Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

28/03/2007

Рішення міської ради від 28.03.2007 № 51 «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти»

Закон України від 22.02.2000 №1490- III „Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” (із змінами і доповненнями) (надалі – Закон) в редакції, яка набула чинності з 11 березня 2007 року, ще більш ускладнив ситуацію на ринку державних закупівель.
В контексті проблем, які виникають у замовників та учасників під час проведення торгів, доцільно звернути увагу на процедуру оскарження дій замовника.
В статті 36 Закону визначено, що будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника. Тобто, скаржником може бути особа, яка не набула статусу учасника торгів або не брала участі у процедурі закупівлі.
Відповідно до статті 37 Закону скарга на дії замовника направляється Тендерній палаті України, а також замовнику чи Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель (надалі – Комісія). Надходження скарги замовнику або Комісії зупиняє процедуру закупівлі на термін, що не може перевищувати 20 робочих днів. У свою чергу, Тендерна палата України протягом 10 робочих днів з моменту отримання скарги надає висновок щодо розгляду скарги.
За результатами розгляду скарги замовник або Комісія, з урахуванням висновку Тендерної палати України, приймає рішення про повне або часткове задоволення скарги, яка має наслідком відміну торгів, вчинення замовником певних дій, або приймає рішення про незадоволення скарги.
Рішення Комісії може бути оскаржене у суді в порядку, визначеному законодавством.
Пунктом 2 частини 5 статті 37 Закону передбачається, що у разі, якщо скарга має складний або спеціалізований характер, Комісія має право залучити незалежних кваліфікованих (технічних) експертів та консультантів у відповідних галузях та продовжити термін зупинення процедури закупівлі до надання експертами та консультантами остаточного висновку щодо поставлених перед ними питань.
У той же час, критеріїв визначення, чи має скарга складний або спеціалізований характер, в Законі не міститься.
Сьогодні система державних закупівель перебуває в критичному стані, що виявляється у зриві виконання державних цільових програм та створенні передумов до виникнення надзвичайних подій у життєво важливих сферах економіки.
Неузгодженість норм Закону, у тому числі в частині оскарження щодо застосування процедур закупівель, призводить до виникнення ризику призупинення процедури закупівлі на невизначений термін або відміни торгів, що в свою чергу веде до дестабілізації виробничого процесу суб'єктів господарювання та функціонування установ бюджетної сфери міста Запоріжжя і регіону в цілому.
Враховуючи вищевикладене, Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити переможцями торгів учасників, тендерні пропозиції яких акцептуються замовниками торгів – управліннями, відділами, іншими структурними підрозділами міської ради, виконавчого комітету, районними адміністраціями міської ради, комунальними підприємствами – розпорядниками державних коштів усіх рівнів.
2. Прийняти звернення до Тендерної палати України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, начальника головного економічного управління міської ради Новак Н.В., секретаря міської ради, постійні комісії міської ради з питань депутатської діяльності, регламенту, законності та правопорядку (Гунько В.В.) та соціального та економічного розвитку, бюджету і фінансів (Великий В.І.).

Міський голова Є.Г.Карташов

З В Е Р Н Е Н Н Я
ДЕПУТАТІВ ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДО
ТЕНДЕРНОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ

6 березня поточного року сесія міської ради звернулася до Верховної Ради України з вимогою призупинити дію окремих положень нової редакції Закону «Про закупівлю товарів, робіт, послуг за державні кошти», які призвели до паралічу діяльності всіх бюджетних установ та організацій, міських комунальних підприємств.
Наш рішучий протест проти дій Тендерної палати України викликав негативну реакцію та обурення її керівництва. Голова палати навіть публічно звинуватив владу м. Запоріжжя у порушеннях чинного законодавства у сфері державних закупівель. При цьому не навівши жодного конкретного факту.
Ми змушені заявити, що порушена нами проблема – фактична призупинка функціонування міського господарства – зовсім не запорізького походження. Це біда для всіх без виключення міст області та України в цілому. Тому ми відкидаємо безпідставні звинувачення голови правління Тендерної палати на нашу адресу.
Вдруге звертаємось до народних депутатів України, Кабінету Міністрів з проханням негайно вжити рішучих заходів щодо поліпшення ситуації в сфері державних закупівель.

Звернення прийнято на 10-й сесії Запорізької міської ради
28 березня 2007 року, рішення № 51