Праця та зарплата

Управління з питань праці Запорізької міської ради повідомляє

Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя станом на 01.02.2019 року

12 березня 2019 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі – міська комісія).

Під час засідання комісії розглянуті питання: про організацію роботи стосовно додержання чинного законодавства про працю в частині додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації зайнятості; про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах-банкрутах м. Запоріжжя; про стан виконання підприємствами затверджених графіків погашення заборгованості із заробітної плати.

Заслухано інформацію представників: Управління з питань праці міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Олександрівського та Вознесенівського управлінь ГУ ДФС у Запорізькій області, Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, голів районних комісій. В обговоренні взяли участь більшість членів комісії та запрошених.

Представником Вознесенівського управління м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області надано інформацію стосовно зменшення кількості суб’єктів господарювання, що нараховують заробітну плату працівникам у розмірі меншому за мінімальний, встановлений чинним законодавством, а саме: протягом другого півріччя 2018 року кількість підприємств, які нараховували заробітну плату менше законодавчо встановленого мінімуму, зменшилась на 142 одиниці у порівняні з першим півріччям 2018 року.

За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області станом на 01.01.2019 року в м. Запоріжжі в режимі неповної зайнятості працює 21511 осіб, що становить менше на 1506 осіб у порівняні з 01.01.2018. Окрім цього, 3487 осіб отримують менше визначеної законодавством мінімальну заробітну плату, що на 531 особу менше у порівняні з 01.01.2018, що свідчить про зменшення осіб працевлаштованих на неповний робочий день.

За інформацією управління з питань праці міської ради за період січень-лютий 2019 року інспекторами праці управління проведено 41 контрольний захід на підприємствах, установах, організаціях міста Запоріжжя, а також у фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю у формі інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань, з яких 9 з питань додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та строків виплати заробітної плати, а також 32 заходи з питання оформлення трудових відносин.

Так, за результатами проведених заходів контролю складено 15 приписів про усунення виявлених порушень законодавства про працю, винесено 24 постанови про накладення штрафних санкцій на загальну суму 360270 грн.

За підсумками засідання міської комісії здійснено аналіз проведеної роботи з вищезазначених питань, за результатом якого визначено шляхи та надані відповідні доручення.

Слід зазначити, що загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по місту згідно статистичних даних на 01.02.2019 складала 121,5 млн. грн., в тому числі на 13 економічно активних підприємствах – 55,9 млн. грн.  від загальної суми боргу, на 8 підприємствах, які перебувають в стадії банкрутства – 46 млн. грн. Найбільшими підприємствами – боржниками в місті із вищеназваних підприємств залишаються: ПАТ «Запоріжжяобленерго» зі структурними підрозділами із сумою – 47 млн. грн., а серед підприємств банкрутів – ПАТ «Дрогобицький завод автомобільних кранів» із сумою заборгованості – 30 млн. грн.

В цілому, завдяки вжитим спільним заходам, станом на 01.02.2019 року підприємствами-боржниками міста, згідно оперативних даних, було виплачено 726,2 тис. грн. простроченої заборгованої заробітної плати, які за даними органів державної статистики на початок року значились в переліку підприємств – боржників.


Управляння з питань праці Запорізької міської ради повідомляє

Питання детінізації зайнятості населення та легалізація заробітної плати на підприємствах, установах, організаціях м. Запоріжжя знаходиться на особливому контролі органів місцевого самоврядування, оскільки торкається прав та гарантій жителів міста, адже від рівня заробітної плати найманих працівників прямо пропорційно залежить надходження податку з доходів фізичних осіб – основного джерела наповнення місцевого бюджету, що в свою чергу впливає на якість утримання місцевої інфраструктури та забезпечення благоустрою міста.

 Так, 12 лютого 2019 року в приміщенні районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, за участю фахівців управління з питань праці Запорізької міської ради відбувся семінар для суб’єктів підприємницької діяльності малого та середнього бізнесу з питань дотримання законодавства про працю.

 В ході семінару фахівці вищезазначеного відомства роз’яснили роботодавцям головні законодавчі аспекти дотримання роботодавцями норм законодавства про працю: з питань оформлення трудових відносин, своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці; здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю; відповідальність за порушення трудового законодавства.

Окрім цього, в рамках проведення колективно-договірної компанії на території міста Запоріжжя роботодавців ознайомили з порядком проведення повідомної реєстрації колективних договорів, надано консультації стосовно змісту колективного договору, порядку проведення колективних переговорів тощо.

У свою чергу роботодавці взяли активну участь в обговоренні вищезазначених питань.

