тридцять дев`ята сесія
Представляючи інтереси територіальної громади міста, з метою покращення забезпечення фінансовими ресурсами повноважень органів місцевого самоврядування, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти та направити звернення депутатів Запорізької міської ради до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо формування проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» (додається).
2. Контроль за виконанням рішення покласти на голову постійної комісії міської ради з питань соціального та економічного розвитку, бюджету і фінансів Великого В.І.
Міський голова
Є.Г.Карташов
Президенту України
Верховній Раді
України
Кабінету Міністрів України
Звернення
депутатів Запорізької міської ради до Президента
України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо
формування проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік»
Депутати Запорізької міської ради, представляючи інтереси територіальної громади
міста, в умовах відсутності затвердженого бюджету на поточний рік занепокоєні
станом забезпечення виконання делегованих державних повноважень.
Кризові
явища в економіці країни, в першу чергу, негативно позначилися на промислово розвинених регіонах. Темпи скорочення виробництва
у місті Запоріжжя більші ніж у середньому по Україні. Протягом 2009 року
скоротилась чисельність штатних працівників підприємств та установ міста на 25,0 тис. осіб. Відповідно зменшились надходження до бюджету
Відзначаємо,
тимчасовий розпис розрахункового обсягу доходів бюджету міста за січень-лютий
2010 року не виконаний на 22,8 млн.грн.
За
таких показниках прогноз зазначених доходів бюджету міста, який розрахований
Міністерством фінансів України на поточний рік, на 149,8 млн.грн. більше фактичних
надходжень минулого року. Доходи завищені якнайменше на 83,5 млн.грн. Доведений
обсяг видатків на виконання делегованих державних повноважень по місту
Запоріжжя становить 993,8 млн.грн, не покриваючи навіть потребу у захищених
статтях видатків.
Порівняно
фактичним обсягом видатків за 2009 рік доведений розрахунковий обсяг збільшений
на 10,8 відсотка. Зазначене підвищення не дає змоги забезпечити виконання
Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної
заробітної плати» та окремих постанов Уряду, прийнятих наприкінці 2009 року. Потреба в коштах на поточний рік лише для забезпечення виплат
надбавок вчителям та лікарям по місту
складає близько 50 млн.грн. Не можливо забезпечити навіть часткового виконання
нормативних законодавчих актів, бо держава не гарантує виділення достатніх
фінансових ресурсів. На делеговані державні повноваження бюджету міста
необхідно вишукувати понад 155 млн.грн.
Обсяг доходів бюджету міста на виконання власних
повноважень складає 200млн.грн., дві
третини із яких необхідно направити на покриття зазначеного дефіциту.
Таким чином, повністю будуть відсутні кошти на проведення ремонту доріг,
покрівель житлових будинків, ліфтів та ін.
Формування показників міжбюджетних трансферів потребує
нових підходів, які б враховували реальну економічну ситуацію по кожній
території. Загальний обсяг фінансових ресурсів за кожним видом видатків, що
враховуються при визначенні міжбюджетних трансферів, має розраховуватись на підставі
державних соціальних стандартів і нормативів, які встановлені законом, іншими нормативно-правовими
актами. Це створить умови для переходу від утримання бюджетних установ до їх
фінансування за обсягом наданих населенню соціальних послуг.
Покращенню
фінансового стану місцевих бюджетів та забезпеченню розвитку територій сприяло
б прийняття змін до бюджетного законодавства. Пропонуємо повторно розглянути
Верховною Радою проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу
України» (реєстраційний номер 2709) та застосувати його положення при
підготовці проекту Закону «Про державний бюджет України на 2010 рік».
Одним з найактуальніших питань останніх років є
будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжя, яке
здійснюється за рахунок відповідної субвенції з Держбюджету. Через
недостатність та нестабільність фінансування терміни проведення робіт не
витримуються, що призводить до зростання вартості будівництва. Обґрунтована
потреба в обсягах фінансування у 2010 році складає 1400,0 млн. грн., але
враховуючи обмеженість коштів, пропонуємо передбачити субвенцію в обсязі
700-800 млн.грн.
Відзначаємо також
незадовільних стан забезпечення за рахунок субвенції з Держбюджету видатків на
компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян. Щорічне
недофінансування цих витрат, а також обмежені обсяги фінансування грошовими
коштами негативно позначаються на фінансовому стані підприємств-надавачів послуг, в першу чергу, підприємства міського
електротранспорту. У 2009 році за рахунок
відповідної субвенції з Держбюджету відшкодовано за пільговий проїзд в
міському електротранспорті лише 49,4 відсотка від фактично наданих послуг, що
призвело до виникнення заборгованості по зарплаті працівникам
«Запоріжелектротранс» станом на 15.03.2010 в сумі 6,8 млн.грн.. Пропонуємо
розглянути питання переходу на адресну допомогу пільговикам.
Гостро стоїть
проблема реформування ЖКГ міста. Відсутність системних перетворень у цій сфері,
постійне недофінансування не дозволяє утримувати житловий фонд в належному
стані. Відбувається природне старіння житла, кожен третій будинок потребує капітального
ремонту, на проведення якого необхідно понад 270 млн.грн..
Не викликає
сумніву, що нова влада націлена на здійснення перетворень в інтересах всього
народу. Органи місцевого самоврядування безпосередньо опікуються щоденними
проблемами людей. Депутати Запорізької міської ради сподіваються, що зазначені
пропозиції будуть розглянуті та враховані органами центральної влади і знайдуть
підтримку в проекті бюджету на поточний рік.
Міський голова
Є.Г. Карташов
Рішення прийнято на
сесії міської ради 24.03.2010 № 12
сесії міської ради 24.03.2010 № 12