Керуючись Земельним Кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою впровадження конкурентного надання земельних ділянок в м. Запоріжжі, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Положення про аукціон по продажу права на оренду земельних ділянок на території м. Запоріжжя (додається).
2. Рішення Запорізької міської ради від 09.06.2004 № 35 «Про затвердження Положення про земельний аукціон з продажу права оренди земельних ділянок в м. Запоріжжі» вважати таким, що втратило чинність.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гладченка С.М. та постійну комісію міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин (Таран Р.О.).
Міський голова | Є.Г.Карташов |
ЗАТВЕРДЖЕНО Рішення міської ради 23.07.2008 № 25 |
Положення про порядок проведення земельного аукціону у м. Запоріжжі
1. Загальні положення.
1.1. Порядок продажу земельних ділянок в м. Запоріжжі (далі Порядок) розроблено з метою удосконалення процедури набуття права власності на землю.
1.2. Продаж земельних ділянок здійснюється на земельних торгах.
1.3. Земельні торги в м. Запоріжжя проводяться у формі аукціону.
1.4. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
Організатор аукціону – Запорізька міська рада, як розпорядник земель територіальної громади міста (Головне управління архітектури та містобудування міської ради, як виконавчий орган, якому рада доручила здійснювати заходи з підготовки аукціонів по продажу земельних ділянок).
Аукціонна комісія – постійна комісія, яка створена Запорізькою міською радою для оперативного вирішення питань, пов'язаних з проведенням аукціонів.
Учасник аукціону – особа, що відповідає встановленим законодавством вимогам, подала відповідні документи та зареєстрована виконавцем відповідно до цього Порядку.
Об'єкт аукціону - земельні ділянки, розташовані на території міста Запоріжжя для спорудження та експлуатації об'єктів, цільове призначення яких визначається по кожній земельній ділянці окремо.
2 . Підготовка лотів до продажу земельних ділянок у власність на аукціоні
2.1. Підготовка лотів до продажу земельних ділянок на аукціоні триває не більш як три місяці та включає забезпечення організатором в установленому законодавством порядку: - формування та затвердження Запорізькою міською радою переліку земельних ділянок; - виготовлення землевпорядної документації; - виготовлення технічного паспорту земельної ділянки; - складення проекту договору купівлі-продажу земельної ділянки (далі - договір купівлі-продажу); - розміщення переліку земельних ділянок на офіційному сайті виконавчого комітету Запорізької міської ради.
2.2. Головне управління архітектури та містобудування міської ради формує пропозиції по земельних ділянках, придатних для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних аукціонах, у вигляді переліку, в якому зазначається адреса ділянки, район та орієнтовна площа, та подає його на розгляд і затвердження міської ради у відповідності з її регламентом.
2.3. Після затвердження Запорізькою міською радою переліку земельних ділянок, придатних для продажу суб'єктам підприємницької діяльності під забудову на земельних аукціонах, організатор аукціону забезпечує виконання робіт по нормативно-грошовій оцінці та виготовленню технічних паспортів земельних ділянок згідно з затвердженим переліком .
2.4. Фінансування виконання робіт з підготовки лоту здійснюється на договірних умовах між організатором, виконавцем та учасниками аукціону.
3. Проведення аукціону.
3.1. Аукціон проводиться виконавцем на підставі договору з організатором.
3.2. Організатор протягом п'яти днів після підписання договору з виконавцем оприлюднює на офіційному сайті виконавчого комітету Запорізької міської ради та у газеті «Запорозька Січ» оголошення із зазначенням дати проведення аукціону та лотів, що виставляються на ньому.
3.3. Оголошення повинне включати відомості про:
- розмір та місцезнаходження земельної ділянки;
- цільове призначення земельної ділянки та встановлені обмеження і обтяження прав на неї;
- стартову ціну, яка дорівнює нормативно-грошовій оцінці земельної ділянки;
- кількісні та якісні характеристики земельної ділянки, що зазначені у її технічному паспорті;
- місце і час проведення аукціону;
- розмір реєстраційного та гарантійного внесків учасника порядок їх сплати;
- найменування та місцезнаходження організатора, виконавця,
номер телефону, за яким можна отримати додаткову інформацію та
дізнатися, де можна ознайомитися з технічним паспортом земельної
ділянки, технічною документацією із землеустрою, проектом договору купівлі-продажу;
- дату початку та закінчення приймання документів для осіб, що бажають взяти участь в аукціоні.
3.4. Аукціон проводиться не раніше ніж через 30 днів після публікування оголошення про його проведення у засобах масової інформації.
3.5. В аукціоні можуть брати участь особи, які зареєстровані виконавцем у встановленому порядку та сплатили реєстраційний і гарантійний внески. Розмір таких внесків визначається організатором.
