Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/03/2010

Рішення виконавчого комітету від 25.03.2010 № 111 «Про стан роботи зі зверненнями громадян в управлінні освіти і науки міської ради»

 

Розглянувши доповідну записку «Про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні освіти і науки Запорізької міської ради», виконавчий комітет відмічає, що з метою реалізації ст. 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядчих документів міської ради управлінням освіти і науки міської ради, підпорядкованими підрозділами здійснюються відповідні організаційно-управлінські заходи.
Вжиті заходи спрямовані на вдосконалення роботи із зверненнями громадян як в управлінні освіти і науки Запорізької міської ради, так і в підпорядкованих структурних підрозділах.
Відповідно до плану роботи управління освіти і науки Запорізької міської ради на 2009-2010 навчальний рік забезпечується проведення апаратних навчань посадових осіб управління, керівних кадрів підпорядкованих закладів освіти з опрацювання нормативно-розпорядчих документів нової редакції, тематичні навчання з питань забезпечення роботи зі зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування.
У листопаді 2009 року проведено семінар-нараду для керівників закладів освіти, підпорядкованих управлінню освіти і науки міської ради, за участю начальника відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради Авраменко Н.О. з питань забезпечення роботи зі зверненнями громадян.
На виконання рішення виконавчого комітету міської ради від 20.01.2009 №7, рішення колегії управління освіти і науки міської ради від 28.01.2009 №1 на засіданні колегії управління освіти і науки міської ради у листопаді 2009 року заслухано звіт начальника відділу освіти Ленінської районної адміністрації міської ради Ями М.П. про організаційно-управлінську діяльність щодо усунення недоліків, виявлених у ході комплексної перевірки у 2008 році, в тому числі, з питань роботи за зверненнями громадян, начальника відділу освіти Хортицької районної адміністрації міської ради Годжека О.В. - у березні 2010 року, планується звіт начальника відділу освіти Заводської районної адміністрації міської ради Кінінєєва В.Г. - у квітні 2010 року.
З метою забезпечення прозорості, відкритості діяльності управління, а також упередження появи негативних моментів у освітній сфері міста, що можуть призвести до порушень прав учасників навчально-виховного процесу та спричинити виникнення звернень громадян, продовжується планомірна робота щодо інформування населення з найбільш важливих питань діяльності закладів освіти через засоби масової інформації. Щотижнево здійснюється моніторинг друкованих та телевізійних засобів масової інформації з метою своєчасного реагування на критичні публікації та усунення негативних явищ.
Продовжує свою роботу телефон довіри - 222-97-33, за яким здійснювалося безпосереднє спілкування з громадянами з будь-яких питань, що вони порушують. За 2009 рік через цей канал зв'язку до управління надійшло 26 звернень. Найбільше питань, з якими звертались громадяни на телефон довіри, стосувались організації та проведення зовнішнього незалежного тестування учнів, початку нового навчального року, організації індивідуального навчання учнів, звільнення від державної підсумкової атестації та ін.
Упродовж 2009 року до управління надійшло 181 звернення, що на 21 звернення менше ніж у 2008 році, з них, звернень на особистому прийомі - 40 (22,1%), письмових - 141 (77,9%). Кількість питань, порушених у зверненнях громадян, становить 217, що менше ніж у 2008 році на 53.
Особисто начальником управління розглянуто 40 звернень, в яких порушено 45 питань.
За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», домінують заяви (клопотання) - 92?-^.. Скарги становлять 6,1% усіх звернень, пропозиції (зауваження) - 1,9%.
За характером питань, що їх порушували громадяни у зверненнях, у звітному періоді переважали питання щодо різних аспектів організації навчально-виховного процесу (влаштування дітей молодшого віку до дошкільних навчальних закладів, переведення на індивідуальне навчання ін.) -33 звернення (19%), що на 13 звернень менше ніж торік; працевлаштування працівників освіти, кадрові питання - 27 (15%), проти 30 (15%) у 2008 році, оренди - 5 (3%) звернень.
