Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/11/2010

Рішення виконавчого комітету від 25.11.2010 № 556 «Про Порядок подання та розгляду розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) побутових, комунальних (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортних та інших послуг для встановлення тарифів на ці послуги в межах, визначених законодавством»

Відповідно до Закону України «Про ціни та ціноутворення», ст.28, ст.52 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Закону України «Про Національну комісію регулювання ринку комунальних послуг України», постанови Кабінету Міністрів України від 27.02.2007 №297 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» та Порядку надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 07.03.2007 №67, виконавчий комітет Запорізької міської ради

ВИРІШИВ:

            1 Затвердити Порядок подання та розгляду розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) побутових, комунальних (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортних та інших послуг для встановлення тарифів на ці послуги в межах, визначених законодавством (додається).

            2 Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25.10.2007 №424 «Про Порядок подання та розгляду розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних, транспортних, ритуальних, ринкових послуг для встановлення (погодження) тарифів на ці послуги» вважати таким, що втратило чинність,.

            3 Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради оприлюднити дане рішення в засобах масової інформації.

            4 Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника головного економічного управління міської ради Новак Н.В.

 

В.о. міського голови – секретар міської ради                                                       В.Ф.Кальцев


                                                                                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                                                                                                         Рішення виконавчого
                                                                                                         комітету міської ради
                                                                                                         25.11.2010556

 

ПОРЯДОК

подання та розгляду розрахунків економічно обґрунтованих витрат  на виробництво (надання) побутових, комунальних
(крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортних та інших послуг для встановлення тарифів на ці послуги в межах, визначених законодавством

 

            Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду розрахунків  економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) побутових, комунальних (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортних та інших послуг до виконавчого комітету Запорізької міської ради (Регуляторний орган).

Встановлення тарифів з надання послуг

            1 Суб’єкти  господарювання  подають розрахункові матеріали, завірені печаткою та підписом керівника, висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води,  послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів до Регуляторного органу в двох екземплярах. Регуляторний орган одночасно направляє розрахункові матеріали  до Уповноваженого органу (виконавчі органи міської ради, які є органами управління майном цих підприємств або за сферою послуг) та до головного економічного управління міської ради.

            2 Головне економічне управління міської ради розглядає розрахункові матеріали  при наявності висновку Уповноваженого органу щодо правильності застосування суб’єктами  господарювання стандартів, нормативів, норм.

            3 Уповноважений орган на підставі доручення заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради та висновку головного економічного управління міської ради щодо економічної обґрунтованості рівня проектних тарифів готує відповідний проект регуляторного акта про встановлення тарифів та аналіз регуляторного впливу даного регуляторного акта  відповідно  до   вимог  чинного   законодавства  України  з  цих  питань  та

оприлюднює їх в засобах масової інформації та/або в  мережі «Інтернет» на офіційному порталі Запорізької міської влади (www.meria.zp.ua).

            4 За рішенням  Уповноваженого органу відповідно до статті 21 Статуту територіальної громади м. Запоріжжя або із власної ініціативи суб’єкта  господарювання, який подає розрахунки економічно обґрунтованих тарифів, згідно з діючим законодавством України проводяться громадські слухання з цього питання або будь-які інші форми відкритих обговорень проекту регуляторного акта щодо встановлення тарифів.

            5 За результатами проведення процедури обговорення регуляторного акта Уповноважений орган готує пакет документів з розгляду проекту регуляторного акта на засіданні Регуляторного органу.

            6 Загальний термін розгляду поданих матеріалів щодо економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) послуг та прийняття відповідного проекту рішення виконавчого комітету міської ради становить не більш як три місяці з дня реєстрації у канцелярії Регуляторного органу у разі надання повного пакету документів.

