Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

31/08/2006

Рішення виконавчого комітету від 31.08.2006 № 310 «Про стан соціально-економічного розвитку міста за 1 півріччя 2006 року»

Керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, та на виконання рішення Запорізької міської ради від 25.01.2006 №4 «Про звіт щодо виконання Програми соціально-економічного і культурного розвитку міста Запоріжжя за 2005 рік та про Програму соціально-економічного і культурного розвитку міста Запоріжжя на 2006 рік», з метою покращання показників соціально-економічного розвитку виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про стан соціально-економічного розвитку міста за 1 півріччя 2006 року взяти до відома (додається).
2. Вважати рішення виконавчого комітету міської ради від 25.05.2006 №180 «Про стан соціально-економічного розвитку міста за 1 квартал 2006 року» виконаним.
3. Головному економічному управлінню міської ради (Новак Н.В.) відпрацювати позитивний досвід інших міст України щодо запровадження формульного методу розрахунку тарифів на житлово-комунальні послуги та підготувати пропозиції застосування даного методу у м.Запоріжжі.
4. Відмітити незадовільний стан погашення заборгованості з виплати заробітної плати у таких районах міста, як Комунарський (5059,9 тис. грн.), Шевченківський ( 444,9 тис. грн.), Жовтневий ( 441,2 тис. грн.)
5. Районним адміністраціям міської ради, управлінню праці та соціального захисту населення міської ради (Полковникова О.Я.):
5.1. Посилити роботу з керівниками підприємств щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати.
5.2. Активізувати роботу з підприємствами усіх форм власності щодо підвищення заробітної плати їх працівникам.
6. Управлінню освіти і науки міської ради (Секиринський Д.О.), управлінню охорони здоров'я міської ради (Севальнєва Н.О.), комунальному підприємству «Управління капітального будівництва» (Сухомлин І.П.) з метою освоєння коштів субвенцій з Державного бюджету України забезпечити своєчасне проведення тендерів.
7. У зв'язку із набуттям чинності Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” забезпечити взаємодію адміністраторів відділу по роботі з документами дозвільного характеру (Прасова І.Ф.) з представниками дозвільних органів та суб'єктами господарювання.
8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гальцова В.Є.

Перший заступник міського
голови з питань діяльності
виконавчих органів ради
В.Ф.Грищенко

Доповідна записка
про стан соціально-екномічного розвитку
м. Запоріжжя за І півріччя 2006 року

Промислове виробництво
За січень-червень 2006 року у порівнянні з відповідним періодом 2005 року темпи росту обсягів промислового виробництва склали 106,9%.
Нарощування обсягів промислового виробництва відбулося у більшості галузей, але зростання є нижчим, ніж у порівнянні з аналогічним періодом 2005 року (113,8%). Основні причини – підвищення тарифів на електричну енергію, що значно вплинуло на рівень собівартості і конкурентоспроможності продукції, проведення реконструкції та модернізації виробництва на підприємствах міста.
Зберігається тенденція зростання в економіковизначальній галузі регіону – машинобудуванні, де приріст обсягу виробництва за січень-червень 2006 року склав 31,8%. Зростання забезпечено за рахунок провідних машинобудівних підприємств: ВАТ „Запоріжтрансформатор”- на 87,2%, ЗАТ „ЗАЗ”- 54,3%, ВАТ „Запорізький електровозоремонтний завод” –38,2%.
У порівнянні з січнем-червнем 2005 року збільшився випуск автомобілів легкових (на 50,9%), трансформаторів електричних (на 8,9%), апаратури електрічної високовольтної (на 20,7%).
У металургії та обробленні металу обсяги виробництва за січень - червень поточного року скоротилися на 0,1% у порівнянні з відповідним періодом 2005 року. До суттєвих змін показників обсягу виробництва призвело скорочення виробництва на таких підприємствах як: ВАТ „Електрометалургійний завод „Дніпроспецсталь” (темп росту за січень-червень 2006 року – 93,7%), ВАТ „Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат” (91,7%), ВАТ „Запоріжвогнетрив” (84,2%).
За січень - червень 2006 року вироблено прокату чорних металів на 4,6% більше, ніж у відповідному періоді минулого року, сталі - на 2,2%. Разом з тим відбулося зменшення обсягу виробництва алюмінію необробленого - на 3,2%.
Темп росту промислового виробництва по харчової промисловості склав 104,3%.
У порівнянні з січнем - червнем 2005 року зросло виробництво олії нерафінованої - на 5,9%, води мінеральної - на 5,8%, борошна - на 48,4%.
Обсяг реалізованої промислової продукції за січень-червень 2006 року становив 13609,8 млн. грн. За показником обсягу реалізованої промислової продукції в розрахунку на душу населення (17102,0 грн.) місто Запоріжжя займає одне із перших місць в Україні. На одного мешканця реалізовано промислової продукції в 4 рази більше, ніж у середньому по країні.
Основне зростання промислового виробництва відбувається за рахунок 20 економіковизначальних підприємств міста.
На підприємствах міста продовжується робота по впровадженню систем управління якістю продукції, які відповідають міжнародним стандартам ISO серії 9000, 9001 та підвищенню конкурентоспроможності вітчизняної продукції.

Заробітна плата
За станом на 01.07.2006 середньомісячна заробітна плата штатного пра-цівника у м.Запоріжжі склала 1141,82 грн., що на 255,21 грн. (28,8%) більше, ніж за аналогічний період 2005 року. У промисловості заробітна плата склала –1327,49 грн., машинобудуванні -1124,11 грн., харчовій промисловості – 1287,38 грн., у будівництві – 1066,19 грн., транспорті – 1068,55 грн. По підприємствах підвищення середньомісячної заробітної плати штатного працівника склало:
до 10% - ВАТ “Завод феросплавів” (8,4%); ВАТ “Запоріжвогнетрив” (7,5%); ДП “Кремнійполімер” (3,9%);
до 20% - ВАТ “Запорізька кондитерська фабрика” (16,1%); ВАТ “ЗМК “Запоріжсталь” (12,2%); ВАТ “Сталепрокатний завод” (13,4%); ВАТ “Запоріжтрансформатор” (11,4%); ВАТ “Мотор Січ” (15,0%); ВАТ “Запорізький абразивний комбінат” (15,1%); ВАТ “Дніпроспецсталь” (15,1%); ЗАТ “Запоріжкран” (12,0%);
до 25% - ВАТ “Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат” (20,9%); ВАТ “Укрграфіт” (20,6%);
до 40% - ВАТ “Запорізький електровозоремонтний завод” (29,3%); ВАТ “ПБК”Славутич” (36,1%);
Найбільше зростання заробітної плати відбулося на:
-   ЗАТ “ЗАЗ” на 51,4%;
-   КП “Титано-магнієвий комбінат” - на 54,5%;
-   ВАТ “ М'ясокомбінат “М'ясний стандарт 67,3%”.

Погашення заборгованості із виплати заробітної плати
За станом на 01.01.2006 заборгованість із виплати заробітної плати по підприємствах міста Запоріжжя становила 3707,5 тис. грн., на 01.07.2006 відповідно - 6123,6 тис.грн, тобто, у порівнянні з початком року, збільшилась на 2416,1 тис. грн. (65,17%).
Збільшення заборгованості по заробітній платі спостерігається на підприємствах всіх районів, окрім Хортицького.
Заборгованість із заробітної плати збільшилась на підприємстві ВАТ НДІ “Перетворювач” на 78,10 тис.грн. (114,1 тис.грн.) , ЗДП “Радіоприлад” на 1289,4 тис.грн. (4176,6 тис.грн.)
Знову виникла заборгованість із заробітної плати на підприємствах: ПП ВКФ“Полімер” (237,8 тис.грн.); ППКП “ФЕМ” (242,1 тис.грн.).
Заборгованість по заробітній платі мають 4 підприємства державної форми власності, 1 підприємство комунальної форми власності (КП АТП 082801” Комунсантрансекологія”), 41 підприємство приватної форми власності.
З метою зменшення заборгованості із виплати заробітної плати працюють районні та міська комісії з питань забезпечення своєчасності та повноти сплати податків до бюджету та погашення заборгованості із виплати заробітної плати, пенсії, стипендії та інших соціальних виплат.
За січень-червень 2006 року відбулося 93 засідання комісій, де було заслухано 477 керівників підприємств-боржників та прийняті рішення щодо конкретних строків погашення заборгованості із заробітної плати, недоїмки по платежах до бюджету, до Пенсійного фонду, по наданню і виконанню графіків погашення заборгованості із виплати заробітної плати та прийняття невідкладних заходів по зменшенню заборгованості.

