Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

26/10/2005

Рішення виконавчого комітету від 26.10.2005 № 366 «Про стан виконання рішення Запорізької міської ради від 28.01.2005 №17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжі на 2005-2006 роки" за 9 місяців 2005 року»

Розглянувши доповідну записку про стан виконання рішення Запорізької міської ради від 28.01.2005 №17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжі на 2005-2006 роки" за 9 місяців 2005 року, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:

1. Доповідну записку "Про стан виконання рішення Запорізької міської ради від 28.01.2005 №17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжя на 2005-2006 роки" за 9 місяців 2005 року" прийняти до відома (додається).

2. Управлінню розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради (Петров М.М.):

2.1. Утримувати на посиленому контролі подальше виконання заходів, що передбачаються рішенням Запорізької міської ради від 28.01.2005 №17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжі на 2005-2006 роки";

2.2. Здійснити усі необхідні заходи щодо виконання вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

2.3. У термін до 1 грудня 2005 року на виконання Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) здійснити організаційні заходи щодо створення "Єдиного офісу з дозвільної системи", розробити проект Положення про єдиний офіс з дозвільної системи та подати до виконавчого комітету міської ради пропозиції щодо кадрової чисельності адміністраторів, якими буде забезпечено реалізація вимог Закону та функціональні обов'язки "Єдиного офісу з дозвільної системи", матеріально-технічного забезпечення роботи "Єдиного офісу з дозвільної системи".

3. Регіональному фонду підтримки підприємництва по м.Запоріжжя (Расторгуєв В.Ф.) у термін до 15 листопада 2005 року подати до управління розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради (Петров М.М.) кошторис витрат коштів у сумі 300,0 тис. грн. на 2006 рік, що передбачаються рішенням Запорізької міської ради від 28.01.2005 №17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжі на 2005-2006 роки" за рахунок міського бюджету.

4. Комітету у справах сім'ї та молоді міської ради (Філіпенко І.С.), Регіональному фонду підтримки малого підприємництва по м.Запоріжжя (Расторгуєв В.Ф.) у термін до 1 грудня 2005 року подати до управління розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради (Петров М.М.) пропозиції щодо розробки підпрограми розвитку молодіжного підприємництва в м.Запоріжжі.

5. Головам районних адміністрацій міської ради, начальникам управлінь, відділів, комітетів міської ради:

5.1. Проаналізувати стан роботи із суб'єктами підприємницької діяльності у своєму підрозділі та у разі необхідності здійснити необхідні заходи щодо усунення виявлених недоліків.

5.2. До кінця поточного року завершити роботу щодо перегляду власнорозроблених регуляторних актів, які були предметом прискореного перегляду.

6. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради В.Є.Гальцова.

 

Міський голова
Є.Г. Карташов

 


Доповідна записка
про стан виконання рішення Запорізької міської ради
від 28.01.2005 № 17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжя на 2005-2006 роки"
за 9 місяців 2005 року

 

З метою поліпшення розвитку малого підприємництва у м. Запоріжжі діє міська Програма розвитку та підтримки малого підприємництва у м. Запоріжжя на 2005-2006 роки, яка затверджена рішенням міської ради від 28.01.2005 № 17.

Головна мета Програми – спрямування дій місцевих органів виконавчої влади, суб'єктів малого підприємництва, об'єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення і підтримання сприятливого середовища для розвитку малого підприємництва, формування і впровадження ефективної державно – громадської системи його обслуговування, підтримки і захисту. Програма являє собою узгоджений за ресурсами, виконавцями і термінами реалізації комплекс заходів, спрямованих на створення правових, фінансових, соціально – економічних, організаційно – господарських та інших умов розвитку малого підприємництва у місті.

 

1. Стан та аналіз розвитку малого підприємництва

  Динаміка розвитку малих підприємств протягом останніх п'яти років свідчила про кількісне зростання, як малих підприємств, так і працюючих у цьому секторі. У середньому їх кількість зростала на 7% за рік.

Проте, за статистичними даними розвитку малого підприємництва 2004 року, кількісне зростання малих підприємств зменшилось проти попередніх років у середньому на 5% та кількість працюючих у малому підприємництві протягом 2004 року взагалі, зменшилась на 3,2%, проти 2003 року.

