З метою вдосконалення регулювання діяльності у сфері розміщення зовнішньої реклами, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Законом України «Про рекламу», постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Внести у Порядок розміщення об'єктів зовнішньої реклами в м.Запоріжжя (далі – Порядок розміщення) наступні зміни та доповнення:
1.1. Пункт 1.1. Порядку розміщення викласти у редакції:
«1.1. Даний порядок розроблено на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про рекламу», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», «Типових правил розміщення зовнішньої реклами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.03 № 2067, «Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші в м.Запоріжжя», затверджених рішенням міської ради від 13.06.2007 №10 (далі - Правила благоустрою), «Правил забудови м. Запоріжжя, затверджених рішенням Запорізької міської ради від 30.11.2007 №24».
1.2. Пункт 1.3. Порядку розміщення викласти у редакції:
«1.3. Розміщення зовнішньої реклами юридичними та фізичними особами-суб'єктами підприємницької діяльності провадиться з урахуванням архітектурних, планувальних, функціональних, історико-культурних особливостей м.Запоріжжя, вимог естетики міського середовища, при умові співвідношення якості та технічних характеристик сучасному рівню, відповідно до концепцій та схем розміщення зовнішньої реклами, затверджених виконавчим комітетом міської ради з метою комплексного благоустрою території».
1.3. Доповнити розділ 2 Порядку розміщення пунктом 2.4.1. у редакції:
«2.4.1. Самовільно встановлений рекламний засіб – рекламний засіб, що розміщується без наявності виданого у встановленому порядку дозволу або який не був демонтований власником після прийняття виконавчим комітетом Запорізької міської ради рішення про відмову у продовженні терміну дії дозволу чи його скасування. Не вважається самовільно встановленим рекламний засіб в період розгляду заяви розповсюджувача зовнішньої реклами про продовження дії дозволу до моменту прийняття виконавчим комітетом Запорізької міської ради відповідного рішення за такою заявою».
1.4. Пункт 3.1 Порядку розміщення викласти у редакції:
«3.1. Будь-яка зовнішня реклама, незалежно від її типу та місця розташування, розміщується згідно дозволів, які видаються на підставі рішень виконавчого комітету міської ради».
1.5. Пункт 6.14. Порядку розміщення викласти у редакції:
«6.14. Протягом визначеного строку (до дати прийняття рішення виконавчим комітетом міської ради, але не більше 3-х місяців) щомісяця справляється плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності в розмірі 25 відсотків плати, встановленої відповідно до п.9.1 даного Порядку».
1.6. Пункт 6.16. Порядку розміщення викласти у редакції:
«6.16 Протягом п'яти дн ів з дати прийняття керівником робочого органу рішення про встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламного засобу, продовження строку, на який встановлено зазначений пріоритет, заявник подає робочому органу копію укладеного ним договору з КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» на тимчасове користування місцем.
В разі встановлення пріоритету заявника на місце розташування рекламних конструкцій на об'єктах, балансоутримувачами яких є ЗКП МЕТ «Запоріжелектротранс» та КП ЕЗО «Запоріжміськсвітло», заявник чи власник цих конструкцій протягом п'яти днів з дати прийняття керівником робочого органу рішення про встановлення такого пріоритету та продовження його строку, подає робочому органу копію укладеного ним договору з відповідним балансоутримувачем об'єкту.
Плата за тимчасове користування місцями розміщення рекламних засобів на об'єктах, балансоутримувачами яких є ЗКП МЕТ «Запоріжелектротранс» та КП ЕЗО «Запоріжміськсвітло» здійснюється в порядку та в розмірі затвердженому виконкомом міської ради.»
1.7. Пункт 6.21 Порядку розміщення викласти у редакції:
«6.21. Зазначені вище органи та особи погоджують дозвіл і проекти рішень виконавчого комітету міської ради про надання дозволу, продовження терміну його дії або його скасування до закінчення строку дії розміщення рекламного засобу, протягом п'яти робочих днів з дати одержання документів».
1.8. Доповнити пункт 7.2. Порядку розміщення абзацом:
«Витрати, пов'язані з демонтажем та монтажем рекламної конструкції на новому місці, здійснюються за власний рахунок розповсюджувача зовнішньої реклами - власника рекламного засобу. При цьому, на період здійснення перенесення рекламної конструкції власник звільняється від плати за користування місцем розміщення конструкції, але не більше 3-х місяців з дати прийняття рішення виконкому міської ради з даного питання».
