На підставі статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та відповідно до вимог Закону України “Про автомобільний транспорт”, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №141 “Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту”, з метою приведення у відповідність з наказом Міністерства транспорту України від 21.01.1998 №21 “Про затвердження порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом”, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення виконавчого комітету від 19.06.2003 № 201/2 “Про затвердження Положення про організацію автобусних маршрутів в місті Запоріжжі”.
2. Затвердити Положення про Порядок і Умови організації перевезень пасажирів та багажу автомобільнім транспортом в м. Запоріжжі (додається).
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Черкаска В.В., постійну. комісію з питань життєзабезпечення міста (робота галузей міського господарства) (Баздир В.Г.), постійну комісію з питань розвитку підприємництва, торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів (Тихонов В.І.)
Міська голова | Є.Г.Карташов |
Додаток до рішення міської ради _20. 04. 2005_ №_51_ |
про порядок і умови організації перевезень пасажирів та багажу
автомобільним транспортом в м. Запоріжжі
1. Загальні положення.
1.1. Це Положення розроблено згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.03 року №141 “Про внесення змін до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорт)” та Наказом Міністерства транспорту України від 21.01.1998 року за №21 про затвердження Порядку і умов організації перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом, визначає основні принципи, методи і технологію організації маршрутів замовником перевезень в місті Запоріжжі і є обов'язковим для виконання перевізниками всіх форм власності.
1.2. Дотримання цього положення має забезпечити:
- своєчасне повне та якісне задоволення потреб населення міста Запоріжжя в перевезеннях автомобільним транспортом;
- захист прав громадян під час їх транспортного обслуговування;
- безпечне функціонування автомобільного транспорту;
- створення рівних умов для господарської діяльності підприємств автомобільного транспорту незалежно від форм власності;
- обмеження монополізму та розвиток конкуренції;
- координацію роботи різних видів транспорту;
- охорону навколишнього природного середовища від шкідливого впливу автомобільного транспорту.
1.3. Цим Положенням передбачаються вимоги до:
- вивчення пасажиропотоків на існуючий транспортній мережі (далі - попит населення на перевезення);
- обстеження доріг та дорожніх об'єктів;
- відкриття, закриття, зміни маршрутів;
- побудови розкладів руху;
- оформлення паспортів маршрутів.
2. Вивчення попиту населення на перевезення.
Для вивчення попиту населення на перевезення на міських маршрутах використовується табличний метод обстеження пасажиропотоків і кореспонденцій. Вивчення попиту населення на перевезення здійснюється на основі єдиного методичного та програмного забезпечення для засобів обчислювальної техніки, викладеного в Методиці вивчення попиту населення на пасажирські перевезення (додаток і Наказу Міністерства транспорту України від 21.01.1998 року за № 21). Вивчення пасажиропотоків проводиться ДержавтотрансНДІпроектом та Транспортною академією України з обробкою та моделюванням вихідної інформації із застосуванням засобів обчислювальне ї техніки.
Вивчення попиту населення на перевезення здійснюється:
- комплексно - на всій міський транспортній мережі не менш як один раз на три роки;
- вибірково - на міських маршрутах, якщо пасажиропотоки зазнають значних змін;
- коригувально - на будь-якому маршруті через три-чотири місяця після його відкриття.
3. Обстеження доріг та дорожніх об'єктів.
Обстеження доріг та дорожніх об'єктів проводиться з метою визначення відповідності стану, типу покриття і ширини проїзної частини дороги та узбіч, горизонтальних і вертикальних радіусів кривих, поздовжніх ухилів, видимості та облаштування доріг, а також залізничних переїздів до вимог ДСТУ 3587-97 “Безпека дорожнього руху: автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану” та Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правилам користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94 №198.
4. Відкриття, закриття та зміна маршрутів.
Відкриття, закриття та зміна маршрутів проводяться після вивчення пасажиропотоків і моделювання маршрутних кореспонденцій, обстеження доріг та дорожніх об'єктів за погодженням з власниками цих дорожніх об'єктів або їх уповноваженими особами.
Для вирішення питання про доцільність відкриття, закриття та зміну маршруту управлінню транспорту та зв'язку попередньо необхідно:
- визначити попит на перевезення пасажирів;
- обрати трасу руху і провести обстеження дорожніх умов;
- скласти техніко-економічне обґрунтування доцільності відкриття маршруту, узгодивши його з головним управлінням економіки міської ради.
Для відкриття маршрутів необхідно забезпечити:
- розташування початкових і кінцевих зупинок маршрутів у пасажиротвірних і пасажиропоглинальних місцях;
- транспортний зв'язок для найбільшої кількості пасажирів за найкоротшими шляхами прямування;
- надання автобусів таких типів, які відповідають види перевезень;
- скоординований рух автобусів на маршруті, що збігається з іншими маршрутами, а також з графіком роботи інших видів пасажирського транспорту;
- використання на маршрутах ефективних форм організації праці водіїв;
- використання засобів контролю за регулярністю руху.
Нові маршрути відкриваються за наявності стійких транспортних кореспонденцій населення і забезпечення умов безпеки перевезень.
Затвердженню нових маршрутів так само, як внесенню змін до діючих маршрутів, повинно передувати:
- підготовка управлінням транспорту та зв'язку міської ради повного пакету документів, зазначеного вище;
- підсумовуюча службова записка начальника управління транспорту та зв'язку міської ради з наведенням аргументів про необхідність внесення відповідних змін до маршрутної мережі міста погоджена профільними депутатськими комісіями з питань життєзабезпечення міста та з питань розвитку підприємництва, торгівлі, побутового обслуговування населення та захисту прав споживачів.
