Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

06/12/2006

Рішення міської ради від 06.12.2006 № 39 «Про звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”»

Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та інших законодавчих актів України” №3205-І V (3205-15) від 15.12.2005, який набув чинності з 17.03.2006 (далі – Закон), вніс суттєві зміни до порядку функціонування системи державних закупівель.
Виконання вимог Закону призводить до дестабілізації виробничого процесу суб'єктів господарювання та функціонування установ бюджетної сфери міста Запоріжжя і регіону в цілому.
Закон передбачає ускладнення режиму оприлюднення інформації щодо державних закупівель, так як усім вимогам Закону відповідає лише одна на Україні інформаційна система в мережі Інтернет, яка належить комерційній структурі – ТОВ „Європейське консалтингове агентство”. Оскільки зазначене товариство диктує нічим не обґрунтовані ціни на розміщення необхідних документів, це приводить до додаткового витрачання бюджетних коштів.
Таким чином, втрачається основна мета Закону – раціональне використання бюджетних коштів.
Дію Закону поширено на державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50% (без урахування жодних особливостей). Виконання даними підприємствами встановлених Законом процедур закупівель у зв'язку зі складністю та тривалістю проведення тендерів спричиняє несвоєчасне здійснення закупівель товарів, робіт та послуг, що призводить до зриву виробничого процесу цих підприємств, зниженню їх прибутковості, податкових надходжень, заробітної плати працівників та погіршенню макроекономічних показників.
Обов'язковість надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору призводить до зменшення конкуренції або до перевитрат бюджетних коштів, а в окремих випадках робить не можливим проведення конкурентних процедур закупівель: учасники значно збільшують ціну тендерної пропозиції або відмовляються від участі у торгах, оскільки ці вимоги потребують додаткового витрачання значних фінансових ресурсів.
Зважаючи, що ситуація на ринку державних закупівель з набуттям чинності Закону ускладнилась, виконавчий комітет Запорізької міської ради неодноразово звертався до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Антимонопольного комітету України, Рахункової палати України і Тендерної палати України, як до органів, які здійснюють державний нагляд, контроль та координацію у сфері закупівель, за наданням допомоги у вирішенні проблемних питань, які виникають у розпорядників державних коштів при проведенні торгів у зв'язку зі змінами до Закону та з пропозиціями стосовно змін законодавства для виправлення і стабілізації ситуації в сфері державних закупівель .
Враховуючи вищенаведене, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” .
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань депутатської діяльності, регламенту, законності та правопорядку (Гунько В.В.) та секретаря міської ради.

Міський голова Є.Г.Карташов

Звернення депутатів Запорізької міської ради
до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
щодо Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”

Ми, депутати Запорізької міської ради, занепокоєні ситуацією, яка склалася в сфері державних закупівель у зв'язку з набранням чинності з 17 березня 2006 року змін, внесених до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 15.12.2005.
Ускладнення тендерних процедур та поширення дії Закону на державні, казенні, комунальні підприємства та господарські товариства, в яких державна частка акцій перевищує 50%, без урахування їх особливостей спричиняє несвоєчасне здійснення закупівлі необхідних товарів з перспективою зриву виробничого процесу.
У зв'язку з цим до Запорізької міської ради надходять звернення від підприємств щодо сприяння у спрощенні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Так, казенне підприємство „Науково-виробничий комплекс „Іскра” має незначний відсоток державного замовлення і тільки завдяки поставкам військової техніки іноземним замовникам отримує прибуток від своєї діяльності. Але з першого дня введення в дію Закону підприємство зіткнулося із багатьма проблемами. Насамперед, це неможливість сформувати річний план закупівель, як того вимагає Закон, оскільки підприємство не може самостійно впливати на процес продажу своєї продукції на світовому ринку через відсутність ліцензії. Всі домовленості з іноземними замовниками проводить Державна компанія „Укрспецекспорт”, і тільки від її роботи залежить, яка кількість виробів буде реалізована. Крім того, при конструюванні деяких технічно складних виробів військового призначення використовуються комплектуючі, які пройшли відповідні випробування і виготовляються тільки одним виробником. У такому випадку Закон вимагає отримання погодження на закупівлю у одного учасника. Збирання доказів про неможливість закупівлі у будь-якого іншого учасника, особливо коли виробник розташований за межами України, пов'язане з великими труднощами, оскільки ця процедура не врегульована Законом.
Запорізьке державне підприємство „Радіоприлад” також практично не має державного замовлення та працює за рахунок поставок спеціальних засобів зв'язку іноземним замовникам. Планування виробничого процесу безпосередньо залежить від укладених договорів, основною вимогою яких є найкоротші терміни виконання. Враховуючи те, що для виготовлення виробів спеціального зв'язку необхідна значна номенклатура та кількість комплектуючих, що потребує проведення декількох тендерів (процедура закупівлі триває на протязі 60-90 календарних днів), виконання договорів, які укладені з іноземними замовниками, поставлено під загрозу зриву.
У схожій ситуації опинилися й інші державні та казенні підприємства міста. Несвоєчасність здійснення закупівель товарів, робіт та послуг призводить до зриву виробничого процесу цих підприємств, зниження їх прибутковості, податкових надходжень та заробітної плати працівників.
Таке становище у сфері державних закупівель негативно впливає на функціонування установ бюджетної сфери міста – охорони здоров'я, освіти та соціального захисту населення.
Закон передбачає ускладнення режиму оприлюднення інформації щодо державних закупівель, оскільки на даний момент існує тільки одна інформаційна система, яка повністю відповідає вимогам Закону – Портал „Державні закупівлі України”, власником якої є комерційна структура – ТОВ „Європейське консалтингове агентство”. За рішенням Антимонопольного комітету Портал „Державні закупівлі України” займає монопольне становище, що дає його власнику право встановлювати необґрунтовані ціни на розміщення необхідних документів. Це приводить до додаткового витрачання бюджетних коштів. Таким чином, втрачається основна мета Закону – раціональне використання бюджетних коштів.
Обов'язковість надання тендерного забезпечення та забезпечення виконання договору призводить до того, що учасники значно збільшують ціну тендерної пропозиції або відмовляються від участі у торгах, оскільки ці вимоги потребують додаткового витрачання значних фінансових ресурсів учасників. Як результат, проведення конкурентних процедур закупівель стає неможливим.
Виконавчий комітет Запорізької міської ради неодноразово звертався до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Антимонопольного комітету України, Рахункової палати України, Тендерної палати України, як до органів, які здійснюють державний нагляд, контроль та координацію у сфері закупівель, за наданням допомоги у вирішенні проблемних питань, які виникають у розпорядників державних коштів при проведенні торгів та з пропозиціями стосовно змін у законодавстві в сфері державних закупівель.
Враховуючи викладене, просимо сприяння в ініціюванні внесення змін до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”, якими були б врегульовані численні проблеми при здійсненні закупівель.

Поділитись рішенням
Дізнайтеся також

Усі рішення