Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

02/03/2010

Рішення виконавчого комітету від 02.03.2010 № 52 «Про виконання бюджету міста за 2009 рік та заходи по забезпеченню проведення видатків у 2010 році»

Фінансово-економічна криза та зміни у законодавстві країни відобразились на рівні виконання планових показників по доходних джерелах бюджету міста.
За 2009 рік на підприємствах міста обсяг реалізованої промислової продукції, робіт та послуг проти минулого року зменшився на 29,9 відсотка та становить 33299,8 млн.грн. Фонд оплати праці скоротився на 9,2 відсотки та склав 6448,0 млн.грн. Середньомісячна заробітна плата залишилась майже на рівні 2008 року та становить 1966,74 грн.
План по доходах загального фонду бюджету за 2009 рік (без врахування офіційних трансфертів) виконаний на 98,9 відсотка. Обсяг надходжень до загального фонду бюджету склав 1391,0 млн.грн., у тому числі трансферти з державного бюджету – 317,4 млн.грн. Надходження загального фонду бюджету міста зменшились на 99,2 млн.грн. в порівнянні з минулорічними показниками.
Виконання плану по доходах, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів становить 97,7 відсотка. Через невирішення на державному рівні питання щодо коригування планових показників доходів місцевих бюджетів внаслідок припинення суб’єктами підприємництва діяльності з організації та проведення азартних ігор, невиконання плану по надходженню коштів до бюджету міста по платі за придбання патентів у сфері грального бізнесу склало 17,4 млн.грн.
До бюджету надійшло 811,4 млн.грн. податку з доходів фізичних осіб, що на 110,9 млн.грн. менше, ніж у минулому році. Виконання плану становить 99,4 відсотка.. На надходження цього джерела вплинули не тільки зміна показників економічного розвитку, але і наявність заборгованості із виплати заробітної плати працівникам підприємств міста, яка за звітний рік збільшилась на 1,2 млн.грн. та станом на 01.01.2010 склала 22,9 млн.грн. У загальній сумі заборгованості 37,6 відсотка або 8,6 млн.грн. – борг підприємств державної форми власності.
По власних доходах бюджету міста план виконаний на 104,3 відсотка. Найвагомішими джерелами цих доходів є плата за землю та плата за оренду майна комунальної власності.
Надходження плати за землю склали 149,0 млн.грн. Незважаючи на виконання плану (105,8 відсотка), слід відмітити незадовільний стан щодо проведення перерахунків вартості землі відповідно до нової грошової оцінки та трикратного збільшення ставок оренди. На початок поточного року зазначені перерахунки здійснили лише 65 відсотків землекористувачів.
Необхідно відмітити негативний вплив на виконання бюджету міста надання міською радою пільг по земельному податку та орендній платі за землю. Так, бюджет міста у звітному періоді недоотримав 22,7 млн.грн. плати за землю. 
План по оренді майнових комплексів та іншого майна комунальної власності виконаний на 102,4 відсотка, бюджет міста отримав 22,9 млн.грн.
Крім того, в результаті встановлення міською радою в грудні минулого року пільг по платі за оренду майна комунальної власності в розмірі 35 відсотків, бюджет міста у поточному році недоотримає понад 5 млн.грн.
До спеціального фонду бюджету міста надійшло доходів в сумі 132,5 млн.грн. Порівняно з 2008 роком відбулось зменшення по транспортному податку на 0,5 млн.грн. або на 2,5 відсотка, у двічі скоротились надходження від продажу землі – на 3,0 млн.грн. та у 3,3 рази зменшились надходження коштів від відчуження майна комунальної власності – на 51,5 млн.грн. Уточнений річний план надходжень до бюджету розвитку виконаний на 93,2 відсотки. Надходження склали 25,6 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності – 22,3 млн.грн. та від продажу землі – 3,3 млн.грн.
Бюджет міста по видатках виконаний в обсязі 1735,8 млн.грн., в тому числі видатки загального фонду бюджету – 1414,6 млн.грн. або 97,9 відсотка до плану, спеціального фонду – 321,2 млн.грн. або 88,1 відсотка кошторисних призначень на рік. До державного бюджету перераховано 96,7 млн.грн., видатки на обслуговування боргу склали 7,6 млн.грн.