Підсумовуючи, представники управління з питань праці Запорізької міської ради  закликали роботодавців активізувати роботу стосовно збереження та створення нових робочих місць, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, ліквідації «тіньової зайнятості», адже успішний розвиток малого та середнього бізнесу - це гарантія розширення застосування найманої праці та запорука економічного зростання міста Запоріжжя.


Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя станом на 01.12.2018 рік

      09 січня 2019 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі – міська комісія).

Під час засідання комісії розглянуті питання: про стан виконання протокольних доручень міської комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати; про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах-боржниках міста за підсумками 2018 року.

Заслухано інформацію представників: управління з питань праці міської ради, Головного територіального управління юстиції Запорізької області, голів районних комісій. В обговоренні взяли участь більшість членів комісії та запрошених.

За підсумками засідання міської комісії здійснено аналіз проведеної роботи з вищезазначених питань, за результатом якого визначено шляхи та надані доручення, а саме:

забезпечити якісне та в повному обсязі виконання протокольних доручень та своєчасне інформування міської комісії про їх виконання;

провести аналіз стану оплати праці, детінізації трудових відносин, погашення заборгованості із виплати заробітної плати та визначити шляхи підвищення ефективності роботи комісій з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержаня мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати;

організувати роботу стосовно складання графіків погашення заборгованості по кожному підприємству, де має місце заборгованість із заробітної плати, та забезпечити контроль за їх виконанням;

тримати на особистому контролі стан виплати заробітної плати на підприємствах комунальної форми власності. У разі виникнення заборгованості вжити невідкладних заходів для оперативного її погашення;

тримати на постійному контролі стан проведення моніторингових досліджень підприємств, які включені в коло підприємств, що підлягають державному статистичному спостереженню;

продовжити проведення особистих зустрічей з керівниками підприємств-боржників для визначення шляхів погашення заборгованості тощо.

Додатково повідомляємо, що загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по місту згідно статистичних даних на 01.12.2018 складала 129,6 млн. грн., в тому числі на 12 економічно активних підприємствах – 84,3 млн. грн. від загальної суми боргу, на 7 підприємствах, які перебувають в стадії банкрутства – 45,0 млн. грн. Найбільшими підприємствами – боржниками в місті із вищеназваних підприємств залишаються: ПАТ «Запоріжжяобленерго» зі структурними підрозділами із сумою – 70,8 млн. грн., а серед підприємств банкрутів – КТ «Кастор 17» із сумою заборгованості – 15,4 млн. грн. та Запорізьке ДП «Кремнійполімер» із сумою заборгованості - 14,5 млн. грн.

В цілому, завдяки вжитим спільним заходам, протягом січня – грудня 2018 року підприємствами-боржниками міста, згідно оперативних даних, було виплачено 100,89 млн. грн. простроченої заборгованої заробітної плати, які за даними органів державної статистики на початок року значились в переліку підприємств – боржників.


 

До уваги суб’єктів господарювання міста!

Колективний договір після його укладання на підприємстві підлягає повідомній реєстрації місцевими органами державної виконавчої влади.

Повідомна реєстрація колективних договорів проводиться на підставі Положення про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2013 року №115 «Про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів».

Колективний договір подається на реєстрацію сторонами, які його підписали, в трьох примірниках (два оригінали, які повинні мати підписи представників сторін скріплені печатками, та копія, завірена належним чином), разом з додатками: супровідним листом (на ім’я начальника управління з питань праці Запорізької міської ради з зазначенням повної назви підприємства, галузі діяльності, адреси, телефону (факсу)), протоколом зборів трудового колективу.

Під час проведення повідомної реєстрації колективних договорів реєструючий орган на титульній або першій сторінці кожного примірника договору і копії робить напис про проведення повідомної реєстрації та вносить відповідний запис до реєстру.

Заздалегідь повідомляємо, що сторони колективного договору не мають повноважень друкувати напис про повідомну реєстрацію на примірниках колективного договору.

Реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів з дня, наступного після одержання колективного договору. Не пізніше наступного дня після реєстрації чи прийняття рішення про відмову в реєстрації перший і другий примірники колективного договору повертаються сторонам, які подали їх на реєстрацію. Копія – зберігається у реєструючого органу.

У разі виявлення в колективному договорі положень, які не відповідають нормам чинного трудового законодавства (погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників) реєструючий орган надає рекомендації щодо їх доопрацювання з відповідними роз’ясненнями. Зазначені рекомендації оформляються листом, у написі про повідомну реєстрацію колективного договору, в графі «рекомендації реєструючого органу» вказуються вихідний номер і дата цього листа. У разі якщо сторони врахували рекомендації реєструючого органу і внесли відповідні зміни та доповнення до колективного договору, вони підлягають повідомній реєстрації згідно з вищезазначеним Порядком.