Ринок праці
За січень – червень 2006 року в центрах зайнятості міста зареєстровано 10581 осіб незайнятих громадян, а з урахуванням осіб, які перебували на обліку на 01.01.06, загальна чисельність зареєстрованих незайнятих громадян складає 15336 осіб. З початку року було працевлаштовано 8104 осіб, що на 2,8% більше, ніж за аналогічний період 2005 року.
Наявність вільних робочих місць на 01.07.2006 складає 5176 одиниць, з них для службовців – 1100. Навантаження на одне вільне робоче місце складає 1,0 особа.
Рівень зареєстрованого безробіття протягом декількох років становить менше 1,0%. Офіційно зареєстрований рівень безробіття на 01.07.2006 - 0,66%.
Витрати на виплату допомоги по безробіттю за 1 півріччя 2006 року складають 4633 тис.грн. Проблему зайнятості населення значною мірою вирішує організація громадських робіт. За січень-червень 2006 року до громадських робіт залучено 2361 безробітних.
За звітний період 226 осіб з числа безробітних були працевлаштовані на додаткові робочі місця, які створені підприємствами міста за рахунок дотацій. З початку року для організації підприємницької діяльності одержали одноразову допомогу 176 осіб на суму 735,71 тис.грн.
За І півріччя 2006 року було створено 9,5 тис. нових робочих місць

Виконання бюджету
За 1 півріччя 2006 року до загального фонду бюджету м. Запоріжжя надійшло доходів у сумі 355,7 млн.грн., в тому числі субвенції з Державного бюджету України – 61,3 млн.грн. Без урахування трансфертів, план звітного періоду виконано на 107,7 відсотка. До спеціального фонду бюджету надійшло 193,9 млн.грн., в тому числі субвенції з Державного бюджету України - 52,1 млн.грн. До бюджету розвитку бюджету міста надійшло 101,1 млн.грн (у тому числі субвенції з Державного бюджету України – 44,0 млн. грн.).
Крім того, від розміщення тимчасово вільних коштів бюджету міста у сумі 72 млн. грн. на депозитних рахунках комерційних банків до бюджету надійшло додатково 3,2 млн. грн.
Бюджет міста Запоріжжя по видатках виконано в обсязі 484,6 млн. грн. Видатки загального фонду бюджету склали 359,9 млн. грн.(93% до плану 1 півріччя і 47,2 % до річного плану) До Державного бюджету України перераховано 18175,9 тис.грн.
Видатки спеціального фонду бюджету виконані в обсязі 124,8 млн.грн., у тому числі видатки бюджету розвитку – 57,5 млн.грн., цільового фонду міської ради – 25,4 млн.грн., фонду охорони навколишнього середовища – 27,8 тис.грн., на ремонт доріг спрямовано 7,6 млн.грн., видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 34,3 млн.грн.

Енергозбереження
В умовах стрімкого зростання цін на всі види паливно-енергетичних ресурсів, вирівнювання їх із світовими, проблема ефективного енергозбереження стала актуальною для промислових споживачів, комунальних служб, населення. Для вирішення вищезазначених проблем продовжується реалізація політики енергозбереження згідно з Комплексною програмою енергозбереження м. Запоріжжя на 1997-2010 роки.
У І півріччі 2006 року при впровадженні енергозберігаючих заходів та технологій, зекономлено паливно-енергетичних ресурсів 43,72 млн.т.у.п. у вартісному виразі 27,15 млн. грн у галузях:
- чорній та кольоровій металургії - 19,58 млн. грн.
- машинобудуванні - 0,84 млн. грн.
- житлово-комунальній сфері - 0,41 млн. грн.
- харчова та переробна промисловість - 6,32 млн. грн.
ЗАТ «Запорізький оліяжиркомбінат», використовуючи соняшникову лузгу як паливо, отримав економію 4,282 млн. грн. (4,967млн.куб. м природного газу) а реконструкція виробництва рафінації та модифікації жирів і маргаринового виробництва дало можливість заощадити 3,25 млн. грн. (3,81млн.куб.м природного газу, 2,38 млн.кВт.год. електроенергії, 23,74 тис. Гкал теплової енергії). Освоєння нових енергозберігаючих технологій на ВАТ "ЗМК "Запоріжсталь" призвело до економії 3,639 млн.грн. (природного газу - 6,5млн.куб.м, електроенергії - 2,2 млн. кВт. год., теплоненергії - 0,71тис.Гкал), ВАТ “Запорізький виробничий алюмінієвий комбінат” – 6,21млн.грн., ВАТ “Дніпроспецталь”- 0,75млн.грн. Монтаж установки утилізації та знешкодження димових газів на ВАТ “Запоріжкокс” дало економію 13,091 млн. грн. (тепло-енергії -310,6 тис.Гкал, 87,16 млн.куб.м коксового газу).
Продовжено роботу на одному з важливих секторів впровадження енергозберігаючого устаткування і технологій у міському господарстві - зовнішнє освітлення. Заміна 1720 світильників на менш потужні дало можливість КП “Запоріжміськсвітло” заощадити 0,25 млн.кВт.год. (14,8 млн.грн.). Налагоджувальні роботи на котельних Концерну “Міські теплові мережі” та ремонт ізоляції трубопроводу опалення на ГВП заощадило 0,114 млн.куб.м природного газу, 4,4 тис.Гкал.теплоенергії.
В бюджетних установах та організаціях впроваджено лічильники холодної та гарячої води – 19 шт., теплової енергії – 25 шт., прилади регулювання теплової енергії – 4шт., що дасть можливість заощадити бюджетні кошти.
У зв'язку Із зростанням ціни на природний газ з 01.01.2006 на 28% та з 01.05.2006 на 59% у порівнянні з ціною, врахованої при розрахунку діючого тарифу на теплову енергію, а також зростання ціни на електроенергію на 60% у березні 2006 року, головним економічним управлінням проведено аналіз розрахунків, які надано Концерном “Міські теплові мережі” та підготовлено проект рішення виконавчого комітету міської ради щодо приведення тарифів на житлово-комунальні послуги (послуги з централізованого опалення і підігріву питної води для населення), тарифів на виробництво, транспортування, постачання теплової енергії до рівня економічно обґрунтованих витрат на виробництво цих послуг.