Зростання кількості суб'єктів малого підприємництва у 2004 році у середньому відбулось на 2% і становила 7679 одиниць.

Чисельність зареєстрованих суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб зросла у 2004 році проти попереднього року на 1%, що склало 41669 осіб.

Кількість зайнятих працівників у малому підприємництві у 2004 року 44696 осіб, що склало 97,2% до програмних показників. Але, з урахуванням цього спаду, рівень безробіття на кінець року у місті не збільшився і склав у 2004 році 0,84% проти 1,02% у 2003 року.

У зв'язку з тим, що малі підприємства звітують раз на рік точна інформація щодо їх кількості за 9 місяців поточного року відсутня, але враховуючи складену ситуацію щодо кількісного зростання суб'єктів малого підприємництва, яка склалась у 2004 році, очікувана їх кількість на кінець поточного року зменшилась проти програмних показників і можливо зробити наступний прогноз (див. таблицю 1).

Таблиця 1.

Показники

 

Одиниця виміру

 

2004 рік звіт

 

2005 рік

програма

9 міс. факт
Очікуване виконання
% до програми

Кількість малих підприємств

один.

7679

8400

7970

8100

96,4

Кількість зареєстрованих підприємців – фізичних осіб

чол.

41669

47000

45162

47000

100

Середньоспискова чисельність працівників малих підприємств

тис.чол.

44,7

47

-

46,0

97,9

Виходячи із вищенаведених результатів розвитку малого підприємництва у 2004 році можливо побачити, що на сьогоднішній день існує ряд проблемних питань, які не є сприятливим для подальшого розвитку малого підприємництва, а саме:

  • створенні бар'єри на законодавчому рівні тяжкі;
  • організаційні процедури (погоджування різноманітних документів, дозвільна система і т.і.), які вимагають забагато часу та коштів для започаткування, ведення малого бізнесу;
  • умови праці та заробітна плата у малому підприємництві (у середньому в 2004 році - 359,0 грн.);
  • надмірний податковий тиск на суб'єктів підприємницької діяльності;
  • відсутність удосконаленого соціального захисту для суб'єктів підприємницької діяльності та працюючих у цьому секторі (занадто великі відрахування до соціальних установ).

 

2. Впорядкування нормативного регулювання
підприємницької діяльності

На сьогоднішній день розвиток підприємницької діяльності знаходиться на новому етапі свого розвитку, а саме: переглянуті усі нормативні акти, які регулюють цю сферу; удосконалюється реєстраційна та дозвільна система для започаткування та ведення підприємницької діяльності.

На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Указу Президента України від 01.06.2005 №901/2005 "Про деякі заходи щодо здійснення державної регуляторної політики" міським головою прийнято розпорядження від 01.06.2005 №589р " Про приведення регуляторних актів Запорізької міської ради, виконавчого комітету Запорізької міської ради та міського голови у відповідність із вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності ".

Виконавчими органами міської ради спільно із робочою групою з питань державної регуляторної політики, яка затверджена розпорядженням міського голови від 22.06.2005 № "Про затвердження складу робочої групи з питань державної регуляторної політики" половина складу, якої представляють представники суб'єктів господарювання та їх об'єднань, об'єднань громадян проведена ретельна робота щодо перегляду регуляторних актів (рішення Запорізької міської ради, рішення виконавчого комітету міської ради, розпорядження міського голови) .

За результатами проведеної роботи було переглянуто 84 регуляторних актів, які визначені за трьома критеріями, а саме:

«Регуляторні акти, які відповідають принципам державної регуляторної політики» - 18 регуляторних актів;

  • «Регуляторні акти, в які необхідно вносити зміни та доповнення» - 47 регуляторний акт;
  • «Регуляторні акти, які потребують негайного скасування» - 19 регуляторних актів.

Станом на 01.10.2005 року скасовано 9 регуляторних актів (3 розпорядження міського голови, 6 рішень виконавчого комітету міської ради) із 19 необхідних та внесенні зміни у 1 регуляторний акт (рішення виконавчого комітету міської ради) із 47 необхідних.

