Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

24/02/2011

Рішення виконавчого комітету від 24.02.2011 № 48 «Про виконання бюджету міста за 2010 рік та заходи по забезпеченню його виконання у 2011 році»

 

 

За підсумками січня-листопада 2010 року в цілому по Запорізькій області індекс промислового виробництва становить 106,9 відсотка (по Україні -109,9 відсотка). Покращився показник обсягу реалізованої промислової продукції, по місту він становить 43,7 млрд.грн. або 131,3 відсотки до відповідного періоду 2009 року. На підприємствах металургійної галузі обсяги виробництва промислової продукції збільшились на 12,6 відсотка, машинобудування - на 6,6 відсотка, по виробництву харчових продуктів - зменшились на 1,3 відсотка.

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників міста за 9 місяців 2010 року зросла порівняно з відповідним періодом 2009 року на 16,5 відсотка та склала 2245,37 грн.

Обсяг доходів загального фонду бюджету міста за звітний рік становить 1687,6 млн.грн., у тому числі дотації та субвенції з державного бюджету - 434,7 млн.грн. Без врахування офіційних трансфертів план виконаний на 98,2 відсотки.

План надходжень доходів, які враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, затверджений в бюджеті міста в обсязі, доведеному Міністерством фінансів України, виконаний на 97,7 відсотка. До бюджету надійшло 1007,6 млн.грн, невиконання плану становить 23,3 млн.грн. У порівнянні з 2009 роком надходження І кошику збільшились на 15,3 відсотки або на 134,0 млн.грн.

Обсяг власних доходів склав 245,3 млн.грн. або 100,3 відсотки до плану. В порівнянні з минулим роком зростання становить 22,6 відсотка або 45,2 млн.грн. за рахунок збільшення надходжень по податку на прибуток підприємств комунальної власності (на 21,8 млн.грн.) та платі за землю (на 24,4 млн.грн.).

Надходження найбільшого джерела бюджету міста - податку з доходів фізичних осіб склали 941,0 млн.грн. Річний план виконаний на 97,0 відсотка. Причинами невиконання є нестабільний фінансовий стан деяких підприємств міста, застосування неповного робочого тижня, скорочення чисельності працюючих та обсягів виробництва.

Основним джерелом доходів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, є плата за землю. До бюджету надійшло 173,4 млн.грн. або 98,1 відсотка до плану. Невиконання запланованих показників на 3,3 млн.грн. пов'язано із втратами внаслідок наданої державою у червні 2010 року пільги зі сплати земельного податку суб'єктам літакобудування.

За результатами фінансово-господарської діяльності у 2010 році 61,2 відсотка комунальних підприємств міста (30 підприємств) отримали прибуток. У зв'язку з цим надходження податку на прибуток склали 24,3 млн.грн. або 114,0 відсотків до річного плану.

План по надходженнях від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та майном комунальній власності виконаний на 98,2 відсотка, до бюджету міста надійшло 20,3 млн.грн. В результаті відмови від оренди нежитлових приміщень 59 суб'єктів господарювання бюджет міста недоотримав 0,4 млн.грн. Крім того, негативний вплив на надходження має незадовільний стан розрахунків орендарів. В 2010 році борг за оренду об'єктів комунальної власності за рік збільшився на 1,6 млн.грн. та склав 4,7 млн.грн. Управлінням комунальної власності міської ради та управлінням житлового господарства міської ради протягом року проводилась претензійна робота щодо стягнення з орендарів заборгованості. За результатами цієї роботи до бюджету надійшло 0,2 млн.грн.

До спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі 156,6 млн.грн. або 118,6 відсотка до плану. У зв'язку із відсутністю потенційних покупців порівняно з 2009 роком відбулось значне зменшення по надходженнях коштів від відчуження майна комунальної власності - на 4,2 млн.грн. Річний план по доходах бюджету розвитку виконаний на 76,4 відсотки. Надходження склали 27,1 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності - 18,1 млн.грн. та від продажу землі — 9,0 млн.грн.

За звітний період з бюджету міста проведено видатків на загальну суму 2139,7 млн.грн., в тому числі по загальному фонду бюджету - 1671,2 млн.грн. або 99,2 відсотка планових показників відповідного періоду, спеціального фонду бюджету - 468,5 млн.грн. або 91,4 відсотка річних кошторисних призначень. До державного бюджету перераховано 46,6 млн.грн., що дорівнює плановим показникам. Видатки на обслуговування боргу склали 4,6 млн.грн.

Першочергова увага при проведенні фінансування з бюджету міста приділялась забезпеченню в повному обсязі захищених статей видатків. Так, протягом звітного періоду в складі загального фонду бюджету міста видатки на зазначені цілі склали 1 489,8 млн.грн., їх частка в обсязі видатків загального фонду бюджету міста сягає 89,1 відсотка.