Будівництво
У січні-червні 2006 року власними силами будівельних організацій за контрактами підряду виконано робіт на суму 335,2 млн. грн., що на 3,9% більше, ніж за січень-червень 2005 року, з них 95,1% загального обсягу виконаних робіт виконується підприємствами приватної власності, 3,4% - державної, 1,5% - комунальної.
В галузі житлового будівництва комунальним підприємством „Управління капітального будівництва” освоєно коштів на суму 36 793,0 тис.грн., введено до експлуатації житла загальною площею 6,6 тис. м 2 , зокрема:
- житловий будинок №1 у мікрорайоні 5 житлового масиву „Південний” загальною площею 4,5 тис. м 2 на 77 квартир;
- житловий будинок №4 в мікрорайоні 4 житлового масиву „Південний” (одна секція) загальною площею 2,2 тис. м 2 на 36 квартир.
Іншими підприємствами та організаціями міста за рахунок реконструкції введено 12,7 тис. м 2 житла, очікуване введення до кінця року 46,8 тис.м 2 житла, зокрема:
- житловий будинок №1а в мікрорайоні 5 житлового масиву „Південний” (ВАТ „ЗДБК”);
- житловий будинок №17 по вул. Героїв Сталінграду (ТОВ „Константа”);
- житлові будинки №8,9 у мікрорайоні 4 житлового масиву „Південний” (ТОВ „Арсенал-Резерв”);
- реконструкція гуртожитку по вул. Парамонова (ТОВ „Арсенал-Резерв”);
- секція А-5 житлового будинку по вул. 12 Квітня (УМВС в Запорізькій області);
- житловий будинок по вул. Маршала Судця (ТОВ „Постулат”).
Перспективний план будівництва житла по місту Запоріжжю:
2006 рік – 80,0 тис.м 2 ;
2007 рік – 140,0 тис.м 2 ;
2008 рік – 135,0 тис.м 2 ;
2009 рік – 140,8 тис.м 2 .
У І півріччі 2006 року продовжувалось будівництво таких важливих об'єктів, як:
- автотранспортна магістраль через річку Дніпро, де виконано будівельних робіт на суму 76,6 млн. грн.;
- реконструкція стадіону по вул. В.Лобановського – виконано будівельних робіт на суму 16,53 млн. грн.;
- реконструкція вул. Космічної від пр. Леніна до Південного ринку – виконано будівельних робіт на суму 2,9 тис.грн.;
- будівництво двох 44-квартирних житлових будинків на сел. Павло-Кічкас - виконано робіт на суму 500,0 тис.грн.;
- газифікація сел. „Мостозагін- 7” – 188,4 тис.грн.;
- газифікація сел. Садівництво на о. Хортиця – 101,7 тис.грн.;
- газифікація сел. Скворцово - 123,3 тис.грн.;
Проводяться роботи з реконструкції об'єктів комунальної власності:
- реконструкція комунальної установи „Запорізька міська багатопрофільна дитяча лікарня №5” – 28,0 тис.грн.;
- реконструкція першого поверху комунальної установи „Центральна районна поліклініка № 2” Шевченківського району – 174,140 тис.грн.;
- реконструкція комунальної установи "Міська клінічна лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги м. Запоріжжя" (у тому числі відділення інтенсивної терапії та урологічне відділення) – 520,0 тис.грн.;
- реконструкція житлового фонду в районах міста на загальну суму – 1397,3 тис.грн;
- реконструкція мереж енергозабезпечення в житлових будинках – 90,8 тис.грн.;
- реконструкція системи водопостачання та водовідведення в житлових будинках – 52,1 тис.грн.;
- реконструкція, переобладнання та перепланування гуртожитків, які є об'єктами комунальної власності міста Запоріжжя – 345,6 тис.грн.;
- реконструкції будівлі Запорізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №59 з поглибленим вивченням англійської мови Запорізької міської ради Запорізької області – 195,8 тис.грн.;
- реконструкція будівлі Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Запорізької міської ради Запорізької області – 76,3 тис.грн.
- реконструкція будівлі комунального підприємства Палац культури "Орбіта" – 169,9 тис.грн.
Загалом на будівництво, реконструкцію, ліквідацію аварійного стану об'єктів за рахунок бюджету розвитку за І півріччя 2006 року було використано коштів у розмірі 97,1 млн.грн.

Комунальні підприємства міста
За І півріччя 2006 року дохід від реалізації продукції (робіт, послуг) 56 комунальних підприємств склав 296,5 млн. грн., що більше, ніж заплановано на 43,1 млн.грн. Прибуток одержали 40 підприємств (71,4% від загальної чисельності). Результат від фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств за звітний період – прибуток 4,6 млн.грн., що більше, ніж по плану на 2,3 млн.грн. Протягом І півріччя 2006 року до міського бюджету комунальними підприємствами перераховано податку на прибуток 3,7 млн.грн. За результатами фінансово-господарської діяльності в ідрахувань частки прибутку перераховано до бюджету 800 тис.грн.
Планові показники перевиконано наступними комунальними підприємствами: КП „Запорізьке інвестиційне агентство”(на 330,5 тис.грн); ЗМК друкарня „Дніпровський металург” (на 31,3 тис.грн); КП „Преса” (на 65,1 тис.грн.); КП „ Редакція газети „Запорізька Січ”(на 79,0 тис.грн); КРБП „Зеленбуд”( на 199,3 тис.грн); КП „ВРЕЖО №1” (на 190,1 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №2” (на 190,1тис.грн.); КП „ВРЕЖО №3” (на 120,4 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №5” (на 88,0 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №7” (на 119,1 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №8” (на 96,7 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №9” (на 102,8 тис.грн.); КП „ВРЕЖО №11” (на 169,3 тис.грн.); КП „Муніципальна телевізійна мережа” (на 28,6 тис.грн.); КП „ПС „Юність” (на 33,6 тис.грн.).
За результатами діяльності у І півріччі 2006 року одержали збитки 16 підприємств комунальної власності (28,6% від загальної чисельності підприємств). Сума збитків у звітному періоді складає 34,9 млн.грн.
За І півріччя 2006 року проведено планові перевірки наступних комунальних підприємств: КП „Школярик” (Хортицька районна адміністрація міської ради), КП „Управління капітального будівництва” (Виконавчий комітет міської ради), КП „ВРЕЖО 10” (Управління житлового господарства міської ради), КП „ВРЕЖО №2” (Управління житлового господарства міської ради) , КП „Зеленбуд” (Управління комунального господарства міської ради), КП „Запорізьке міське інвестиційне агентство” (Виконавчий комітет міської ради), КП „Запорізька ритуальна служба” (Управління комунального господарства міської ради), КП „Запоріжринок” (Управління з питань розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради), КП „ВРЕЖО №5” (Управління житлового господарства міської ради), КП „Титан» (Орджонікідзевська районна адміністрація міської ради), КП „Сприяння” (Виконавчий комітет міської ради).
На виконання рішення виконавчого комітету міської ради від 28.07.2005 № 243 „Про затвердження Порядку поетапного створення та введення в дію єдиної автоматизованої системи управління фінансовими ресурсами комунальних підприємств” на чотирьох комунальних підприємствах впроваджена програма автоматизованої системи управління фінансовими ресурсами, на таких як КП «ВРЕЖО-2», Концерн «Міські теплові мережі», КП «ЕЛУАШ», КП «Запоріжринок» та ведеться робота щодо впровадження програми ще на двадцяти комунальних підприємствах.
З метою поліпшення фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності у IIІ кварталі 2006 року здійснюється моніторинг виконання фінансових планів комунальних підприємств. На постійному контролі органів, уповноважених управляти комунальним майном, в ідстежується своєчасність сплати частки відрахувань з прибутку та виконання кредитних зобов'язань комунальними підприємствами та відсотків по них.