3.6. Учасник має право оглянути земельну ділянку до проведення аукціону. Організатор зобов'язаний створити можливості для доступу учасників до земельної ділянки, що виставляється на аукціон з метою її огляду, а також надати один примірник проекту договору купівлі-продажу земельної ділянки3.7. Порядок подання заяв на аукціон:
3.7.2. Для участі в аукціоні заявник - фізична особа (або її представник) чи уповноважена особа заявника - юридичної особи заповнює заяву державною мовою.
3.7.3. Заява фізичної особи засвідчується підписом фізичної особи (або її представника). Заява юридичної особи засвідчується підписом керівника та печаткою юридичної особи.
3.7.4. При поданні заяви представник виконавця присвоює заяві спеціальний номер, який містить інформацію про дату подання заяви, номер лоту, на який вона подається, а також порядковий номер заяви. Копі я заяви не пізніше ніж через один робочий день надається до Головного управління архітектури та містобудування міської ради
3.7.5. В заяві заявника - фізичної особи вказується:
- прізвище, ім'я та по батькові, реквізити документа, що посвідчує особу заявника, адреса заявника;
- місцезнаходження та ціль ове призначення земельної ділянки, яку хоче придбати заявник;
- згода заявника виконувати умови участі в аукціоні;
- інформація про представника заявника у випадку, якщо заяву подає представник;
- при поданні заяви фізична особа пред'являє паспорт або документ, що його замінює, а також довідку про оплату застави на рахунок, відкритий виконавцем для обслуговування аукціону.
3.7.6. В заяві заявника - юридичної особи вказується:
- повна назва, місцезнаходження та реквізити заявника;
- місцезнаходження та цільове призначення земельних ділянок, які хоче придбати заявник;
- згода заявника виконувати умови аукціону.
Разом з заявою заявником - юридичною особою подаються такі документи:
- статут (положення) або копія , завірена у встановленому порядку;
- свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності (нотаріально завірена копія);
- копія довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
- документ, що посвідчує право уповноваженої особи на виконання дій, передбачених цим Порядком;
- довідку про оплату застави на рахунок, відкритий для обслуговування аукціону;
- довідку банку про реквізити поточних рахунків.
При поданні заяви уповноважена особа заявника - юридичної особи пред'являє паспорт.
3.7.7. Всі дії, пов'язані із заповненням та поданням заяви на участь в аукціоні, виконуються безпосередньо заявником – фізичною особою (або її представником) чи уповноваженою особою заявника - юридичної особи.
3.7.8. Представником заявника - фізичної особи вважається фізична особа, яка виконує від імені заявника дії, пов'язані з участю в аукціоні, за його дорученням. Представник заявника подає з заявою паспорт або документ, що його замінює, доручення від заявника на подання заяви.
3.7.9 . Доручення від заявника повинно бути посвідчено в нотаріальному порядку.
3.7.10. Уповноваженою особою заявника - юридичної особи є фізична особа, яка на підставі службових повноважень або доручення від юридичної особи - заявника безпосередньо виконує всі дії, передбачені цим Порядком, від імені заявника.
3.7.11 . Працівник виконавця , який приймає заяви, перевіряє:
- правильність оформлення заяви;
- особу заявника (за документами, поданими заявником або його представником) на відповідність відомостей, вказаних у заяві.
3.7.12 . Якщо під час перевірок не виявлено помилок та порушень, то працівник виконавця аукціону :
- в присутності заявника (його представника або уповноваженої особи) реєструє заяву в книзі реєстрації заяв окремо по кожній ділянці. В книгу реєстрації заяв заноситься порядковий номер заяви, дата, прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або уповноваженого юридичної особи, назва юридичної особи;
- засвідчує заяву підписом та печаткою виконавця аукціону;
- залишає в себе оформлену заяву і всі документи, представлені заявником.
3.7.13. Заява не приймається та повертається заявнику разом з поданими документами для переоформлення у випадках:
- виявлення помилок;
- відсутності на момент подання заяви документів, передбачених цим Порядком;
- подання заяви неналежною особою.
3.7.14. Прийом заяв для участі в аукціоні завершується за три робочих дні до початку проведення аукціону.
3.8. Для участі в аукціоні фізичні та юридичні особи укладають із Запорізькою міською радою угоду про умови участі в аукціоні з продажу земельної ділянки, вносять заставу в розмірі 15% від початкової ціни об'єкта аукціону на рахунок який відкрито виконавцем для обслуговування аукціону. Якщо покупець виявляє бажання брати участь в купівлі кількох об'єктів, що виставлені на аукціон, застава визначається у розмірі 15% від суми початкових цін на об'єкти.
Учасник аукціону має право придбати на торгах лише ті об'єкти, на які подані заяви та за які внесена застава.
3.9. Умови проведення аукціону.