Колективний договір повинен відповідати нормам чинного трудового законодавства та враховувати положення Генеральної угоди, галузевих та територіальної обласної та міської угод, відповідати вимогам законодавства про мови і викладатися за загальними нормами правопису.

Зміст колективних договорів визначається сторонами в межах їх компетенції, зокрема: режим роботи, тривалість робочого часу і відпочинку, забезпечення зайнятості працівників, оплата праці, охорона праці, соціально-трудові пільги та гарантії, гарантії діяльності профспілок чи інших організацій трудящих, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків тощо.

У повідомній реєстрації може бути відмовлено лише в тому разі, якщо подані на реєстрацію примірники і копія колективного договору не будуть автентичними.

Інформація про повідомну реєстрацію колективних договорів постійно публікується на сайті Запорізької міської ради.

З усіх питань щодо проведення повідомної реєстрації колективних договорів, суб’єкти господарювання можуть звернутись за тел. (061) 228-06-10 або за адресою: м. Запоріжжя, майд. Профспілок, буд. 5, каб. 583.


Станом на 01.01.2019 за даними моніторингу з укладання та реєстрації колективних договорів (змін, доповнень) на підприємствах, в організаціях та установах міста укладено та зареєстровано 2231 колективний договір.

Протягом IV кварталу 2018 року, управлінням з питань праці Запорізької міської ради зареєстровано 70 колективних договорів (доповнень, змін), у тому числі зареєстрували вперше колективні договори на 4 підприємствах.

Колективні договори, зареєстровані у  IV кварталі 2018 року 


Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя станом на  01.11.2018 рік

 

11.12.2018 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі – міська комісія).

Згідно даних державного статистичного спостереження, загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по місту станом на 01.11.2018 складала 137,9 млн.грн., на 22 підприємствах-боржниках, в тому числі на 14 економічно активних підприємствах – 93,9 млн.грн., на 7 підприємствах, які перебувають в стадії банкрутства – 43,8 млн. грн.

Найбільшими підприємствами – боржниками в місті залишаються: ПАТ «Запоріжжяобленерго» з структурними підрозділами із сумою – 80,5 млн.грн., а серед підприємств банкрутів - ЗДП «Кремнійполімер» із сумою заборгованості – 13,6 млн.грн.

Так, під час засідання міської комісії розглянуті питання: про організацію роботи щодо погашення заборгованості із заробітної плати, ЄСВ, платежів до Пенсійного фонду на підприємствах міста; про стан оплати праці на комунальних підприємствах м.Запоріжжя; про стан виконання графіків погашення заборгованості підприємствами-боржниками м.Запоріжжя та про стан виплати заробітної плати на підприємствах м.Запоріжжя, на яких проведено перевірки Головним управлінням Держпраці в Запорізькій області стосовно дотримання чинного законодавства про працю.

Заслухано інформацію представників: КП «Теплові мережі Комунарського району», КП «Теплові мережі Заводського району», КП «ККП «Жовтневого району», управління з питань праці міської ради (далі-управління), департаменту економічного розвитку міської ради, управління з питань праці Головного управління Держпраці в Запорізькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, Вознесенівського та Олександрівського управлінь Головного управління державної фіскальної служби в Запорізькій області, голів районних комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі - районна комісія).

Зі слів представників вищезазначених підприємств встановлено, що КП «Теплові мережі Заводського району», КП «ККП «Жовтневого району» планують до кінця грудня 2018 року повністю погасити заборгованість з виплати заробітної плати, а  КП «Теплові мережі Комунарського району» планує погасити заборгованість в I кварталі 2019 року.

В цілому, завдяки вжитим спільним заходам, протягом січня – жовтня 2018 року, з урахуванням прогнозних даних, підприємствами-боржниками міста виплачено 84,64 млн. грн. простроченої заборгованої заробітної плати, які за даними органів державної статистики на початок року значились в переліку підприємств – боржників.

За підсумками засідання міської комісії здійснено аналіз проведеної роботи з вищезазначених питань, за результатом якого визначено шляхи та надані доручення членам міської комісії стосовно тримання на постійному контролі стану оплати праці на комунальних підприємствах м. Запоріжжя. Контролювати виконання графіків погашення заборгованості із заробітної плати тощо.