1.9. Пункт 7.6.1. Порядку розміщення викласти у редакції:
«7.6.1. Документ, який засвідчує право власності (користування) на рекламний засіб (оригінал або нотаріально засвідчена копія)».
1.10. Пункт 7.6.3. Порядку розміщення викласти у редакції:
«7.6.3. Письмове узгодження власника місця розташування рекламного засобу або уповноваженого ним органу (особи) та довідку про відсутність заборгованості по оплаті за тимчасове користування місцями, що перебувають в комунальній власності».
1.11. Пункт 7.6.6. Порядку розміщення викласти у редакції:
«7.6.6. У разі відсутності зауважень до поданих заявником документів робочим органом вносяться відповідні зміни про особу-розповсюджувача зовнішньої реклами у дозвіл та журнал реєстрації».
1.12. Пункт 8.1.4. Порядку розміщення викласти у редакції:
«8.1.4. У разі порушення порядку розміщення зовнішньої реклами, інших нормативних актів у сфері зовнішньої реклами, відсутності маркування, незадовільного технічного стану рекламних засобів, порушень вимог техніки безпеки при розміщенні та експлуатації рекламних засобів, а також невідповідності конструктиву чи місця встановлення рекламного засобу даним зазначеним в дозвільній документації».
1.13. Доповнити розділ 10 Порядку розміщення пунктом 10.15 у редакції:
«10.15. Визначення місця розташування та типу зовнішньої реклами, як елементу благоустрою, здійснюється у відповідності до схем розташування засобів зовнішньої реклами, розроблених з метою комплексного благоустрою територій, окремих об\'єктів та їх частин, з урахуванням архітектурних функціонально-планувальних, історико-культурних факторів, типології елементів міського середовища та з дотриманням правил благоустрою територій».
1.14. Пункт 11.4. Порядку розміщення викласти у редакції:
«11.4. Рекламні конструкції на фасадах будинків.
Рекламні конструкції (панно) на фасадах будинків і споруд розміщуються відповідно до розроблених концепцій та схем розміщення, згідно з узгодженими індивідуальними проектами, розробленими з урахуванням архітектурних особливостей будинків, та за умов підсвітлення рекламної конструкції».
1.15. Пункт 11.5. Порядку розміщення викласти у редакції:
«11.5. Транспаранти-перетяжки та троли розміщуються над проїжджою частиною дороги за умовами, що нижній край рекламоносіїв повинен знаходитись на висоті не менше 5,0 м від поверхні дорожнього покриття. Перетяжки виконуються на м'якій основі, двосторонні. Транспаранти та троли розміщуються відповідно до розроблених концепцій та схем розміщення, у тому числі, розробленими для окремих ситуацій».
1.16. Назву розділу 12 Порядку розміщення викласти у редакції:
«12. Вимоги до розміщення інформаційних вивісок та табличок, вітрин».
1.17. Пункт 12.1. Порядку розміщення викласти у редакції:
«12.1. Інформаційна вивіска про особу або про її продукцію розміщується на фасаді будинку (споруди), не вище першого поверху або на поверсі, де знаходиться власне чи надане в користування особі приміщення, і містить інформацію про зареєстроване найменування даної особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, вид їх діяльності.
Інформаційна вивіска є елементом оформлення фасаду і розміщується по проекту, розробленому спеціалізованою організацією, з урахуванням архітектурних особливостей фасаду будинку, за погодженням проекту в головному управлінні архітектури та містобудування міської ради. Інформаційна вивіска повинна бути обладнана елементами внутрішнього підсвітлення.
Проекти вивісок розробляються на основі узгоджених в головному управлінні архітектури та містобудування міської ради проектів зовнішнього оздоблення фасадів або на основі узгоджених концепцій реконструкції фасадів. В деяких випадках ГУАтаМ може видавати завдання на розробку концепції розміщення інформаційних вивісок на окремому фасаді.
Проекти інформаційних вивісок надаються на узгодження у складі:
-
ситуаційний план-схема розміщення об'єкта;
-
розміщення вивіски з прив'язкою на фасаді будинку;
-
зовнішній вигляд інформаційної вивіски з конструктивним рішенням та елементами її підсвітлення;
-
пояснювальна записка з докладним описом матеріалу, із якого виготовляється інформаційна вивіска.
