Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

26/01/2006

Рішення виконавчого комітету від 26.01.2006 № 9 «Про затвердження Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя»

Для реалізації Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя (додається).
2. Управлінню праці та соціального захисту населення міської ради, районним адміністраціям міської ради надання матеріальної допомоги громадянам здійснювати відповідно до Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя.
3. Вважати таким, що втратило чинність рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 10.02.2005 №38 «Про затвердження Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам за їх особистими зверненнями до органів місцевого самоврядування міста Запоріжжя».
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С.

Міський голова Є.Г. Карташов
  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету
міської ради
__26.01.2006_№_№9______

ПОЛОЖЕННЯ
про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя

Положення визначає основні засади надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя.

І. Надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя в межах виконання Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя.

 

1. Під адресною матеріальною допомогою, яка надається громадянам міста Запоріжжя, маються на увазі такі види допомоги:

1.1 Одноразова грошова допомога на проживання.

1.2. Одноразова грошова допомога на лікування у разі захворювання.

1.3. Одноразова грошова допомога при екстремальній ситуації .

1.4. Екстрені: грошова та натуральна (речова, продуктова) допомога.

1.5. Надання ритуальних послуг (безкоштовно або з частковою оплатою) по похованню.

1.6. Оплата (повна або часткова) ремонту побутової техніки.

1.7. Грошова допомога громадянам до знаменних та пам'ятних дат.

1.8. Надання путівок на оздоровлення.

1.9. Одноразова цільова допомога.

1.10. Допомога на протезування .

1.11. Матеріальна підтримка обдарованої молоді.

2. Розмір одноразової грошової допомоги на проживання, лікування та при екстремальних ситуаціях визначається комісією, яка затверджується наказом по управлінню праці та соціального захисту населення міської ради або розпорядженням голови районної адміністрації міської ради .

 

3. Порядок надання одноразової грошової допомоги на проживання.

3.1. Одноразова грошова допомога може надаватися сім'ї (до складу сім'ї входять особи, які проживають в одному приміщенні і ведуть спільне господарство, що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов), або самотнім громадянам міста, якщо середньомісячний сукупний доход на одного члена сім'ї або самотнього громадянина за три місяці, які передували зверненню за допомогою, не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої чинним законодавством

3.2. Одноразова грошова допомога для одного громадянина чи для сім'ї не носить постійного характеру, а є додатком до існуючого доходу і може надаватися не більше одного разу на рік. Розмір її визначається комісією і не повинен перевищувати 75% встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

3.3. Підставою для розгляду питання про надання матеріальної допомоги є заява громадянина до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника, довідки про склад сім'ї заявника, про доходи заявника та членів його сім'ї, які проживають разом з заявником та ведуть спільне господарство.

3.4. При визначенні розміру допомоги або при відмові в її наданні комісія обов'язково приймає до уваги такі обставини: вік, стан здоров'я заявника або членів його сім'ї, його матеріальний та сімейний стан, наявність родичів або опікунів, які зобов'язані згідно із законодавством утримувати заявника, з урахуванням їх можливостей, наявність можливості покращити своє становище за рахунок власної праці або власних матеріальних цінностей, клопотання депутатів усіх рівнів, установ та організацій (в тому числі і громадських).

3.5. Протокол засідання комісії та її рішення затверджуються наказом по управлінню праці та соціального захисту населення міської ради або розпорядженням голови районної адміністрації міської ради.

3.6. Управління праці та соціального захисту населення міської ради, згідно наказу, надає громадянам матеріальну допомогу через банківські установи або поштовими грошовими переказами. В районних адміністраціях міської ради призначена матеріальна (грошова) допомога надається в установленому на місцях порядку.

3.7. Якщо під час розгляду питання про надання грошової допомоги заявник помер, допомогу мають право отримати близькі родичі заявника.

3.8. Інформація заявнику про надання матеріальної допомоги або про відмову в ній повинна надаватися згідно із Законом України “Про звернення громадян”.

4. Порядок надання одноразової грошової допомоги на лікування.

4.1. Грошова допомога при відсутності коштів на лікування по життєво-важливих показаннях може надаватися громадянам міста, якщо середньомісячний сукупний доход на одного члена сім'ї або самотнього громадянина за три місяці, які передували зверненню за допомогою, не перевищує одного розміру встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць. Розмір грошової допомоги визначається комісією і не повинен перевищувати одного розміру встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

4.2. Грошова допомога на лікування не носить постійного характеру, а є додатком до існуючого доходу і може надаватися для сім ' ї не більше одного разу на рік за умови надання відповідного документу, який підтверджує необхідність його лікування по життєво-важливих показаннях.