Торгівля та платні послуги
Розвиток сфери обслуговування
Загальний обсяг товарообігу роздрібної торговельної мережі та громадського харчування за 1 півріччя 2006 року склав 1494,6 млн.грн, що на 335,8 млн.грн (або на 29,0 %) більше, ніж за 1 півріччя 2005 р. Роздрібний товарообіг на душу населення склав 311,5 грн. (на 70,7 грн. більше, ніж у 1 півріччі 2005 р).
Обсяг реалізованих послуг за січень - червень 2006 року склав 768,2 млн. грн., що на 149,2 млн. грн. більше, ніж за 6 місяців 2005 року.
Індекси роздрібних цін за січень-червень 2006 року склали (до 6-місяців 2005 р.) по товарах – 109,3 %, по послугах – 114,7 %.
За рахунок нового будівництва та реконструкції у 1 півріччі 2006 року в м. Запоріжжі відкрито 79 підприємств торгівлі, 36 об'єктів громадського харчування та 45 об'єктів сфери послуг.
Відкриття нових підприємств забезпечило роботою 1218 чоловік.
Серед кращих нових підприємств: у Комунарському районі - торговельний комплекс ТОВ „Технополіс” (пр. Леніна, 1), супермаркет „Фоззі-Січ” (вул. Ситова, 4), торговельно-виробничий комплекс ПВП „Пилява” (вул. Чумаченка, 30в), зал гральних автоматів ТОВ „Інтер -Галактика” (вул. Північнокільцева, 15); в Хортицькому районі – магазин „АБВ -техніка” ТОВ „Моцарт” (пр. Ювілейний, 16а), магазин „Торро” (вул. Ентузіастів), супермаркет „Простір” (вул. Гудименка, 16а), кафе „Метелиця” (вул. Задніпровська, 13); в Шевченківському районі – супермаркет „АТБ - Маркет” (вул. Чарівна, 145); в Заводському районі – магазин ТОВ „Стиль-Д” „Простір” (вул. Союзна) та інші.
Триває процес вдосконалення структури роздрібної торговельної мережі в районах міста за рахунок розширення товарно-асортиментної типізації та спеціалізації торговельних підприємств.
Розширюється мережа магазинів, в яких введено в дію систему безготівкових розрахунків за товари за допомогою банківських карток.
Спеціалізовані магазини з продажу побутової техніки, меблів та інших великогабаритних товарів впроваджують їх реалізацію в кредит, а також безкоштовну доставку покупцям.
Торговельні підприємства не зупиняються на досягнутому, вони постійно знаходяться в пошуках вдосконалення форм та методів торгівлі.
Широким попитом населення користується обслуговування за дисконтними картками, знижки постійним покупцям, передсвяткові знижки та сезонний розпродаж.
З метою популяризації продукції місцевих товаровиробників та насичення ринку вітчизняними товарами торговельні підприємства проводять споживчі конференції, виставки-продажі з дегустацією новинок виробництва тієї чи іншої торговельної марки.
За участю місцевих товаровиробників у 1 півріччі 2006 року проведено 64 виставки-продажу товарів та 22 ярмарки.
Забезпечено підготовку підприємств торгівлі та послуг до роботи в весняно-літній період: виконано благоустрій прилеглих територій, генеральне прибирання, поточні ремонти, оновлено інформацію про належність та режим роботи.
На виконання розпорядження міського голови від 23.03.06 № 424р „Про організацію весняно-літньої торгівлі в м. Запоріжжі” на території міста додатково розгорнуто пересувну торговельну мережу в кількості: морозиво - 95 місць, квас – 129 місць, прохолоджуючі напої – 57 місць, що повністю забезпечує попит населення у весняно-літній період.
За дотриманням правил торгівлі та покращанням торговельного обслуговування населення при функціонуванні дрібно-роздрібної мережі встановлено контроль з боку районних адміністрацій. При виявленні порушень дозвіл на розміщення торгової точки не продовжується.
Проведено інвентаризацію дислокації торговельних та зупинкових комплексів.
На підприємствах побутового обслуговування впроваджуються нові технології з перукарських, косметичних, медичних послуг, комп'ютерних та Інтернет-послуг, послуг хімочищення речей, послуг пральні та автомийки.
Підприємства сфери послуг співпрацюють з центрами зайнятості з питань працевлаштування інвалідів.
На базі ДКП „Державний учбово-курсовий комбінат” ведеться підготовка кадрів для сфери обслуговування за спеціальностями: майстер-перукар, майстер манікюру, педикюру, майстер-косметик. На підприємстві ТОВ „Раміта” проходять навчання по підвищенню кваліфікації та перепідготовці 32 спеціалісти.
З метою запобігання перешкодам у функціонуванні існуючих об'єктів торгівлі та громадсь­кого харчування, поступового приведення їх у відповідність до архітектурно-будівельних вимог, спірні питання щодо можливості та термінів їх функціонування було розглянуто на 12 засіданнях тимчасової робочої групи з урегулювання питань функціонування об'єктів торгівлі та сфери послуг, на яких розглянуто 313 заяв суб'єктів підприємницької діяльності, з яких 293 вирішено позитивно.
На виконання розпоряджень міського голови з питань ліквідації стихійної торгівлі в районних адміністраціях міста розроблено поквартальні плани заходів з упорядкування стихійної торгівлі. Згідно з затвердженими планами проводяться обстеження місць стихійної торгівлі, рейди-перевірки, проводиться роз'яснювальна робота серед населення про неприпустимість торгівлі у невстановлених місцях і про можливість одержання пільгового чи безкоштовного місця на ринку.
Всього за січень-червень 2006 року проведено 412 рейдів в місцях несанкціонованої торгівлі, за результатами яких складено 412 протоколів про адміністративні правопорушення, які направлено до місцевих судів.
Для запобігання стихійної торгівлі в сезон масового визрівання плодоовочевої продукції на території кожного району затверджені місця тимчасового розташування сезонних майданчиків для реалізації плодоовочевої продукції, картоплі, баштанних культур та живої риби.
Протягом звітного періоду здійснювався щотижневий моніторинг на основні продукти харчування з метою забезпечення умов стабільного функціонування ринку основних продовольчих товарів.

Розвиток малого підприємства
З метою розвитку підприємництва, насамперед малого бізнесу, у м. Запоріжжі рішенням міської ради від 28.01.2005 № 17 затверджена міська Програма розвитку та підтримки малого підприємництва у м. Запоріжжі на 2005-2006 роки. За рахунок міського бюджету у 2006 році передбачено фінансування заходів щодо підтримки підприємницьких ініціатив, розвитку підприємництва у сумі 250,0 тис. грн.
На початок поточного року кількість суб'єктів малого підприємництва за попередніми даними складала 46304 осіб. За результатами реєстрації за І півріччя 2006 року кількість суб'єктів малого підприємництва становить 49326 осіб.
На сьогоднішній день розвиток підприємницької діяльності знаходиться на новому етапі свого розвитку, а саме: рішенням міськради від 23.12.2005 № 9 спрощено порядок видачі дозволів на розміщення об'єктів торгівлі та сфери послуг на території м. Запоріжжя.
З метою впровадження Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" створено відділ по роботі з документами дозвільного характеру, який дозволяє забезпечити:
- захист прав законних інтересів суспільства, територіальних громад та громадян, охорони навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
- розвиток конкуренції;
- прозорість процедури видачі документів дозвільного характеру;
- зменшення рівня державного регулювання господарської діяльності та інші.
Згідно з п.3 зазначеного Закону видача документів дозвільного характеру місцевими дозвільними органами здійснюється за принципом організаційної єдності.
Все це надає значний поштовх розвитку підприємницької діяльності в місті.

Впорядкування нормативно-правової бази та реалізація державної регуляторної політики у м. Запоріжжі
На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» а також згідно з Планом заходів щодо реалізації державної регуляторної політики у м. Запоріжжі на 2006 рік, який затверджено розпорядженням міського голови від 17.05.2006 №678р. та з метою координації дій виконавчих органів ради проаналізовано стан реалізації державної регуляторної політики, вжито заходів щодо підвищення якості аналізу регуляторних актів.
На офіційному ВЕБ–сайті виконавчого комітету міської ради з метою дотримання принципів прозорості та відкритості реалізації регуляторної політики створено реєстр власних регуляторних актів з наведенням інформації про строки відстеження результативності регуляторних актів та план-графік здійснення заходів з відстеження результативності регуляторних актів. У червні поточного року Запорізькою обласною державною адміністрацією спільно із представництвом Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва в Запорізькій області було проведено семінар-навчання з питання розробки заходів з відстеження результативності власних регуляторних актів. У зазначеному навчанні взяли участь посадові особи управлінь та відділів міської ради, на яких покладено повноваження щодо реалізації державної регуляторної політики.

Фінансово-кредитна та інвестиційна підтримка
Реалізацію заходів щодо фінансової підтримки за рахунок міського бюджету у м. Запоріжжі здійснює Запорізький міський фонд підтримки підприємництва.
Протягом І півріччя 2006 року Регіональним фондом підтримки малого підприємництва по м. Запоріжжю було організовано 7 консультативно-тематичних семінарів у кожному районі міста, на яких надавалась консультативна допомога з проблемних питань суб'єктам підприємницької діяльності. На ці заходи витрачено 3588,76 грн. У засобах масової інформації оприлюднювалася інформація про проведення конкурсу на кращий бізнес-план суб'єкту підприємницької діяльності. Проведено 6 засідань Інвестиційної ради з конкурсу на кращий бізнес-план, на яких прийнято рішення про надання фінансової підтримки 4 суб'єктам малого підприємництва.
Продовжується робота по впровадженню рейтингової програми "Бізнес-Лідер Запоріжжя-2006", разом з ЗТПП проведено 3 семінари.
З метою створення сприятливих умов для розвитку молодіжного підприємництва, зменшення рівня безробіття серед молоді шляхом її залучення до підприємницької діяльності у травні поточного року комітетом у справах сім'ї та молоді міської ради спільно з Запорізьким обласним комітетом молодіжних організацій було проведено семінар за темою "Підтримка розвитку молодіжного підприємництва у м. Запоріжжі". На базі міського центру соціальних служб для дітей, сім'ї та молоді функціонує служба "Телефон довіри", спеціалістами якої надавались консультації молоді, яка бажає започаткувати підприємницьку діяльність.
З метою залучення молоді до підприємницької діяльності, створення нових молодіжних підприємств та економічної підготовки молоді до діяльності в ринкових умовах комітетом у справах сім'ї та молоді міської ради було проведено роботу щодо висунення кандидатур на обласний конкурс бізнес-планів підприємницької діяльності серед молоді (3 роботи) та Всеукраїнський конкурс "Молодий підприємець року" (2 роботи)

Ресурсне та інформаційне забезпечення, подальше формування інфраструктури. Виконавчими органами міської ради щомісячно формуються переліки вільних нежитлових приміщень, які пропонуються для задоволення потреб малого бізнесу. Переліки вільних приміщень висвітлюються у засобах масової інформації та розміщуються на офіційному ВЕБ-сайті виконавчого комітету міської ради.
Запорізькою торгово-промисловою палатою у травні 2006 року у м. Запоріжжі організовано та проведено щорічний Ярмарок вакансій "День кар'єри".
За участю суб'єктів підприємницької діяльності в місті постійно проводяться виставки-ярмарки. Протягом І півріччя 2006 року ЗТПП проведено 5 виставок. Під час роботи виставок проведені ділові переговори, підписанні протоколи намірів та договорів про співробітництво. Підприємці мали можливість представити власні, нові технології, товари та послуги.