 Слід відзначити зростання в звітному періоді питомої ваги захищених статей видатків в складі загального фонду бюджету міста, яка склала 91,1 відсотка проти відповідного минулорічного показника – 83,0 відсотка. Це негативно впливає на стан фінансування соціально-культурної сфери міста та призводить до зменшення частки видатків на виконання власних повноважень.
З метою забезпечення своєчасного фінансування захищених статей видатків протягом минулого року бюджет міста отримав короткострокові безвідсоткові позички в органах Державного казначейства України на загальну суму 172,8 млн.грн., які погашені в повному обсязі. 
 Видатки на фінансування установ соціально-культурної сфери міста проведені в сумі 841,4 млн.грн. або 99,0 відсотків планових показників.
Протягом минулого року на реалізацію заходів міської комплексної програми соціального захисту населення спрямовано 7,5 млн.грн., на оздоровлення та відпочинок дітей використано 1,8 млн.грн. 
Видатки на виплату допомог сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та по нарахованих пільгах та житлових субсидіях населенню за рахунок субвенцій з державного бюджету проведені в обсязі 324,3 млн.грн. 
Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян різними видами транспорту проведені в сумі 28,1 млн.грн. Необхідно зазначити, що в минулому році за рахунок субвенції з державного бюджету відшкодовано за пільговий проїзд в міському електротранспорті 49,3 відсотка від обсягів фактичних перевезень, з яких 57,9 відсотків грошовими коштами. Міська влада приймає активну участь у вирішенні фінансових проблем та забезпечення безперебійної роботи ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс». На фінансову підтримку підприємства для забезпечення виплати заробітної плати працівникам із бюджету міста виділено 22,4 млн.грн.
Порівняно з минулим роком на 37,0 млн.грн. зменшились видатки на житлово-комунальне господарство та склали 58,0 млн.грн., в тому числі на капітальний ремонт житлового фонду – 20,9 млн.грн. ( проти 35,6 млн.грн.), благоустрій міста – 37,0 млн.грн. (проти 59,4 млн.грн.).
В складі видатків спеціального фонду бюджету витрати на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг склали 23,3 млн.грн., на заходи, пов’язані з охороною та раціональним використанням земель – 0,8 млн.грн. На об’єкти бюджету розвитку міста спрямовано 156,4 млн.грн. В межах надходжень до цільового та екологічного фондів міської ради профінансовано заходів на суму 15,0 млн.грн. Видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ склали 67,2 млн.грн. Також на ремонт приміщень управлінь праці та соціального захисту міста освоєно субвенції з державного бюджету в сумі 0,5 млн.грн.
В минулому році містом своєчасно виконані боргові зобов’язання та погашена частина основної суми боргу за запозиченнями внутрішньої місцевої позики в сумі 20,0 млн.грн.
Протягом поточного року установами соціально-культурної сфери та органами місцевого самоврядування здійснювались заходи щодо економії бюджетних коштів, в результаті чого заощаджено 9,2 млн.грн. Зазначене дало можливість спрямувати додаткові кошти на виплату індексації грошових доходів працівників бюджетних установ та нарахувань на заробітну плату в сумі 6,9 млн.грн., оплату комунальних послуг і енергоносіїв - 1,0 млн.грн. та інші першочергові видатки – 0,6 млн.грн. 
При наявності коштів в бюджеті міста, відповідних документів на фінансування і оплату товарів та послуг розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів органами Державного казначейства України в порушення норм бюджетного законодавства платежі проведені частково. Зазначене призвело до створення кредиторської заборгованості бюджету міста за товари, виконані роботи та надані послуги суб’єктами господарської діяльності на суму понад 7 млн.грн. При цьому, кредиторську заборгованість одержувачів бюджетних коштів знято з обліку та не включено до звітності. 
