Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/11/2010

Рішення виконавчого комітету від 25.11.2010 № 551 «Про підсумки роботи комунального підприємства «Запоріжринок»»

 

 

 

Комунальне підприємство «Запоріжринок» створено на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про власність», «Про підприємства в Україні», «Про підприємництво» і є правонаступником Державного комунального підприємства «Запоріжринок».

Власник підприємства - Запорізька міська рада, орган управління майном - управління розвитку підприємництва, торгівлі та послуг Запорізької міської ради.

Підприємство є самостійним господарюючим суб'єктом. Розташовано за адресою: 69006, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 2.

КП «Запоріжринок» відноситься до галузі «Послуги підприємств і організацій, що займаються невиробничими видами побутового обслуговування населення».

До складу підприємства на умовах структурних підрозділів входять наступні ринки - Центральний, Критий, Космічний, Малий, Заводський, Хортицький, Соцміста та торговельний майданчик Шевченківського району.

Директор підприємства - Югаєв Максим Вікторович, який діє на підставі контракту, затвердженого розпорядженням міського голови від 26.03.2010 №275к на термін з 02.04.10 по 01.04.15.

Основною метою діяльності підприємства є забезпечення потреб громадян і юридичних осіб в його продукції та послугах, одержання прибутку від господарської діяльності з організації роботи ринків для здійснення діяльності підприємства та задоволення на його основі соціально - економічних інтересів трудового колективу підприємства.

Предметом діяльності підприємства є: створення та експлуатація ринків; надання послуг юридичним та фізичним особам при здійсненні ними ринкової торгівлі; створення та надання на платній основі торговельних місць громадянам та юридичним особам, в тому числі для короткострокового зберігання продукції, що їм належить; прокат санітарного одягу, ваговимірювальних пристроїв, а також іншого обладнання, необхідного для належної організації ринкової торгівлі; здавання в оренду власного нерухомого майна; створення та експлуатація платних стоянок легкового, вантажного та пасажирського автотранспорту.

Середньоспискова кількість працюючих на підприємстві - 167 чоловік, з них адміністративно — управлінського персоналу — 24 чол.

Фонд оплати праці та загальні витрати на оплату праці по підприємству за І півріччя 2010 року склали 2163,0 тис.грн., що становило 30,6% від загальної суми витрат підприємства.

У звітному періоді в порівнянні з аналогічним періодом минулого року середня заробітна плата на підприємстві збільшилась на 2,9% і склала 2072,0 грн. Режим роботи підприємства в умовах економії не дозволив збільшити зріст заробітної плати пропорційно росту мінімальної заробітної плати.

Умови оплати праці робітників на підприємстві регулюються Колективним договором на 2009-2011 рік та Положенням про оплату праці. З метою покращання якості роботи та матеріальної зацікавленості працівників, за рішенням керівника підприємства по результатам праці за місяць здійснюється преміювання (за умови виконання планових показників господарської діяльності та при наявності коштів на підприємстві) за своєчасне та якісне виконання посадових обов'язків. Згідно з «Положенням про оплату праці робітників» розмір премії визначається самостійно директором підприємства у процентному відношенні до заробітної плати працівників з урахуванням виконання ними основного та додаткового показників.

Заборгованість із виплати заробітної плати на підприємстві відсутня.

Підприємством докладаються зусилля щодо виконання плану ринкового збору, затвердженого розпорядженням міського голови від 23.02.2010 № 77р. За 1 півріччя 2010 року план ринкового збору підприємством виконано на 100,7%. Середня заповнюваність ринків за звітний період складала 63,8%.

Податки та збори сплачуються підприємством своєчасно.