4.3. Порядок надання грошової допомоги при відсутності коштів на лікування тяжкохворим громадянам міста Запоріжжя, що потребують лікування, яке дорого коштує визначається окремим положенням.

4.4. Підставою для розгляду питання про надання грошової допомоги на лікування є заява громадянина до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, відповідні документи, які підтверджують необхідність його лікування по життєво-важливих показаннях (довідка, направлення на стаціонарне лікування, клопотання лікувальної установи або клопотання управління охорони здоров'я міської ради), акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника та довідки про склад сім'ї заявника, про доходи заявника та членів його сім'ї, які проживають разом з заявником та ведуть спільне господарство. Якщо заявник проживає один, знаходиться на стаціонарному лікуванні, то у разі тяжкого захворювання допомога надається без обстеження матеріально-побутових умов проживання та надання відповідних довідок. Розмір матеріальної допомоги при таких обставинах визначається, виходячи з інформації про доходи громадянина, одержані з місця роботи заявника або з органів, які здійснюють виплату пенсії з урахуванням терміну лікування та вартості необхідних ліків.

4.5. Подальший порядок розгляду заяви та прийняття рішення передбачено п.п.2.4 - 2.8 цього Положення.

5. Порядок надання одноразової грошової допомоги при екстремальних ситуаціях.

5.1. Грошова допомога при непередбачених ситуаціях (стихійне лихо, пожежа, нещасний випадок, смерть близьких, крадіжка коштів або майна та інше), може надаватися громадянам міста, якщо середньомісячний сукупний доход на одного члена сім'ї або самотнього громадянина за три місяці, які передували зверненню за допомогою, не перевищує встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць. Розмір її визначається комісією і не повинен перевищувати одного розміру встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.

5.2. Підставою для розгляду питання про надання грошової допомоги є: заява громадянина до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, відповідні документи, які підтверджують екстремальність ситуації та акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника.

5.3. Подальший порядок розгляду заяви та прийняття рішення передбачено п.п.2.4 - 2.8 цього Положення.

6. Порядок надання екстреної натуральної та грошової допомоги.

6.1. Ця допомога може надаватися особам без визначеного місця проживання, іншим громадянам, які потрапили у скрутну ситуацію і потребують негайної допомоги. Вона надається через уповноважені управлінням праці та соціального захисту населення міської ради установи, організації, фонди. Така допомога може надаватися без наявності документів у заявника. Максимальний розмір грошової допомоги не перевищує 200 гривень.

6.2. Підставою для розгляду питання про надання допомоги є заява громадянина в управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, яка розглядається начальником управління праці та соціального захисту населення міської ради або його заступником. Прийняте рішення про надання допомоги викладається у листі на ім'я керівника установи, організації, фонду, які надають допомогу. Про відмову в наданні допомоги заявнику повідомляється усно або за його вимогою письмово.

7. Порядок надання ритуальних послуг (безкоштовно або з частковою оплатою) по похованню.

7.1. Ритуальні послуги по похованню з повною або частковою оплатою можуть надаватися за заявою родичів або знайомих померлого при наявності клопотання районної адміністрації міської ради. Заяву розглядає начальник управління праці та соціального захисту населення міської ради або його заступник, які приймають рішення про надання послуг та розмір оплати. Прийняте рішення викладається в гарантійному листі на ім'я керівника установи або організації, що надає послугу.

7.2. Сума, на яку здійснюється оплата послуг, не повинна перевищувати вартості мінімальної кількості послуг, необхідних для поховання. Про прийняте рішення заявнику повідомляють усно або за його вимогою письмово.

8. Порядок оплати (повної або часткової) ремонту побутової техніки визначається окремим положенням.

9. Порядок надання матеріальної допомоги громадянам до святкових, знаменних та пам'ятних дат відповідно до Указів та розпоряджень Президента України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, міського голови та голів районних адміністрацій міської ради.

9.1. Управлінням праці та соціального захисту населення міської ради матеріальна допомога може надаватися за списками, затвердженими керівником районної адміністрації міської ради або управлінням праці та соціального захисту населення міської ради за поданням громадських організацій та установ міста Запоріжжя.

9.2. Районними адміністраціями міської ради матеріальна допомога може надаватися за списками управління праці та соціального захисту населення районної адміністрації міської ради, за поданням районних громадських організацій та установ.

10. Порядок надання путівок на оздоровлення визначається окремими положеннями.

11. Порядок надання одноразової цільової допомоги визначається окремим положенням.

12. Порядок надання допомоги на протезування визначається окремим положенням.

