Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

06/12/2006

Рішення міської ради від 06.12.2006 № 27 «Про затвердження пропозицій щодо впровадження соціальних стандартів та нормативів у сфері соціального обслуговування»

Відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради від 22.06.2006р. №224 “Про заходи по впровадженню соціальних стандартів та нормативів у м. Запоріжжі” та з метою підвищення якості обслуговування громадян вдома, надання соціальних послуг, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1.Затвердити звіт управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради з опрацювання соціальних стандартів та нормативів надання соціальних послуг вдома Запорізькою міською службою соціальної допомоги (додається).
2.Управлінню праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради (Полковнікова О.Я.) спрямувати пропозиції по встановленню соціальних стандартів та нормативів на узгодження до Міністерства праці та соціальної політики.
3.Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С. та постійну комісію міської ради з питань охорони здоров‘я та соціального захисту населення (Денщикова І.О.).

Міський голова Є.Г.Карташов
  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення міської ради
06.12.2006 № №27

Звіт
управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради з опрацювання соціальних стандартів та нормативів надання соціальних послуг вдома Запорізькою міською службою соціальної допомоги

Метою вивчення та відпрацювання змісту показників соціальних нормативів надання соціальних послуг на базі Шевченківського районного територіального центру Запорізької міської служби соціальної допомоги було визначення змісту та опису надаваємих соціальних послуг і пошук нових підходів при формуванні фінансування установ соціального обслуговування (територіальних центрів).
Проведена робота повинна привести до забезпечення надання якісних соціальних послуг громадянам похилого віку територіальними центрами обслуговування пенсіонерів, інвалідів та одиноких непрацездатних громадян.
Вибір об‘єкту обстеження пояснюється наявністю всіх умов притаманних іншим районам міста, а також деякими особливостями – великий масив приватного сектору та важка доступність деяких його районів у зв‘язку з не регулярним рухом транспорту.
В ході обстеження було заповнено 241 опитувальний лист, зроблено 69 фотографій робочого дня соціальних працівників.
В результаті обробки одержаних матеріалів встановлено, що в ході відвідування обслуговування громадян соціальний працівник надає за однією адресою 3 (4) послуги, при 2-х разовому відвідуванню на тиждень кількість наданих послуг на одну адресу (обслуговуємого) становить 6 (8) послуг. Цифра в дужках – послуги з урахуванням бесіди.
Аналіз фотографій робочого дня свідчить, що на заповнення звітної документації соціальний працівник щоденно витрачає біля години робочого часу (13%), третина робочого дня витрачається на дорогу. Якщо відрахувати з цього часу доставку (11,3%), то на дорогу витрачається 22,7% . час надання послуг вдома становить 52,6% (260 хвилин). Тобто, якщо соціальний працівник відвідує 4 – х обслуговуємих в день то на надання послуг він витратить в середньому 1,1 години на обслуговування 1 громадянина. У 55% випадків соціальний працівник обслуговує 5 6 клієнтів і більше. Отже показник часу зменшується до 52 , 43 та навіть 37 хвилин (хронометраж робочого дня соціальних працівників додається).
Таким чином головний висновок, який був одержаний під час обстеження, є необхідність покращання умов праці соціальних працівників, що приведе до підвищення якості та розширення переліку послуг, що надаються. На даний час при розрахунковому навантаженні 10,6 одиноких непрацездатних громадян на одного соціального працівника реальне навантаження становить 15–16 обслуговуємих. В таких умовах часу достатньо тільки на надання життєво необхідних послуг, які забезпечують утримання житла, харчування та медичну допомогу в наслідок чого соціальний працівник невзмозі виконати всі вимоги клієнтів.
Для покращання якості обслуговування бажано привести реальне навантаження на одного працівника до 9,5 – 10 обслуговуємих, врахувавши об‘єктивні чинники (вік та рухова активність обслуговуємих, умови їх проживання, транспортне сполучення, тощо).
В результаті обстеження з‘ясувалося, що найчастіше громадяни потребують наступні послуги: закупівля продуктів харчування на ринку, дрібні побутові послуги, закупівля продуктів та товарів в магазині, винесення сміття, закупівля та доставка ліків, вирішення ділових питань, сплата платежів, поточне вологе прибирання. При цьому питома вага таких послуг становить 65,5% від всіх надаваємих, а з врахуванням доставки цей показник зростає до 87%.
В “Державному класифікаторі соціальних стандартів та нормативів” наведений перелік соціальних нормативів в сфері соціального обслуговування, яке надаються згідно Закону України “Про соціальні послуги” та наказу Міністерства соціального захисту населення України від 01.04.97 № 44 “Про затвердження типових положень (взірцевих ) про територіальний центр соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян і про відділення соціальної допомоги вдома ”. Вони встановлені для визначення переліку соціальних послуг, які можуть надаватися громадянам похилого віку.
На основі одержаних результатів обстеження, розроблений зміст обов‘язкових соціальних послуг, необхідних для підтримки життєдіяльності громадян та кратність їх надання, які наведені в переліку (додається).
Послуги, які не потрапляють до цього переліку (позначені*), є необов‘язковими і можуть надаватися в разі, якщо територіальні центри мають такі можливості.

Перелік
державних соціальних нормативів в сфері соціального обслуговування

Код згідно класифікатору

Найменування нормативів згідно класифікатору

Зміст нормативу (найменування виду робіт )

Мінімальна кратність надаваемих послуг в місяць

2.1.