Інноваційні проекти та Пілотні програми
Продовжується реалізація рейтингової програми "Бізнес-лідер Запоріжжя-2006", яка затверджена рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради № 97 від 23.03.2006 та спрямована на освоєння цивілізованих ринкових відносин і норм підприємницької етики, розповсюдження передового досвіду ведення бізнесу суб'єктами підприємницької діяльності, діяльність яких орієнтована на дотримання інтересів споживачів і суспільства в м. Запоріжжя.
За звітний період Запорізькою торгово-промисловою палатою було проведено 18 семінарів з питань маркетингу, атестації та оцінки персоналу, ділового спілкування, оподаткування, тендерних закупівель, франчайзингу, управління якістю, у яких взяли участь представники малого підприємництва.

Житлове господарство
За станом на 01.07.2006 житловий фонд комунальної власності м. Запоріжжя налічує 4061 житловий будинок, загальною площею 10926,0 тис. кв. м.
На 2006 рік у міському бюджеті передбачено 11,2 млн. грн. на капітальний ремонт житлового фонду комунальної власності міста.
У першому півріччі поточного року освоєно 5895,1 тис. грн. на капітальний ремонт житлових будинків, у тому числі: на вибірковий капітальний ремонт – 4276,6 тис. грн.; на комплексний капітальний ремонт - 404,7 тис. грн.; на експертизу, модернізацію, заміну та капітальний ремонт ліфтів - 852,9 тис. грн.; на проектні роботи - 155,2 тис. грн.; на заміну газового обладнання – 205,7 тис. грн.
На будинках комунальної власності міста за січень - червень 2006 року відремонтовано покрівель площею 152,6 тис. кв. м. (2244 квартири). На виконання цих робіт витрачено 8,1 млн. грн., в тому числі 7,2 млн. грн. за рахунок цільового фінансування з бюджету міста.
За шість місяців поточного року в комунальну власність міста прийнято відомчий житловий фонд: від ВАТ «Запоріжсільбуд» - 3 будинки, загальною площею 3,3 тис. кв. м, 3 гуртожитки, загальною площею 5,4 тис. кв. м.; від ВАТ «Запоріжвогнетрив» - 6 будинків, загальною площе 3,0 тис. кв. м; від ВАТ «Дніпроспецсталь» - 3 гуртожитки, загальною площею 9,2 тис. кв. м; від ВАТ «Запоріжжитлоцивільбуд» - 1 будинок, загальною площе 0,5 тис. кв. м.; ЗДП «Радіоприлад» - 1 будинок, загальною площею1,1 тис. кв. м.; КП «Водоканал» - 11 будинків, загальною площею 3,7 тис. грн..; ВАТ «Дніпродомнаремонт» - 1 будинок, загальною площею 0,7 тис. кв. м.; ВАТ «Запорожкокс» - 1 будинок, загальною площею 12,1 тис. кв. м.; НВК «Іскра» - 3 гуртожитки, загальною площею 10,1 тис. кв. м.
На реконструкцію гуртожитків, які знаходятся в комунальній власності міста, на 2006 рік у міському бюджеті передбачено 1,4 млн.грн. У першому півріччі освоєно та профінансовано 438,5 тис. грн. на реконструкцію гуртожитків за адресами: вул. Волгоградська 26, Задніпровська 30, Цегельна 13, Рекордна 39, Українська 4, Нахімова 4, Північнокільцева 22а, Патріотична 50, Хакаська 3.
На реконструкцію житлових будинків комунальної власності міста в 2006 році виділено з бюджету міста 8111,1 тис. грн. У 1 півріччі 2006 року виконано та профінансовано робіт з реконструкції житлових будинків на суму 2535,7 тис. грн.
Послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій в повному обсязі відшкодовуються встановленими тарифами та додатковими доходами підприємств житлового сектору. Рівень збору платежів від населення за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій доведено до 90,3 % у першому півріччі 2006 року подано до суду 934 позови про стягнення заборгованості на суму 3907,4 тис. грн.
Житловий фонд міста оснащено засобами обліку споживання води і теплової енергії в кількості 29 штук.

Комунальне господарство
Дорожнє господарство
За І півріччя 2006 року на утримання та ремонт доріг витрачено 13224,5 тис.грн. Відремонтовано 142,4 тис.кв.м міських доріг, у тому числі: середнім ремонтом – 75,1 тис.кв.м; поточним ремонтом – 35,4 тис.кв.м; виконано роботи по ремонту покриття внутрішньоквартальних доріг на площі 19,8 тис. кв.м . Виконано роботи по відсипанню покриття доріг асфальтобетонною крихтою та щебенем на площі 8,5 тис. кв.м; на аварійних ділянках міських доріг виконано забивку ям асфальтобетонною крихтою та шлаковим щебенем на площі 3,6 тис. кв.м.
За шість місяців поточного року виконано роботи по середньому ремонту Прибережної магістралі в районі ВАТ „АвтоЗАЗ” на площі 10466 кв.м, розпочато реконструкцію вул. Космічної. Всього укладено 20292 т асфальто-бетонної суміші в тому числі 18426 т - виробленої на власній асфальто-бетонній установці.

Організація дорожнього руху
За І півріччя 2006 року виконано комплекс робіт з організації дорожнього руху на 1845,4 тис.грн. За цей період проведено реконструкцію світлофорних об'єктів (8 од.), ремонт світлофорних об'єктів (45 од.), встановлено 190 та рекунструйовано 9 дорожніх знаків, проведено ремонт 45 світлофорних об'єктів та технічне обслуговування 6200 дорожніх знаків.

Зовнішнє освітлення
На балансі КП «Запоріжміськсвітло» знаходиться 40 тис. світлоточок, 796 км повітряних ліній, 704 км кабельних ліній. Для підтримки мереж у робочому та технічно-справному стані виконувались роботи по утриманню і поточному ремонту мереж зовнішнього освітлення, а саме: замінено 10,7 тис. ламп; відремонтовано 5978 прольотів повітряних ліній, 2759 прольотів кабельних ліній, 8937 од. світильників.
Згідно з Програмою «Світло – 2006» відновлено зовнішнє освітлення на 29 вулицях, 19 внутрішньоквартальних територіях на суму 1845,4 тис.грн. За рахунок впровадження економічних світильників заощаджено електроенергії на суму 98,7 тис.грн. (299 тис. кВт/год). Всього замінено на сучасні та енергозберігаючі 1720 од. світильників на 70 об'єктах. Протяжність реконструйованих мереж – 30 км.

Озеленення
На озеленення міста за І півріччя 2006 року витрачено 2165,9 тис.грн. Виконано обрізку 21790 дерев, корчування пнів, знесено 1103 од. сухостійних та аварійних дерев. Висаджено 2529 дерев та 96215 од. квітів на площі 15735,2 кв.м.
Крім цього проводився комплекс робіт з утримання міських пляжів на загальній площі 20,2 га , у т.ч.- пляж в районі бул. Шевченка 18,4 га , пляж на Правому березі – 1,8 га . На ці заходи спрямовано коштів міського бюджету у сумі 61,6 тис. грн.. Території пляжів очищено від сміття, каміння, завезено і розплановано 270 т піску. Проведено обстеження і очищення акваторії пляжів силами водолазів рятувальних постів, виконано роботи з ремонту водоводу з заміною труб на пластикові, встановлено 3 водоміри.

