Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

19/11/2008

Рішення міської ради від 19.11.2008 № 5 «Про антикризові заходи щодо виходу із фінансово – економічної ситуації»

Фінансово-економічна ситуація, яка склалася в Україні значною мірою вплинула на промисловість міста, зокрема на металургійну галузь.
Протягом 2003-2007 років в Запоріжжі спостерігалося зростання за всіма основними показниками соціально-економічного розвитку. Нарощувались обсяги промислового виробництва та роздрібного товарообігу, збільшувався обсяг іноземних інвестицій. Успішна спільна робота промислового комплексу, сфери торгівлі та бізнесу з міською владою забезпечили зростання в 2,5 рази рівня заробітної плати та значне зниження рівня безробіття, який протягом останніх років був втричі нижчим середнього показника по Україні.
Але у 2008 році темпи зростання промислового виробництва поступово уповільнювались. Так, у жовтні поточного року у порівнянні з вереснем обсяги промислової продукції зменшились на 17,1%. Зокрема, у металургії зниження відбулось на 15,8%, а у машинобудуванні – на 23,4%.
На зниження обсягів виробництва у металургії значно вплинули такі чинники, як: застосування застарілих та низькоефективних технологій, високі ціни на енергоносії. Це, в свою чергу, спричинило втрату конкурентоздатності металургійної продукції на світовому ринку. Наслідки такого стану у промисловості міста неминуче негативно вплинуть і на соціальну сферу.
Зниження обсягів виробництва негативно вплинуло на місцевий бюджет. За 9 місяців 2008 року план по доходах виконано на 101,1%, але у зв\'язку із погіршенням стану у промисловості за 9 місяців поточного року недовиконання бюджету по податку з доходів фізичних осіб склало 1,2 млн.грн., у листопаді-грудні очікується у сумі близько 20,0 млн.грн.
Однією з причин недовиконання є збільшення заборгованості із виплати заробітної плати, яка з початку року збільшилась втричі.
В результаті призупинення кредитування забудовників житла, підвищення облікової ставки Національного банку України, фінансово-економічна криза торкнулась, також, будівельної та фінансової галузей. Комерційні банки значно підвищили відсоткову ставку за іпотечним кредитом, через це уповільнились темпи будівництва та різко знизився попит на житло.
Запорізька міська рада неодноразово зверталась до центральних органів влади з проханням надання підтримки промисловим підприємствам міста для збереження їх виробничого та трудового потенціалу та вирішення нагальних проблем металургійної та машинобудівної галузей (питання встановлення пільгових тарифів на електроенергію, пільги на землю, призупинення зростання тарифів на вантажні перевезення залізницею). На сесії міської ради було підготовлено звернення депутатів до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України з питання фінансово-економічної ситуації, яка склалася в Україні.
З метою розробки рішучих комплексних дій, які дозволять мінімізувати кризові явища підготовлено, також, пропозиції щодо проведення найближчим часом виїзного засідання Кабінету Міністрів України із зазначених питань в м.Запоріжжі.
Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою мінімізації впливу кризових явищ на фінансово-економічний стан м.Запоріжжя, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1.   Виконавчому комітету Запорізької міської ради:
1.1 Сприяти вирішенню нагальних проблем промислових підприємств міста шляхом звернення до центральних органів виконавчої влади щодо:
-   встановлення пільгового тарифу на електроенергію для металургійних та машинобудівних підприємств – найбільших споживачів електроенергії;
-   надання пільгових тарифів на вантажні перевезення залізницею для підприємств-виробників і введення до кінця року мораторію на їх підвищення;
-   своєчасного забезпечення відшкодування податку на додану вартість підприємствам - експортерам у повному обсязі;
-   запровадження нульової ставки збору у вигляді цільової надбавки до тарифу на природний газ, що використовується підприємствами;
-   створення сприятливих умов для ринку збуту товарів місцевого товаровиробника;
-   забезпечення фінансування державних програм з розвитку автомобільної, вагонобудівної галузей та будівництва доріг в рамках «Євро-2012», які позитивно позначаться на розвитку будівництва та забезпечать замовленнями металургів та машинобудівників;
-   забезпечення надійності національних програм по страхуванню вкладів;
-   надання кредитів для розвитку малого та середнього бізнесу та будівництва житла;
-   прийняття поправок до Закону України «Про державні закупівлі», які дозволять повністю виключити закупівлю імпортних товарів у разі існування аналогів, які виробляються в Україні;