Рух автобусів на маршруті, залежно від величини пасажиропотоків та характеристики маршрутних кореспонденцій; організовується за звичайним, експресним режимом або режимом маршрутного таксі.
Кожному маршруту замовником перевезень - Виконавчим комітетом міської ради присвоюється порядковий номер. Маршрути мають єдину нумерацію - від 1 до 99.
Рішення щодо затвердження нових автобусних маршрутів, продовження, скорочення маршруту, часткової зміни шляху прямування автобусів приймаються замовником перевезень - Виконавчим комітетом міської ради.
Замовник перевезень оголошує та проводить конкурс для визначення перевізника, автобуси якого будуть обслуговувати маршрут. З переможцем конкурсу укладається договір на право обслуговування відповідного маршруту з визначенням прав та обов'язків сторін.
Переможець конкурсу протягом одного місяця після затвердження результатів конкурсу:
- складає паспорт маршруту;
- розробляє розклад руху автобусів;
- подає паспорт маршруту в управління транспорту та зв'язку міської ради для затвердження.
Начальник управління транспорту та зв'язку міськради затверджує паспорт маршруту і повертає його пасажирському перевізнику. Другий екземпляр паспорту маршруту залишається в управлінні транспорту та зв'язку міськради.
Форма, зміст, порядок складання та ведення паспорта маршруту визначаються Мінтрансом.
Затвердження розкладів руху автобусів покладається на начальника управління транспорту та зв'язку міської ради.
Перед відкриттям автобусного маршруту, перевізник - переможець конкурсу, за погодженням з відповідною районною адміністрацією, органом місцевого самоврядування створює комісію за участю власників дорожніх об'єктів або їх уповноважених осіб. Комісія здійснює обстеження доріг та дорожніх об'єктів, на підставі якого складає акт про готовність маршруту до відкриття із зазначенням дати його відкриття.
За наявності недоліків комісія зазначає в акті терміни і відповідальних за їх усунення осіб. У цьому разі маршрут відкривається з урахуванням часу на усунення недоліків, зазначених в акті.
Відкриття маршруту проводиться за рішенням замовника перевезень про початок перевезення пасажирів.
Інформація про відкриття, закриття маршруту та зміни розкладів руху на міських маршрутах повідомляється через засоби масової інформації (місцеву пресу, радіо) і розміщується на зупинках не пізніше ніж за три дні.
Після відкриття маршруту перевізник забезпечує:
- регулярність перевезень та належну якість обслуговування пасажирів;
- дотримання розкладу руху;
- перевезення в автобусі максимально дозволеної кількості пасажирів;
- належну ефективність використання транспортних засобів.
У разі стихійного лиха, епідемії, епізоотії чи іншої надзвичайної ситуації перевізник може закрити маршрут або обмежити на ньому рух, якнайшвидше повідомивши про це місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Вимоги розміщення, обладнання та утримання зупинок на маршрутах міського пасажирського автомобільного транспорту повинні відповідати положенням БДН 360-92 “Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень”, ДСТУ 258694 “Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правило застосування, ДСТУ 2587-94 “Розмітка дорожня. Загальні технічні умови. Правило застосування”, ГОСТ 25859-90 “ Отличительные знаки и информационное обеспечение состава пассажирского наземного транспорта, остановочных пунктов и пассажирских станций. Общиє технические требования ”.
5. Розклад руху.
Розклад руху є основою організації руху на автобусних маршрутах і обов'язковий для виконання працівниками пасажирського автомобільного транспортy.
Розклад руху повинен розроблятися з дотриманням таких вимог:
- вчасного задоволення попиту населення на перевезення;
- використання місткості автобусів згідно з паспортом заводу виготовлювача;
- мінімальних витрат часу пасажирів на поїздки;
- регулярність руху автобусів на маршруті:
- комфортності умов поїздки пасажирів;
- дотримання режимів та умов праці водіїв і кондукторів згідно із законодавством;
- ефективного використання автобусів на маршрутах.
Перевізники складають такі види розкладу руху:
- зведений - у формі таблиць, у ньому зазначається час відправлення автобусів з початкового пункту та прибуття до кінцевого пункту;
- робочий-розклад руху, який водій одержує перед виїздом на маршрут, у ньому зазначається час відправлення з початкової зупинки і контрольних пунктів та прибуття до кінцевого пункту.
Розклад руху затверджується начальником управління транспорту та зв'язку міської ради.
Розклад руху складається на весняно-літній та осінньо-зимовий періоди року, окремо на робочі і вихідні дні.
6. Оформлення паспортів маршрутів.
Паспорт маршруту розробляє і веде перевізник, якому надане право виконання перевезень на цьому маршруті.
На маршруті оформляється паспорт згідно вимогам Наказу Міністерства транспорту України від 21.01.1998 р. №21, який містить відомості про дату відкриття, схему, характеристику маршруту, розклад руху, акт вимірювання довжини маршруту та пробного рейсу, таблицю вартості проїзду, таблицю змін на маршруті.
Схема маршруту і розклад руху узгоджується з відповідними органами Державтоінспекції МВС.
Перевізник зобов'язаний перед поїздкою ознайомити водія з паспортом маршруту і забезпечити його схемою маршруту та робочим розкладом руху.
Перший примірник паспорту маршруту зберігається у перевізника, другий в управлінні транспорту та зв'язку міськради.
Паспорт повинен переглядатися не рідше одного разу за три роки.
Зміни на маршруті обов'язково вносяться до паспорта.
Секретар ради | І.І. Наливайко |