            7 До письмового звернення (листа) суб’єктами  господарювання обов’язково додається пакет документів за переліком:

             розрахунок економічно обґрунтованих тарифів на виробництво (надання) послуг відповідно до встановлених законодавством вимог щодо класифікації та складу витрат з економічним обґрунтуванням кожної статті  витрат;

             пояснювальна записка щодо обґрунтування необхідності зміни тарифів з економічним аналізом фактичних витрат на послуги;

             висновок Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів;

             річний план виробництва (надання) послуг;

             витяг з протоколу громадських слухань щодо місця та часу їх проведення;

             діючі на підприємстві стандарти, нормативи, норми використання паливно-мастильних матеріалів, питомі норми витрат паливно-енергетичних ресурсів та поточні індивідуальні нормативи використання питної води;

            документи, які підтверджують ціни і тарифи на енергоносії та інші матеріальні ресурси;

            кошторис фактичних витрат за попередній рік по статтях витрат;

            копії договорів з виконавцями  робіт та постачальниками послуг, договірні ціни, вартість та фактичні обсяги робіт, виконаних підрядниками у минулому році;

            розрахунок витрат, пов’язаних зі сплатою податку на прибуток;

затверджені керівником підприємства фінансовий план підприємства та план  капітальних  інвестицій,   визначений   на   підставі  відповідної  програми розвитку з доданням техніко-економічних розрахунків або бізнес-планів, якими  підтверджуються  ефективність  передбачуваних  вкладень, або інші документи,

якими  підтверджується необхідність передбачення коштів  прибутку;

            проект нових розмірів тарифів для кожної групи споживачів (населення, бюджетні установи та інші споживачі);

пропозиції щодо строку дії тарифів та обґрунтування запропонованого строку (у разі зміни тарифу з причин затвердження довгострокової цільової програми розвитку).

Цей перелік документів є обов’язковим. Під час розгляду Уповноважений орган або головне економічне управління міської ради має право одержувати необхідні для розгляду матеріали для підготовки висновку.

8 Підставами для відмови Уповноваженим органом або головним економічним управлінням міської ради в розгляді матеріалів є подання суб’єктами господарювання неповного пакету документів, перелік яких визначено у п.7 даного Порядку.

Обґрунтована відмова в розгляді матеріалів суб’єкту господарювання подається у письмовій формі.

9 Інформація про дату, час і місце засідання Регуляторного  органу з питання розгляду проекту регуляторного акта щодо встановлення рівня тарифів на виробництво (надання) послуг доводиться Уповноваженим органом  відповідним підприємствам для можливості участі їх у засіданні.

10 На засіданні Регуляторного органу Уповноважений орган спільно з головним економічним управлінням міської ради представляє проект регуляторного акта щодо встановлення тарифів на виробництво (надання) послуг та свої висновки щодо одержаних зауважень. Регуляторний орган приймає рішення щодо рівня тарифів на виробництво (надання) послуг та терміну їх запровадження.

11 Офіційне оприлюднення регуляторного акта про встановлення тарифів здійснюється  в засобах масової інформації та/або в мережі «Інтернет» на офіційному порталі Запорізької міської влади (www.meria.zp.ua).

12 Уповноважений орган або головне економічне управління міської ради здійснює відстеження результативності регуляторного акта згідно з  методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», у межах строків, установлених ст.10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Коригування тарифів з надання послуг

13 З метою забезпечення повного відшкодування економічно обґрунтованих  планових витрат, що враховуються  під  час  визначення  повної собівартості послуг, запланованого прибутку та податку на додану вартість у разі,  коли  протягом  строку  дії  тарифів  змінюються  ставки  податків  і зборів

(обов’язкових  платежів), рівень заробітної плати у виконавця (відповідно чинного законодавства, Генеральної та галузевої угод), ціни (тарифи) на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси, в законодавчо встановленому порядку запроваджується механізм коригування тарифів на виробництво (надання) послуг.