-   спрямування частки кредиту Міжнародного Валютного Фонду на фінансову підтримку підприємств металургії та машинобудування, у тому числі шляхом надання кредитів з рівнем відсоткової ставки нижчим рівня ставки рефінансування Національного Банку України;
-   здешевлення кредитування проектів малого та середнього бізнесу, зокрема таких, що впливають на підвищення рівня зайнятості населення;
-   надання кредитів на завершення будівництва житла, яке здійснюється із залученням іпотечних кредитів, обов'язковою умовою якого є співфінансування з боку банків та забудовників, передбачивши надання таких кредитів насамперед на завершення будівництва багатоквартирних житлових будинків з будівельною готовністю понад 50%;
-   викупу державою недобудованого житла за цінами, визначеними Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, для формування фондів службового та соціального житла;
-   мораторію на посилення податкового навантаження на суб'єктів господарювання на період до стабілізації фінансово-економічної ситуації в Україні;
-   пролонгації кредитів, отриманих у банківських установах для інвестиційних проектів суб'єктами агропромислового, машинобудівного, металургійного та енергетичного комплексів;
-   запровадження цільового рефінансування банків для кредитування терміном на 5 років інвестиційних проектів під облікову ставку Національного банку України під заставу пулів іпотечних кредитів, у першу чергу для: завершення будівництва визначених за результатами інвентаризації багатоквартирних житлових будинків з готовністю понад 50%;
-   введення високих штрафів з відрахуванням до місцевого бюджету за викиди сміття в місця, не призначені для його збору.
-   введення високих штрафів за вандалізм на комунальних об'єктах.
1.2. Підготувати звернення до керівників промислових підприємств міста щодо збереження основного кадрового потенціалу та рівня заробітної плати.
1.3. З метою економії коштів до 01 грудня 2008 року розглянути доцільність введення неповного робочого тижня для працівників органів місцевого самоврядування, бюджетних закладів та комунальних підприємств, не допускаючи при цьому скорочення персоналу.
1.4. У грудні 2008 року надати на затвердження сесії міської ради проект заходів, які забезпечують у 2009 році скорочення витрат на утримання органів місцевого самоврядування не менш, ніж на 10% у порівняні до фактичних витрат 2008 року (вноситься на розгляд виконавчого комітету міської ради).
1.5. Рекомендувати керівникам підприємств міста, у разі скорочення чисельності працюючих, звільнення здійснювати за згодою сторін.
1.6. Підготувати звернення щодо перегляду показників в проекті Закону України «Про Державний бюджет на 2009 рік» в частині:
-   перерозподілу коштів місцевим бюджетам;
-   виділення субвенції на будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м. Запоріжжі в сумі 1200,0 млн. грн., враховуючи зростання вартості будівництва;
-   виділення коштів із державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток, зокрема на будівництво та реконструкції житлових будинків;
1.7. Порушити питання перед Міністерством фінансів України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо:
- зарахування доходів бюджету розвитку місцевих бюджетів податку на прибуток підприємств, зареєстрованих у містах обласних центрів, в розмірі 5% – до бюджетів міст і 5% - до обласних бюджетів;
- зарахування до місцевих бюджетів 100% збору за забруднення навколишнього природного середовища, в т.ч. до бюджетів міст обласних центрів – 50%.
1.8. Звернутися до Міністерства промислової політики України щодо вирішення питання погашення заборгованості по заробітній платі державного підприємства «Радіоприлад»;
2. Виконавчим органам міської ради, головам районних адміністрацій міської ради, керівникам бюджетних установ, організацій та комунальних підприємств міської ради:
2.1. Забезпечити на підприємствах міста, бюджетних установах та організаціях впровадження жорсткого контролю за економією паливно-енергетичних ресурсів, скорочення адміністративних витрат, вжити заходів щодо обмеження не першочергових видатків тощо.
2.2. Встановити контроль за економним споживанням енергоносіїв та виконанням вимог розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.10.2008 №1337-р «Про здійснення заходів щодо скорочення споживання електричної енергії бюджетними установами».
2.3. Не здійснювати необґрунтованого збільшення чисельності працівників виконавчих органів ради.
2.4. Вжити заходів щодо виявлення укриття реальної заробітної плати водіїв та ухилення від сплати податку з доходів фізичних осіб приватними підприємствами, які займаються маршрутними перевезеннями у місті, а саме:
- при проведенні тендерів на здійснення маршрутних перевезень переможцями визначати ті підприємства, у яких середньомісячна заробітна плата водіїв складає не менш, ніж середньомісячна по місту.
