Керуючись Законом України «Про здійснення державних закупівель», з метою забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, виконавчий комітет Запорізької міської ради ВИРІШИВ:
1 Взяти до відома Звіт про проведені процедури закупівель виконавчими органами міської ради, комунальними підприємствами, установами та закладами міста у 2010 році (додається).
2 Зобов'язати виконавчі органи міської ради, комунальні підприємства, установи та заклади міста у 2011 році надавати до Департаменту економічного розвитку міської ради наступну інформацію:
річний план державних закупівель та зміни до нього - протягом десяти календарних днів з дати їх затвердження;
про розпочаті торги - щомісяця до 25 числа за формою 1, що додається;
про поточні торги - щомісяця до 25 числа за формою 2, що додається;
копії звітів про результати проведення процедур закупівель;
проблемні питання застосування законодавства про державні закупівлі, що виникають при здійсненні закупівель - щомісяця до 25 числа;
за формою державної статистичної звітності (форма №1 -торги (тендери)) «Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти» - щокварталу до 2 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Узагальнену інформацію необхідно надавати з урахуванням розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів на паперових та електронних носіях.
3 Зобов'язати замовників конкурсних торгів на закупівлю робіт по об'єктах, які фінансуються за рахунок коштів бюджету розвитку міста:
3.1 Надавати проекти документації конкурсних торгів для перевірки Департаменту економічного розвитку міської ради.
3.2 Запрошувати на засідання комітетів з конкурсних торгів представників Департаменту економічного розвитку міської ради.
3.3 Узгоджувати умови авансування робіт з головним розпорядником коштів бюджету розвитку міста.
4 Департаменту економічного розвитку міської ради:
4.1 Надавати консультативну та методичну допомогу замовникам при здійсненні ними процедур закупівель.
4.2 Здійснювати моніторинг закупівель відповідно до цього рішення.
5 Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ та закладів міста взяти під особистий контроль проведення конкурсних торгів, у тому числі й підпорядкованими їм установами та організаціями.
6 Управлінню внутрішньої політики, преси та інформації міської ради (Сокульський Є.А.) забезпечити розміщення на офіційному порталі Запорізької міської ради інформації щодо змін нормативно-правової бази у сфері державних закупівель.
7 Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Іванова А.В. та керівників виконавчих органів міської ради — головних розпорядників коштів бюджету міста.
Міський голова О.Ч.Сін
Звіт про проведені процедури закупівель виконавчими органами міської ради, комунальними підприємствами, установами та закладами міста у 2010 році
Правовідносини у сфері державних закупівель регулюються Законом України «Про здійснення державних закупівель», який введено в дію 30.07.2010 (далі Закон). Цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
До прийняття Закону протягом майже двох років сфера державних закупівель регулювалася Положенням про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17. і 0.2008 № 921 (зі змінами).
На відміну від Положення, яке встановлювало 10-денний строк для розміщення річного плану закупівель та змін до нього в Інтернеті (на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника державних коштів), з набуттям чинності Закону замовник взагалі не зобов'язаний розмішувати у всесвітній мережі річний план закупівель та зміни до нього.
Проте замовника зобов'язали надсилати річний план, зміни до нього Державному казначейству України; річний план, кошторис (тимчасовий кошторис), фінансовий план (план асигнувань, план використання бюджетних (державних) коштів), зміни до них - Уповноваженому органу з питань державних закупівель (Мінекономіки) протягом п'яти робочих днів від дня їх затвердження.
Закон вводить достатнє суворе дотримання строків під час здійснення процедур закупівель. Так, порушення окремих процесуальних строків може призвести до оскарження, визнання укладеного договору нікчемним та незаконного витрачання державних коштів.
Статтею 10 Закону «Оприлюднення інформації про закупівлю» визначено великий обсяг інформації, яка повинна оприлюднюватися та постійно оновлюватися на веб-порталі Уповноваженого органу. Крім того, значна кількість документів щодо державних закупівель повинна публікуватися у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.
З урахуванням обов'язковості публікації та оприлюднення певної інформації, а також строків укладання договорів, прив'язаних до публікацій у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель, строки процедур конкурсних торгів стали доволі громіздкими та розтягнутими у часі.
Ускладнення в роботі комітетів з конкурсних торгів також було викликано тим, що Закон зобов'язав розпорядника бюджетних коштів проводити відповідні процедури на придбання послуг поштового зв'язку, поштові марки та марковані конверти; централізоване водопостачання та водовідведення; електрична енергія, її передача та розподіл та інші. Такі процедури є значно розтягнутими в часі, вимагають вирішення великої кількості організаційних питань з Уповноваженим органом та з постачальниками, які займають монопольне становище на ринку.
Слід зазначити, що внесені на початку 2011 року зміни до Закону в частині здійснення вищезазначених закупівель, значно полегшали розпорядникам коштів вирішення цих питань, тому що здійснення закупівлі можливе без застосування процедур визначених Законом.
Досить важливим принципом, закріпленим Законом, є недискримінація учасників. Установлено, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, зокрема передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Тобто Закон відкриває нові можливості для іноземних учасників процедур державних закупівель. Законом закріплено обов'язкове додаткове розміщення оголошення про проведення процедури закупівлі та про результати процедури закупівлі у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель Уповноваженого органу та на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою.