На 4%, у порівнянні з минулорічними показниками, зменшилась кількість звернень щодо вирішення житлових проблем - з 28 (13,9%) до 18 (9,9%), на 3,6% - з питань соціального захисту населення з 8 (4,6%) звернень до 2 (1%).
Продовжено практику проведення виїзних прийомів відділів освіти Шевченківської, Ленінської, Орджонікідзевської районних адміністрацій міської ради за місцем роботи та проживання громадян.
Безпосередньо начальником управління освіти і науки міської ради Секиринським Д.О. здійснено 2 виїзних прийоми - 12.03.2009 в Ленінському районі, 13.03.2009 в Шевченківському районі.
Управлінням освіти і науки міської ради приділяється значна увага питанням дотримання вимог чинного законодавства щодо термінів розгляду звернень громадян, ведення діловодства за зверненнями громадян. Упродовжз
2009 року ці питання порушувались на оперативних нарадах начальника управління освіти і науки міської ради, аналізувалася поточна робота за кожним зверненням, що перебувало на розгляді, здійснювалися перевірки стану роботи зі зверненнями громадян у підпорядкованих структурних підрозділах.
За результатами комплексних перевірок встановлено факти порушень чинного законодавства за зверненнями громадян у частині порядку ведення обов'язкової документації у відділах освіти Хортицької (березень 2009р.), Шевченківської районних адміністрацій міської ради (грудень 2009р.).
Потребує удосконалення робота з аналізу та узагальнення звернень громадян, аналізу причин, що їх породжують, а також найбільш гострих суспільнозначущих проблем в освіті міста, які потребують негайного вирішення, у відділах освіти Заводської, Жовтневої районних адміністрацій міської ради.
Не звертаючи увагу на проведення заходів, спрямованих на поліпшення інформованості населення щодо функціонування освітньої системи міста та надання правової допомоги з питань роботи із зверненнями громадян, значно зросла кількість звернень громадян до органів вищого рівня. У 2009 році через органи вищого рівня до управління надійшло 71 звернення, проти 53 у 2008 році, а саме: з обласної державної адміністрації - 17, управління освіти і науки обласної державної адміністрації - 6, виконавчого комітету міської ради - 48 звернень.
Таким чином, робота за зверненнями громадян залишається на постійному контролі управління освіти і науки міської ради і спрямовується на забезпечення конституційного права громадян на звернення та подальше вдосконалення цієї роботи.
З метою поліпшення роботи органів освіти з питань розгляду звернень громадян, підвищення якості розгляду звернень, забезпечення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України виконавчий комітет міської ради ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку управління освіти і науки міської ради про роботу зі зверненнями громадян прийняти до відома.
2. Стан роботи зі зверненнями громадян управління освіти і науки міської ради вважати задовільним.
3. Управлінню освіти і науки Запорізької міської ради, відділам освіти районних адміністрацій міської ради:
3.1. Забезпечити постійний аналіз стану роботи зі зверненнями громадян, обговорення результатів проведеної роботи на апаратних нарадах, узагальнення відповідними розпорядчими документами.
3.2. Забезпечити умови для реалізації конституційних прав громадян на письмові звернення, особистий прийом, участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг та одержання своєчасної обґрунтованої відповіді.
3.3. Забезпечити поточний аналіз за кожним зверненням громадян, що перебуває на розгляді, контроль дотримання термінів надання остаточної відповіді заявнику.
3.4. Тримати на постійному контролі стан ведення діловодства за зверненнями громадян.
3.5. Забезпечити оприлюднення графіків особистих прийомів через засоби масової інформації, офіційні веб-сайти.
3.6. Продовжити практику проведення виїзних прийомів за місцем роботи, проживання громадян. Інформувати населення про зазначені заходи через ЗМІ.
3.7. Продовжити практику заслуховування звітів начальників відділів освіти, керівників закладів освіти «Про стан роботи із зверненнями громадян» у 2010 році.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С.

Міський голова                                                                                                                                               Є.Г.Карташов