Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

28/04/2007

Рішення міської ради від 28.04.2007 № 9 «Про затвердження Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради на особливий період»

         Керуючись законами України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зі змінами) та «Про правовий режим воєнного стану» й з метою приведення органів управління системи цивільної оборони на особливий період у відповідність до законодавства України, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
         1. Затвердити Положення про управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради на особливий період (додається).
         2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Грищенка В.Ф. та постійну комісію  міської ради з питань життєзабезпечення міста (робота галузей міського господарства) (Саатов Д.М.).


Міський голова Є.Г.Карташов


Затверджено
Рішення міської ради
28.04.2007 № 9

ПОЛОЖЕННЯ
про управління з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення   Запорізької  
міської   ради  на  особливий   період

 
 

         1. Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Запорізької міської ради (далі – управління) є виконавчим органом Запорізької міської ради.
         Схема організації, штат управління на особливий період затверджується міським головою і вводиться в дію його розпорядженням.
         Управління реалізує повноваження виконавчих органів міської ради у галузі цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню цих ситуацій, реагуванню на них, координує діяльність ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та ефективного функціонування у місті.
         2. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також цим положенням.
         3. Основними завданнями управління є:
         - забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання цим ситуаціям та реагування на них, ліквідація їх наслідків;
         - координація діяльності місцевих органів виконавчої влади, інших учасників реалізації планових заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, повна відповідальність за своєчасну, максимально оперативну і повну їх реалізацію;
         - розроблення планів цивільної оборони і реалізація заходів щодо підтримання у готовності органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням у мирний час та на особливий період;
         - забезпечення сталого функціонування ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи;
         - здійснення інформаційного забезпечення у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
         - контроль за створенням фонду захисних споруд цивільного захисту та їх належним утриманням;
         -участь  у  заходах  антитерористичної  діяльності, відповідно до чинного
законодавства;
         - контроль за знешкодженням вибухонебезпечних предметів, у тому числі часів Другої світової війни;
         - підготовка і перепідготовка особового складу органів управління і сил цивільної оборони, організація навчання населення діям в умовах надзвичайних ситуацій в особливий період і воєнний час.
         4. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
         - організовує розроблення і здійснення заходів щодо удосконалення організації цивільної оборони, захисту населення і території від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникнення і реагування на надзвичайні ситуації в режимі особливого періоду і воєнного часу;
         - подає міському голові пропозиції і вдосконалення системи цивільної оборони, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій на воєнний час;
         - подає міському голові пропозиції щодо включення до проекту міського бюджету витрат на розвиток та функціонування органів управління і сил цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків, забезпечує цільове використання виділених бюджетних коштів;
         - визначає в межах своєї компетенції рівень надзвичайної ситуації, забезпечує збирання, оброблення та аналіз інформації щодо загрози або виникнення надзвичайних ситуацій від усіх оперативно-чергових та аварійно-диспетчерських служб для вжиття адекватних заходів, доповіді міському голові, а також у разі необхідності доведення її до населення;
         - організовує роботи, пов’язані з ліквідацією надзвичайних ситуацій, контролює в межах своєї компетенції готовність органів управління і сил цивільної оборони до дій за призначенням;
         - здійснює відповідно до законодавства державний нагляд і контроль за виконанням вимог цивільної оборони і техногенної безпеки, заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків, за станом готовності сил і засобів цивільної оборони до проведення рятувальних та інших невідкладних робіт у разі виникнення надзвичайних ситуацій на відповідній території;
         - координує діяльність районних адміністрацій, служб цивільної оборони міста, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, проведення пошуково-рятувальних робіт;
         - забезпечує оповіщення населення за розпорядженням начальника цивільної оборони міста про загрозу й виникнення надзвичайних ситуацій, контролює належне функціонування локальних та об’єктових систем оповіщення;
         - розробляє разом із зацікавленими організаціями прогнози ймовірності виникнення   надзвичайних  ситуацій   техногенного  характеру  в  воєнний  час;
- здійснює районування територій за наявністю потенційно небезпечних об’єктів і виробництв та загрози виникнення стихійного лиха, визначає і контролює  показники  ризику  на  об’єктах  господарювання  і  територіях;