14 Коригуванню підлягають складові витрат, за якими відбулися  цінові зміни собівартості  послуг  як у бік збільшення, так і у бік зменшення, зміни нормативів, що сприятиме забезпеченню економічної обґрунтованості, прозорості запровадження механізму коригування тарифів та дотримання вимог стандартів, нормативів, норм.

Коригування встановлених базових тарифів з надання послуг з урахуванням вищезазначених змін проводиться не частіше 2 разів на рік.

15 При запровадженні механізму коригування тарифів на виробництво (надання) послуг  суб’єкти  господарювання  подають розрахункові матеріали, завірені печаткою та підписом керівника, висновки Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання і водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води,  послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів до Регуляторного органу в двох екземплярах. Регуляторний орган одночасно направляє розрахункові матеріали  до Уповноваженого органу (виконавчі органи міської ради, які є органами управління майном цих підприємств або за сферою послуг) та до головного економічного управління міської ради.

16 Головне економічне управління міської ради розглядає розрахункові матеріали при наявності висновку Уповноваженого органу щодо правильності застосування суб’єктами  господарювання  стандартів, нормативів, норм.

17 За результатами перевірки розрахункових матеріалів  щодо коригування тарифів з надання послуг та на підставі доручення заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради і висновку головного економічного управління міської ради Уповноважений орган готує пакет документів з розгляду проекту регуляторного акта на засідання Регуляторного органу.

18 Уповноважений орган у десятиденний термін розглядає розрахункові матеріали щодо економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) послуг та надає відповідний  проект рішення на розгляд виконавчого комітету міської ради.

19 До письмового звернення (листа) суб’єктами  господарювання обов’язково додається пакет документів за переліком:

розрахунок економічно обґрунтованих тарифів на виробництво (надання) послуг відповідно до встановлених законодавством вимог щодо класифікації та складу витрат з техніко-економічним обґрунтуванням кожної статті  витрат;

            пояснювальна записка щодо обґрунтування необхідності зміни тарифів з економічним аналізом фактичних витрат на послуги;

            висновок Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області щодо розрахунків економічно обґрунтованих планових витрат на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, послуги з вивезення побутових відходів, а також технічного обслуговування ліфтів;

            діючі на підприємстві стандарти, нормативи, норми використання паливно-мастильних матеріалів, питомі норми витрат паливно-енергетичних ресурсів;

            документи, які підтверджують ціни і тарифи на енергоносії та інші матеріальні ресурси;

            копії договорів з постачальниками послуг;

            проекти нових розмірів тарифів для кожної групи споживачів (населення, бюджетні установи та інші споживачі).

            Цей перелік документів є обов’язковим. Під час розгляду Уповноважений орган  або головне економічне управління міської ради має право одержувати необхідні для розгляду матеріали для підготовки висновку.

20 Підставами для відмови Уповноваженим органом або головним економічним управлінням міської ради в розгляді матеріалів є подання суб’єктами господарювання неповного пакету документів, перелік яких визначено у п.19 даного Порядку.

Обґрунтована відмова в розгляді матеріалів суб’єкту господарювання подається у письмовій формі.

            21 Інформація про дату, час і місце засідання Регуляторного  органу з питання розгляду проекту регуляторного акта щодо встановлення рівня тарифів на виробництво (надання) послуг доводиться Уповноваженим органом  відповідним підприємствам для можливості участі їх у засіданні.

22 На засіданні Регуляторного органу Уповноважений орган спільно з головним економічним управлінням міської ради представляє проект регуляторного акта щодо встановлення тарифів на виробництво (надання) послуг та свої висновки щодо одержаних зауважень. Регуляторний орган приймає рішення щодо рівня тарифів на виробництво (надання) послуг та терміну їх запровадження.

23 Офіційне оприлюднення регуляторного акта про встановлення тарифів здійснюється в засобах масової інформації та/або в мережі «Інтернет» на офіційному порталі Запорізької міської влади (www.meria.zp.ua).

  

Керуючий справами виконкому ради                                                                              З.М.Бойко