Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

29/01/2009

Рішення виконавчого комітету від 29.01.2009 № 7 «Про роботу із зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у 2008 році»

Розглянувши доповідну записку «Про роботу із зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у 2008 році», виконавчий комітет відмічає, що керівниками виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств і установ міста на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» проводились заходи, що привели до позитивних зрушень в організації роботи зі зверненнями громадян та вирішенні нагальних потреб мешканців міста.
На виконання п.4 рішення виконкому міської ради від 26.07.2007 №270 в ІІ – III кварталах 2008 року на засіданнях виконкому міської ради заслухано звіти «Про стан роботи із зверненнями громадян» начальника головного управління архітектури та містобудування міської ради Трубіна В.П., начальника управління праці та соціального захисту населення міської ради Полковникової О.Я., начальника управління комунального господарства міської ради Щуся В.Г.
В вересні 2008 року проведено навчання посадових осіб, службовців виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста на тему «Забезпечення роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування».
Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних консультативно-правових зустрічей для мешканців міста, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації.
В міськвиконкомі цілодобово працює телефон служби «0-80». За поточний період до служби надійшло 5727 дзвінків.
Управлінням з питань внутрішньої політики щотижнево проводиться моніторинг місцевої преси, в т.ч. розділ «Скарги для реагування».
Протягом 2008 року до виконавчого комітету Запорізької міської ради всього надійшло 8574 звернень, що на 5,2% більше у порівнянні з 2007 роком. З них 7633 - письмові звернення, 941 звернення подано громадянами на особистому прийомі міського голови та його заступників.
За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 95,6%. Скарги становлять 3,7% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 0,7%.
Кількість повторних звернень зменшилась на 3,6% і становить 7,04% від загальної кількості.
Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян - 27,3 відсотка від загальної кількості, що на 6,9% менше минулорічних показників.
Продовжує зберігатись тенденція до значного збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 37,1% від загальної кількості, що на 5,53% більше у порівнянні з 2007 роком.
Питання, що відносяться до сфери житлового господарства, становлять 35,0% від усіх звернень і займають другу сходинку по кількості. Найбільшу долю серед них – 25,3% становлять заяви щодо поліпшення житлових умов. На 2,97% зменшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства, що складає 7,54% від загальної кількості.
Кількість звернень громадян з питань транспорту зменшилась на 0,14% і складає 108 звернень. Закономірно незначна кількість звернень з питань науки, освіти, виховання і навчання дітей, роботи навчально-виховних закладів, охорони здоров\'я.
Районними адміністраціями продовжується щомісячна практика проведення консультативно-правових зустрічей з мешканцями.
Районними адміністраціями проводиться системна робота по висвітленню роботи із зверненнями громадян у засобах масової інформації. Щотижнево до редакції газети «Запорозька Січ» районними адміністраціями надаються матеріали з найбільш важливих питань життєдіяльності району.
Районними адміністраціями постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Протягом 2008 року розглянуто 445 публікацій.
Керівництвом Жовтневої, Заводської, Комунарської, Ленінської Орджонікідзевської, Шевченківської районних адміністрацій міської ради, начальником управління житлового господарства міської ради продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян.
Жовтневою, Орджонікідзевською, Шевченківською районними адміністраціями міської ради з метою оперативного вивчення та вирішення нагальних питань проводяться «прямі телефонні лінії». За зверненнями жителів вжито відповідні заходи реагування.
На базі Запорізького освітнього порталу управлінням освіти і науки міської ради створено російськомовний форум forum.school.zp.ua, де представники освітніх закладів, учні, їх батьки мають можливість стати учасниками обговорення актуальних питань стосовно подій в освітньому просторі м.Запоріжжя.
Перевірки стану роботи із зверненнями громадян, проведені в 2008 році, показали високий рівень організації роботи в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради, достатній рівень в управлінні комунального господарства міської ради. За підсумками року в наявності позитивні тенденції в роботі головного управління архітектури та містобудування міської ради. Станом на 10.01.2009 фактів порушення термінів розгляду звернень громадян не виявлено.
За підсумками 2008 року забезпечено належний рівень роботи щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян відділом з обліку і розподілу житлової площі, управлінням праці та соціального захисту населення, управлінням комунального господарства, управлінням охорони здоров'я, управлінням транспорту та зв\'язку, районними адміністраціями міської ради.
Разом з тим, виконавчий комітет міської ради відзначає, що в роботі із зверненнями громадян існують напрямки, які потребують вдосконалення.
Відділом по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради приділяється значна увага питанню поліпшення виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. Двічі на місяць до управлінь міської ради, установ та організацій міста надсилався план-графік дотримання термінів розгляду письмових звернень громадян та звернень з особистих прийомів керівників. Однак, за підсумками 2008 року факти порушення термінів розгляду звернень громадян в виконавчих органах міської ради та установ міста мали місце. Зокрема, в управлінні земельних ресурсів м.Запоріжжя, управлінні житлового господарства міської ради.
Актуальним залишається питання наявності повторних звернень. Їх кількість становить 7,04% від загальної. Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз\'ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем.
Потребують вдосконалення якість розгляду питань, порушених у зверненнях, та підготовка відповіді заявнику. Не поодинокі випадки формального підходу до розгляду звернень громадян.
З метою підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення об\'єктивного, всебічного розгляду звернень громадян відповідно до вимог чинного законодавства України виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Затвердити заходи щодо організації роботи із зверненнями громадян у 2009 році, що додаються.
2. Затвердити графік перевірок дотримання законодавства про звернення громадян у виконавчих органах міської ради, комунальних підприємствах, установах, організаціях міста у 2009 році (додається).
3. Доповідну записку про роботу щодо розгляду звернень громадян у 2008 році у виконавчих органах міської ради прийняти до відома та направити для реагування керівникам виконавчих органів ради, комунальних підприємств і установ міста (додається).
4. Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста:
4.1. здійснити вищезазначені заходи;
4.2. до 01.03.2009 ретельно проаналізувати підсумки роботи із зверненнями громадян у 2008 році. Результати проведеної роботи розглянути на засіданнях колегій, на апаратних нарадах, видати розпорядчі документи щодо конкретних заходів, спрямованих на поліпшення цієї роботи;
4.3. забезпечити оприлюднення графіка особистого прийому громадян на 2009 рік в засобах масової інформації.
5. Продовжити звіти керівників виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста «Про стан роботи із зверненнями громадян» на засіданнях виконавчого комітету міської ради.
6. Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради продовжувати здійснення моніторингу друкованих засобів масової інформації щодо критичних публікацій за листами громадян з метою оперативного вирішення порушених питань.
7. Звернутися до постійної комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин з клопотанням про винесення на розгляд чергової сесії Положення щодо порядку виділення земельних ділянок під індивідуальну забудову в м.Запоріжжі.
8. Про результати виконання даного рішення поінформувати виконавчий комітет міської ради до 10.07.2009.
9. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконкому ради Семенкова Є.О.

Міський голова Є.Г.Карташов

 

Додатки до рішення виконкому від 29.01.2009 №7