Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

24/09/2008

Рішення міської ради від 24.09.2008 № 23 «Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради»

Керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2008 №361 «Про затвердження типових положень про Головне управління з питань надзвичайних ситуацій, управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, управління та відділи (сектори) з питань надзвичайних ситуацій», розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 17.06.2008 №214 «Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Запорізької облдержадміністрації», Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради (додається).
2. Головам районних адміністрацій міської ради, відповідно до зазначеної постанови, розробити та затвердити Положення про відділ з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення районної адміністрації міської ради.
3. Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради, яке було затверджене рішенням міської ради від 28.04.2007 №8 «Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради», вважати таким, що втратило чинність
4. Контроль за виконанням рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф. та постійну комісію міської ради з питань життєзабезпечення міста (робота галузей міського господарства) (Саатов Д.М.).

Міський голова Є.Г.Карташов

  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням міської ради
24.09.2008 № 23

П О Л О Ж Е Н Н Я
про управління з питань надзвичайних ситуацій
та цивільного захисту населення Запорізької міської ради

1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради (далі - управління) є виконавчим органом Запорізької міської ради.
Управління реалізує повноваження виконавчих органів міської ради у галузі цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагуванню на них. Управління є органом управління відповідної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення і територій.
2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією (254к/96-ВР), законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції (254к/96-ВР) та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами МНС України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Запорізької обласної державної адміністрації, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями управління є:
- участь у реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, а також ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи:
- організація відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій:
- розроблення і здійснення заходів щодо підтримання готовності органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту до дій за призначенням у мирний час та в особливий період;
- здійснення разом з іншими органами управління територіальної підсистеми цивільного захисту інформаційного забезпечення, впровадження сучасних інформаційних технологій та створення банків даних з питань захисту населення;
- координація діяльності місцевих органів виконавчої влади, інших учасників реалізації планових заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, повна відповідальність за своєчасну, максимально оперативну і повну їх реалізацію;
- розроблення планів цивільної оборони і реалізація заходів щодо підтримання у готовності органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням у мирний час та на особливий період;
- участь у заходах антитерористичної діяльності відповідно до чинного законодавства;
- контроль за знешкодженням вибухонебезпечних предметів, у тому числі часів Другої світової війни;
4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
- організовує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільної оборони, захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникнення і реагування на надзвичайні ситуації;
- подає міському голові пропозиції до проектів місцевих програм і прогнозів щодо вдосконалення системи цивільного захисту (цивільної оборони), запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
- подає міському голові пропозиції щодо включення до проекту міського бюджету витрат на розвиток та функціонування органів управління і сил цивільного захисту (цивільної оборони), захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів;
- визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної ситуації, забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових та аварійно-диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді міському голові та управлінню з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Запорізької обласної державної адміністрації, а у разі необхідності - доведення її до населення;
- подає голові відповідної районної адміністрації міської ради пропозиції щодо утворення та складу спеціальних комісій з ліквідації надзвичайних ситуацій, бере участь у їх роботі:
- координує діяльність сил територіальної підсистеми цивільного захисту щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
- здійснює, відповідно до законодавства контроль за виконанням вимог цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, за станом готовності сил і засобів цивільної оборони до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на відповідній території;
- координує діяльність районних адміністрацій міської ради, служб цивільної оборони міста, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт;
- забезпечує оповіщення керівного складу органів управління та сил територіальної підсистеми цивільного захисту, населення про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації;
- включає у розроблення плану економічного та соціального розвитку спеціальні розділи цивільної оборони;- розробляє програму по створенню місцевого територіального резерву, контролює його збереження та використання;
- веде облік та контроль за забезпеченням населення і працівників підприємств, установ незалежно від форми власності індивідуальними та колективними засобами захисту;
-веде облік за наявністю та станом автономних джерел електропостачання, спеціальної техніки;
-готовить та виносить на розгляд ради пропозиції щодо чисельності працівників аварійно-рятувальних служб, витрати на їх утримання, зокрема, щодо матеріально-технічного забезпечення їх діяльності, створення для них необхідних житлово-побутових умов;
- готовить необхідні документи для координуючого органу ланки територіальної підсистеми міської комісії з метою техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
- виконує функції постійного органу управління міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи;
- здійснює контроль щодо створення страхового фонду документації України у місті Запоріжжі;
- організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
- в установленому порядку забезпечує контроль за накопиченням, збереженням та цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
- під час проведення пошуково-рятувальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосування за призначенням спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
- організовує в установленому порядку фінансове матеріально-технічне забезпечення діяльності ланки територіальних підсистем єдиної державної системи;
- розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції відповідні плани з цивільної оборони та заходи щодо запобігання виникнення і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов'язковими до виконання;
- організовує підготовку органів управління і сил цивільної оборони та населення до дій в умовах надзвичайних ситуацій;
- формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління і сил цивільної оборони міста;
- здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільної оборони;
- організовує в установленому порядку проведення навчань та тренувань з питань цивільної оборони, у тому числі підготовку учнів у загальних, професійно-технічних та інших навчальних закладах з питань безпеки життєдіяльності та цивільної оборони;
- розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій;
- організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань вимог цивільної оборони та захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами місцевого самоврядування для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, та іншої інформації, пов'язаної з правовим навчанням та пропагандою щодо запобігання надзвичайним ситуаціям;
- здійснює контроль за виконанням завдань щодо переселення громадян з радіоактивно забруднених територій, створенням для них необхідних соціально-побутових умов у місцях компактного переселення, а також щодо будівництва житла, об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури для громадян, які проживають на радіоактивно забруднених територіях, забезпечення їх екологічно чистими продуктами харчування і промисловими товарами першої необхідності;
- забезпечує виконання на відповідній території зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
- погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи та відповідних структурних підрозділів районних адміністрацій;
- розробляє пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів та в установленому порядку вносить їх на розгляд міському голові та управлінню з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Запорізької обласної державної адміністрації;
- забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;
- виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань;
- бере участь:
у прогнозуванні ймовірності виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, здійснювати районування територій за наявністю потенційно небезпечних об'єктів і об'єктів підвищеної небезпеки та загрози виникнення стихійного лиха;
у організації відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, що проводяться силами цивільного захисту;
у впровадженні в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації;
у організації та проведенні підготовки органів управління, сил територіальної підсистеми цивільного захисту, населення до дій у надзвичайних ситуаціях у мирний час та в особливий період, зокрема у підготовці учнів і студентів з питань безпеки життєдіяльності та цивільного захисту (цивільної оборони);
- розробляє та організовує здійснення заходів щодо евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій та зон можливих бойових дій в особливий період;
- у межах своїх повноважень виконує завдання з мобілізаційної підготовки та мобілізаційної готовності;
- перевіряє готовність комунальних аварійно-рятувальних служб до реагування на надзвичайні ситуації;
- організовує роботу розрахунково-аналітичних груп з оцінки радіаційного і хімічного стан в умовах надзвичайних ситуацій;
- організовує та забезпечує роботу місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
5. Управління має право:
- одержувати безплатно, в установленому порядку від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
- заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів районних адміністрацій, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільної оборони та в установленому законодавством порядку надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільного захисту;
- у порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільної оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування аварійно-рятувальні служби й територіальні підрозділи (формування) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками.
Управлінню підпорядковані служби: Комунальна спеціальна воєнізована аварійно-рятувальна служба та Запорізька міська рятувально-водолазна служба.
6. Управління, у процесі покладених на нього завдань, взаємодіє з іншими підрозділами міської ради та виконавчого комітету міської ради, а також підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян.
7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільнюється з посади міським головою у відповідності з діючим законодавством.
Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони міста і несе відповідальність за її стан у межах міста.
Начальник управління має заступників, які за його поданням призначаються міським головою у відповідності з діючим законодавством.
8. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльності управління та підпорядкованих служб: Комунальної спеціальної воєнізованої аварійно-рятувальної служби та Запорізької міської рятувально-водолазної служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань і здійснення ним своїх функцій, встановлює ступінь відповідальності заступників начальника і керівників структурних підрозділів управління;
- укладає договори, угоди;
- видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;
- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання управління;
- готує структуру, штатний розклад, кошторис видатків управління та подає їх на затвердження в установленому порядку;
- затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки його працівників, посадові інструкції;
-в межах своїх повноважень затверджує або погоджує положення, розроблені підпорядкованими установами та організаціями;
-забезпечує підвищення кваліфікації працівників управління та їх професійне зростання;
- планує роботу управління та затверджує плани робіт підпорядкованих установ та організацій;
- діє без доручення від імені управління;
- представляє управління у всіх державних органах та органах місцевого самоврядування, організаціях та підприємствах;
- несе відповідальність за стан трудової дисципліни;
- забезпечує необхідні умови для роботи працівників управління;
- надає подання міському голові щодо призначення посадових осіб місцевого самоврядування;
- призначає на посади та звільнює з посад технічних працівників та обслуговуючий персонал;
- затверджує структуру та штатний розпис підпорядкованих служб:
Комунальної спеціальної воєнізованої аварійно-рятувальної служби та Запорізької міської рятувально-водолазної служби, в межах загальної кількості працівників, затвердженої рішенням міської ради, та виходячи із виділених коштів на утримання цих служб із фонду заробітної плати;
- здійснює контроль за виконанням рішень державних органів та органів місцевого самоврядування, які відносяться до повноважень управління;
- керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на управління;
- звертається з поданням до виконавчого комітету міської ради про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
- вносить в установленому порядку пропозиції щодо обмеження, а у разі потреби - припинення роботи підприємств, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або загрожують життю та здоров'ю населення;
- бере участь у розгляді міською радою питань, пов'язаних з діяльністю управління, аварійно-рятувальних підрозділів, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
- скликає, в установленому порядку, наради з питань, що належать до його повноважень.
9. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.
Граничну чисельність на утримання управління затверджує міський голов а, а видатки – міська рада.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в національній валюті в органах Державного казначейства України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

Секретар ради Ю.В.Каптюх
Поділитись рішенням
Дізнайтеся також

Усі рішення