Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

23/07/2009

Рішення виконавчого комітету від 23.07.2009 № 258 «Про виконання бюджету міста за І півріччя 2009 року»

Обсяг бюджету міста по доходах за І півріччя 2009 року склав 879,9 млн.грн. До загального фонду надійшло 540,4 млн.грн. та субвенцій з державного бюджету – 140,8 млн.грн. Доходи спеціального фонду склали 198,7 млн.грн., з них субвенцій – 137,4 млн.грн. Без урахування офіційних трансфертів план звітного періоду по загальному фонду виконаний на 105,3 відсотка. При цьому виконання річного плану становить 49,9 відсотка.
Разом з тим, внаслідок прийняття Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні», уповільнення темпів зростання кількості платників єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва, відмови суб'єктів господарювання від оренди нежитлових приміщень, переплати податку на прибуток підприємств комунальної власності, виконання доходної частини загального фонду бюджету міста у поточному році очікується на рівні запланованого обсягу.
Основними джерелами наповнення бюджету міста є податок з доходів фізичних осіб та плата за землю. Аналіз надходжень податку з доходів фізичних осіб свідчить, що у зв'язку з перерахунками за наданими деклараціями про доходи за минулий рік досягнуто перевиконання плану по зазначеному джерелу. Бюджет міста отримав 401,2 млн.грн. податку з доходів фізичних осіб
До бюджету надійшло 76,3 млн.грн. плати за землю, в тому числі плати за оренду земельних ділянок – 38,8 млн.грн. Станом на 1 липня 2009 року переглянуто 2007 договорів оренди або 47,9 відсотка від загальної їх кількості.
До спеціального фонду бюджету міста (без урахування субвенцій) надійшло доходів в сумі 61,3 млн.грн. В порівнянні з І півріччям минулого року відбулось зменшення по транспортному податку на 1,0 млн.грн. або на 9,6 відсотка, удвічі скоротились надходження до цільових фондів, утворених органами місцевого самоврядування – на 3,6 млн.грн. та у 4,5 рази зменшились надходження коштів від відчуження майна комунальної власності – на 40,0 млн.грн. Надходження до бюджету розвитку склали 12,3 млн.грн., в тому числі кошти від відчуження майна комунальної власності – 11,5 млн.грн. та від продажу землі – 0,8 млн.грн., виконання річного плану становить лише 15,8 відсотка.
Видаткова частина бюджету міста за І півріччя 2009 року склала 908,8 млн.грн., у тому числі видатки загального фонду бюджету –725,0 млн.грн. або 95,7 відсотка планових показників на відповідний період та видатки спеціального фонду – 183,8 млн.грн.
Першочергова увага в ході виконання бюджету приділялась захищеним статтям, на фінансування яких спрямовано 91,9 відсотка обсягу видатків загального фонду або 666,8 млн.грн., в тому числі до державного бюджету перераховано 47,3 млн.грн.
З метою забезпечення своєчасного фінансування захищених статей видатків, а також відпускних працівникам установ і закладів освіти міста згідно затвердженого графіку, протягом червня поточного року бюджетом міста отримані короткострокові безвідсоткові позички в органах державного казначейства у сумі 67,0 млн.грн., заборгованість по яких станом на 01.07.2009 становить 29,0 млн.грн.
У складі видатків загального фонду бюджету міста порівняно з відповідним періодом минулого року значно зросла частка захищених статей видатків, а по функціональній структурі - більше 60 відсотків займають видатки на фінансування соціально-культурної сфери.
Видатки на соціальний захист, соціальне забезпечення за рахунок субвенцій з держаного бюджету проведені в обсязі 164,3 млн.грн.
Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян різними видами транспорту склали 10,0 млн. грн., в тому числі електротранспортом – 9,1 млн.грн. Необхідно зазначити, що протягом звітного періоду за рахунок субвенції з державного бюджету відшкодовано за пільговий проїзд в міському електротранспорті лише 39,8 відсотка від обсягів фактичних перевезень, з яких менше третини грошовими коштами. Для забезпечення безперебійної роботи ЗКПМЕТ «Запоріжелектротранс» на фінансову підтримку підприємства за рахунок коштів загального фонду бюджету міста виділено 14,3 млн.грн., що відповідає річним плановим асигнуванням. Обмеженість коштів бюджету міста не дає змоги забезпечити видатками потребу в коштах на зазначені цілі на II півріччя поточного року, яка складає близько 11,0 млн.грн.
У звітному періоді за рахунок загального фонду бюджету міста на житлово-комунальне господарство міста було спрямовано 27,4 млн.грн., в тому числі на капітальний ремонт житлового фонду – 9,2 млн.грн., благоустрій міста – 18,2 млн.грн.
В складі видатків спеціального фонду бюджету на проведення робіт, пов'язаних із будівництвом, реконструкцією, ремонтом та утриманням автомобільних доріг використано 11,9 млн.грн., видатки бюджету розвитку міста склали 99,6 млн.грн. (в тому числі на будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро у м.Запоріжжя за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 97,6 млн.грн.), цільового фонду міської ради – 2,3 млн.грн., видатки за рахунок власних надходжень бюджетних установ – 32,4 млн.грн.
Кредиторська заборгованість по бюджету міста у порівнянні з початком року збільшилась на 5,9 млн.грн. і складає 12,7 млн.грн. Зазначена заборгованість склалась по видатках, які проводяться за рахунок субвенцій з державного бюджету.
В звітному періоді бюджетні установи міста повністю розрахувались за спожиті комунальні послуги та енергоносії. Але підвищення тарифів на природний газ і теплову енергію, водопостачання і водовідведення ставить під загрозу забезпечення в повному обсязі розрахунків до кінця поточного року в сумі близько 14,0 млн.грн.
Напруженим є стан забезпечення медикаментами мешканців міста, хворих на цукровий і нецукровий діабет, хронічну ниркову недостатність.