Станом на 01.01.2010 року відповідно до казначейського звіту обсяг кредиторської заборгованості по загальному та спеціальному фондах бюджету міста в порівнянні з початком року збільшився на 5,4 млн.грн. та складає 12,2 млн.грн., з якої заборгованість, що виникла через не проведення платежів - 3,4 млн.грн., по пільгах та житлових субсидіях за рахунок субвенції з державного бюджету – 8,9 млн.грн. Заборгованість по захищених статтях видатків відсутня.
Необхідно відзначити складний стан із забезпеченням проведення видатків у І кварталі поточного року. Відповідно до діючого бюджетного законодавства місячні видатки у 2010 році здійснюються на рівні 1/12 від видатків бюджету минулого року, що не дозволяє забезпечити асигнуваннями навіть першочергові видатки. Оскільки, фактичний індекс споживчих цін за 2009 рік склав 12,3 відсотка проти врахованого при складанні бюджету 9,7 відсотка., за січень поточного року зростання відбулося ще на 1,8 відсотка. В результаті в січні питома вага захищених статей видатків склала 97,3 відсотка. При цьому, кошти на виконання постанов Кабінету Міністрів України щодо встановлення надбавки вчителям та надбавок за вислугу років лікарям взагалі відсутні.
Враховуючи виконання бюджету міста за звітний період, для забезпечення проведення видатків у поточному році та належної організації роботи по формуванню показників бюджету на 2010 рік, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Управлінням міської ради надати до 01.03.2010 року фінансовому управлінню міської ради уточнену інформацію щодо прогнозних показників відповідно до розпорядження міського голови від 07.09.2009 № 641р «Про заходи щодо забезпечення складання бюджету міста на 2010 рік».
2. Управлінню земельних ресурсів міської ради з метою завершення у 2010 році роботи по отриманню суб’єктами господарювання витягів та переукладанню договорів оренди земельних ділянок активізувати претензійну та позовну роботу з землекористувачами, які ухиляються від здійснення перерахунків вартості землі відповідно до норм чинного законодавства.
3. Управлінню комунальної власності міської ради та управлінню житлового господарства міської ради укладати додаткові угоди до діючих договорів оренди, пов’язані зі зменшенням розміру орендної плати, при умові відсутності заборгованості орендатора за оренду майна комунальної власності.
4. Головам районних адміністрацій міської ради, начальникам управлінь, відділів міської ради:
4.1. Забезпечити безумовне виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2009 № 1414 «Про заходи щодо організації бюджетного процесу у 2010 році».
4.2. Здійснювати контроль за взяттям бюджетних зобов’язань за загальним фондом бюджету міста відповідно до бюджетних асигнувань, установлених тимчасовими кошторисами на І квартал 2010 року (у тому числі за незахищеними видатками бюджету – у разі відсутності заборгованості по захищених статтях видатків), за спеціальним фондом – у межах відповідних фактичних надходжень.
4.3. Впровадити в бюджетних установах та організаціях жорсткий контроль за економією паливно-енергетичних ресурсів, скороченням адміністративних витрат, вжити заходів щодо обмеження не першочергових видатків.
4.4. Забезпечити спрямування власних надходжень бюджетних установ в першу чергу на погашення кредиторської заборгованості, що виникла за загальним та спеціальним фондом бюджету міста.
5. Фінансовому управлінню міської ради та фінансовим управлінням районних адміністрацій міської ради:
5.1. Здійснювати фінансування головних розпорядників коштів за незахищеними видатками з урахуванням можливостей бюджету міста згідно з зареєстрованими фінансовими зобов’язаннями та враховуючи пріоритетність проведення видатків.
5.2. З метою забезпечення фінансування захищених статей видатків вносити зміни до розпису асигнувань бюджету міста з метою перерозподілу їх помісячних обсягів на підставі обґрунтованих пропозицій головних розпорядників коштів бюджету міста.
6. Фінансовому управлінню міської ради підготувати проекти звернень виконавчого комітету міської ради до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо вирішення питання забезпечення проведення видатків бюджету міста по захищених статтях у І кварталі поточного року.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.


Міський голова                                                                                                                                              Є.Г.Карташов