3.9.1. Земельна ділянка підлягає продажу на аукціоні лише при наявності не менше двох покупців на об'єкт продажу. При відсутності двох покупців лот з торгів знімається.
3.9.2. Для участі в аукціоні учасники одержують квитки учасників аукціону, які повинні містити такі відомості:
- номер, під яким покупець бере участь в аукціоні;
- реквізити учасника торгів;
- адреси земельних ділянок.
3.9.3. Аукціон проводить ліцитатор.
3.9.4. В день проведення аукціону здійснюється реєстрація учасників аукціону. Кожен учасник зобов'язаний пред'явити паспорт, квиток учасника аукціону, який одночасно є табличкою з аукціонним номером покупця і який повинен бути обов'язково повернений після закінчення торгів для повернення суми застави. Реєстрація починається за одну годину та закінчується за 20 хвилин до початку аукціону. Незареєстровані особи до торгів не допускаються.
3.9.5. Аукціон починається з оголошення ліцитатором правил проведення торгів та штрафних санкцій, що застосовуються до учасників.
3.9.6. По кожному винесеному на торги лоту ліцитатор оголошу назву, коротку характеристику та початкову ціну об'єкта аукціону.
3.9.7. Якщо в ході аукціону протягом трьох хвилин після оголошення початкової ціни учасники не виявили бажання придбати лот, ліцитатор знімає об'єкт з торгів.
3.9.8. Учасникам, що не виявили згоди придбати об'єкт за початкову ціну, сума застави не повертається.
3.9.10. Кожен з покупців має право сповіщати про готовність купити лот двома рівноцінними способами, тобто підняти табличку з аукціонним номером, що засвідчує прийняття ціни, запропонованої ліцитатором (прийняття пропозиції ціни без голосу), або без додаткових оголошень підняти табличку і одночасно оголосити свою пропозицію стосовно ціни об'єкта, яка мусить бути більшою, ніж ціна, названа ліцитатором, мінімум на один крок аукціону, але обов'язково кратною кроку (пропозиція ціни з голосу).
3.9.11. Торги починаються з оголошення ліцитатором початкової ціни лота з одночасним ударом аукціонного молотка (гонга) і якщо хоча б один з покупців сповіщає одним з можливих способів про готовність придбати лот, ліцитатор збільшує початкову ціну або ціну, запропоновану учасником торгів, на розмір кроку торгів з подальшим послідовним збільшенням ціни.
3.9.12. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, то ліцитатор називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну. Потім ліцитатор оголошує ціну, що дорівнює запропонованій покупцем ціні, збільшеній на крок торгів.
3.9.13. Якщо ціна, запропонована з голосу одним із учасників торгів, більша за ціну, оголошену ліцитатором, але не кратна відповідному кроку, то ліцитатор трактує цю пропозицію як згоду покупця збільшити ціну на відповідну кількість кроків аукціону, називає номер цього покупця і запропоновану цим покупцем ціну, кратну кроку торг ів.
3.9.14. Якщо покупець підняв табличку та оголосив ціну, меншу за оголошену ліцитатором або попереднім покупцем, то ліцитатор повторює свою ціну або ціну попереднього покупця, вважаючи піднесення таблички покупцем, що запропонував меншу ціну, за згоду прийняти ціну, яку назвав ліцитатор або попередній покупець. Потім ліцитатор оголошує наступну ціну, збільшену на відповідний крок аукціону.
3.9.15. Мовчання покупця, що першим підніс табличку з номером після оголошення ліцитатором ціни, трактується як згода покупця на запропоновану ліцитатором ціну. Після цього ліцитатор називає номер покупця, що першим підніс табличку, і оголошує наступну ціну відпо відно до кроку аукціону.
3.9.16. Якщо виникає ситуація, коли після запропонованої ліцитатором ціни одночасно декілька покупців піднімають свої таблички з номерами (без голосу), то ліцитатор називає нову ціну, збільшену на крок торгів, не оголошуючи номерів покупців до тих пір, поки будь-який з покупців не оголосить свою ціну або ліцитатор не визначить, який з покупців підняв табличку першим при черговому збільшенні оголошеної ліцитатором ціни.
3.9.17. Якщо при послідовному збільшенні ціни ліцитатором одночасно декілька покупців залишають свої таблички піднятими, ліцитатор у будь-який момент, на свій розсуд, може запропонувати покупцям оголосити свої ціни і після першого оголошення одним з покупців своєї пропозиції назвати номер покупця, що оголосив цю пропозицію, а також ціну, запропоновану цим покупцем, а потім оголосити наступну ціну, збільшену на відповідний крок торгів.
3.9.18. Торги по лоту закінчуються з ударом молотка (гонга) і проголошенням ліцитатором слова "Продано", коли після триразового оголошення чергової ціни не буде запропоновано вищу ціну. Переможцем торгів визнається покупець, аукціонний номер якого ліцитатор назвав останнім, і який запропонував найвищу ціну за лот.