Станом на 01.10.2018 за даними моніторингу з укладання та реєстрації колективних договорів (змін, доповнень) на підприємствах, в організаціях та установах міста укладено та зареєстровано 2226 колективних договорів.

Протягом III кварталу 2018 року, управлінням з питань праці Запорізької міської ради зареєстровано 73 колективних договорів (доповнень, змін), у тому числі зареєстрували вперше колективні договори на 5 підприємствах.

Колективні договори зареєстровані у ІІІ кварталі 2018 року


Станом на 01.07.2018 за даними моніторингу з укладання та реєстрації колективних договорів (змін, доповнень) на підприємствах, в організаціях та установах міста укладено та зареєстровано 2221 колективних договорів.

Протягом II кварталу 2018 року, управлінням з питань праці Запорізької міської ради зареєстровано 155 колективних договорів (доповнень, змін), у тому числі зареєстрували вперше колективні договори на 12 підприємствах.

Колективні договори зареєстровані у ІІ кварталі 2018 року


Навчання з питань охорони праці на підприємствах міста Запоріжжя 


 

19 вересня 2018, на Урядовому порталі оприлюднено текст розпорядження Кабінету міністрів України від 05.09.2018 р. № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення».

Даним розпорядженням Уряд доручив Держпраці, ДФСУ, Пенсійному фонду, Національній поліції, іншим центральним органам виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування провести:

до 5 жовтня 2018 року інформаційно-роз’яснювальну кампанію про заплановані заходи та неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин;

починаючи з 5 жовтня 2018 року, комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення.

Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади доручено переглянути власні нормативно-правові акти та внести до них зміни з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин з найманими працівниками.

Також передбачено, що ДФСУ, ПФУ, Нацполіція та інші центральні органи виконавчої влади будуть подавати щомісяця до 10 числа Держпраці інформацію про проведену роботу для її узагальнення та подання до 15 числа Мінсоцполітики Кабінетові Міністрів України.

Реалізація норм розпорядження надасть можливість зменшити застосування незадекларованої праці та вдосконалить контроль за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.


 

Соціальний діалог з представниками малого та середнього бізнесу стосовно додержання законодавства про працю, своєчасної виплати заробітної плати та її легалізація.

Тіньова зайнятість (використання праці найманих працівників без укладання трудової угоди і виплата неофіційної заробітної плати) та оплата праці найманих працівників були та залишаються найактуальнішими питаннями в сфері праці в Україні.

У м.Запоріжжі питання детінізації зайнятості населення й легалізації заробітної плати на підприємствах, які використовують найману працю,  знаходиться  на особливому контролі органів місцевого самоврядування, оскільки торкається прав та гарантій жителів міста, адже від рівня заробітної плати найманих працівників прямопропорційно залежить надходження податку з доходів фізичних осіб – основного джерела наповнення бюджету, від якого залежить утримання місцевої інфраструктури та забезпечення благоустрою міста.

Управлінням з питань праці Запорізької міської ради 01 серпня 2018 року ініціювано проведення, на базі районної адміністрації Запорізької міської ради по Вознесенівському району, семінару з підприємствами, які розташовані на території Вознесенівського, Заводського та Олександрівського районів міста Запоріжжя, на тему: «Соціальний діалог з представниками малого та середнього бізнесу стосовно додержання законодавства про працю, своєчасної виплати заробітної плати та її легалізація», за участю представників  Головного управління Держпраці в Запорізькій області, Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м.Запоріжжя, обласної ради профспілок, Вознесенівського управління Головного управління Державної фіскальної служби Запорізької області, міського центру зайнятості та ЗОСПП (Р) «Потенціал».

В ході семінару фахівці вищезазначених відомств роз’яснили роботодавцям головні законодавчі аспекти дотримання трудового законодавства, оподаткування фонду оплати праці працівникам на підприємствах міста, компенсації єдиного соціального внеску роботодавцям за працевлаштування безробітних на новостворені робочі місця, доцільність укладання колективних договорів тощо. Звітували про проведену роботу щодо виявлення випадків виплати заробітної плати «у конверті» та накладання штрафів на порушників законодавства.

Роботодавці, взяли активну участь в обговоренні вищезазначених питань.

За підсумками семінару та враховуючи той факт, що легалізація зайнятості жителів м.Запоріжжя є одним із пріоритетних напрямків органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, сторонами соціального діалогу були прийняті рекомендації та пропозиції щодо активізації ролі роботодавців у збережені та створені нових робочих місць, ліквідації «тіньової зайнятості» шляхом об’єднання зусиль всіх сторін соціального партнерства, спрямованих на розвиток м.Запоріжжя, адже успішний розвиток малого та середнього бізнесу - це гарантія розширення застосування найманої праці та запорука економічного зростання м.Запоріжжя.


Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя станом на 01.07.2018 рік

03 серпня 2018 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі - міська комісія).

Під час засідання міської комісії розглянуті питання: про стан виконання протокольних доручень міської комісії з питань погашення заборгованості із виплати заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати; про організацію роботи стосовно додержання чинного законодавства про працю, в частині додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації зайнятості; про стан оплати праці на комунальних підприємствах міста.

Заслухано інформацію представників: управління з питань праці міської ради, Головного управління Пенсійного фонду України, Вознесенівського та Олександрівського управління Г оловного управління ДФС у Запорізькій області та департаменту економічного розвитку міської ради. В обговоренні взяли участь більшість членів комісії та запрошених.

За підсумками засідання міської комісії здійснено аналіз проведеної роботи з вищезазначених питань, за результатом якого визначено шляхи та надані доручення, а саме:

провести аналіз стану оплати праці, детінізації трудових відносин, погашення заборгованості із виплати заробітної плати та визначити шляхи підвищення ефективності роботи комісій з питань погашення заборгованості з виплати заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати;

активізувати соціальний діалог з міськими організаціями роботодавців та профспілок щодо зменшення чисельності працівників, які працюють в режимах неповної зайнятості, підвищення рівня офіційної зайнятості та заробітної плати;

спрямувати роботу інспекторів праці управління з питань праці міської ради щодо виявлення фактів використання праці неоформлених найманих працівників і порушень законодавства про працю в частині додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та своєчасної і в повному обсязі виплати заробітної плати.

Додатково повідомляємо, що загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по місту згідно статистичних даних на 01.07.2018 складала 160,2 млн.грн., в тому числі на 15 економічно активних підприємствах - 138,0 млн грн від загальної суми боргу, на 6 підприємствах, які перебувають в стадії банкрутства - 21,3 млн грн.

Найбільшими підприємствами - боржниками в місті із вище названих підприємств залишаються: ВАТ «Запоріжжяобленерго» з структурними підрозділами із сумою - 111,9 млн. грн., а серед підприємств банкрутів - ЗДП «Кремнійполімер» із сумою заборгованості - 9,76 млн.грн.

В цілому, завдяки вжитим спільним заходам, протягом січня - липня 2018 року підприємствами-боржниками міста було виплачено 47,68 млн. грн. простроченої заборгованої заробітної плати, які за даними органів державної статистики на початок року значились в переліку підприємств - боржників.


Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя станом на 01.06.2018 

06 липня 2018 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі – міська комісія).

Під час засідання комісії розглянуті питання: про стан погашення заборгованості із виплати заробітної плати на підприємствах-банкрутах м.Запоріжжя; про стан виплати заробітної плати на підприємствах м.Запоріжжя, на яких проведені перевірки Головним управлінням Держпраці у Запорізькій області щодо додержання чинного законодавства про працю.

Заслухано інформацію представника управління з питань праці міської ради, представника відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, представника Головного управління Держпраці у Запорізькій області та арбітражного керуючого ЗДП «Кремнійполімер». В обговоренні взяли участь більшість членів комісії та запрошених.

За підсумками засідання міської комісії здійснено аналіз наявної заборгованості на підприємствах - банкрутах м. Запоріжжя та надані доручення про вжиття відповідних  заходів реагування, зокрема: підготувати проекти звернень до Кабінету Міністрів України та Державного концерну «Укроборонпром» стосовно прискорення проведення процедури відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та погашення кредиторської заборгованості, в т.ч. із виплати заробітної плати на підприємствах ЗДП «Кремнійполімер» та ЗДП «Радіоприлад»; до Міністерства науки і освіти України стосовно ситуації, яка склалась з виплатою заробітної плати на Класичному приватному університеті.

Додатково повідомляємо, що загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по місту згідно статистичних даних на 01.06.2018 складала 137,84 млн.грн., в тому числі на підприємствах, які перебувають в стадії банкрутства – 18,6 млн.грн. Найбільшими підприємствами – боржниками серед підприємств банкрутів є  ЗДП «Кремнійполімер» із сумою заборгованості – 8,4 млн.грн. ПрАТ «Інтермікро Дельта, Інк» - 6,12 млн.грн. та ЗДП «Радіоприлад» -4,02 млн.грн.