Доходи КП «Запоріжринок» за І півріччя 2010 року збільшилися та склали 7291,0 тис.грн., що більше, ніж по плану, на 45,0 тис.грн. (на 0,6%) за рахунок списання кредиторської заборгованості (16,9 тис.грн); благодійної допомоги від приватних підприємців на розвиток ринків (17,0 тис.грн); збільшення доходу від оренди обладнання на ринках міста (3,8 тис.грн за рахунок застосування індексу інфляції); відшкодування коштів, внесених за путівки до дитячих оздоровчих таборів (6,6 тис.грн.).

Сума витрат підприємства за звітний період склала 7072,0 тис.грн., що менше, ніж по плану, на 57,0 тис.грн. (на 0,8%) за рахунок: скорочення розміру премії, яку виплачено працівникам підприємства (відповідно зменшено відрахування до обов'язкових фондів); економії споживання електроенергії, зниження доходів (на 10,0 тис.грн.); зменшення витрат за технічне обслуговування службових автомобілів (на 2,0 тис.грн.); економії, за обслуговування офісної оргтехніки (19,4 тис.грн); скорочення витрат на банківське обслуговування (1,7 тис.грн.).

Собівартість продукції (робіт, послуг) за звітний період склала 5716,0 тис.грн., що на 63,0 тис.грн. (на 1,1%) менше, ніж по плану. Адміністративні витрати у порівняні з планом зменшились на 100,0 тис.грн. (на 8,7%), за рахунок зменшення витрат на зв'язок та оптимізації витрат підприємства.

За результатами діяльності у звітному періоді підприємство отримало 219,0 тис.грн. чистого прибутку, що на 102,0 тис.грн. (на 87,2%) більше, ніж по плану, що пояснюється скороченням витрат по сплаті податку на землю на 66,0 тис.грн. (у зв'язку із зменшенням коефіцієнту індексації); зменшенням витрат на опалення на 14,0 тис.грн.; скороченням витрат (на 10,0 тис.грн.) за споживання електроенергії та використання господарчих товарів. Крім того, заплановані фінансові витрати у розмірі 20,0 тис.грн. на оформлення кредиту під розвиток виробництва не було реалізовано.

За рахунок чистого прибутку, отриманого від фінансово - господарської діяльності, у звітному періоді підприємство здійснювало укладку асфальтобетонного покриття (66,0 тис.грн), тротуарної плитки (39,0 тис.грн), проведення електропостачання (12,0 тис.грн.) та придбання ролет на тентовані палатки Центрального ринку та по пров. Млиновому (15,0 тис.грн.), придбання холодильного обладнання для зберігання свіжого м'яса, на Хортицькому ринку (5,0 тис.грн.), розробку робочого проекту по водоводу-каналізації по вул.Горького/Авангардній (5,0 тис.грн.) на Малому ринку.

Показник податку на прибуток за звітний період складав 169,0 тис.грн., що на 69,0 тис.грн. (на 69%) більше, ніж заплановано.

Відрахування частки прибутку до міського бюджету сплачуються своєчасно та становили за І півріччя 2010 року 77,0 тис.грн., що на 36 тис.грн. (87,8%) більше, ніж по плану.

Загальна оцінка динаміки та структури активу балансу свідчить, що майно підприємства станом на 01.07.2010 у порівнянні з початком року в цілому збільшилось на 331,0 тис.грн. або на 0,2% за рахунок збільшення необоротних активів (на 549,0 тис.грн. або на 0,4%). На кінець звітного періоду необоротні активи склали 99,3% від загального активу балансу, оборотні - 0,7%. Найбільшу питому вагу в оборотних активах займають виробничі запаси - 0,2% або 260,0 тис.грн.

Дебіторська заборгованість у порівнянні з початком року зменшилась на 153,0 тис.грн. (на 27,6%) і станом на 01.07.2010 року склала 401,0 тис.грн.,

Витрати майбутніх періодів протягом І півріччя 2010 року збільшилися на 6,0 тис.грн. (у 2,2 рази) і станом на 01.07.2010 року склали 11,0 тис.грн.