В окремих випадках головне управління архітектури та містобудування міської ради може запитувати додаткові узгодження з власниками приміщень, інтереси яких порушуються при розміщені інформаційних вивісок.
Відповідальність за розміщення інформаційної вивіски несе власник даної вивіски».
1.18. Пункт 12.2. Порядку розміщення викласти у редакції:
«12.2. Інформаційна табличка розміщується поруч із входом у підприємство або безпосередньо на дверях входу.
На табличці повинна бути вказана інформація про підприємство:
-
повна зареєстрована юридична назва підприємства;
-
форма власності;
-
розпорядок роботи даного підприємства;
-
профіль діяльності підприємства.
Місце розміщення таблички та її зовнішній вигляд розробляється та узгоджується у складі проекту вивіски».
1.19.Пункт 12.3. Порядку розміщення викласти у редакції:
«12.3. Вітрини.
Вітрини можуть бути оформлені, коли дане підприємство має технічно і естетично придатні вікна та вітражі, спеціально призначені або пристосовані для розміщення реклами.
Вітрини оформляються товарною продукцією або рекламною інформацією, наданою у вигляді текстів та зображень, що мають відношення до профілю підприємства, асортименту товару та послуг. Вітрини повинні мати підсвітлення в темний час доби та естетичний вигляд».
2. Внести у Порядок демонтажу, обліку, зберігання і реалізації спеціальних конструкцій, які призначені для розміщення зовнішньої реклами (далі – Порядок демонтажу) наступні зміни та доповнення:
2.1. Пункт 1.1. Порядку демонтажу викласти у редакції:
«1.1. Даний порядок розроблено на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про рекламу», Закону України «Про благоустрій населених пунктів», «Типових правил розміщення зовнішньої реклами», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.03 № 2067, «Правил благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші в м. Запоріжжя», затверджених рішенням міської ради від 13.06.2007 №10 (далі - Правила благоустрою), «Правил забудови м. Запоріжжя», затверджених рішенням Запорізької міської ради від 30.11.2007 №24».
2.2. Доповнити розділ 3 Порядку демонтажу пунктом 3.3.3. у редакції:
«3.3.3. Рекламних конструкцій (засобів), які розміщуються на об'єктах (опорах електромереж та контактних мереж, опорах освітлення, будівлях, спорудах, тощо) ЗКП МЕТ «Запоріжелектротранс» та КП «Запоріжміськсвітло» – балансоутримувач таких об'єктів, на підставі наказу (розпорядження) керівника підприємства або доручення робочого органу з питань розміщення зовнішньої реклами в м.Запоріжжі. В разі не виконання демонтажу балансоутримувачем або його зволіканням, демонтаж здійснює КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» на підставі відповідних доручень робочого органу з питань розміщення зовнішньої реклами в м. Запоріжжі, з подальшим виставленням рахунків за виконані роботи відповідним балансоутримувачам об'єктів, на яких були демонтовані спеціальні конструкції».
2.3. Розділ 4 Порядку демонтажу викласти у редакції:
«4. Порядок дій у випадку виявлення порушень при розміщенні рекламних конструкцій розміром більше 3,0 м2 .
4.1. Робочий орган та КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство (в порядку надання технічної допомоги) виявляють рекламні конструкції, встановлені самовільно та/або з порушенням діючого Порядку розміщення об'єктів зовнішньої реклами в м. Запоріжжя, про що робочим органом з питань розміщення зовнішньої реклами, управлінням комунального господарства Запорізької міської ради та КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» складається акт про порушення (додаток 1 до Порядку демонтажу).
4.2. Робочий орган з питань зовнішньої реклами надає прписи (додаток 2 до Порядку демонтажу) порушникам на демонтаж рекламних конструкцій з вказівкою терміну демонтажу, який не може складати більше п'яти календарних днів з моменту надання припису.
4.3. Всі повідомлення та приписи про усунення порушень у порядку розміщення зовнішньої реклами у місті Запоріжжя направляються розповсюджувачам зовнішньої реклами у письмовій формі поштою або вручаються уповноваженим представником робочого органу з питань розміщення зовнішньої реклами особисто, реєструються у відповідному журналі та вносяться до інформаційного банку даних робочого органу.
4.4. Власник рекламної конструкції у визначений в приписі термін повинен усунути порушення – демонтувати дану конструкцію, привести прилеглу територію в належний стан та проінформувати робочий орган про вжиті заходи.