Соціальні послуги, які надаються установами соціального обслуговування

 

 

2.1.1.

Житлово – комунальні послуги

Оформлення субсидій на квартплату та комунальні послуги

При необхідності

 

 

Виконання доручень пов‘язаних з необхідністю відвідування різноманітних організацій

При необхідності

 

 

Сплата комунальних послуг, звірка платежів, заміна абонентських книжок

Один раз

2.1.2.

Соціально – побутові послуги

Закупівля продовольчих та промислових товарів на ринках та в магазинах

8 раз

 

 

Доставка придбаних товарів до місця проживання

8 раз

 

 

Виконання щоденних послуг (підготовка продуктів для приготування їжі, миття посуду, винесення сміття та інше )

8 раз

 

 

Приготування їжі

4 рази

 

 

Годування (для ліжко - хворих)

Щоденно

 

 

Прання білизни *

 

 

 

Прасування білизни *

 

 

 

Дрібний ремонт одягу *

 

 

 

Заміна постільної і натільної білизни

За необхідністю

 

 

Прибирання житла:
А) косметичне
Б) вологе
В) генеральне прибирання


4 рази
2 рази
1 раз на місяць

 

 

Одержання пенсій за дорученням

1 раз

 

 

Миття вікон *

 

 

 

Обклеювання вікон*

 

 

 

Утеплення дверей*

 

 

 

Допомога в роботі на присадибній ділянці *

 

 

 

Допомога в прибирання двору*

 

2.1.5.

Медико-соціальні та соціально-реабілітаційні послуги

Виклик лікаря на домівку

За необхідністю

 

 

Супроводження в поліклініку (лікарню)

За необхідністю

 

 

Доставка біологічних речовин у лабораторію поліклініки, оформлення пільгових рецептів, доставка медикаментів з аптеки

За необхідністю

 

 

Відвідування лікарні

За необхідністю

2.1.8.

Інформаційні послуги

Купівлі періодичної преси, книжок тощо, читання в голос, бесіди

За необхідністю

 

 

Листування

За необхідністю

Фінансовий норматив надання обов‘язкових соціальних послуг одному обслуговуємому відділенням соціальної допомоги вдома Запорізької міської служби соціальної допомоги

Найменування видатків

Фінансовий норматив 2006 рік

1

2

Середні видатки на одного обслуговуємого на рік (грн.)

443,12

Заробітна плата

275

Нарахування на заробітну плату

99,6

Придбання предметів і матеріалів довгострокового користування

47,7

Предмети, матеріали, обладнання та інвентар

5,3

Продукти харчування

14,23

М'який інвентар та обмундирування

7,2

Утримання транспортних засобів та транспортних послуг

8,3

Поточний ремонт обладнання, інвентарю та будівель

9,5

Послуги зв‘язку

2

Оплата інших послуг

1,2

Видатки на відрядження

6,96

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв

13,86

Оплата теплопостачання

8,33

Оплата водопостачання і водовідведення

1,42

Оплата електроенергії

3,11

Оплата інших комунальних послуг та енергоносіїв

1

Для обслуговування 9482 громадян похилого віку та інвалідів в кошторисі Запорізької міської служби соціальної допомоги передбачені кошти на заробітну плату 418 штатних одиниць, придбання предметів і матеріалів довгострокового користування для соціальних працівників та іншого персоналу, проїзних квитків, а також на сплату комунальних послуг та енергоносіїв, а саме:
-   заробітна плата на одного обслуговуваємого становить 275грн. на рік (2608400грн/ 9482 обслуговуємих);  нарахування на заробітну плату 99,57грн. на рік (944200грн./ 9482 обслуговуємих)
-   придбання предметів і матеріалів довгострокового користування 47,7грн. (453140грн./ 9482 обслуговуємих);
-   відрядження 6,96грн. (66000грн./ 9482 обслуговуємих);
-   оплата комунальних послуг та енергоносіїв 13,76грн. (130500грн./ 9482 обслуговуємих).
Виходячи з вищезазначеного:
Фінансовий норматив надання соціальних послуг одному громадянину похилого віку складає:
-   повна місячна потреба 36,93грн.;
-   повна річна потреба 443,12грн.
Заходи по впровадженню соціальних стандартів та нормативів соціального обслуговування
Джерелом забезпечення фінансових нормативів надання соціальних послуг на дому є кошти субвенції з державного бюджету на підготовку та проведення експерименту по впровадженню соціальних стандартів в обсязі 153700 гривень, які заплановано витрачати на:
-   придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю – 34896грн.;
-   придбання м'якого інвентарю та обмундирування – 68089грн.;
-   придбання проїзних квитків – 7000грн.;
-   проведення поточного ремонту будівель – 43715грн.

Очікуваний результат

Впровадження соціальних стандартів та нормативів надання соціальних послуг вдома дозволить визначитися з переліком обов‘язкових та додаткових соціальних послуг вдома, упорядкувати надання послуг, підвищити якість обслуговування і на цій основі гармонізувати відношення установи, яка надає послуги і клієнтів.
Робота в цьому напрямку вже дала позитивні наслідки. Спостерігається неухильне зменшення скарг громадян на обслуговування вдома. Якщо 2004 рік взяти за базовий, то кількість скарг в 2005 році зменшилась на 15%, а при впровадженні соціальних стандартів і нормативів прогнозується поліпшення показника якості надаваємих послуг (скарги на обслуговування) на 35%.

Секретар ради Ю.В.Каптюх