Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Прийняти звернення депутатів Запорізької міської ради про фінансово-економічну ситуацію, яка склалася в м.Запоріжжі (додається).
2. Направити Звернення до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
3. Оприлюднити це рішення та текст звернення в газеті міської ради «Запорозька Січ».
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника головного економічного управління міської ради Новак Н.В. та постійну комісію з питань соціального та економічного розвитку, бюджету та фінансів (Великий В.І.).
Міський голова | Є.Г.Карташов |
Звернення
депутатів Запорізької міської ради до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України щодо фінансово-економічної ситуації, яка склалася в м.Запоріжжя
Депутати Запорізької міської ради висловлюють своє щире занепокоєння різким погіршенням фінансово-економічного стану в країні, що негативно позначається на ситуації в Запоріжжі.
Наше місто – історична енергетична столиця України, потужний центр металургії та машинобудування. Тут сконцентровано понад 280 промислових підприємств, які мають стратегічне значення для економіки держави.
У загальноміському обсязі реалізованої промислової продукції основну частку складає продукція металургії та оброблення металу (45,0%), машинобудування (30,3%), виробництва харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (5,7%).
Від початку року промисловий комплекс міста на 12,6 відсотка збільшив обсяги виробництва у порівнянні з 2007 роком. Але фінансово-економічна криза, яка не має кордонів, вже в серпні почала завдавати відчутної шкоди галузям, які інтегровані в міжнародні економічні структури. Насамперед це стосується металургійної галузі. Зниження світових цін на метали призвело до того, що українські металурги вже не в змозі конкурувати з китайськими та російськими виробниками. Вже порівняно з липнем поточного року, у серпні обсяги промислового виробництва по м.Запоріжжю знизились на 13,0%.
Зменшення обсягів виробництва за січень-серпень 2008 року проти відповідного періоду 2007 року відбулося:
- по металургійному виробництву та виробництву готових металевих виробів на 2,8%, за серпень поточного року у порівнянні з липнем поточного року – на 15,7%;
- на підприємствах хімічної промисловості - на 16,3%, за серпень поточного року у порівнянні з липнем поточного року зниження склало - 17,4%.
Розпочався спад у будівельній галузі, значною мірою пов'язаний з різким падінням кредитування житлового будівництва. На будівельному ринку у повільн илися темп и робіт майже за всіма основними видами будівельної діяльності. На фоні значного здорожчання енергоносіїв , металопродукції, будматеріалів спостерігається зниження попиту на готову будівельну продукцію. Невиважен ість та безпідставність висвітлення в засобах масової інформації прогнозів щодо розвитку ринку нерухомості та будівельних послуг приводить до необ'єктивного зниження попиту на нерухомість.
Вкрай незадовільна ситуація з будівництвом мостів та доріг. Зростає загроза з більшення обсягів незавершеного будівництва, що призведе до обвалу цін на житло, виникнення соціальних конфліктів.
У зв'язку зі спадом обсягів виробництва та зменшенням фонду оплати праці по підприємствах металургійного та будівельного комплексу в IV кварталі поточного року бюджет міста недоотримає очікуваних надходжень податку з доходів фізичних осіб в сумі понад 20 млн.грн.
З урахуванням такої ситуації , прогнозні показники надходжень по податку з доходів фізичних осіб на 2009 рік очікуються із ростом лише на 20,0%. Питома вага зазначеного податку складає 94,6% в обсязі доходів, що враховуються в розрахунках міжбюджетних трансфертів. В розрахункових показниках Кабінету Міністрів України на наступний рік загальне зростання доходів бюджету міста передбачено на 131,7%. Таким чином, обсяг доходів завищений на 73 млн.грн.
Підходи до визначення обсягів видатків на виконання делегованих державних повноважень на наступний рік суттєво не змінились. Незабезпеченість по зазначених видатках дорівнює 250,7 млн.грн. Хоча проект держбюджету декларує збільшення їх на 41,2%, реальне збільшення видатків бюджету м.Запоріжжя не перевищує 18,7 відсотка до затверджених показників поточного року.
При цьому вилучення до державного бюджету в порівнянні з поточним роком збільшилось в 1,8 рази та складає 297,2 млн.грн.
Вважаємо неможливим прийняття Державного Бюджету на 2009 рік в показниках, які подані на розгляд Верховної Ради України та вимагаємо:
1. Переглянути макропоказники України, виходячи з економічної ситуації, яка склалась в Україні в окремих галузях господарства та врахувати в розрахунках доходів для місцевих бюджетів на наступний рік.
2.
Передбачити зарахування до бюджету розвитку міст обласних центрів 5% податку на прибуток суб'єктів господарювання всіх форм власності, які зареєстровані на їх території.
3.
Спрямувати до бюджетів промислово розвинутих міст, що мають високий рівень техногенного навантаження 100% збору за забруднення навколишнього природного середовища.
4.
З метою забезпечення видатків на виконання власних повноважень, передбачити зарахування до бюджетів міст обласного значення 95% плати за землю.
5.
Ввести норму, відповідно до якої гранична сума коштів, що передаються до держбюджету, обмежується темпами зростання доходів.
6.
Віднести до делегованих державних повноважень видатки на позашкільну освіту, утримання відділень і центрів соціальної адаптації та реабілітації дітей з особливими потребами, здійснення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги.
7.
Передбачити в 2009 році бюджету міста субвенцію з державного бюджету на будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро в м.Запоріжжя з урахуванням зростання вартості будівництва в сумі 1 200,0 млн.грн.
8. Всі повноваження, які передані органам місцевого самоврядування, мають забезпечуватись відповідними фінансовими ресурсами та здійснюватись виключно на підставі державних соціальних стандартів і нормативів.
9.
Внести зміни до податкового законодавства України, які забезпечують зниження податкового тиску для металургійних, машинобудівних та будівельних підприємств, спростити систему відшкодування податку на додану вартість для підприємств – експортерів.
10.
Ввести державне регулювання тарифів на переміщення вантажів залізничним транспортом, тарифів на споживання електроенергії, газу.
11.
Забезпечити виконання Генеральної Угоди між Кабінетом Міністрів, всеукраїнськими об'єднаннями організацій роботодавців і підприємців та всеукраїнськими профспілками і профоб'єднаннями на 2008-2009 роки щодо збереження трудового потенціалу підприємств та організацій, рівня заробітної плати, а також всіх соціальних пільг та гарантій, матеріальної підтримки для незахищених верств населення.
12. Пропонуємо внести зміни до валютно-курсової і кредитної політики з метою зупинення іпотечної кризи, запровадити більш гнучку та реалістичну політику Національного банку України, розробити державну програму сприяння житловому будівництву.
Ми всебічно підтримуємо Звернення федерації металургів галузевих об'єднань, керівників металургійних підприємств, Центрального Комітету трудящих металургійної і гірничодобувної промисловості України від 06.10.2008 року та відкритий лист-звернення Ради директорів Будівельної палати від 26.09.2008 року.
Ми, депутати Запорізької міської ради, звертаємось до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з вимогою вжити всіх можливих зусиль для негайного розв'язання складної фінансово-економічної ситуації.
Міський голова | Є.Г.Карташов |
За підтримки:
Запорізької обласної союзу промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал» Президент |
П.М.Ванат |
Запорізької обласної ради профспілок Голова ради |
В.М.Сластьон |
Прийнято на сесії міської ради
рішення від 08.10.2008 р. № 4