За станом на 01.07.2009 року залишки коштів на реєстраційних та особових рахунках розпорядників бюджетних коштів по виплатах відповідно до Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України «Про освіту» педагогічним працівникам, науково-педагогічним працівника та іншим категоріям працівників навчальних закладів» становили 1544,9 тис.грн. при тому, що зареєстровано зобов'язань по зазначених виплатах на суму 1397,5 тис.грн.
Занепокоєння викликає ситуація. Яка склалась зі станом забезпечення КП «Водоканал» виконання умов Кредитної угоди з ЄБРР. На теперішній час підприємством не акумульована сума основного боргу та відсотків, що підлягають сплаті в термін до 05.08.2009 (12,7 млн.грн.).
Проведеними перевірками зовнішнього та внутрішнього контролю в управліннях, районних адміністраціях міської ради, бюджетних установах, організаціях та комунальних підприємствах міста з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни встановлені порушення майже в кожній установі на загальну суму понад 3,1 млн.грн. Найбільші суми порушень пов'язані з завищенням вартості робіт, не вірним відображенням обсягів дебіторської та кредиторської заборгованості, покриттям за рахунок коштів загального фонду видатків спеціального фонду та виявлені в управлінні житлового господарства міської ради – 0,3 млн.грн., у відділі освіти Комунарської райадміністрації – 0,5 млн.грн. та КУ «Запорізька міська багатопрофільна дитяча лікарня № 5» - 0,6 млн.грн.
З метою забезпечення виконання бюджету міста в 2009 році, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Керівникам виконавчих органів міської ради скоординувати дії усіх підпорядкованих управлінь, відділів та підрозділів щодо забезпечення виконання доведених показників доходної частини бюджету на 2009 рік.
2. З метою здійснення контролю за повнотою надходжень до бюджету розвитку коштів від продажу землі та до цільового фонду міської ради, головному управлінню архітектури та містобудування міської ради та управлінню земельних ресурсів міської ради після проведення аукціонів надавати фінансовому управлінню міської ради копії договорів купівлі-продажу земельних ділянок та угод про умови участі у аукціоні по продажу права на оренду землі.
3. Управлінню розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради провести роботу з платниками щодо забезпечення виконання плану ринкового збору, затвердженого розпорядженням міського голови від 02.02.2009 №70р «Про план ринкового збору на 2009 рік».
4. Головам районних адміністрацій міської ради, управлінню освіти і науки міської ради
4.1. Ретельно переглянути попередню мережу установ освіти та забезпечити формування мережі на 2009-2010 навчальний рік, складання тарифікаційних списків та штатних розписів працівників в межах затвердженого фонду оплати праці з урахуванням виконання вимог статті 55 Закону України «Про державний бюджет України на 2009 рік».
4.2. З метою проведення своєчасних та в повному обсязі розрахунків по виплатах відповідно до Закону України «Про реструктуризацію заборгованості з виплат, передбачених ст.57 Закону України «Про освіту» педагогічним працівникам, науково-педагогічним працівникам та іншим категоріям працівників навчальних закладів» провести інвентаризацію розрахунків та активізувати роботу щодо освоєння коштів субвенції з державного бюджету.
5. Головам районних адміністрацій міської ради, начальникам управлінь, відділів та комітету міської ради з метою забезпечення видатків на оплату комунальних послуг і енергоносіїв проаналізувати хід виконання місцевих бюджетних програм і кошторисів підпорядкованих установ та внести пропозиції фінансовому управлінню міської ради щодо перерозподілу затверджених асигнувань.
6. Управлінню охорони здоров'я міської ради порушити перед управлінням охорони здоров'я обласної державної адміністрації питання забезпечення централізованих поставок медикаментів для хворих на цукровий і нецукровий діабет в повному обсязі.
7. Керівникам бюджетних установ, в яких встановлені порушення з питань дотримання фінансово-бюджетної дисципліни, забезпечити усунення порушень та відшкодування незаконних видатків в повному обсязі.
8. Фінансовому управлінню міської ради та фінансовим управлінням районних адміністрацій міської ради п ровести перевірки комплектування шкільної мережі на 2009-2010 навчальний рік.
9. Фінансовому управлінню міської ради підготувати звернення до Кабінету Міністрів України з питання відшкодування бюджету міста втрат, пов'язаних з прийняттям Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні».
10. Головним розпорядникам коштів бюджету розвитку міста при виконанні робіт на об'єктах керуватись затвердженим Переліком першочергових об'єктів на фінансування за рахунок коштів бюджету розвитку міста в 2009 році.
11. Управлінню транспорту та зв'язку міської ради підготувати звернення до Запорізької обласної державної адміністрації щодо вирішення питання збільшення річного обсягу відповідної субвенції з державного бюджету на компенсацію пільгового проїзду окремих категорій громадян в міському електротранспорті та фінансування грошовими коштами.
12. Керівнику комунального підприємства «Водоканал» (Шинкар А.В.) вжити вичерпних заходів для забезпечення погашення боргу відповідно до умов Кредитної угоди з ЄБРР.
13. Заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальнику головного економічного управління міської ради Новак Н.В. та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальнику фінансового управління міської ради Малиш В.І. внести пропозиції щодо вирішення питання погашення боргу КП «Водоканал» по Кредитній угоді з ЄБРР.
14. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника фінансового управління міської ради Малиш В.І.

Міський голова Є.Г.Карташов