Згідно із п.3 розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2005 №391-р "Про подальші заходи щодо здійснення державної регуляторної політики" органам місцевого самоврядування рекомендовано продовжити роботу щодо перегляду власних регуляторних актів до кінця поточного року і на даний час виконавчими органами міської ради ведеться ретельна робота щодо опрацювання регуляторних актів, в які необхідно внести зміни та доповнення, після чого кожен відпрацьований проект регуляторного акта повинен бути оприлюднене та погоджене із членами робочої групи з питань державної регуляторної політики.

Водночас, ведеться робота щодо погодження із постійними депутатськими комісіями протокольних рішень робочої групи з питань державної регуляторної політики стосовно регуляторних актів, які відносяться до компетенції Запорізької міської ради та на черговому засіданні міської ради будуть прийняти відповідні рішення.

У зв'язку з тим, що для розвитку малого підприємництва неабияку перешкоду становить видача документів дозвільного характеру 6 вересня 2005 року прийнято Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", який направлено на удосконалення та спрощення процедур щодо отримання дозвільних документів та передбачає у кожному органі виконавчої влади, органі місцевого самоврядування створення єдиних офісів з дозвільної системи для започаткування та ведення підприємницької діяльності.

Основними цілями створення "єдиних офісів" є:

  • скорочення строків надання послуг підприємцям для прискореного започаткування, організації та ведення бізнесу;
  • оптимізація документообігу, у тому числі зменшення кількості документів, що подаються заявниками для отримання послуг;
  • зменшення часових та інших витрат, зумовлених необхідністю відвідування заявниками органів, організацій та установ, що видають документи дозвільного характеру;
  • удосконалення координації дій між органами, організаціями та установами, що видають документи дозвільного характеру.

На сьогоднішній день проведена робота стосовно вирішення організаційних питань по створенню "Єдиного офісу з дозвільної системи", а саме:

  • визначено приміщення організаційного офісу кабінет № 111 на І поверсі міської ради;
  • визначено перелік дозвільних документів, які видаються виконавчими органами міської ради;
  • визначено перелік регуляторних актів міської ради, які регулюють видачу дозвільних документів та проведено їх розгляд на засіданні робочої групи з питань державної регуляторної політики.

Ведеться робота щодо підготовки проекту розпорядження міського голови "Про організацію створення єдиного офісу з видачі дозвільних документів", відпрацьовуються блок-схеми отримання різноманітних дозволів та вичерпні переліки документів і погоджень, які необхідні підприємцю для отримання відповідного дозвільного документу.

 

3. Фінансово кредитна та інвестиційна підтримка

  Рішенням міської ради від 28.01.2005 № 17 „Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м. Запоріжжя на 2005 – 2006 роки” за рахунок міського бюджету передбачено фінансування заходів щодо підтримки підприємницьких ініціатив, розвитку підприємництва на 2005 рік у сумі 200 000,00 гр.

Регіональним фондом підтримки малого підприємництва по м.Запоріжжя проводиться реалізація заходів щодо фінансової підтримки малого підприємництва за рахунок міського бюджету

Протягом поточного року були проведені організаційні, консультативні заходи щодо складання бізнес – планів для участі у конкурсі кращих бізнес – планів.

На перший тур конкурсу надійшло п'ять бізнес – планів. З них отримали рішення Інвестиційної ради Фонду про виділення фінансової підтримки на два роки у сумі 80 000,00 грн. в тому числі:

  • ПП Адамовський Станіслав Олександрович - 30 000,00 грн;
  • ПП Петрова Ольга Іванівна - 20 000,00 грн;
  • ПП "Медфарм – Л" - 30 000,00 грн.

На другий тур конкурсу надійшло три бізнес – плану. З них тільки ПП "Лак" отримав рішення Інвестиційної ради Фонду про виділення фінансової підтримки на два роки у сумі 50 000,00 грн.

Всього на фінансування бізнес проектів передбачається виділити 130 000,00 грн.

Завдяки впровадженню в країні стабільної і гнучкої системи фінансово – кредитної підтримки малих підприємств, спрощення їх доступу до кредитно – інвестиційних ресурсів в м. Запоріжжі суттєво поліпшується та збільшується кредитування банківськими установами міста для суб'єктів малого підприємництва на початок та ведення підприємницької діяльності.