13. Порядок надання матеріальної підтримки обдарованій молоді визначається окремим положенням

14. Основними організаціями та установами, які здійснюють надання матеріальної допомоги, є:

- управління праці та соціального захисту населення міської ради;

- відділи з питань соціальної допомоги при районних адміністраціях міської ради;

- установи, організації, фонди, які мають цільові надходження з міського бюджету на реалізацію Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя.

15. Порядок подання заяви про надання матеріальної допомоги та складання акта обстеження матеріально-побутових умов проживання.

15.1. Громадяни міста подають заяву до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до органів місцевого самоврядування особисто, поштою, через представників громадських організацій або довірених осіб.

15.2. На підставі поданої заяви про надання допомоги організовується обстеження матеріально-побутових та соціальних умов проживання громадянина та складається акт (зразок акта обстеження матеріально - побутових умов додається).

16. Порядок складання акта обстеження матеріально-побутових умов.

16.1. Акт мають право складати:

- спеціалісти та керівники управління праці та соціального захисту населення міської ради;

- інспектори Запорізької міської служби соціальної допомоги;

- працівники відділів соціальної допомоги районних адміністрацій міської ради;

- спеціалісти управлінь праці та соціального захисту населення районних адміністрацій міської ради.

16.2. Акт складається;

- безпосередньо за місцем проживання заявника (з вивченням необхідних документів);

- на основі поданих заявником до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради довідок та інших необхідних документів.

16.3. Рішення про порядок складання акта, про необхідні довідки та документи приймає спеціаліст або керівник управління праці та соціального захисту населення міської ради, спеціалісти або керівники виконавчих органів міської ради, спеціалісти або керівники районних адміністрацій міської ради, які розглядають заяву.

16.4. Спеціалісти, які складають акт, при проведенні обстеження мають право доступу до помешкання, де проживає заявник та до усіх документів заявника, що стосуються вирішення питання надання матеріальної допомоги.

16.5. За відсутності можливості у заявника надати необхідні документи про доходи та склад сім'ї, організації та установи міста, відділи та управління міської ради, районних адміністрацій міської ради зобов'язані надавати спеціалістам право доступу до інформації про склад сім'ї та доходи громадянина у разі його особистого звернення за матеріальною допомогою до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради, до виконавчих органів міської ради.

16.6. За достовірність інформації, яка вноситься до акта обстеження, відповідальність несуть заявник та спеціаліст, який складав акт.

17. У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено:

- якщо працездатні члени сім'ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у вищих навчальних закладах та ПТУ (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними, осіб, які доглядають за дітьми до 3-х років або за дітьми віком до 10 років, які потребують догляду за висновком лікаря у певний термін, осіб, які доглядають за інвалідами І групи, дітьми-інвалідами, а також за особами, які досягли 80-річного віку, осіб працездатного віку, які не працюють, але потребують лікування, що підтверджується відповідним документом);

- якщо з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, які не були зазначені заявником;

- якщо у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї є не одна квартира (будинок);

- якщо заявником навмисно надані недостовірні відомості чи приховано відомості про матеріальний стан сім'ї, які вплинули або можуть вплинути на рішення про надання матеріальної допомоги;

- при відмові від проведення обстеження та надання необхідних довідок.

18. За громадян, які мають право на матеріальну допомогу, можуть клопотати установи або громадські організації. У цьому випадку установа або громадська організація подає своє клопотання, заяву громадянина, необхідні документи та довідки.

19. Підрозділи соціального захисту та організації і установи, які надають матеріальну допомогу, ведуть реєстрацію заяв малозабезпечених громадян відповідно до "Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації”, яка затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 №348.

ІІ. Надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя за рахунок коштів спеціалізованого депутатського фонду.

1. Матеріальна допомога за рахунок коштів спеціалізованого депутатського фонду надається депутатами Запорізької міської ради нужденним громадянам, громадянам, які потрапили в непередбачені ситуації (стихійне лихо, пожежа, нещасний випадок, смерть близьких, крадіжка коштів або майна та інше) або при відсутності у громадян коштів на лікування по життєво-важливих показаннях.

2. Підставою для надання матеріальної допомоги є: клопотання депутата Запорізької міської ради на голову районної адміністрації міської ради, копії паспорту та ідентифікаційного номеру громадянина, який звернувся за допомогою та відповідні документи, які підтверджують екстремальність ситуації або необхідність лікування .

3. Розмір матеріальної допомоги визначається депутатом Запорізької міської ради і не повинен перевищувати 2000 гривень для одного громадянина чи для сім'ї на рік.

4. Матеріальна допомога за рахунок коштів спеціалізованого депутатського фонду надається в районних адміністраціях міської ради в установленому на місцях порядку.

Заступник міського голови з
питань діяльності виконавчих
органів ради, керуючий справами
виконавчого комітету ради
К.О.Вайтаник