Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

23.02.2024 14:25

Триває процес реформування у медичній галузі

65d88c2f4c229__IMG_9440.JPG

Реформа в галузі охорони здоров’я в нашій країні стартувала ще у 2018 році. ЇЇ суть полягала у переході від системи бюджетного фінансування до персоніфікованої оплати «за пацієнта» від Національної служби здоров’я України (НСЗУ). Крім того, згідно з постановою Кабміну №174 від 28 лютого 2023 року має бути сформована спроможна мережа закладів охорони здоров’я. Кожна лікувальна установа має чітко відповідати певним вимогам. Зокрема, мати кадровий потенціал та матеріально-технічне оснащення. Передбачається також поділ медзакладів на три типи: загальні, кластерні та надкластерні. 

Про те, як триває процес реформування у медичній галузі Запоріжжя, з якими викликам стикається місто під час війни, у ході пресконференції розповіли заступник міського голови Анатолій Васюк, заступниця начальника КУ «Адміністрація з питань охорони здоров'я» міськради Інна Завоюра, голова постійної комісії з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення, директорка міської дитячої лікарні №5 Ірина Кулєш та заступниця директора з терапевтичної допомоги міської лікарні №10 Валентина Бондарева.

У Запоріжжі активна фаза реорганізації у сфері охорони здоров’я розпочалася у 2022 році. У результаті було прийнято рішення приєднати ЦПМСД №1 до №10, ЦПМСД №4 до №2, міської лікарні №2 до № 8, дитячої лікарні №1 до №5 та об’єднання п’яти стоматологічних поліклінік.

Так, на сьогодні у Запоріжжі функціонує 15 муніципальних медичних закладів другого рівня, підпорядкованих міській раді. Це дитяча лікарня №5, три пологових будинки, дев’ять лікарень, дві стоматологічні поліклініки, п’ять центрів первинної медико-санітарної допомоги й патологоанатомічне бюро.

- Проаналізувавши діяльність підприємств та надання медичних послуг, ми побачили дублювання функцій, а також відсутність економії коштів, які фактично можливо було спрямувати на розвиток матеріально-технічної бази. У функціях міської ради немає зобов’язання забезпечувати заробітною платою комунальні некомерційні підприємства закладів охорони здоров’я. Заклади охорони здоров’я діють в межах контрактування з Національною службою охорони здоров’я. Задача Запорізької міської ради – забезпечення комунальних послуг і розвиток їх матеріально-технічної бази. Це й обладнання, і комфортне перебування пацієнтів у закладах охорони здоров’я, - зазначив Анатолій Васюк.

Заступник міського голови також нагадав, що згідно з вимогами, закладеними у постанові Кабміну № 174, у Запоріжжі лікарня №9, а також лікарня екстреної та швидкої медичної допомоги можуть бути включені до кластерності лікарень. Але для цього, наприклад, необхідно розширення у лікарні екстреної та швидкої медичної допомоги низки напрямків: акушерство, гінекологія, дитяче та психологічне.

Тому зараз розглядається можливість приєднання міської лікарні №10 та пологового будинку №3 до лікарні екстреної та швидкої медичної допомоги. Крім того, приєднання першої лікарні, яка є дотаційною, до сьомої. А також лікарні № 3 до №4, які розташовані в одному районі та мають послуги, що дублюються.

Під час пресконференції Ірина Кулєш розповіла про позитивний досвіт оптимізації лікарень, який вже має Запоріжжя. Вона зазначила, що це дозволило створити лікарні загального типу, розширити спектр надання ними медичних послуг, збільшити фінансування та уникнути дотацій з міського бюджету.

Крім того, оптимізація дає можливість «слабким» закладам охорони здоров’я міста вижити, приєднавшись до «сильніших», розвиватися, працювати з прибутком, а також зберігати медичний персонал та будівлі медзакладів.

IMG_9441.jpg IMG_9447.jpg IMG_9461.jpg IMG_9465.jpg