3.   Виконавчому комітету міської ради:
3.1. П ри підготовці бюджету міста на 2009 рік передбачити максимально можливі обсяги робіт з будівництва, реконструкції та ремонту об\'єктів бюджетної сфери. У разі можливості, надавати пріоритет по виконанню робіт будівельним організаціям м.Запоріжжя.
3.2. Виконкому міської ради та КП «Управління капітального будівництва» до 01 січня 2009 року переглянути план будівництва мостових переходів через річку Дніпро на 2009 рік, передбачивши максимально можливі обсяги будівельних робіт будівельним організаціям м.Запоріжжя та здійснювати закупівлю матеріалів на підприємствах міста.
3.3. Не допускати зменшення фінансування закладів освіти та охорони здоров'я.
3.4. Забезпечити скорочення у 2009 році до 10% видатків на утримання міського бюджету, передбачених на транспортні послуги, зв'язок, представницькі витрати, відрядження за кордон.
3.5. Припинити використання коштів міського бюджету для проведення святкових заходів.
4. Міському голові розглянути питання щодо оптимізації структури управління виконавчих органів міської ради, а також організацій та установ, які утримуються за рахунок міського бюджету з метою усунення дублювання функцій.
5. Виконавчим органам міської ради:
5.1. Під час формування проекту бюджету міста на 2009 рік здійснити заходи щодо завершення бюджетного 2008 року та створення сприятливих умов для початку 2009 бюджетного року.
5.2. Забезпечити погашення кредиторської заборгованості за спожиті бюджетними установами енергоносії, житлово-комунальні послуги та оплату 100-відсоткового їх споживання у поточному році.
5.3. Здійснити у 2009 році заходи з оптимізації видатків бюджету міста за економічною структурою шляхом зменшення питомої ваги видатків на оплату праці, скорочення не першочергових видатків та виключення неефективних витрат.
5.4. З метою приведення зобов'язань на 2009 рік до реальних можливостей бюджету здійснити ретельний перегляд та інвентаризацію заходів та програм, що здійснюються за рахунок бюджетних коштів.
5.5. Розглянути доцільність функціонування збиткових комунальних підприємств, які не є життєзабезпечувальними для міського господарства.
6. Головному економічному управлінню міської ради:
6.1. Включати до переліку об'єкти, які планується у 2009 році фінансувати за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на соціально-економічний розвиток, заходи з енергозбереження, у тому числі оснащення інженерних вводів багатоквартирних житлових будинків засобами обліку споживання води і теплової енергії, ремонт і реконструкцію теплових мереж та котелень, будівництво газопроводів і газифікацію, на реформування житлово-комунального господарства, роботи на яких розпочато у минулих роках, при наявності проектно-кошторисної документації, високого ступеня будівельної готовності, введення в дію яких очікується у 2009 році, які передбачають упровадження енергозберігаючих технологій і максимального зменшення втрат енергії при транспортуванні.
7. Міському центру зайнятості:
7.1. Забезпечити постійний моніторинг ситуації на ринку праці у місті та підготувати пропозиції щодо його стабілізації.
7.2. Вжити заходів щодо розповсюдження серед населення міста інформації про наявність вільних робочих місць: проведення тематичних семінарів-тренінгів, ярмарок вакансій, публікації в засобах масової інформації.
7.3. В умовах існуючої економічної ситуації особливу увагу приділяти тимчасовій занятості населення з залученням до громадських робіт.
8. Головам районних адміністрацій міської ради встановити особистий контроль за погашенням боргів із виплати заробітної плати працівникам підприємств та установ міста. Застосувати дієві важелі впливу до керівників підприємств-боржників щодо погашення заборгованості до кінця 2008 року.
9. Фінансовим управлінням міської ради та районних адміністрацій:
9.1. Спільно з податковими інспекціями міста активізувати роботу щодо скорочення податкової заборгованості, приділивши особливу увагу погашенню недоїмки по податку з доходів фізичних осіб та платі за землю, а також запобігання утворення нових боргів по сплаті обов'язкових платежів до бюджету міста.
9.2. Здійснювати контроль за недопущенням виникнення кредиторської заборгованості по видатках з бюджету та необґрунтованого відволікання бюджетних коштів в дебіторську заборгованість.
9.3. Збільшити фінансування харчування дітей із соціально незахищених верств населення в школах.
10. Управлінню земельних ресурсів міської ради провести роботу з кожним суб\'єктом господарювання щодо необхідності здійснення перерахунків по сплаті за землю згідно з нормативною грошовою оцінкою земель міста та укладання додаткових угод до договорів оренди в частині зміни розміру орендної плати за землю.
