09.09.2024 14:35
Взаємодії з учасниками бойових дій треба вчитися
Сьогодні в Туристичному інформаційному центрі пройшов тренінг «Як спілкуватись з ветеранами та ветеранками?". Його спікером був регіональний координатор Всеукраїнської програми ментального здоров'я "Ти як?", ініційованої Оленою Зеленською, член новоствореної Ради безбарʼєрності при Запорізькому міському голові Сергій Дружинін. Слухачі - представники новоствореного Департаменту ветеранської політики та інші працівники Запорізької міської ради.
- Мета цього тренінгу - розповісти надавачам послуг, як правильно комунікувати з людьми, що мають досвід війни. Треба говорити про те, чому люди повертаються з війни саме такими, якими вони повертаються. Що таке ПТСР (посттравматичний стресовий розлад), як його розрізнити з-поміж різних інших можливих патологій чи інших станів. Як сприймати відвідувачів у такому стані, як правильно з ними будувати взаємодію, - розповів спікер тренінгу Сергій Дружинін.
Повномасштабна війна триває третій рік. Це 30 місяців болю, втрат, тривог і страхів. Є такий вираз, що у всієї України буде ПТСР. Проте фахівці вважають, що 70 відсотків зможуть психологічно відновитися самостійно, а 30% треба допомогти. Працівники органів місцевого самоврядування, різних соціальних служб у першу чергу комунікують з людьми, які мають бойовий досвід в українсько-російській війні. У відвідувачів, з якими вони мають спілкування на роботі, нерідко трапляються такі стани як агресія, істерика, плач, тривога, панічна атака. Це саме ті стани, які найчастіше бувають у людей, які мають діагноз ПТСР внаслідок поранень, контузій, болючих втрат на війні. На тренінгу саме йшлося про практичні поради, як правильно взаємодіяти з людьми в таких станах. Що можна казати людям, які мають бойовий досвід, а що не можна, які фрази абсолютно заборонені. Що може стати тригером для відвідувача і викликати бурхливу реакцію.
Учасники тренінгу відзначили, що поради і практичні вправи Сергія Дружиніна дуже інформативні та корисні для застосування у роботі.
Це не перше подібне навчання для працівників, які взаємодіють з ветеранами і ветеранками. Його вже проведено для 1500 надавачів послуг – це працівники ЦНАПів, центрів зайнятості, шкіл, вищих навчальних закладів, Пенсійного фонду.