Соціальний захист населення
З метою підвищення життєвого рівня малозабезпечених громадян у І півріччі 2006 року, відповідно до Міської комплексної програми соціального захисту населення м.Запоріжжя, надано цільової допомоги на загальну суму 912,11 тис. грн. На виконання підрозділів програми витрачено: на підтримку малозабезпечених громадян - 491,93 тис.грн.; на допомогу багатодітним сім'ям, дітям-сиротам, малозабезпеченим інвалідам - 277,47 тис.грн.; на благлдійну діяльність - 142,7 тис.грн. Крім того, на відпочинок та оздоровлення дітей з малозабезпечених сімей та школярів влітку у І півріччі 2006 року 254,26 тис.грн.
В рамках Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя на 2006 рік на матеріальну підтримку обдарованої молоді у І півріччі 2006 року витрачено 314,64 тис.грн.
На підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів з міського бюджету у І півріччі 2006 року витрачено 65,6 тыс.грн., з цільового фонду – 33,6 тис.грн.

Поліпшення житлових умов.
З метою забезпечення житлом пільгових категорій населення за І півріччя 2006 року оформлено 395 ордерів на державне житло та житлову площу в гуртожитках комунальної власності міста. За цей період вдалося поліпшити житлові умови наступним пільговим категоріям громадян: інвалідам загального захворювання, дитинства – 3 чол.; учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС і потерпілим внаслідок цієї аварії – 5 чол.; хворим на ТБЦ – 1; багатодітним родинам – 4 чол.; потерпілим від пожежі – 2; молодому фахівцю – 1 чол.; працівникам науки – 5 чол.; працівникам прокуратури, УМВС, суддям – 7 чол.
Крім того, протягом І півріччя 2006 року за рахунок надання кімнат або ліжко-місць в гуртожитках комунальної власності міста поліпшено житлові умови більш як 60 особам.

Підтримка молоді
За І півріччя 2006 року проводились заходи для створення сприятливих умов розвитку творчого потенціалу запорізької молоді. На ці цілі витрачено 85,178 тис.грн. бюджетних коштів.

Субсидії
Станом на 01.07.2006 року в м. Запоріжжя отримують субсидії на житлово-комунальні послуги 3894 сім'ї . Середній розмір субсидій у червні 2006 року склав 43грн. 26 коп.
В середньому по місту за 1 півріччя 2006 року отримували субсидії 5167 сімей, середній розмір субсидій склав 39грн.75 коп.
З початку року нараховано субсидій на житлово-комунальні послуги на суму 1232,44 тис.грн., фінансування здійснюється у повному розмірі.
Всього на надання населенню субсидій на житлово-послуги передбачено бюджетом 4824406 грн.
Для вирішення спірних питань з призначення субсидій при райадміністраціях працюють комісії. За 1 півріччя 2006 року на комісіях розглянуто 2869 справ, відмовлено по 42 справам по суті розглянутих питань, в тому числі по 9 справах відмовлено в призначенні субсидій на загальну площу, але по всіх 9 справах призначена субсидія на санітарну норму, 8 відмов тому що в складі сім'ї є працездатні особи, які не працюють, не навчаються, не перебувають на обліку в державній службі зайнятості і не мають доходів за період, за який визначається сукупний доход сім'ї.

Послуги транспорту та зв'язку
За І півріччя 2006 року автотранспортом загального користування перевезено вантажів 773,5 тис. тонн., (що на 13,3 % менше, ніж за відповідний період 2005 року; пасажирів – 35,5 млн. чол., що на 3,8 % менш, ніж у 1 півріччі 2005 року.
За звітний період проведено 4 конкурси на право перевезення пасажирів та багажу на автобусних маршрутах загального користування у м. Запоріжжі, на яких розіграно 4 маршрути. З метою поліпшення стану пасажир ських перевезень, проведено пасажирообстеження Хортицького району. За порушення договірних зобов'язань, чинного законодавства, а також на підставі клопотання керівництва автопідприємств, розірвано договори на перевезення з 2 автотранспортними підприємствами.
Обсяг послуг зв'язку у 1 півріччі 2006 року склав 45,47 млн. грн. (що на 4,1% більше, ніж за відповідний період 2005 року). Проведено два тендери на закупівлю автобусів та тролейбусів, за результатами яких укладено договори з ТОВ «Група підприємств Автек», м. Київ, на закупівлю 6 автобусів (два з яких на даний час проходять державну реєстрацію) та 12 тролейбусів.

Охорона здоров'я
Обсяг фінансування галузі охорони здоров'я у І півріччі 2006 р . склав 83,6 млн. грн.
Крім того, за рахунок спеціального фонду бюджету міста виділено 2,4 млн. грн., у тому числі 915,3 тыс. грн. на придбання медикаментів, 488,6 тыс. грн. на придбання обладнання та медичної апаратури. За рахунок бюджету розвитку міста продовжується реконструкція лікувальних закладів міста, введено в експлуатацію нове приміщення для розташування поліклініки 1-ої дитячої лікарні у Комунарському районі.
У поточному році планується завершення реконструкції відділень інтенсивної терапії у лікарні швидкої медичної допомоги, капітального ремонту терапевтичного корпусу 9-й міської лікарні, ремонту 5-ї дитячої лікарні, поліклініки №1 Жовтневого районну, поліклініки № 2 Шевченківського районну.
У 1 півріччі 2006 року на придбання медичних засобів для пологових будинків з бюджету міста виділено додатково 337,0 тис.грн.
На даний час управлінням охорони здоров'я проводиться робота з розробки соціальних стандартів у галузі охорони здоров'я за основними напрямками – обґрунтуванню нормативів забезпеченості медикаментами, харчуванням, медичним обладнанням тощо, проведено тендер з питань розробки стандартів та нормативів, а також утворені робочі групи з підготовки необхідної документації.
Очікується збільшення витрат на охорону здоров'я у розрахунку на одного мешканця , що дасть можливість розширити спектр медичних послуг населенню у лікувальних закладах .