4.5. Контроль за виконанням приписів здійснює робочий орган з питань розміщення зовнішньої реклами.
4.6. У разі невиконання власником рекламної конструкції вимог по демонтажу, згідно наданих приписів, демонтаж рекламної конструкції здійснюється в примусовому порядку КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» або відповідною організацією, яка здійснює демонтаж на його замовлення, на підставі відповідного доручення робочого органу з питань розміщення зовнішньої реклами (додаток 5 до Порядку демонтажу).
4.7. Демонтаж спеціальних конструкцій може здійснюватись на підставі відповідних доручень робочого органу без попереднього надсилання припису в таких випадках:
4.7.1. Власник самовільно розміщеної спеціальної конструкції не встановлений або не встановлено його місцезнаходження (на рекламній конструкції відсутне маркування про власника).
4.7.2. Коли експлуатація самовільно розміщеної спеціальної конструкції створює аварійну ситуацію, загрожує життю і здоров'ю людей, може заподіяти шкоду майну третіх осіб.
При встановленні таких фактів управління комунального господарства міської ради, робочий орган та КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» складають відповідний акт (додаток 3).
4.8. Про проведений демонтаж КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» складає такі документи:
4.8.1. Акт проведення демонтажу, який підписується працівниками КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство», що проводили демонтаж, а також іншими особами, що були присутні при проведенні демонтажу спеціальних конструкцій (додаток 4). Акт проведення демонтажу складається у 3-х примірниках, один з яких залишається у КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство», другий передається до робочого органу, третій передається власнику демонтованої спеціальної конструкції одразу після складання такого акта, якщо власник присутній при проведенні демонтажу. У разі відмови власника демонтованої спеціальної конструкції підписати акт у ньому робиться відповідна помітка.
4.8.2. Акт виконання робіт з демонтажу спеціальних конструкцій із зазначенням характеру робіт та сумою витрат за виконані роботи, що підписується КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» (замовником) та організацією або особою (виконавцем), які здійснили демонтаж.
4.9. Якщо демонтаж проводиться без присутності власника спеціальної конструкції, КП « Запорізьке міське інвестиційне агентство» протягом п'яти робочих днів повідомляє власника демонтованої конструкції (якщо місцезнаходження його відоме) про здійснений демонтаж та надсилає один примірник Акта проведення демонтажу.
4.10. Демонтована спеціальна конструкція зберігається у спеціально відведених для цього місцях.
4.11. Власник спеціальних конструкцій має право повернути демонтовані спеціальні конструкції після звернення до КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» на підставі таких документів:
4.11.1. Заяви на директора КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство» про повернення демонтованих спеціальних конструкцій.
4.11.2. Документа, що підтверджує право власності (інше законне володіння) на демонтовану спеціальну конструкцію.
4.11.3. Документа, що підтверджує оплату витрат КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство», пов'язаних з демонтажем спеціальних конструкцій та їх зберіганням.
4.11.4. Документ, що підтверджує право особи, яка звернулась до КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство», одержати демонтовані спеціальні рекламні конструкції.
4.12. Оплата витрат КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство», пов'язаних з демонтажем спеціальних конструкцій та їх зберіганням здійснюється на підставі рахунків, що виписуються заявникові КП «Запорізьке міське інвестиційне агентство».
2.4. Доповнити розділ 5 Порядку демонтажу пунктом 5.2. у редакції:
«5.2. В разі не виконання районною адміністрацією міської ради своїх обов'язків по усуненню порушень порядку розміщення зовнішньої реклами, демонтаж може здійснювати КП “Запорізьке міське інвестиційне агентство” на підставі відповідних доручень робочого органу з питань розміщення зовнішньої реклами в м. Запоріжжі».
2.5. Додаток 1 до Порядку демонтажу вважати таким, що втратив чинність. Додаток 1 до Порядку демонтажу викласти в новій редакції: «Акт виявлення спеціальних рекламних конструкцій, що розміщенні самовільно або з іншим порушенням» (додається).
2.6. Додаток 4 до Порядку демонтажу вважати таким, що втратив чинність. Додаток 4 до Порядку демонтажу викласти в новій редакції: «Акт проведення демонтажу спеціальних конструкцій» (додається).
3. Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради забезпечити висвітлення даного рішення в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М.
Перший заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради |
В.Ф. Грищенко |
Додатки до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.08.2008 №383/2