Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

26/06/2008

Рішення виконавчого комітету від 26.06.2008 № 243 «Про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради»

Розглянувши доповідну записку «Про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради», виконавчий комітет міської ради відзначає наступне.
В управлінні праці та соціального захисту населення міської ради склалася чітка система у роботі із зверненнями громадян.
В 2007 році в управлінні створений відділ прийому громадян і міських соціальних програм. Головне завдання відділу – організація та здійснення прийому громадян, створення баз даних громадян, які потребують матеріальної підтримки, розробка і реалізація міських соціальних програм.
Основними принципами, якими керується управління у роботі із зверненнями громадян, є уважне відношення до людини, комплексний підхід до вирішення її проблем, оскільки до фахівців управління, як правило, звертаються представники самих незахищених верств населення нашого міста.
З метою швидкого і якісного вирішення життєво важливих проблем жителів міста в управлінні постійно впроваджуються нові форми роботи із зверненнями і заявами громадян. Зокрема, змінено графік прийому громадян, працює «гаряча лінія». Обладнані стенди для відвідувачів, що містять всю необхідну інформацію. Це надає можливість громадянам ознайомитися з державними і місцевими соціальними програмами, новинами в законодавстві, порядком надання допомоги малозабезпеченим громадянам міста тощо.
Активно використовується сайт міської ради, засоби масової інформації для інформування населення щодо питань соціальної політики.
Відділом прийому громадян і міських соціальних програм постійно аналізуються питання, з якими звертаються мешканці міста, відокремлюються найбільш гострі та актуальні, на підставі чого розробляються нові заходи до Міської комплексної програми.
Завдяки введенню нових форм роботи вдалося:
- зменшити кількість звернень громадян (з 4862 звернень у 2004 році до 2005 - у 2007 році);
- надавати допомогу більшій кількості громадян;
- надавати допомогу тим громадянам, хто її дійсно потребує.
На виконання рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про удосконалення стилю, форм і методів роботі в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради» проведена робота зі створення єдиної системи обліку надання допомоги мешканцям нашого міста за кошти міського бюджету. Автоматизований облік спростив процедуру обміну інформацією між відділами з питань соціальної допомоги районних адміністрацій та міським управлінням праці та соціального захисту населення щодо громадян, які отримали допомогу. Це сприяє більш раціональному використанню коштів міського бюджету.
Одним з напрямів роботи міського управління є координація діяльності районних управлінь праці і соціального захисту населення щодо прийому громадян.
Фахівцями управління праці і соціального захисту населення міської ради проводяться виїзні прийоми громадян за участю начальника, його заступників, начальників відділів, спеціалістів. За станом на 1 червня 2008 року проведено 5 виїзних прийомів в Комунарському, Ленінському, Жовтневому, Шевченківському і Заводському районах, де громадяни отримали консультації з питань, що їх хвилюють.
Практикуються прийоми громадян при відвідуванні підприємств та установ.
В практику роботи введені тематичні перевірки управлінь Пенсійного фонду з питань, які порушують на прийомі громадяни.
За 5 місяців 2008 року до управління звернулося 813 громадян, що на 2,2% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Із 748 звернень, що розглянуті станом на 01.06.2008, задоволено 629. Найбільш актуальним питанням є надання матеріальної допомоги на лікування, придбання ліків, проживання - 87% від всього числа звернень.
Щотижня складається графік-контроль по термінам розгляду звернень громадян. Порушень виконавської дисципліни та термінів розгляду звернень громадян в управлінні немає.
З метою поліпшення ефективності роботи із зверненнями громадян, підвищення якості їх розгляду, забезпечення контролю за дотриманням чинного законодавства України виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1.Доповідну записку «Про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради» прийняти до відома та надіслати для відповідного реагування керівникам виконавчих органів ради (додається).
2. Відзначити позитивну динаміку та високій рівень організації роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради.
3. Начальнику управління праці та соціального захисту населення міської ради:
3.1. Продовжити практику щомісячного та щоквартального аналізу та узагальнення матеріалів за результатами розгляду звернень громадян.
3.2. Забезпечувати належний розгляд в межах своїх повноважень питань, порушених громадянами у зверненнях та вживати заходів щодо їх вирішення.
3.3. Приділяти особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, інваліди, громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім\'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
3.4. Неухильно дотримуватись затверджених графіків особистого прийому громадян.
3.5. Продовжити практику проведення виїзних прийомів громадян в управліннях праці та соціального захисту населення районних адміністрацій міської ради. Здійснювати, при необхідності, особисті прийоми громадян за місцем їх проживання.
3.6. Продовжити використання засобів масової інформації для всебічного інформування населення щодо питань соціальної політики.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С.