3.9.19. Продаж земельної ділянки здійснюється не раніше другого кроку проведення відкритих аукціонних торгів ліцитатором.
3.9.20. Після закінчення торгів по лоту ліцитатор оголошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підписання протоколу, який ведеться під час аукціону. В протокол заноситься назва лота, початкова ціна, пропозиції учасників аукціону та результат торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця).
3.9.21. Учасник торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Сума застави йому не повертається. За рішенням ліцитатора торги по цьому об'єкту можуть бути поновлені в день проведення аукціону.
3.9.22. Переможцю аукціону сума застав зараховується при подальших розрахунках.
3.9.23. Сума застав повертається всім учасникам аукціону протягом 10 банківських днів після закінчення аукціону, крім переможця, осіб, на яких накладено штраф в розмірі застави, та осіб, які не виявили бажання придбати об'єкти аукціону при оголошенні початкової ціни. Особи, на яких накладено штраф в розмірі частини застави, одержують суму застави з відрахованою с умою штрафу.
3.9.24. При поверненні коштів заявникам вони перераховуються на власний поточний рахунок заявника, вказаного в заяві, або виплач у ються фізичній особі банківською установою.
3.9.25. Витяг з протоколу аукціону є підставою для внесення коштів. Кошти повинні бути внесені протягом 5 банківських днів з дня завершення аукціону. У випадку невнесення коштів результати аукціону по конкретному лоту анулюються, витяг з протоколу визнається таким, що втратив чинність, а сума застави не повертається особі, яка стала переможцем торгів.
3.9.27. За рішенням ліцитатора під час аукціонних торгів по певному лоту в залі можуть бути присутні учасники аукціону, які не беруть участі в торгах по цьому лоту, а також запрошені організатором особи, які не є учасниками аукціону.
3.9.28. Після закінчення торгів по кожному лоту ліцитатор має право оголосити перерву на 15 хвилин.
3.9.29. Всі дискусії та спори з ведення аукціону ліцитатор розв'язує безпосередньо в процесі аукціонних торгів.
3.9.30. Під час проведення аукціонних торгів (від моменту їх початку до завершення) по кожному окремому лоту не допускається:
- ведення розмов учасниками торгів та запрошеними особами;
- втручання будь-яким способом в торги осіб, які не заявлені в торгах по конкретному лоту;
- переміщення по залу торгів без дозволу ліцитатора;
- втрата квитка учасником аукціону до закінчення терміну реєстрації;
- неповернення квитка учасником аукціону;
- відмова здійснити платежі згідно з протоколом аукціону;
- здійснення інших дій, що порушують порядок торгів.
Ведення прямої телевізійної трансляції, аудіо- чи відеозапис, фотографування процесу торгів сможе бути заборонено за вимогою хоча б одного з учасників торгів.
3. 9.31. Ліцитатор для усунення порушень та поновлення порядку має право:
- усно попередити учасника торгів чи запрошену особу про усунення порушень, але не більше одного разу за кожний вид порушень;
- вимагати від учасника торгів чи запрошеної особи залишити зал торгів за неодноразове порушення порядку торгів;
- не допустити торги по конкретному лоту за порушення, несумісні з подальшим веденням торгів по лоту;
- накласти на учасника аукціону штраф у розмірі двох неоподаткованих мінімумів доходів громадян, але не більше розміру застави по конкретному лоту, за втрату квитка учасника торгів до закінчення моменту реєстрації, за неодноразове порушення порядку;
- накласти на учасника торгів штраф у розмірі застави по конкретному лоту за відсутності згоди придбати об'єкт аукціону при оголошенні початкової ціни, відмову підписати протокол аукціону, відмову сплатити кошти згідно з протоколом, неповернення квитка учасника.
Санкції можуть застосовуватись окремо або в сукупності.
4. Підсумки аукціону
4.1. Протокол аукціону, довідка банківської установи про сплату переможцем коштів, передбачених протоколом, є підставою для виготовлення державного акта на право власності на земельну ділянку.
4. 2. Право власності на земельну ділянку виникає після одержання переможцем аукціону державного акта на право власності на земельну ділянку та її державної реєстрації.
4.3. Земельна ділянка повинна використовуватись згідно з цiльовим призначенням, передбаченим її технічним паспортом.
4.4. У разі порушення порядку проведення аукціону, визначеного цим Порядком, або виявлення фактів, які свідчать про зговір учасників аукціону, результати аукціону можуть бути скасовані рішенням аукціонної Комісії.
4.5. Спори щодо визначення результатів аукціону недійсними розглядаються відповідно до чинного законодавства.
Секретар ради | Ю.В.Каптюх |