Розвиток державних закупівель
У 2006 році розпорядники державних коштів усіх рівнів, у тому числі одержувачі коштів, здійснювали закупівлі відповідно до Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” та керувалися підзаконними актами щодо закупівель товарів, робіт і послуг та рішеннями міської ради, виконкому міської ради.
Функції з координації закупівель товарів, робіт і послуг виконує головне економічне управління міської ради.
Головним економічним управлінням міської ради здійснюється методичне забезпечення та моніторинг проведення тендерними комітетами розпорядників державних коштів закупівель товарів, робіт та послуг, постійно надаються методичні рекомендації щодо проведення та застосування окремих видів процедур закупівель.
Згідно зі статистичною звітністю за І півріччя 2006 року розпорядниками державних коштів проведено 627 торгів, тоді як за аналогічний період минулого року цей показник дорівнював 356. Це, насамперед, обумовлено тим, що у 2006 році враховується кількість процедур закупівель за частинами предмета закупівлі (лотами).
З огляду на вимоги чинного законодавства відносно порядку визначення предмета закупівлі і виходячи з очікуваних обсягів фінансування, у переважній більшості використовувалася процедура запиту цінових пропозицій, що у загальній кількості проведених торгів склала 68,4% (429 процедур закупівель). Для порівняння – у І півріччі 2005 року цей показник становив 72,75% або 259 процедур закупівлі.
Шляхом відкритих торгів проведено 186 процедур закупівель або 29,67% від загальної кількості проведених торгів у І півріччі поточного року (23,6% за аналогічний період минулого року).
Необхідно відзначити ріст процедури відкритих торгів при закупівлях товарів, робіт і послуг у порівнянні з І кварталом 2006 року. Майже вдвічі збільшилась їх кількість – 42,8% у ІІ кварталі проти 24,09% у І кварталі від загальної кількості проведених торгів у відповідному кварталі.
Таким чином, серед конкурентних процедур частіше застосовувалися процедура запиту цінових пропозицій і відкриті торги.
Як позитивний аспект, слід відзначити поступове зменшення застосування неконкурентної процедури торгів – закупівлі в одного учасника. У І півріччі 2006 року в загальній кількості проведених торгів частина цієї процедури склала 0,16% - 1 випадок, тоді як у 2005 році – 0,56% або 2 випадки.
У звітному періоді вперше проводились торги зі зменшенням ціни – редукціон.
Загальна кількість учасників у всіх процедурах торгів склала 1727, при цьому їхнє число в одній конкурентній процедурі в середньому було 2,75 учасників у розрахунку на одні оголошені торги, що відповідає головній меті Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” – створенню конкурентного середовища в сфері державних закупівель, забезпеченню прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти і досягненню оптимального і раціонального їхнього використання.
У І півріччі поточного року укладено 652 договори і всі з вітчизняними суб'єктами господарювання. Загальна сума коштів за укладеними договорами у звітному періоді для закупівлі товарів, робіт і послуг за процедурами закупівель склала 147511,4 тис. грн.
Кількість відмінених торгів чи визнаних такими, що не відбулися склала 1,1% від загальної кількості або 7 торгів. У порівнянні з аналогічним періодом 2005 року цей показник становив 27 торгів або 7,6%.
Загальна річна сума коштів, запланованих замовниками для закупівлі товарів, робіт і послуг, склала 254014,7 тис. грн., з них загальна сума коштів, яку заявили у звітному періоді – 150727,1 тис. грн.
Основною проблемою при проведенні торгів розпорядниками державних коштів стала неефективність окремих норм Закону України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” унаслідок внесення до нього останніх змін у березні поточного року.
У багатьох статтях Закону вбачається комерціалізація окремих процедур державних закупівель, що нерідко призводить до зменшення конкуренції через небажання учасників нести необґрунтовані витрати, або до додаткових витрат бюджету внаслідок урахування учасниками торгів до ціни тендерної пропозиції витрат на участь у тендері.
В ході проведення торгів мали місце проблемні питання щодо вибору і співробітництва з інформаційними системами в мережі Інтернет:
- обрання мережі Інтернет, яка б відповідала статті 4.2. Закону;
- здійснення оплати за одержання послуг від інформаційних систем.
Зміни в Закон України „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” від 17.03.2006 не вдосконалили систему державних закупівель, а навпаки, виконання цих змін дестабілізує діяльність суб'єктів державного сектору економіки і призводить до ускладнення виробничого процесу підприємств – суб'єктів господарювання державної та комунальної власності, на які відтепер поширюються норми Закону, звужує інформаційний простір державних закупівель, і як наслідок не дозволяє ефективно та раціонально використовувати державні кошти на дійсно конкурентних засадах.
З урахуванням вище викладеного, розпорядниками державних коштів всіх рівнів неодноразово звертались до Президента України, Прем'єр міністра України, Верховної Ради України, Антимонопольного комітету України, Рахункової палати України, Тендерної палати України з висвітленням проблемних питань сфери закупівель і проханням їх врегулювати.
На жаль, до цього часу проблеми сфери закупівель залишаються законодавчо неврегульованими, багато питань залишаються без відповіді.
Але, незважаючи на всі негаразди, розпорядниками державних коштів було докладено максимум зусиль щоб у І півріччі поточного року провести закупівлі в правовому полі.

Комунальна власність
З метою збереження об'єктів соціальної інфраструктури за І півріччя 2006 року до комунальної власносто міста прийнято інженерні мережі загальною вартістю 981 943,89 грн. (водопровід – 10 346,1 п.м.; каналізація – 13 811,31 п.м.; теплопостачання – 30 п.м.; електроосвітлення – 950 м.)
З метою розвитку соціальної інфраструктури міста до комунальної власності міста протягом звітного періоду прийнято будівлі та споруди по вул. Копьонкіна, 2а, для розміщення малого багатопрофільного ліцею “Перспектива”.
Триває робота по прийняттю до комунальної власності міста клубу юних техніків „Польот” та дошкільних навчальних закладів №№ 89, 159 ВАТ „Мотор Січ”, парку ім.О.С.Пушкіна, та автодорожнього шляхопроводу Москва-Севастополь.
З метою подальшого утримання та використання за призначенням розпочато роботу щодо прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Запоріжжя Ландшафтного парку вздовж Прибережної магістралі, який є об'єктом спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області.
З метою реалізації заходів зі сприяння розвитку малого підприємництва та для організації господарської діяльності суб'єктів підприємництва, надання побутових послуг населенню, створення об'єктів торгівлі, громадського харчування прийнято 127 рішень виконавчого комітету міської ради про переведення житлових приміщень до нежитлового фонду. Крім того, для досягнення вказаної цілі та, в першу чергу, для забезпечення надходжень до міського бюджету здійснюється передача в оренду комунального майна. Протягом І півріччя 2006 року укладено 61 договір оренди, в тому числі об'єктів нерухомого майна загальною площею 4 716,74 кв.м.
З метою залучення додаткових коштів до міського бюджету для вирішення соціально-побутових та економічних проблем міста проведено 2 конкурси на право оренди 17 об ¢ єктів комунальної власності та 1 конкурс на право здійснення підприємницької діяльності на території міського пляжу в районі бул.Шевченка. В результаті сума реєстраційних внесків склала 12 900 грн., благодійних внесків від переможців конкурсів – 279 430 грн.

Приватизація об'єктів комунальної власності
У І півріччі 2006 року приватизовано 122 об'єкти комунальної власності. До міського бюджету перераховано 16,875 млн. грн. Приватизовано 28 об'єктів торгівлі, 30 – побуту, 9 – громадського харчування, 3 аптеки (медичні установи) та інше. Покупцями об'єктів приватизації стали 58 фізичних осіб, 16 приватних підприємств, 3 акціонерних товариства, 43 товариства з обмеженою відповідальністю та 2 громадські організації.
На 31 приватизованому об'єкті проводяться капітальні ремонти, реконструкція, що дасть можливість після завершення ремонту та введення об'єктів в експлуатацію утворити додаткові робочі місця, сприяти розвитку інфраструктури міста. Загальна сума інвестицій суб'єктів підприємницької діяльності у приватизовані об'єкти за вказаний період склала майже 2,2 млн. грн.
Здійснюється постійний контроль за виконанням власниками приватизованих об'єктів умов договорів купівлі-продажу. Фахівцями управління проведено 108 перевірок виконання власниками об'єктів умов договорів купівлі-продажу. У І півріччі 2006 року нараховано 33,9 тис. грн. штрафних санкцій, які в повному обсязі надійшли до місцевого бюджету.
У газеті “Запорозька Січ” опубліковано 38 повідомлень про приватизовані об'єкти та інформацій стосовно процесу приватизації комунального майна.