У червні місяці поточного року у приміщенні обласної державної адміністрації 35 суб'єктів підприємницької діяльності м.Запоріжжя прийняли участь у презентації банківських продуктів, які представляли 4 банківські установи, а саме: АКБ "Райффайзенбанк", АКІБ "УкрСиббанк", ТОВ "Фінанси і кредит" та компанія "Пілот". Учасники презентації отримали достовірну інформацію щодо вимог, умов та термінів отримання кредитів для фізичних та юридичних осіб малого підприємництва.

 

4. Ресурсне та інформаційне забезпечення,
подальше формування інфраструктури

На виконання Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з 29 червня 2005 року у кожному районі міста працюють реєстраційні офіси для суб'єктів підприємницької діяльності за принципом "єдиного вікна". Створення таких офісів, більш за все направлено на то, щоб зробити процедуру реєстрації максимально зручною, швидкою та прозорою для підприємців, а також з метою недопущення без обґрунтованих відмов або затримання видачі реєстраційних документів.

Процес державної реєстрації суб'єктів господарювання за принципом "єдиного вікна" в більшій мірі налагоджений, але наявні проблеми, які унеможливлюють саму процедуру, або значно збільшують матеріальні затрати, як органів державної влади так і органів місцевого самоврядування.

З метою удосконалення подальшої роботи реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, на даний час ведеться робота по активізації функції обміну інформацією між Державним реєстратором та другими органами, яка передбачена електронним програмним Автоматизовано робоче місце "Державний реєстратор".

Виконавчими органами міської ради надається всебічна допомога підприємцям у вирішенні проблем з питань оренди та приватизації виробничих приміщень, земельних ділянок для постійного користування, нежилих приміщень для розміщення магазинів та торгівельних павільйонів, створюються всесторонні сприятливі умови для організації мережі недержавних оптових та дрібнооптових ринків тощо.

Управлінням житлового господарства міської ради та управлінням у справах приватизації міської ради постійно формуються переліки вільних приміщень, які пропонуються в оренду та у власність. Зазначені переліки постійно висвітлюються у засобах масової інформації та розміщаються на офіційному ВЕБ-сайті виконавчого комітету міської ради.

За даними управління у справах приватизації міської ради та управлінням житлового господарства міської ради за 9 місяців поточного року приватизовано 144 об'єкта комунальної власності, загальною площею 61459,64 кв.м. та відповідно надано в оренду та суборенду 46211,57 кв.м. нежитлових приміщень комунальної власності для задоволення потреб суб'єктів малого підприємництва.

Здійснюється робота щодо підвищення кваліфікації кадрів, навчання незайнятого населення основам підприємницької діяльності, сприяння розвитку недержавних навчальних закладів, а також удосконалення роботи з впровадження спеціальних навчальних програм з метою системної підготовки кадрів для малого підприємництва.

Регіональним фондом підтримки підприємництва по м.Запоріжжя усіх районах міста постійно проводяться консультативно-тематичні семінари з проблемних питань підприємництва.

Запорізькою торгово – промисловою палатою у м. Запоріжжя приділяється багато уваги щодо впровадженню питань маркетингу, логістики, техніки активних продаж, франчайзенгу, управління якістю. Здійснюється інформаційне забезпечення та консультації з питань роботи Третейського суду, найновіших розробок, технологій та інше.

Активну участь приймають суб'єкти малого підприємництва у виставках - ярмарках, які щомісячно організовуються у місті Запоріжжя. Протягом 2005 року у м.Запоріжжі було проведено 193 виставки-продажу та 22 ярмарки.

Значна кількість виставочних заходів організовується Запорізькою торгово-промисловою палатою, якою постійно ведеться робота щодо залучення суб'єктів малого підприємництва до участі в міжрегіональних, спеціалізованих виставках – семінарах.

За термін роботи виставок також, проводяться ділові переговори, підписуються протоколи намірів та договори про співробітництво. Експоненти мають можливість ознайомитись з новими технологіями, товарами та послугами вітчизняних виробників.