         - включає у розроблення плану економічного та соціального розвитку спеціальних розділів цивільної оборони;
         - розробляє програму по створенню місцевого територіального резерву, контролює його збереження та використання;
         - веде облік та контроль за забезпеченням населення і працівників підприємств, установ незалежно від форми власності індивідуальними та колективними засобами захисту;
         - веде облік за наявністю та станом автономних джерел електропостачання, спеціальної техніки;
         - готовить та виносить на розгляд ради пропозиції щодо чисельності працівників аварійно-рятувальних служб, витрати на їх утримання, зокрема, щодо матеріально-технічного забезпечення їх діяльності, створення для них необхідних житлово-побутових умов;
         - виносить на розгляд ради пропозиції на створення резервного фонду для ліквідації  надзвичайних  ситуацій  техногенного  та  природного  характеру;
         - готовить  необхідні документи для координуючого органу ланки територіальної підсистеми міської комісії з метою техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
         - удосконалює систему повсякденного управління ланки територіальної підсистеми, держить у постійній готовності технічні засоби управління контролю та зв'язку міського центру управління у надзвичайних ситуаціях та цивільного захисту населення;
         - виконує  функції постійного органу управління міської ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи;
         - здійснює контроль щодо створення страхового фонду документації України у місті;
         - організовує в установленому порядку надання допомоги населенню, яке постраждало внаслідок надзвичайних ситуацій;
         - визначає разом з районними адміністраціями склад, місця розміщення та оснащення сил і засобів ланок територіальної підсистеми єдиної державної системи;
         - в  установленому порядку забезпечує контроль за накопиченням, збереженням та цільовим використанням фінансових резервів і матеріально-технічних ресурсів, призначених для ліквідації надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
         - під час проведення пошуково-рятувальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій сприяє застосування за призначенням спеціалізованих та невоєнізованих формувань;
         - організовує  впровадження в практику досягнень науки і техніки з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, зменшення впливу негативних наслідків та проведення робіт з їх ліквідації (у разі виникнення);
         - організовує в установленому порядку фінансове матеріально-технічне забезпечення діяльності ланки територіальних підсистем єдиної державної системи;
         - розробляє, погоджує та затверджує в межах своєї компетенції відповідні
плани з цивільної оборони на воєнний час та заходи щодо запобігання виникнення і ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків, які є обов'язковими до виконання;
         - організовує підготовку органів управління і сил цивільної оборони та населення до дій в умовах воєнного часу;
         - організовує роботу щодо забезпечення безпеки осіб, які залучаються до роботи у районах виникнення надзвичайних ситуацій, і збереження вантажів, що доставляються у ці райони;
         - формує обсяги замовлень на матеріально-технічні засоби, необхідні для потреб органів управління і сил цивільної оборони міста;
         - здійснює відповідно до законодавства комплексні перевірки стану цивільної оборони;
         - організовує в установленому порядку проведення навчань та тренувань з питань цивільної оборони, у тому числі підготовку учнів у загальних, професійно-технічних та інших навчальних закладах з питань безпеки життєдіяльності та цивільної оборони;
         - розробляє заходи щодо проведення тимчасового відселення та евакуації населення із зон надзвичайних ситуацій;
         - організовує та здійснює через засоби масової інформації інформування населення щодо законодавства з питань вимог цивільної оборони та захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, заходів, які проводяться органами місцевого самоврядування для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, та іншої інформації, пов’язаної з правовим навчанням та пропагандою з питань запобігання надзвичайним ситуаціям;
         - сприяє підвищенню кваліфікації з питань безпеки життєдіяльності педагогічних працівників навчальних закладів;
         - здійснює контроль за виконанням завдань щодо переселення громадян з радіоактивно забруднених територій, створенням для них необхідних соціально-побутових умов у місцях компактного переселення, а також щодо будівництва житла, об’єктів соціальної та виробничої інфраструктури для громадян, які проживають на радіоактивно забруднених територіях, забезпечення їх екологічно чистими продуктами харчування і промисловими товарами першої необхідності;
         - забезпечує  виконання на відповідній території зобов'язань за міжнародними договорами у сфері захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи;
         - погоджує в установленому порядку питання добору і розстановки кадрів ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи та відповідних структурних підрозділів районних адміністрацій в штатах особливого періоду і воєнного часу;
         - розробляє пропозиції щодо удосконалення нормативно-правових актів та в установленому порядку вносить їх на розгляд міському голові та управлінню з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласної державної адміністрації;