Міський голова Є.Г.Карташов

ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про стан роботи із зверненнями громадян в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради

Одним з основних напрямів в роботі управління праці та соціального захисту населення міської ради є прийом громадян, розгляд їх звернень і скарг.
У своїй роботі фахівці управління керуються Конституцією України, вимогами Закону України «Про звернення громадян», а також Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, розпорядженнями Запорізької обласної державної адміністрації, рішеннями Запорізької міської ради, виконавчого комітету Запорізької міської ради, розпорядженнями Запорізького міського голови.
В 2007 році в управлінні створений відділ прийому громадян і міських соціальних програм. Головне завдання відділу – організація та здійснення прийому громадян, створення баз даних громадян, які потребують матеріальної підтримки, розробка і реалізація міських соціальних програм.
Основними принципами, якими керується управління у роботі із зверненнями громадян є:
- уважне відношення до людини, комплексний підхід до вирішення її проблем, оскільки до фахівців управління, як правило, звертаються представники самих незахищених верств населення нашого міста;
- адресність допомоги, що надається.
З метою швидкого і якісного вирішення життєво важливих проблем жителів міста, постійно впроваджуються нові форми роботи із зверненнями і заявами громадян:
- змінений графік прийому громадян в управлінні - фахівці щодня проводять прийом громадян;
- в управлінні працює «гаряча лінія»;
- обладнані стенди для відвідувачів, що містять всю необхідну інформацію. Це надає можливість громадянам ознайомитися з державними і місцевими соціальними програмами, новинами в законодавстві, порядком надання допомоги малозабезпеченим громадянам міста тощо;
- активно використовується сайт міської ради, засоби масової інформації для інформування населення щодо питань соціальної політики;
- відділом прийому громадян і міських соціальних програм постійно аналізуються питання, з якими звертаються мешканці міста, відокремлюються найбільш гострі та актуальні, на підставі чого розробляються нові заходи до Міської комплексної програми.
Наприклад, тільки за останні 2 роки в міських соціальних програмах з'явилися такі нові цільові виплати, які охоплюють певну категорію громадян:
- одноразова допомога дітям-інвалідам, хворим на онкологію;
- одноразова допомога інвалідам І-ІІ групи, які знаходяться на лікуванні хронічним гемодіалізом;
- одноразова допомога дітям, хворим на цукровий діабет;
- адресна допомога на часткову оплату за житлово-комунальні послуги багатодітним сім'ям з 6-ма і більше дітьми, а також окремим категоріям громадян тощо.
Завдяки введенню нових форм роботи вдалося:
- зменшити кількість звернень громадян з 4862 звернень у 2004 році до 2005 - у 2007 році;
- надавати допомогу більшій кількості громадян;
- надавати допомогу тим громадянам, хто її дійсно потребує.
Кожне звернення громадян за допомогою підлягає всебічному розгляду, проводиться обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника, життєвих обставин, які у нього склалися. На підставі отриманої інформації комісією по розгляду питань щодо надання матеріальної допомоги приймається відповідне рішення, про яке обов'язково повідомляється заявникові.
На виконання рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради «Про удосконалення стилю, форм і методів роботі в управлінні праці та соціального захисту населення міської ради» проведена робота зі створення єдиної системи обліку надання допомоги мешканцям нашого міста за кошти міського бюджету. За допомогою фахівців Класичного приватного університету була розроблена комп'ютерна програма « Матеріальна допомога», яка пройшла тестування в міському управлінні, встановлена і працює у відділах з питань соціальної допомоги всіх районних адміністрацій. Автоматизований облік набагато спростив процедуру обміну інформацією між відділами з питань соціальної допомоги районних адміністрацій та міським управлінням праці та соціального захисту населення щодо громадян, які отримали допомогу, що сприяє більш раціональному використанню коштів міського бюджету.
