Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

22/07/2008

Рішення виконавчого комітету від 22.07.2008 № 297 «Про роботу із зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у I півріччі 2008 року»

Розглянувши доповідну записку «Про роботу із зверненнями громадян у виконавчих органах міської ради у I півріччі 2008 року», виконавчий комітет відмічає, що керівниками виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств і установ міста на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» здійснювалися відповідні організаційно-управлінські заходи.
На виконання п.4 рішення виконкому міської ради від 26.07.2007 №270 в ІІ кварталі 2008 року на засіданнях виконкому міської ради заслухано звіти «Про стан роботи із зверненнями громадян» начальника головного управління архітектури та містобудування міської ради Трубіна В.П. та начальника управ-ління праці та соціального захисту населення міської ради Полковникової О.Я.
Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних кон-сультативно-правових зустрічей для мешканців міста в ПК «Орбіта» та в районах міста, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації.
З метою постійного зв'язку з населенням та оперативного реагування на проблеми, які турбують мешканців міста, в міськвиконкомі цілодобово працює телефон служби «0-80». За поточний період до служби надійшло 2513 дзвінків.
Управлінням з питань внутрішньої політики щотижнево проводиться моніторинг місцевої преси, в т.ч. розділ «Скарги для реагування».
У I півріччі 2008 року до виконавчого комітету Запорізької міської ради всього надійшло 4236 звернень від 13011 громадян, що на 7,5% (+297) більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. З них: кількість звернень, що надійшли поштою (письмові звернення) – 3787; кількість звернень, які подано громадянами на особистому прийомі міського голови та його заступ-ників - 449. Посадовими особами міськвиконкому проведено 62 особистих прийоми.
За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 94,7%. Скарги становлять 4,3% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 1,0%.
Кількість повторних звернень залишилась на рівні минулорічних показників і становить 6,04% (256 проти 266 в 2007) від загальної кількості.
Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян: - 24,4 відсотка (1032) від загальної кількості, що на 3,7% менше минулорічних показників.
За характером проблем, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради, основними, як і раніше, були питання, що відносяться до сфери житлового господарства – 35,64% (1512) від усіх звернень, що на 5,43% менше у порівнянні з 200 7 рок ом (1618). Найбільшу долю серед них – 26,9% (406) становлять заяви щодо поліпшення житлових умов. Слід зазна-чити, що знову збільшилась кількість звернень з питань експлуатації та ремонту житла – 22,1% проти 15,0% в 2007 році. На 2,42% у порівнянні з минулоріч-ними показниками зменшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства, що складає 7,45% від загальної кількості.
Продовжує зберігатись тенденція до значного збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 39,49% (1675) від загальної кількості, що на 9,21% більше у порівнянні з показниками 2007 року (1193– 30,28% від загальної кількості). Зростає активність громадян щодо виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво. Не менш актуальними залишаються звернення щодо приватизації земельних ділянок, виділення земельної ділянки під гараж. Збільшилась кількість звернень щодо вирішення земельних спорів між сусідами.
Найбільше звернень до виконавчого комітету міської ради надійшло від жителів Орджонікідзевського району – 20,56% (871) від усієї кількості, Ленінського – 19,74% (836), Шевченківського – 15,34% (650).
Районними адміністраціями проводиться системна робота по висвітленню роботи із зверненнями громадян у засобах масової інформації. Щотижнево до редакції газети «Запорозька Січ» районними адміністраціями надаються матеріали з найбільш важливих питань життєдіяльності району.
Районними адміністраціями постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Протягом I півріччя 2008 року розглянуто 233 публікації, які сигналізували про наявність проблем в районах.
Керівництвом районних адміністрацій продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян. У відповідності з графіком виїзні прийоми за місцем проживання громадян проведено начальником управління житлового господарства міської ради.
Жовтневою, Орджонікідзевською, Шевченківською районними адміні-страціями з метою оперативного вивчення та вирішення нагальних питань було проведено «прямі телефонні лінії». За зверненнями жителів вжито відповідні заходи реагування. На «гарячу телефонну лінію» до ДЗ «Запорізька міська санітарно-епідеміологічна станція Запорізької області» звернувся 71 грома-дянин.
За підсумками І півріччя 2008 року забезпечено належний рівень роботи щодо дотримання термінів розгляду звернень громадян відділом з обліку і розподілу житлової площі, управлінням праці та соціального захисту населен-ня, управлінням комунального господарства, управлінням комунальної власності, управлінням охорони здоров'я, управлінням транспорту та зв'язку, районними адміністраціями міської ради.
Разом з тим, виконавчий комітет міської ради звертає увагу на напрямки роботи із зверненнями громадян, які потребують вдосконалення.
Незважаючи на значну роботу, яку проводить відділ по роботі із зверненнями громадян виконкому ради щодо поліпшення виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян, мають місце факти порушення термінів розгляду звернень громадян в міському управлінні земельних ресурсів, головному управлінні архітектури та містобудування.
Актуальним залишається питання повноти та якості розгляду звернень громадян, досконалість виконання доручення міського голови та його заступників.
Проведеною перевіркою відзначено високий рівень організації роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради. Вважати задовільною роботу, яку проводять в головному управ-лінні архітектури та містобудування міської ради щодо розгляду звернень громадян.
З метою поліпшення ефективності роботи із зверненнями громадян, підвищення якості їх розгляду, забезпечення контролю за дотриманням вимог чинного законодавства України виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про роботу щодо розгляду звернень громадян у І півріччі 2008 року у виконавчих органах міської ради прийняти до відома та направити для реагування керівникам виконавчих органів ради, комунальних підприємств і установ міста (додається).
2. Заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючому справами виконкому ради, керівникам виконавчих органів міської ради:
2.1. вжити невідкладних заходів щодо забезпечення реалізації консти-туційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов'язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм Закону України «Про звернення громадян»;
2.2. неухильно дотримуватись затверджених графіків особистого прийому, не допускати фактів формального підходу до розгляду питань, порушених у зверненнях;
2.3. про результати розгляду звернень громадян на особистих прийомах та на письмові звернення, які є скаргами, інформувати заявника за особистим підписом.
3. Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста:
3.1. проаналізувати стан роботи із зверненнями громадян за підсумками І півріччя 2008 року, результати проведеної роботи обговорити на апаратних нарадах, видати відповідне розпорядження (наказ);
3.2. не допускати надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством;
3.3. створювати умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надавати можливість знайомитися з матеріалами перевірок та роз'яснювати заявникам порядок оскарження прийнятих за ними рішень;
3.4. взяти під особистий контроль розгляд звернень та забезпечити проведення першочергового особистого прийому жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України;
3.5. приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
3.6. забезпечити проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян, «гарячих» телефонних ліній, консультативно-правових зустрічей, функціонування «телефонів довіри». Інформувати населення про вищезазначені заходи через засоби масової інформації;
3.7. забезпечити оприлюднення графіка особистого прийому громадян на 2008 рік в засобах масової інформації.
4. Продовжити звіти керівників виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста «Про стан роботи із зверненнями громадян» на засіданні виконавчого комітету міської ради.
5. Управлінню з питань внутрішньої політики міської ради продовжувати здійснення моніторингу друкованих засобів масової інформації щодо критичних публікацій за листами громадян з метою оперативного вирішення порушених питань.
6. Про результати виконання даного рішення поінформувати виконавчий комітет міської ради до 15.01.2009.
7. Контроль за виконанням рішення покласти на керуючого справами виконкому ради Семенкова Є.О.

Міський голова Є.Г.Карташов

 

Додатки до рішення виконавчого комітету від 22.07.2008 №297