За час роботи комісії, за результатами статистичних та оперативних даних, протягом першого півріччя 2018 року, підприємствами - боржниками міста було виплачено 32,11 млн. грн.  заборгованої заробітної плати працівникам підприємств,  в тому числі – 4,1 млн.грн. підприємствами – банкрутами.        


Про засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати на підприємствах м. Запоріжжя

З метою вжиття дієвих заходів щодо забезпечення погашення заборгованості із виплати заробітної плати найманим працівникам підприємств м.Запоріжжя,  07 червня 2018 року у малій залі Запорізької міської ради відбулося засідання міської комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати (далі – міська комісія).

Міською комісією розглянуті питання щодо погашення заборгованості із заробітної плати, єдиного соціального внеску, платежів до Пенсійного фонду України на підприємствах міста тощо.

Повідомляємо, що  згідно даних органів статистики на 1 травня 2018 заборгованість із заробітної плати існувала на 19 підприємствах міста і становила 127,37 млн. грн. Найбільшими боржниками в місті є ПАТ «Запоріжжяобленерго» з структурними підрозділами із сумою боргу - 85,81 млн. грн., ДП «ДПІ «Запоріжцивільпроект» із сумою боргу - 4,29 млн.грн. та Командитне товариство «Кастор 17» із сумою боргу – 15,1 млн.грн.

Протягом травня 2018 року, підприємствами-боржниками міста  виплачено 2,67 млн. грн. заборгованої заробітної плати працівникам підприємств міста Запоріжжя.

В ході проведення засідання міської комісії, заслухано представників: управління з питань праці Запорізької міської ради, Пенсійного фонду України, Державної фіскальної служби. В обговоренні взяли участь більшість членів міської комісії та запрошені представники. Заслухано звіт керівника ВП «ЗСКБ АБС» щодо перспектив погашення заборгованості із заробітної плати на підприємстві.

За підсумками роботи міської  комісії надано ряд оперативних доручень та прийняті рішення, спрямовані на удосконалення роботи з погашення заборгованості із заробітної плати на підприємствах міста в найкоротші терміни, а саме:

1. Забезпечення системної роботи районних комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення) та соціальних виплат, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці та легалізації заробітної плати, з усіма підприємствами – боржниками із виплати заробітної плати.

2. Контроль стану оплати праці на комунальних підприємствах міста.

3. Контроль виконання графіків погашення заборгованості із заробітної плати (далі – графіки). Забезпечення  укладання графіків на підприємствах, які утворили заборгованість вперше, та на тих які не уклали взагалі.

4. Керівникам підприємств забезпечити системний характер роботи щодо погашення існуючої заборгованості із заробітної плати та недопущення виникнення нової заборгованості тощо.


До уваги субєктів господарювання міста!

Колективний договір після його укладення на підприємстві підлягає повідомній реєстрації мiсцевими органами державної виконавчої влади.

Повідомна реєстрація колективних договорів проводиться на підставі Положення про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2013 року №115 «Про порядок, повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів.

Колективний договір подається на реєстрацію сторонами, які його підписали, в трьох примірниках (два оригінали і копія), разом з додатками: супроводжуваючим листом, протоколом  розбіжностей, а також інформацією про склад повноважних представників сторін, які брали участь у колективних переговорах.

Під час проведення повідомної реєстрації колективних договорів реєструючий орган на титульній або першій сторінці кожного примірника договору і копії робить напис про проведення повідомної реєстрації та вносить відповідний запис до реєстру.

Заздалегіть повідомляємо, що сторони колективного договору не мають повноважень друкувати напис про повідомну реєстрацію на примірниках колективного договору.

Реєстрація проводиться 14 робочих днів з дня, наступного після одержання колективного договору. Не пізніше наступного дня після реєстрації чи прийняття рішення про відмову в реєстрації перший і другий примірники колективного договору повертаються сторонам, які подали їх на реєстрацію. Копія - зберігається реєструючим органом.

У разі виявлення в колективному договорі положень, які не відповідають нормам чинного трудовому законодавству (погіршують порівняно з чинним законодавством становище працівників) реєструючий орган надає рекомендації щодо їх доопрацювання з відповідними розясненнями. Зазначені рекомендації оформляються листом, у написі про повідомну реєстрацію колективного договору, в графі «рекомендації реєструючого органу» вказуються вихідний номер і дата цього листа. У разі якщо сторони врахували рекомендації реєструючого органуі внесли відповідні зміни та доповнення до колективного договору, вони підлягають повідомній реєстрації згідно з вищезазначеним Порядком.