Освіта
У забезпеченні якості освіти суттєву роль відіграє матеріальна та фінансова підтримка розвитку муніципальної освіти. Складні практичні питання галузі вирішуються із залученням постійних комісій і депутатських груп, депутатського корпусу різних рівнів, громадськості.
Підтримано ініціативу управління освіти і науки міської ради про виділення бюджетних асигнувань для освітянської галузі у 2006 році: 1500,0 тис. грн. - на капітальні ремонти та першочергові аварійно-відновлювальні роботи, 2608,0 тис. грн. – на реконструкцію закладів освіти, 100,0 тис. грн. – на літнє оздоровлення, 669,9 тис. грн. – на безкоштовні гарячі обіди для пільгових категорій дітей ( із розрахунку 2 грн. 75 коп.), 5585,0 тис. – для організації безкоштовного харчування учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів ( із розрахунку 1 грн. 60 коп.).
З єдиного цільового фонду Запорізької міської ради у 2006 році виділено:
- 714,8 тис. грн. для комп'ютеризації загальноосвітніх навчальних закладів;
- 25,0 тис. грн. для здійснення перевезення дітей навчально-виховного комплексу «Основа» з відділенням для реабілітації дітей, хворих на цукровий діабет, до місця навчання;
- 1897,868 тис. грн. для виконання ремонтних робіт та інших потреб закладів освіти згідно пропозицій депутатів Запорізької міської ради;
- 732,5 тис. грн. для виплати щомісячної міської премії педагогічним працівникам зі стажем роботи до 3-х років.
Освітня галузь м. Запоріжжя за підсумками І півріччя 2006 року має певні позитивні зрушення. Завдяки збільшенню бюджетного фінансування зміцнюється матеріальна база навчальних закладів, зростає заробітна плата освітян, спостерігається істотне підвищення середнього рівня заробітної плати працівників системи дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти.
Слід відзначити, що у 2006 році загальний обсяг бюджетних призначень міста в галузі «Освіта»складав 216414,8 тис. грн., що на 22 % вище від показника 2005 року (177371,57 тис. грн.).
Здійснено вручення премій міського голови 20 обдарованим дітям, які найбільш відзначились в 2005-2006 навчальному році в творчих, інтелектуальних конкурсах, та їх наставникам. Високий рейтинг участі закладів, школярів та педагогів міста в різноманітних всеукраїнських і міжнародних конкурсах, проектах та програмах. Лауреатами Всеукраїнського конкурсу „100 кращих шкіл України” у 7 номінаціях стали 14 загальноосвітніх навчальних заклади, а саме: колегіуми „Елінт”, № 98; ліцеї №№ 62, 34, 99, класичний; гімназії №№ 2, 6, 11, 27, 71; школи №№ 15, 76, 69. Залучено до участі 754 учня шкіл міста (проти 608 у минулому навчальному році) у І турі програми міжнародного культурного обміну „Акт на підтримку свободи – програма обміну майбутніх лідерів”. До ІІ туру пройшли 224 учні (проти 201), у ІІІ турі взяли участь 125 учнів (проти 110).
Впродовж І півріччя 2006 року вектор управлінських дій управління освіти і науки Запорізької міської ради був спрямований на підтримку міської системи загальної середньої, дошкільної, позашкільної освіти, її адаптацію до соціально-демографічної, економічної ситуацій.
У системі шкільної освіти міста діє розвинута мережа закладів, яка відповідає потребам населення. Функціонують 128 загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі 121 середня загальноосвітня школа, 5 приватних та 2 вечірні школи.
Удосконалюється мережа закладів освіти для розвитку здібних та обдарованих дітей. У місті діють 16 гімназій, 8 ліцеїв, 2 колегіуми, 31 навчально-виховний комплекс.
Загальну середню освіту у місті отримують понад 75 тис. школярів.
Для дітей, стан здоров'я яких унеможливлює навчання і виховання у закладах на загальних підставах, створено сприятливі умови отримання освіти:
-   за індивідуальною формою для майже 500 дітей;
-   у навчально-реабілітаційних класах загальноосвітніх шкіл у комплексі з корекційною лікувально-профілактичною роботою (понад 400 школярів).
Середня міська наповнюваність класів у поточному навчальному році складає 27,3 проти 27,56 у минулому.
Демографічний виклик освіті спричинив суттєве зменшення учнівських контингентів у 2005/2006 навчальному році на 4871 (152 класи).
У минулому навчальному році у перших класах загальноосвітніх шкіл міста питома вага дітей 6-річного віку складала 47 %, вищий за міський цей показник у Комунарському (54,86 %), Жовтневому (52,4 %), Ленінському (49,67 %) районах.
Суспільним дошкільним навчанням та вихованням охоплено 20858 дітей дошкільного віку (на 333 більше проти минулого року), що становить 52 % від загальної кількості дитячого населення від народження до 7 років.
Забезпечено стабілізацію мережі 135 дошкільних навчальних закладів, а саме:
-   95 комунальних закладів ( 723 групи, 484 дитини);
-   22 дошкільних відділень НВК «Дошкільний навчальний заклад–загальноосвітній навчальний заклад»: 21- комунальної форми власності; 1- приватний ( 130 груп, 2925 дітей);
- 18 закладів колективної (16 - АТ «Мотор Січ», «Запоріжсталь», «Запоріжжяобленерго») та 2 державної форми власності (облУВС, ЗМКБ «Прогрес») ( 114 груп, 2449 дітей).
Освітній процес в 16 ДНЗ міста здійснюється за пріоритетними напрямками роботи: художньо-естетичним, інтелектуальним, розвиваючого навчання, гуманітарним, екологічним (Жовтневий район – 4, Комунарський – 3, Ленінський – 3, Орджонікідзевський – 2, Хортицький – 4). Другий рік результативно працюють створені Центри розвитку дитини «Лазурний» і «Надія», які мають статус експериментальних з проблеми: «Нові форми реалізації дошкільної освіти в умовах діяльності центрів розвитку дитини».
Потенціал міської системи позашкільної освіти складає 21 навчальний заклад та їх 48 філій ( клубів за місцем проживання).
Мережа вищих і професійно-технічних навчальних закладів складає: 19 – І-IV рівня акредитації, 16 – професійно-технічних закладів, де навчаються більше 48 тисяч студентів.
Для дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку, тривалого лікування та реабілітації забезпечено функціонування ДНЗ/груп компенсуючого типу. Отримують корекційну допомогу в 180 спеціальних групах 1798 дітей, у 56 санаторних групах 1118 дітей. Розпочали функціонувати 2 санаторні групи для дітей з серцево-судинними захворюваннями (ДНЗ № 269).
В умовах загального зменшення контингенту школярів, залишається стабільною кількість (32) та наповнюваність (13,3) класів компенсуючого навчання та інтенсивної педагогічної корекції.
Мережею таких класів охоплено 424 учнів (0,59 % від загальної кількості учнів), у тому числі, 1-4 класів - 230 учнів (0,3 %), 5-9 класів - 194 учні ( 0,3 %).
По місту відзначається позитивна тенденція щодо використання можливостей робочих навчальних планів для забезпечення профільного навчання.
Спостерігається розвиток мережі шкіл з державною мовою навчання, а саме: 38 закладів (31,4 % від загальної кількості) україномовні. Щорічний темп зростання кількості таких навчальних закладів складає в окремих районах міста від 6 % до 17 %; відповідний показник росту охоплення школярів в середньому складає 12 %.
Усього державною мовою в школах міста навчаються понад 33856 учнів (46,9 %).
Для задоволення запитів національних меншин забезпечено функціонування єврейського дошкільного навчального закладу.
За рахунок співпраці з управлінням праці та соціального захисту населення міської ради за літній період 2006 року здійснюється оздоровлення 1500 дітей із малозабезпечених, багатодітних родин та дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування.
З метою підвищення ролі вчителя у громадському суспільстві призначено у 2006 році стипендії міського голови ім. О.В. Поляка 115 кращим працівникам освіти за визначні досягнення в навчанні та вихованні підростаючого покоління.
У І півріччі 2006 року навчально-методичний центр міського управління освіту та науки продовжував роботу щодо реалізації проблемної теми міста „Раціональне поєднання інформаційної та експертно-прогностичної діяльності в усіх ланках управління організацією профільного навчання в освітніх закладах м. Запоріжжя”.
Діяльність методистів сектору експертної оцінки якості і результативності освітнього процесу була спрямована на надання методичної допомоги керівникам загальноосвітніх навчально-виховних закладів міста з питань організації та здійснення освітнього моніторингу, автоматизації управлінської діяльності керівників ЗНЗ. Проводились консультації для керівників закладів освіти міста з питань організації моніторингових досліджень.

Фізична культура і спорт

У І півріччі 2006 року на проведення спортивно-оздоровчих заходів управлінням витрачено 110 тис. грн. бюджетних коштів.
За шість місяців поточного року проведено 95 міських та 82 районних спортивно-масових та фізкультурно-оздоровчих заходів з 30 видів спорту з усіма верствами населення. В змаганнях прийняло участь 15 тис. осіб. Управлінням було організовано та проведено ряд міжнародних турнірів.
З метою підтримки обдарованої молоді в травні 2006 року визначено 5 лауреатів міської молодіжної премії у галузі фізична культура і спорт, які досягли високих результатів у всеукраїнських та міжнародних змаганнях.
За звітний період було присвоєно спортивні розряди: кандидат в майстри спорту – 75 чоловік, І розряд – 103 чоловіки, 15 тренерам присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію.
У м. Запоріжжі згідно державного реєстру за станом на 01.07.2006 року зареєстровано 80 суб'єктів туристичної діяльності. Кількість туристів, обслугованих за звітний період складає 21,1 тис. чоловік, з яких 5,5 тис. - діти та підлітки.

Заступник начальника
головного економічного
управління міської ради
І.П.Качинська