         - забезпечує в межах своєї компетенції реалізацію державної політики стосовно державної таємниці та контроль за її збереженням;
         - виконує інші функції, що випливають із покладених на нього завдань.
         5. Управління має право:
         - одержувати  безплатно від органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування інформацію, необхідну для виконання покладених на нього завдань;
         - заслуховувати інформацію посадових осіб структурних підрозділів районних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, незалежно від форми власності і підпорядкування, про хід виконання завдань і заходів у сфері цивільної оборони та в установленому законодавством порядку надавати їм обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог цивільної оборони;
         - у порядку, встановленому законодавством, залучати до проведення заходів, пов'язаних із забезпеченням запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та у разі їх виникнення, органи управління у справах цивільної оборони, сили і засоби підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і підпорядкування аварійно-рятувальні служби і територіальні підрозділи (формування) міністерств та інших центральних органів виконавчої влади згідно з планами взаємодії, а окремих спеціалістів - за погодженням з їх керівниками;
         - управлінню підпорядковані служби: Комунальна спеціальна воєнізована аварійно-рятувальна служба та Запорізька міська рятувально-водолазна служба.
         6. Управління у процесі покладених на нього завдань взаємодіє з іншими підрозділами міської ради та міськвиконкому, а також підприємствами, установами та організаціями, об'єднаннями громадян.
         7. Управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільнюється з посади міським головою у відповідності з діючим законодавством.
Начальник управління є заступником начальника цивільної оборони міста і несе відповідальність за її стан у межах міста.
Начальник управління має заступників, які за його поданням призначаються міським головою у відповідності з діючим законодавством.
8. Начальник управління:
- здійснює керівництво діяльності управління та підпорядкованих служб: Комунальної спеціальної воєнізованої аварійно-рятувальної служби та Запорізької міської рятувально-водолазної служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань і здійснення ним своїх функцій, встановлює ступінь відповідальності заступників начальника і керівників структурних підрозділів управління;
- укладає договори, угоди;
- видає у межах своєї компетенції накази, організовує та контролює їх виконання;
- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на
утримання управління;
- готує структуру, штатний розклад, кошторис видатків управління та подає їх на затвердження в установленому порядку;
- затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки його працівників, посадові інструкції;
- в межах своїх повноважень затверджує або погоджує положення, розроблені підпорядкованими установами та організаціями;
- забезпечує підвищення кваліфікації працівників управління та їх професійне зростання;
- планує роботу управління та затверджує плани робіт підпорядкованих установ та організацій;
- затверджує положення про структурні підрозділи і функціональні обов'язки працівників управління;
         - діє без доручення від імені управління;
         - представляє управління у всіх державних органах та органах місцевого самоврядування, організаціях та підприємствах;
- несе відповідальність за стан трудової дисципліни;
- забезпечує необхідні умови для роботи працівників управління;
- надає подання міському голові щодо призначення посадових осіб місцевого самоврядування;
- призначає на посади та звільнює з посад технічних працівників та обслуговуючий персонал;
- затверджує структуру та штатний розпис підпорядкованих служб:  комунальної воєнізованої спеціальної аварійно-рятувальної служби та Запорізької міської рятувально-водолазної служби, в межах загальної кількості працівників, затвердженої рішенням міської ради, та виходячи із виділених коштів на утримання цих служб із фонду заробітної плати;
- здійснює контроль за виконанням рішень державних органів та органів місцевого самоврядування, які відносяться до повноважень управління;
- керує всіма видами підготовки підпорядкованих йому працівників для виконання в установлені терміни завдань, покладених на управління;
- звертається з поданням до виконавчого комітету міської ради про прийняття рішень щодо притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні законодавства у сфері цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та їх наслідків;
- вносить в установленому порядку пропозиції щодо обмеження, а у разі потреби - припинення роботи підприємств, окремих виробництв, цехів, експлуатації робочих місць до усунення порушень, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій або загрожують життю та здоров’ю населення;
- бере участь у розгляді міською радою питань, пов’язаних з діяльністю управління, аварійно-рятувальних підрозділів, що створюються для запобігання виникненню та ліквідації надзвичайних ситуацій;
- скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до його
повноважень.
9. Управління утримується за рахунок коштів міського бюджету.
Граничну чисельність та видатки на утримання управління затверджує міська рада.
10. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.



Секретар ради Ю.В. Каптюх