На виконання Закону України "Про загальнообов'язкове державне страхування на випадок безробіття" міський центр зайнятості населення здійснює одноразову виплату допомоги по безробіттю безробітним для організації підприємницької діяльності. Протягом поточного року 387 осіб використали можливість отримати одноразову допомогу та відкрити власну справу.

 

5. Інноваційні проекти та Пілотні програми

  Другий рік у м.Запоріжжі впроваджується та реалізується рейтингова програма "Бізнес-лідер Запоріжжя-2005", яка затверджена рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №82 від 29.03.2005, та яка спрямована на освоєння цивілізованих ринкових відносин і норм підприємницької етики, розповсюдження передового досвіду ведення бізнесу суб'єктами підприємницької діяльності, діяльність яких орієнтована на дотримання інтересів споживачів і суспільства в м.Запоріжжя.

Регіональним фондом підтримки підприємництва спільно з Запорізькою торгово – промисловою палатою проведена оцінка рейтингу підприємств малого та середнього бізнесу, що прийняли участь у міській програмі "Бізнес лідер Запоріжжя - 2005" та визначені переможці і лауреати, які були нагороджені на урочистому святі 235 – річниці міста Запоріжжя.

Значними темпами розвивається сертифікація систем менеджменту якості продукції за стандартами ISO серії 9000. але створення систем екологічного менеджменту займаються переважно великі та середні підприємства. Малий бізнес внаслідок нестачі людських ресурсів, часу, витрат на сертифікацію таких систем не впроваджують. Згідно з вимогами стандарту ISO серії 14000, лише один документ систем екологічного менеджменту, що може бути доступним і відкритим для громадськості, є екологічна політика. Малі та середні підприємства заохочуються для роботи в добровільній "Програмі управління навколишнім середовищем та аудиту" ( EMAS ) шляхом сприяння в доступі інформації, які супроводжуються проведенням інформаційних компаній. Управлінням з питань екології міської ради постійно надається консультативна допомога підприємствам міста щодо впровадження стандартів ISO серії 14000.

Регіональним центром якості Запорізької торгово-промислової палати з метою інформування підприємств про нові розробки в сфері систем якості організовуються та проводяться семінари і надаються консультації з нових розробок в сфері систем якості.

З метою залучення молоді до підприємницької діяльності, організаційно – фінансової підтримки, сприяння створенню нових молодіжних підприємств та економічної підготовки молоді до діяльності в ринкових умовах комітетом у справах сім'ї та молоді міської ради було проведено роботу щодо висунення кандидатур на обласний конкурс бізнес – планів підприємницької діяльності серед молоді.

Результати аналізу про виконання міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжі на 2005-2006 роки за 9 місяців 2005 року свідчать, що в цілому передбаченні заходи виконуються але у зв'язку із тенденцією спаду розвитку малого підприємництва, яка зазначена у розділі І "Стан та аналіз розвитку малого підприємництва" пропонуємо впровадити додаткові заходи щодо поліпшення стану розвитку малого підприємництва.

6 вересня 2005 року прийнято Закон України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), який спрямовано на удосконалення, оптимізацію та скорочення процедур отримання документів дозвільного характеру для започаткування, організації та ведення господарської діяльності.

З метою виконання Закону вважаємо за необхідне розпочати організаційні заходи щодо створення "Єдиного офісу з дозвільної системи", а саме: розробити проект Положення про єдиний офіс з дозвільної системи та подати до виконавчого комітету міської ради; визначитись з питанням щодо кадрової чисельності адміністраторів, якими буде забезпечено реалізація вимог Закону та функціональні обов'язки "Єдиного офісу з дозвільної системи" та матеріально-технічним забезпеченням роботи "Єдиного офісу з дозвільної системи".

З метою залучення молоді до підприємницької діяльності рішенням міської ради від 28.01.2005 № 17 "Про затвердження міської Програми розвитку та підтримки малого підприємництва у м.Запоріжжя на 2005-2006 роки" передбачається розробка підпрограми розвитку молодіжного підприємництва в м.Запоріжжі, яка може бути одним із найважливішим інструментом для подальшого розвитку малого підприємництва.

 

Начальник управління розвитку
підприємництва, торгівлі та
послуг міської ради
М.М. Петров

 

Поділитись рішенням
Дізнайтеся також

Усі рішення