання зазначених завдань, сприятиме зниженню рівня ризику виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, зменшенню соціально-економічних збитків, у разі їх виникнення, підвищенню ефективності системи захисту населення в умовах надзвичайних ситуацій, надійності і стійкості системи життєзабезпечення міста.

Начальник управління з питань
надзвичайних ситуацій та цивіль-
ного захисту населення Запорізької
міської ради
С.М.Дронов