В складі загального фонду бюджету на фінансування установ соціально- культурної сфери спрямовано 1013,8 млн.грн., в тому числі по установах освіти - 520,6 млн.грн., охорони здоров'я - 411,3 млн.грн., культури - 49,7 млн.грн., фізичної культури і спорту - 18,4 млн.грн., служб у справах сім'ї, дітей та молоді — 1,2 млн.грн., відділень міської служби соціальної допомоги - 12,6 млн.грн.

За звітний період видатки на виконання міської комплексної програми соціального захисту населення склали 11,8 млн.грн., із яких компенсаційні виплати особам, які надають соціальні послуги - 1,5 млн.грн., заходи з оздоровлення дітей - 2,7 млн.грн., фінансова підтримка ветеранським організаціям міста - 0,6 млн.грн. На виконання програми будівництва (придбання) житла для інвалідів Великої Вітчизняної війни І групи в доповнення до коштів державного бюджету з бюджету міста виділено 0,5 млн.грн.

Видатки на соціальний захист, соціальне забезпечення за рахунок субвенцій з державного бюджету проведені в обсязі 412,3 млн.грн. (враховуючи надходження до спеціального фонду бюджету), в тому числі по пільгах та житлових субсидіях населенню на загальну суму 117,8 млн.грн., допомогах сім'ям з дітьми - 294,4 млн.грн.

Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян різними видами транспорту проведені в сумі 39,7 млн.грн., в тому числі за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету - 38,2 млн.грн. На фінансову підтримку ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс» за рахунок коштів загального та спеціального фондів бюджету міста виділено 22,4 млн.грн., що дозволило зменшити збитки підприємства, поновити обігові кошти та забезпечити розрахунки з працівниками підприємства по оплаті праці.

Видатки на житлово-комунальне господарство за минулий рік склали 87,7 млн.грн. або 94,9 відсотків планових показників, із яких на капітальний ремонт житлового фонду міста спрямовано 24,4 млн.грн., поточний ремонт житлового фонду - 2,0 млн.грн. інші видатки на житлове господарство - 0,7 млн.грн., дотації житлово-експлуатаційним підприємствам на експлуатацію та утримання житлового фонду комунальної власності, визнаного ветхим і аварійним та на обслуговування житлового фонду комунальної власності - 7,2 млн.грн., фінансову підтримку комунальним підприємствам міста - 5,3 млн.грн., благоустрій міста - 48,1 млн.грн.

В складі видатків спеціального фонду бюджету міста на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг спрямовано 23,4 млн.грн., заходи з охорони та раціонального використання земель - 0,4 млн.грн., видатки фонду охорони навколишнього природного середовища - 3,7 млн.грн., єдиного цільового фонду міської ради - 7,6 млн.грн., бюджету розвитку - 275,8 млн.грн., за рахунок відповідних субвенцій з державного бюджету на фінансування ремонту приміщень управлінь праці та соціального захисту районних адміністрацій міської ради - 0,3 млн.грн., допомог, пільг та житлових субсидій - 64,7 млн.грн., видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ склали 92,6 млн.грн.

За даними звітності станом на 01.01.2011 кредиторська заборгованість бюджету міста склала 12,6 млн.грн., що на 0,3 млн.грн. більше ніж на початок року, в тому числі по загальному фонду бюджету — 10,4 млн.грн., спеціальному фонду - 2,1 млн.грн. Крім того, існує кредиторська заборгованість одержувачів бюджетних коштів, що не включена до звітності, по загальному фонду бюджету - в сумі 4,4 млн.грн., по спеціальному - 3,3 млн.грн.

В загальному обсязі заборгованість по нарахованих пільгах, субсидіях та компенсаційних виплатах за пільгове перевезення окремих категорій громадян за рахунок субвенцій з державного бюджету становить 9,9 млн.грн., в тому числі прострочена - 1,8 млн.грн., яка виникла у зв'язку з не наданням в повному обсязі субвенції з державного бюджету грошовими коштами відповідно до наданих пакетів документів.

Причиною наявності кредиторської заборгованості, крім заборгованості по видатках за рахунок субвенції з державного бюджету, є непроведення наприкінці звітного періоду органами державного казначейства платежів розпорядників та одержувачів коштів бюджету міста за незахищеними статтями видатків. Заборгованість по заробітній платі з нарахуваннями, оплаті за медикаменти, продукти харчування, енергоносії та комунальні послуги відсутня.

Незважаючи на низький рівень фінансової забезпеченості галузі охорони здоров'я, в місті продовжують утримуватися за рахунок коштів бюджету ліжковий фонд відділень спеціалізованої медичної допомоги. Крім того, кількість ліжок, що функціонують в місті не приведені до діючого нормативу потреб у стаціонарній медичній допомозі.

Незадовільним залишається показник лікарських відвідувань в стоматологічних поліклініках міста, в порівнянні з показниками 2007 року кількість відвідувань зменшилась майже вдвічі. В першу чергу на цей показник впливає стрімкий розвиток приватної медицини.