11. Управлінням комунальної власності та житлового господарства міської ради:
11.1 Здійснити інвентаризацію приміщень та підготувати перелік приміщень, які не використовуються, та пропозиції щодо надання їх в оренду з метою раціонального використання комунальної власності міста та залучення додаткових надходжень до бюджету міста.
11.2. Провести моніторинг виконання договорів оренди комунального майна в частині своєчасного та повного виконання орендарями зобов'язань по сплаті оренди та зобов'язань по співробітництву з виконавчим комітетом міської ради
12. Управлінню житлового господарства міської ради:
12.1 Розпочати реформу житлово-комунального господарства міста;
12.2. Внести на розгляд депутатських комісій з наступним затвердженням на сесії міської ради проект Програми реформування житлово-комунального господарства міста;
12.3. Активізувати роботу щодо створення об\'єднань співвласників багатоквартирних будинків в житлових будинках комунальної власності, що дасть можливість мінімізувати витрати на утримання житлових будинків.
12.4. Посилити контроль за здійсненням оплати житлово-комунальних послуг населенням, вживати жорстких заходів до злісних неплатників
13. Управлінню розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради:
13.1. Посилити роботу щодо наповнення доходної частини бюджету міста шляхом:
- активізації роботи щодо ліквідації несанкціонованої торгівлі на вулицях міста та прилеглих до ринків територіях сумісно з міським управлінням УМВС України в Запорізькій області та постійно діючими робочими групами районних адміністрацій з упорядкування стихійної торгівлі;
- посилення контролю за сплатою ринкового збору та фіксованого податку спільно з податковими органами;
- підготовки пропозицій щодо внесення змін та доповнень до рішень міської ради від 23.12.2005 № 5 «Про затвердження Правил торгівлі на ринках» та від 27.12.2006 № 17 «Про ринковий збір»;
- проведення вибіркової перевірки торгових місць на ринках міста за результатами їх інвентаризації;
13.2. Розглянути питання щодо необхідності реорганізації управління розвитку підприємництва, торгівлі та послуг міської ради з метою створення відділу по контролю за роботою ринків міста.
13.3. Здійснювати захист малозабезпечених верств населення за рахунок:
-   посилення контролю за дотриманням затверджених рівнів торговельних надбавок на основні продовольчі товари;
- проведення роз'яснювальної роботи з суб\'єктами підприємництва, які здійснюють продаж основних продовольчих товарів, щодо недопущення безпідставного підвищення рівнів оптових та роздрібних цін;
-   сприяння розвитку та посиленню конкуренції на споживчому ринку міста.
14.Управлінню внутрішньої політики міської ради:
14.1. Проводити моніторинг інформаційного простору, своєчасно виявляти негативні тенденції громадської думки, дій політичних сил та окремих громадян, які можуть призвести до появи масової паніки, розвитку соціальної апатії та інших негативних масових явищ
14.2. Розробити та реалізувати інформаційну кампанію в міських засобах масової інформації, спрямовану на зниження рівня соціальної напруги у регіоні.
15. Відділу по роботі з документами дозвільного характеру міської ради сприяти налагодженню функціонування дозвільної системи з метою поєднання інтересів підприємців з інтересами міської влади, створення додаткових робочих місць та збільшення надходжень до бюджету від діяльності суб'єктів підприємництва.
16. Створити тимчасову контрольну комісію з питань подолання наслідків соціально-економічної кризи у складі:
Великий В.І. - голова комісії;
Костенко І.О. - секретар комісії
Кальцев В.Ф.;
Каптюх Ю.В.
Рекалов Г.О.
Баулін П.Б.
Пшигоцький С.В.
Острянський В.І. (за згодою)
Едвабнік Є.В.
16.1. Створеній комісії спрямувати зусилля на мінімізацію наслідків соціально-економічної кризи та пошук шляхів ефективного розвитку м.Запоріжжя після її закінчення.
17. Продовжити до 31.12.2009 роботу тимчасової комісії міської ради з проблемних питань, пов\'язаних з фінансово-господарською діяльністю комунального підприємства «Запоріжринок» з наступним її звітом на сесії міської ради.
18. Зобов'язати заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, голів районних адміністрацій міської ради, начальників управлінь міської ради, начальників відділів виконавчого комітету міської ради забезпечити своєчасне та якісне виконання намічених заходів.
19. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника головного економічного управління міської ради Новак Н.В. та голову постійної комісії з питань соціального та економічного розвитку, бюджету і фінансів Великого В.І.

Міський голова Є.Г.Карташов

 

Поділитись
Дізнайтеся також

Усі рішення