Колективний договір повинен відповідати нормам чинного трудового законодавства, та враховувати положення Генеральної угоди, галузевих та територіальної обласної та міської угод. Відповідати вимогам законодавства про мови і викладатися за загальними нормами правопису.

У повідомній реєстрації може бути відмовлено лише в тому разі, якщо подані на реєстрацію примірники і копія колективного договору не будуть автентичними.

Інформація про повідомну реєстрацію колективних договорів постійно публікується на сайті Запорізької міької влади.

Звертаємо увагу, що реєстрація колективних договорів на території м.Запоріжжя входить до повноважень управління з питань праці Запорізької міської ради.

З усіх питань щодо проведення повідомної реєстрації колективних договорів, суб’єкти господарювання можуть звернутись   за тел. 097 058 08 71 або за адресою: м. Запоріжжя, майд. Профспілок, буд. 5, каб. 578.


Станом на 01.04.2018 за даними моніторингу з укладання та реєстрації колективних договорів (змін, доповнень) на підприємствах, в організаціях та установах міста укладено та зареєстровано 2194 колективних договорів.

Протягом I кварталу 2018 року, управлінням з питань праці Запорізької міської ради зареєстровано 43 колективних договорів (доповнень, змін), у тому числі зареєстрували вперше колективні договори на 4 підприємствах:

з/п

Назва колективного договору, дата підписання

Дата надходження колективного договору, вхідний номер

Дата реєстрації колективного договору

Реєстраційний номер колективного договору

Дата повернення зареєстрованого колективного договору, вихідний номер

1

2

3

4

5

6

1.

КЗ ЗСЗШІ «Світанок» ЗОР

09.02.2018

№01-04/1

28.02.2018

1

28.02.2018

№01-15/78

2.

КП «Побутовик» ЗМР

20.02.2018

№01-04/26

02.03.2018

2*

02.03.2018

№01-14/26

3.

ЗОШ I-III №75

20.02.2018

№01-13/10

02.03.2018

3

02.03.2018

№10/01-13

4.

КО Інклюзивно-ресурний центр

19.02.2018

№01-13/3

03.03.2018

4

03.03.2018

№3/01-13

5.

ДП «НЕК Укренерго»

21.02.2018

№01-14/36

05.03.2018

5*

05.03.2018

№36/01-14

6.

КУ «СТМО Дитинство»

21.02.2018

№01-14/32

05.03.2018

6*

05.03.2018

№32/01-14

7.

КУ «Запорізький обласний художній музей»

22.02.2018

№01-14/41

05.03.2018

7*

05.03.2018

№41/01-14

8.

Запорізька обласна організація профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення

21.02.2018

№01-14/38

05.03.2018

8

05.03.2018

№38/01-14

9.

КУОЗ «Пологовій будинок №1»

23.02.2018

№01-14/46

06.03.2018

9*

06.03.2018

№46/01-14

10.

КУ «Запорізька обласна клінічна дитяча лікарня» ЗОР

23.02.2018

№01-14/49

06.03.2018

10*

06.03.2018

№49/01-14

11.

ПАТ «Український графіт»

27.02.2018

№01-14/58

12.03.2018

11*

12.03.2018

№58/01-14

12.

ПАТ «Запоріжжяобленерго»

03.03.2018

№01-14/72

12.03.2018

12*

12.03.2018

№72/01-14

13.

ТОВ «Вітадент» ЛТД

27.02.2018

№01-14/57

15.03.2018

13

15.03.2018

№57/01-14

14.

КП «Аптечне об’єднання «Фармація» ЗОР

01.03.2018

№01-14/63

15.03.2018

14

15.03.2018

№63/01-14

15.

Запорізький державний медичний університет

01.03.2018

№01-14/64

15.03.2018

15*

15.03.2018

№64/01-14

16.

Запорізький державний медичний університет

01.03.2018

№01-14/65

15.03.2018

16*

15.03.2018

№65/01-14

17.

Запорізький державний медичний університет

01.03.2018

№01-14/66

15.03.2018

17*

15.03.2018

№66/01-14

18.

Запорізьке лісомисливське господарство

01.03.2018/70

№01-14/70

19.03.2018

18*

19.03.2018

№70/01-14

19.

ТОВ «Фірма Стелсі»

03.03.2018

№01-14/73

19.03.2018

19

19.03.2018

№73/01-14

20.

КУ «Запорізька обласна клінична лікарня» ЗОР

06.03.2018

№01-14/78

19.03.2018

20*

19.03.2018

№78/01-14

21.

ПАТ «Трест Запоріжалюмінбуд»

06.03.2018

№01-14/76

19.03.2018

21

19.03.2018

№76/01-14

22.