Протягом 2010 року головним економічним управлінням міської ради здійснювалося методичне забезпечення та моніторинг проведення процедур закупівель за державні кошти.
Аналіз здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти замовниками - розпорядниками державних коштів за минулий рік проведено на основі: копій звітів про результати проведення процедур закупівлі; державного статистичного спостереження за 2010 рік за формою № 1 -торги (тендери) «Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».
Протягом 2010 року загальна кількість процедур закупівель (з урахуванням частин предметів закупівлі (лотів)), проведених виконавчими органами міської ради, комунальними підприємствами, установами та закладами міста Запоріжжя, склала 449. Із них:
в відкриті торги - 281, що становить 63,4 % від загальної кількості: о запит цінових пропозицій - 160 (36,0 % від загальної кількості); в редукціон - 3 (0,7 % від загальної кількості): о закупівля в одного учасника - 5 (0,7% від загальної кількості). У порівнянні з попереднім роком (296 процедур) відбулося збільшення застосування процедур закупівель за державні кошти на 52 %.
У розрізі процедур закупівель, у порівнянні з попереднім роком, спостерігалося збільшення кількості відкритих торгів з 174 до 281 (на 61,5 %), запитів цінових пропозицій - з 119 до 160 (на 34,5 %).
Збільшення частки застосування конкурентних процедур є однією з основних передумов створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель та досягнення оптимального і раціонального використання державних коштів.
Порівняно з 2009 роком збільшилась частка відмінених торгів, або визнаних такими, що не відбулись з 9,5 % до і 9,2 %. Найбільша кількість відмінених процедур припадає на відкриті торги (66 процедур з 86 відмінених чи визначених такими, шо не відбулися).
Серед причин, які призвели до відміни торгів або визначення їх такими, що не відбулися, варто відмітити: відхилення всіх тендерних пропозицій; порушення порядку публікації; подання учасниками меншої кількості тендерних пропозицій, ніж визначено законодавством; вплив об'єктивних непередбачуваних обставин.
Загалом у звітному періоді у процедурах закупівлі за державні кошти взяли участь 1199 суб'єктів підприємницької діяльності, 362 з яких було визнано переможцями.
Середня кількість учасників конкурентних процедур закупівель становила 3,3 учасника на одну оголошену процедуру, шо забезпечує необхідний рівень конкуренції згідно з чинним законодавством.
Загальна річна сума державних коштів, запланованих замовниками для закупівлі товарів, робіт і послуг склала 899,56 млн.грн., що в 4,4 рази більше, ніж у минулому році.
Загальна сума державних коштів за проведеними торгами у 20)0 році склала 866,25 млн.грн.
з |
Загальна сума коштів за укладеними договорами у звітному періоді для закупівлі товарів, робіт і послуг за процедурами закупівлі склала 716,405 млн.грн., що в 5,4 рази більше порівняно з минулим роком.
Найбільшу частку в структурі джерел фінансування зобов'язань за договорами про закупівлю за державні кошти, як і в. попередньому році, становили кошти місцевих бюджетів.
Фактичні видатки за укладеними договорами склали 207,51 млн.грн., в тому числі:
- товарів - 96,43 млн.грн..
- робіт - 8,71 млн.грн.,
- послуг - 102,37 млн.грн.
Видатки за договорами, укладеними у попередні роки, становили 330,96 млн.грн.
Зведена таблиця проведених процедур закупівель у 2010 роиі виконавчим комітетом та управліннями міської ради з урахуванням підпорядкованих комунальних підприємств, установ та закладів
Найменування |
Відкриті торги |
Запит цінових пропозицій |
Закупівля в одного учасника |
Кількість відмінених торгів |
Сума за укладеними договорами (млн.грн.) |
Виконавчий комітет |
11 |
1 |
- |
1 |
2,919 |
Головне управління архітектури та містобудування |
3 |
- |
3 (редук- ціони) |
2 |
1,009 |
Головне економічне управління |
1 |
- |
1 |
- |
27,663 |
Управління комунального господарства |
38 |
5 |
- |
4 |
70,190 |
Управління освіти і науки |
3 |
19 |
- |
6 |
2,048 |
Управління праці та соціального захисту населення |
3 |
- |
- |
- |
2,457 |
Управління культури |
17 |
17 |
- |
- |
2,804 |
Управління охорони здоров'я |
52 |
12 |
- |
7 |
14,441 |
Управління з питань екології |
8 |
- |
|
1 |
2,198 |
Заедена таблиця проведених процедур закупівель у 2010 році районними адміністраціями міської ради з урахуванням підпорядкованих комунальних установ та закладів
Найменування |
Застосована процедура закупівлі |
Кількість проведених процедур |
Кількість учасників |
Кількість переможців |
Кількість відмінених торгів |
Сума за укладеними договорами,(млн.грн.) |
Жовтнева райадміністрація |
відкриті торги |
3 |
9 |
3 |
- |
1,314 |
запит цінових пропозицій |
10 |
30 |
10 |
- |
і,943 |
|
Заводська райадміністрація |