Одним з напрямів роботи міського управління є координація діяльності районних управлінь праці і соціального захисту населення щодо прийому громадян. З вересня 2007 року районні управління ведуть прийом громадян згідно Єдиної технології прийому громадян. В усіх управліннях створені відділи прийому громадян, відділи ухвалення рішень і відділи грошових виплат, де відвідувачі мають можливість отримувати відповіді на будь-які питання, які стосуються роботи всього управління. Прийом ведеться щодня з 8-00 до 17-00, без обідньої перерви. У Ленінському, Комунарському, Хортицькому управліннях організований черговий прийом по суботах. Існує також запис на прийом по телефону на зручний для відвідувачів час.
Фахівцями управління праці і соціального захисту населення міської ради проводяться виїзні прийоми громадян за участю начальника, його заступників, начальників відділів, спеціалістів. За станом на 1 червня 2008 року проведено 5 виїзних прийомів в Комунарському, Ленінському, Жовтневому, Шевченківському і Заводському районах, де громадяни отримали консультації з питань, що їх хвилюють. Переважна більшість - громадяни похилого віку, яким важко дістатися до центру міста.
При необхідності фахівці управління праці і соціального захисту населення міської ради ведуть загальний прийом громадян безпосередньо у відділах районних управлінь.
Практикуються прийоми громадян при відвідуванні підприємств та установ.
Незважаючи на те, що функції призначення і виплати пенсій передані до управлінь Пенсійного фонду України, кількість відвідувачів з питань пенсійного забезпечення не зменшується. Тому в практику роботи введені тематичні перевірки управлінь Пенсійного фонду з питань, які порушують на прийомі громадяни. Це знімає соціальну напругу.
В управлінні проводиться особистий прийом начальником управління, заступниками начальника, начальниками відділів та завідуючими секторами згідно графіку, затвердженого наказом начальника управління від 08.01.2008 №03-01/1 «Про організацію особистого прийому в управлінні».
З початку року на особистий прийом до начальника управління та його заступників звернулось 65 громадян. Основні питання, які були порушені - надання матеріальної допомоги, отримання путівки на оздоровлення, влаштування до соціальних установ, консультації щодо права на пільги, працевлаштування, нарахування та перегляд пенсій тощо. З 65 звернень задовільнено – 28, надано роз'яснень – 46.
За 5 місяців 2008 року до управління звернулося 813 громадян, що на 2,2% менше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Станом на 01.06.2008:
- задовільнено – 629 звернень;
- надано роз'яснень з питань нарахування допомоги, субсидій тощо - 83;
- відмовлено - 36 (відмовлено в наданні матеріальної допомоги з причин: сукупний доход громадянина перевищує прожитковий мінімум; не було змоги скласти акт обстеження матеріально-побутових умов проживання громадянина за відсутністю його вдома; заявник не є мешканцем міста Запоріжжя; заявник вже отримав допомогу з міського бюджету протягом року). Усі відмови обґрунтовані. В усіх випадках відмов в задоволенні вимог, порушених в зверненнях, роз'яснено порядок оскарження прийнятого рішення у відповідності з ч.4 ст.15, ч.8 ст.19 Закону України «Про звернення громадян»;
- в стадії розгляду - 65 звернень.
Надійшло 30 повторних звернень, з яких 26 розглянуто і прийнято відповідні рішення.
Найбільш актуальним питанням є надання матеріальної допомоги на лікування, придбання ліків, проживання (87% від всього числа звернень).
Фахівці управління прагнуть позитивно розглянути кожне звернення.
Щотижня складається графік-контроль по термінам розгляду звернень громадян. Порушень виконавської дисципліни та термінів розгляду звернень громадян в управлінні немає.

 

Начальник управління праці
та соціального захисту населення
Запорізької міської ради
О.Я.Полковнікова