Протягом 2010 року чисельність учнів загальноосвітніх навчальних закладів зменшилась на 2540 осіб, при цьому відбулось зменшення кількості класів на 88 одиниць. Середня наповнюваність класів складає 26,5 учня. Найнижча наповнюваність в класах спостерігається в школах Заводського та Ленінського районів - 25,4 та 26,3 учня в класі відповідно, та в закладах, підпорядкованих управлінню освіти та науки міської ради - 20,5 учня в класі.

Проведеними перевірками внутрішнього фінансового контролю в управліннях, районних адміністраціях міської ради та бюджетних установах міста з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни встановлено порушень на загальну суму 0,6 млн.грн. Найбільші суми порушень відбулися в результаті незаконно нарахованих та виплачених громадянам пільг та субсидій (0,4 млн.грн.), заниження вартості активів (0,1 млн.грн.), порушень нарахувань заробітної плати, лишків та нестач товарно-матеріальних цінностей та інші (0,1 млн.грн.). Станом на 01.01.2011 майже всі порушення усунені.

За результатами ревізій та перевірок бюджетних установ та комунальних підприємств міста органами Контрольно-ревізійної служби виявлено порушень фінансово-бюджетної дисципліни на загальну суму 13,2 млн.грн., із яких порушення, пов'язані з недоотриманням доходів - 6,2 млн.грн., заниженням вартості активів — 4,8 млн.грн., внаслідок операцій, проведених з порушенням чинного законодавства, що призвели до втрат ресурсів - 0,9 млн.грн., викривлення звітності — 0,7 млн.грн., надання безповоротної фінансової допомоги без відповідного рішення власника - 0,5 млн.грн. та інші.

Усунено порушень в сумі 6,6 млн.грн. Залишаються не відшкодованими 6,7 млн.грн., в тому числі по управлінню земельних ресурсів міської ради - 5,2 млн.грн., по управлінню комунальної власності міської ради - 1,0 млн.грн., по комунальній установі «Центральна районна поліклініка Шевченківського району» - 0,1 млн.грн., по комунальному підприємству «Запорізьке міське інвестиційне агентство» - 0,5 млн.грн. та інші.

Крім того, аудитом ефективності використання бюджетних коштів, спрямованих в 2007-2009 роках на виконання Програми Запорізької міської ради «Позашкільна освіта», проведеним органами контрольно-ревізійної служби, встановлено резерви додаткових надходжень в сумі 592,9 тис.грн.

З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2011 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради

ВИРІШИВ:

1 Заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівникам управлінь, відділів міської ради проаналізувати стан фінансово-бюджетної дисципліни на підпорядкованих підприємствах, в установах та організаціях за матеріалами ревізій та перевірок, проведених у 2010 році, вжити вичерпних заходів щодо повного усунення виявлених порушень. Інформацію про вжиті заходи надати до фінансового управління міської ради в термін до 10.03.2011 року.

2 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гриценку В.В.:

2.1 Проаналізувати рівень оплати суб'єктами підприємництва плати за оренду майна комунальної власності та внести пропозиції виконавчому комітету міської ради щодо забезпечення запланованих надходжень до бюджету міста по зазначеному джерелу доходів.

2.2 Вжити заходів щодо ліквідації заборгованості за договорами купівлі- продажу об'єктів права комунальної власності та забезпечити надходження до бюджету розвитку коштів від відчуження майна комунальної власності відповідно до планових показників.

3 Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченку С.М. вжити заходів щодо забезпечення виконання запланованих показників по надходженнях до бюджету міста плати за землю та перегляду договорів оренди земельних ділянок з дотриманням вимог статті 288 Податкового кодексу України щодо розмірів орендної плати.

4 Фінансовому управлінню міської ради:

4.1 Організувати роботу по розробці положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та надати на розгляд міської ради в термін, встановлений Податковим кодексом України.

4.2 Внести пропозиції виконавчому комітету міської ради щодо розподілу залишків бюджетних коштів, що утворились на початку 2011 року.

4.3 Здійснити перевірку правильності складання та затвердження кошторисів і планів асигнувань бюджетних установ, планів використання коштів.

5 Головним розпорядникам коштів бюджету міста:

5.1 Здійснювати видатки на заробітну плату та утримання чисельності працівників лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

5.2 Забезпечити ефективне використання бюджетних коштів та проведення в першочерговому порядку розрахунків за захищеними статтями видатків загального фонду бюджету міста з метою недопущення будь-якої простроченої заборгованості.

5.3 Запровадити режим економного використання енергоносіїв, скорочення видатків, передбачених на транспортні послуги, зв'язок, відрядження, тощо.

5.4 Забезпечити реєстрацію бюджетних зобов'язань та здійснення відповідних видатків за загальним фондом бюджету лише в межах затверджених бюджетних асигнувань у кошторисах, а за спеціальним фондом бюджету - виключно в межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету.

6 Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.

Міський голова                                                                                О.Ч.Сін

 

 

 

Поділитись
Дізнайтеся також

Усі рішення