Запорізький коледж радіолектроніки  ЗНТУ

02.03.2018

№01-14/71

21.03.2018

22*

21.03.2018

№71/01-14

23.

Військова частина 3033 Національної гвардії України

06.03.2018

№01-14/82

21.03.2018

23*

21.03.2018

№82/01-14

24.

ТОВ «Метинвест-промсервіс»

05.03.2018

№01-14/75

22.03.2018

24

22.03.2018

№75/01-14

25.

Запорізький навчально-виховний комплекс «Гармонія – Плюс»

06.03.2018

№01-14/81

22.03.2018

25

22.03.2018

№81/01-14

26.

ДП «Дніпропром»

07.03.2018

№01-14/84

22.03.2018

26

22.03.2018

№85/01-14

27.

ТОВ «Будмонтажснаб»

07.03.2018

№01-14/84

22.03.2018

27

22.03.2018

№84/01-14

28.

Запорізька гімназія №47

12.03.2018

№01-14/86

22.03.2018

28

22.03.2018

№86/01-14

29.

Запорізька дитяча музична школа №5

12.03.2018

№01-14/91

22.03.2018

29

22.03.2018

№91/01-14

30.

ТОВ «Центр будівельних технологій»

13.03.2018

№01-14/103

22.03.2018

30

22.03.2018

№103/01-14

31.

ТОВ «Край»

06.03.2018

№01-14/80

26.03.2018

31

26.03.2018

№80/01-14

32.

ТОВ «Аляска»

13.03.2018

№01-14/02

26.03.2018

32

26.03.2018

№102//01-14

33.

ПАТ «ВІТ»

14.03.2018

№01-14/105

26.03.2018

33*

26.03.2018

№105/01-14

34.

КУ «Міська лікарня №8»

14.03.2018

№01-14/108

26.03.2018

34*

26.03.2018

№108/01-14

35.

КП «Запорізьке інвестиційне агенство» ЗМР

14.03.2018

№01-14/106

28.03.2018

35

28.03.2018

№106/01-14

36.

АКБ «Індустріалбанк»

15.03.2018

№01-14/110

28.03.2018

36*

28.03.2018

№110/01-14

37.

ДУ «Запорізька обласна фітосанітарна лабораторія»

15.03.2018

№01-14/177

28.03.2018

37*

28.03.2018

№117/01-14

38.

КП «Готель Україна»

15.03.2018

№01-14/138

28.03.2018

38*

28.03.2018

138/01-14

39.

ДЮСШ «Хвиля»

15.03.2018

№01-14/116

29.03.2018

39

29.03.2018

116/01-14

40.

КУ «Запорізький протитуберкульозний диспансер»

21.03.2018

№01-14/127

29.03.2018

40

29.03.2018

№127/01-14

41.

ДП «Запорізький інститут сільськогосподарського машинобудування»

12.03.2018

№01-14/92

29.03.2018

41

29.03.2018

№92/01-14

42.

КП «Водоканал»

19.03.2018

№01-14/121

30.03.2018

42*

30.03.2018

№121/01-14

43.

ПП «Енамед»

22.03.2018

№01-14/131

30.03.2018

43

30.03.2018

№131/01-14

 


Колективний договір – основний метод регулювання трудових відносин

З початку 2018 року в місті Запоріжжя розпочала свою дію колективно-договірна кампанія, яка направлена на ініціювання трудових колективів та керівників підприємств щодо укладання колективних договорів на новий строк та внесення змін в діючі колективні договори.

З метою дотримання Закону України «Про колективні договори і угоди» в місті Запоріжжя проводиться моніторинг укладення та виконання колективних договорів на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності, які використовують найману працю працівників.

Фахівці управління з питань праці Запорізької міської ради постійно і тісно співпрацюють з підприємствами різних форм власності та надають консультативно-методичну допомогу згідно з чинним законодавством, в тому числі з питань соціально-трудових відносин, належних умов праці, дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці.

Станом на 01.04.2018 проведено 6 зустрічей за участю фахівців управління з питань праці Запорізької міської ради з представниками трудових колективів та профспілками з питань укладення колективних договорів. Всього в місті 2192 суб’єктів господарювання, на яких діють колективні договори.

З початку 2018 року в місті Запоріжжя укладено і зареєстровано 57 колективних договорів, 41 зміни та доповнення до колективних договорів.

Вперше уклали колективний договір в 2018 році 4 підприємства.

Серед зареєстрованих колективних договорів, 13 - мають рекомендації щодо приведення окремих положень до вимог чинного законодавства.