Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

02/08/2006

Рішення міської ради від 02.08.2006 № 31 «Про підготовку м. Запоріжжя до опалювального сезону 2006/2007 років»

Місто Запоріжжя входить до числа індустріальних центрів-«локомотивів» економічного розвитку України. Позитивна динаміка росту обсягів промислового виробництва в місті зберігається з 1997 року і при цьому пріоритетним напрямком залишається переведення економіки на енергозберігаючий шлях розвитку з забезпеченням енергетичних потреб промисловості, міського господарства і населення.
Комплексною програмою енергозбереження м. Запоріжжя, розробленою однією з перших на Україні в 1997 році на період до 2010 року, були визначені заходи з енергозбереження, як на промислових підприємствах міста, так і в комунальному теплоенергетичному комплексі, житлово-комунальних підприємствах і бюджетних організаціях.
За всі роки існування Програми економія енергоресурсів у результаті виконання енергозберігаючих заходів склала 407 тисяч тонн умовного палива, а за період 2002-2005 роки та І квартал 2006 року економія енергоресурсів у грошовому виразі склала: чорна і кольорова металургія – 140,56 млн. грн.; машинобудування – 7,986 млн. грн.; харчова і переробна промисловість – 22,13 млн. грн.; житлово-комунальне господарство – 5,12 млн. грн.
Наприклад, ЗАТ «Запорізький масложиркомбінат», використовуючи соняшникову лузгу як паливо, отримав економію 10,2 млн. грн., ВАТ «Запоріжкокс» унаслідок впровадження установки утилізації димових газів заощадив 77,6 млн. грн. Влітку 2005 року комбінатом “Запоріжсталь” разом з Концерном “Міські теплові мережі” завершена реалізація проекту перерозподілу надлишку теплової енергії від ТЕЦ комбінату на забезпечення потреби гарячого водопостачання 100 тисяч мешканців Орджонікідзевського та частково Ленінського районів, що дасть можливість заощадити 8,0 млн. куб. м. природного газу та 0,4 млн. кВт. годин електроенергії.
В даний час перед споживачами енергоносіїв гостро стоїть питання ощадливого використання первинних енергоресурсів. Тому на підприємствах теплових мереж міста та житлово-комунального господарства здійснювалася технічна політика спрямована на впровадження енергозберігаючих технологій. Виконання таких заходів, як: скорочення витоків теплоносія в тепломережах, режимне налагодження котлів, впровадження перетворювачів частоти електроприводів насосів підживлення в котелень, установка пальникових пристроїв типу СНГ та теплоутилізаторів, дало можливість Концерну “Міські теплові мережі” заощадити 416,5 тис. грн. Оптимізація роботи ЦОС-1, ЦОС-2 , заміна застарілого насосного обладнання та силових трансформаторів заощадили КП “Водоканал” 1,9 млн. грн. (9,91млн.кВт.год).
Особливу увагу було звернуто на об'єкти бюджетної сфери. Бюджетні установи й організації міста на 100 відсотків забезпечені приладами обліку газу і електроенергії, а для повного забезпечення приладами обліку гарячої та холодної води і тепла необхідно 2 млн. грн. Виконання заходів з енергозбереження не обмежується для них установкою приладів обліку. Це і застосування сучасних енергозберігаючих натрієвих ламп, що споживають у 5 раз менше електроенергії, ніж звичайні лампи накалювання, у дитячому будинку «Сонечко» і впровадження автоматизованої системи обліку енергоносіїв в обласному кардіологічному клінічному диспансері, проведення робіт на котельнях шкіл №77,52,55 (Шевченківський район ) з переведення з вугілля на газ.
Одним з важливих секторів впровадження енергозберігаючого устаткування і технологій у міському господарстві міста є зовнішнє освітлення, і наше місто в даний час займає лідируюче місце в цьому напрямку серед міст України. Роботи з корінної реконструкції систем вуличного освітлення були початі в 2000 році відповідно до програми «Міське освітлення» і реконструйоване освітлення майже на всіх магістральних дорогах і головних вулицях, на яких установлені 13031 енергоефективних світильників з енергозберігаючими лампами, і при цьому щорічна економія електроенергії склала 3,5 млн. квт. годин, а в грошовому виразі – 640 тис. грн. Виконано великий обсяг робіт по внутрішньо-квартальному освітленню на окремих нецентральних вулицях, дитячих садків та шкіл.
В січні 2006 року рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради затверджена Концепція Програми енергозбереження в міському господарстві на 2006-2010 роки яка викладає ведучий задум і основні підходи щодо створення нової міської програми енергозбереження в напрямку переводу економіки міського господарства на енергозберігаючий шлях розвитку.
Виконавчий комітет Запорізької міської ради звернувся до Президента України надати державну підтримку на реалізацію вищезазначених проектів. Завдяки подальшому розвитку використання на потреби міста тепла проммайданчика, а також в майбутньому вторинного тепла Запорізької атомної станції м. Запоріжжя можливо майже повністю відмовитися від використання природного газу.
Відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про теплопостачання” та “Про житлово-комунальні послуги” виконавчий комітет Запорізької міської ради здійснює регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги.
Відповідно до положень пунктів 7, 8 статті 31 Закону України “Про житлово-комунальні послуги» центральні органи виконавчої влади несуть відповідальність за наслідки встановлення чи регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень. У випадку зміни ними цін/тарифів на послуги/товари центральні органи виконавчої влади зобов'язані компенсувати у повному обсязі збитки, обумовлені такими змінами.
Виконавчий комітет Запорізької міської ради неодноразово звертався до центральних органів виконавчої влади щодо компенсації у повному обсязі збитків Концерну. Відповідь центральних органів виконавчої влади – забезпечити приведення тарифів на житлово-комунальні послуги до рівня економічно обґрунтованих або відшкодувати з місцевих бюджетів різницю між затвердженим розміром тарифів та витратами на виробництво цих послуг.
Щодо відшкодування з державного бюджету втрат доходів теплопостачальних підприємств, які виникли в результаті підвищення ціни на природний газ та тарифів на електроенергію у 2006 році, Міністерство фінансів повідомило, що надання такої субвенції не визначено і підстав для передбачення вказаних видатків у Державному бюджету немає.
Відповідно до пункту 3 статті 31 Закону України “Про житлово-комунальні послуги» органи місцевого самоврядування повинні затверджувати ціни/тарифи на житло-комунальні послуги в розмірі економічного обґрунтованих витрат на їх виробництво.
Враховуючі вищенаведене, та з метою підготовки об'єктів житлово-комунального господарства м. Запоріжжя до опалювального сезону 2006/2007 років, відповідно до рішення сесії міської ради від 05.07.2006 №7 “Про теплозабезпечення міста”, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Зобов'язати виконавчий комітет Запорізької міської ради до 21 серпня 2006 року розробити комплекс заходів щодо скорочення витрат на виробництво, транспортування теплової енергії та зменшення втрат тепла в житловому господарстві міста, включаючи заходи по скороченню внутрішніх видатків Концерну “Міські теплові мережі”, і заходи щодо реалізації пілотного проекту теплоізоляції житлових будинків.
2. Зобов'язати виконавчий комітет Запорізької міської ради до 21 серпня 2006 року підготувати проект рішення виконкому міської ради щодо введення тарифів на теплову енергію та підігрів води для населення на рівні не вище 85% від економічно обґрунтованого тарифу, передбачивши при цьому, що основна частина витрат, які утворюються за рахунок різниці поміж тарифом, що приймається, та економічно обґрунтованим тарифом, має бути погашена за рахунок економії, отриманої від реалізації заходів, передбачених пунктом 1 даного рішення.
3. Зобов'язати виконавчий комітет Запорізької міської ради, за умови чергового коригування бюджету, внести пропозиції щодо збільшення фінансування управління праці та соціального захисту населення міської ради з метою організації цільової допомоги соціально незахищеним громадянам, а також забезпечити оперативне оформлення житлових субсидій у відповідності до чинних державних програм.
4. Доручити постійним комісіям міської ради з питань соціального та економічного розвитку, бюджету і фінансів (Великий В.І.) та з питань життєзабезпечення міста (Саатов Д.М.) спільно розглянути проект рішення виконавчого комітету міської ради про введення тарифів на теплову енергію та підігрів води для населення, одночасно з комплексом заходів щодо скорочення витрат та економії енергоресурсів.
5. Вважати таким, що втратило чинність, рішення Запорізької міської ради № 17 від 05.07.2006 “Про заборону підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги для населення” з моменту прийняття позитивного рішення щодо проектів, передбачених пунктами 1, 2 даного рішення, постійними комісіями міської ради з економічного, соціального розвитку, бюджету і фінансів та життєзабезпеченню.
6. З метою збереження життєвого рівня населення при запровадження нових тарифів на житлово-комунальні послуги виконавчому комітету Запорізької міської ради підготувати звернення до підприємств м. Запоріжжя щодо підвищення середньомісячної заробітної плати працівникам підприємств.
7. Виконавчому комітету Запорізької міської ради провести через засоби масової інформації роз'яснювальну роботу серед населення м. Запоріжжя щодо необхідності перегляду тарифів на житлово-комунальні послуги та механізмів компенсації найменш захищеним верствам населення при зміні тарифів на житлово-комунальні послуги.
8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гальцова В.Є., постійну комісію з питань соціального та економічного розвитку, бюджету і фінансів (Великий В.І.), комісію з питань життєзабезпечення міста (Саатов Д.М.) та секретаря міської ради Каптюха Ю.В.

Міський голова Є.Г.Карташов