Облік та розподіл витрат на підприємстві за напрямками діяльності та видами послуг здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Аналіз структури пасиву балансу свідчить, що станом на 01.07.2010 року у порівнянні з початком звітного періоду власний капітал підприємства збільшився на 138,0 тис.грн. або на 0,1% і від загального пасиву балансу склав 98,0%. Вартість позикового капіталу збільшилась на 210,0 тис.грн. або на 9,9%.

У І півріччі КП «Запоріжринок» застосовувались тарифи, встановлені рішенням виконавчого комітету міської ради від 30.06.2004 №212 «Про встановлення тарифів на послуги, які надаються комунальним підприємством КП «Запоріжринок». Фактичні витрати на послугу по утриманню торгівельного місця, яка має найбільшу питому вагу (80,9%) у доходах підприємства (собівартість послуг), складали 2,16 грн. на одне торгівельне місце, у той час як фактичний дохід від застосування середнього тарифу складав 2,05 грн. (без ПДВ), тобто тариф на утримання торгівельного місця за І півріччя 2010 р. є нерентабельним.

Підприємством вживаються заходи щодо усунення недоліків, встановлених попередніми перевірками, та заходи з розвитку матеріально- технічної бази ринків.

На Шевченківському торговельному майданчику ведеться будівля м'ясного павільйону, отримані технічні умови на посилення електричних потужностей, ведеться підключення до електропостачання нового м'ясного павільйону.

На Центральному ринку виконано ремонт холодильної камери для зберігання м'яса, виготовляється навіс над бетонним рядом для торгівлі медом та салом, було придбано та встановлено палатки в пр. Млиновому, ролети на них, зроблено робочий проект на пожежний гідрант та проведено монтаж пожежного гідранту.

На Критому ринку узгоджено проект реконструкції електричних мереж ринку, зроблено ремонт холодильної камери, виконано ремонт торговельного ряду для торгівлі свіжою рибою, розроблено робочий проект на пожежну сигналізацію в підвалі приміщення ринку, зроблено монтаж пожежної сигналізації в підвалі приміщення ринку.

На Малому ринку виконується обладнання території по вул. Горького/Авангардній під зооринок згідно з приписом ветслужби, виконується планування земельної ділянки на вул. Горького/Авангардній.

На Космічному ринку обладнано молочний павільйон, зроблено капітальний ремонт прилавків та полу в м'ясному павільйоні, встановлено навіс над бетонним рядом.

На Заводському ринку виконано ремонт фасаду приміщення ринку, виконано ремонт та обслуговування холодильних камер.

На Хортицькому ринку придбано холодильну камеру та ізолятор;

На ринку Соцміста виконано будівництво навісу для торгівлі молоком, ведеться обладнання пральні в відновленій частині м'ясного павільйону.

Крім того, будівля по вул.Перспективній,4а, яку було передано в господарське відання комунального підприємства у травні 2005 року та яка перебувала у незадовільному технічному стані, на даний час ремонтується. В подальшому планується її використання під склад.

Заслухавши звіт заступника директора комунального підприємства «Запоріжринок» з питань економіки і фінансів Макаренкової М.М. виконавчий комітет Запорізької міської ради ВИРІШИВ:

1. Взяти до відома звіт заступника директора комунального підприємства «Запоріжринок» з питань економіки і фінансів Макаренкової М.М.

2. Признати роботу директора комунального підприємства «Запоріжринок» Югаєва М.В. незадовільною.

3. Управлінню розвитку підприємництва, торгівлі та послуг та управлінню комунальної власності Запорізької міської ради посилити контроль за використанням комунального майна та прибутку комунального підприємства «Запоріжринок».

4. Директору комунального підприємства «Запоріжринок» Югаєву М.В.: посилити роботу по збільшенню надходжень від поточної діяльності.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гриценка В.В.

 

 

 

В.о.міського голови- секретар міської ради                                                В.Ф.Кальцев