Логотип

Запорізька міська рада

Запорізька область, Запорізький район

25/01/2007

Рішення виконавчого комітету від 25.01.2007 № 18 «Про затвердження Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя»

Для реалізації Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя на 2007 – 2009 роки, керуючись Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1.Затвердити Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя (додається).
2.Управлінню праці та соціального захисту населення міської ради, районним адміністраціям міської ради надання матеріальної допомоги громадянам здійснювати відповідно до Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя.
3.Вважати таким, що втратило чинність, рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 26.01.2006 №9 “Про затвердження Положення про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя”.
4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С.

Міський голова Є.Г.Карташов

 

  ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконавчого комітету
міської ради
25.01.2007 № 18

ПОЛОЖЕННЯ

про надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя

 

1. Положення визначає порядок надання адресної матеріальної допомоги громадянам міста Запоріжжя, у яких виникли складні життєві ситуації.
2. Адресна матеріальна допомога надається управлінням праці та соціального захисту населення міської ради або відділами з питань соціальної допомоги районних адміністрацій міської ради.
3. Одноразова адресна грошова допомога малозабезпеченим громадянам м. Запоріжжя, у яких виникли складні життєві ситуації або які потрапили в екстремальну ситуацію, надається в межах витрат, передбачених на ці цілі Міською комплексною програмою соціального захисту населення міста Запоріжжя на 2007 – 2009 роки.
До визначення екстремальної ситуації підлягає:
- пожежа та інше стихійне лихо, внаслідок якого заподіяно значної шкоди майну постраждалих чи їх здоров 'ю;
- смерть працездатної особи з приводу нещасного випадку (або інше), яка не мала постійного доходу, сім'я якої знаходиться у край тяжкому матеріальному становищі;
- тяжка або продовж тривалого періоду хвороба, оперативне лікування, які потребують значних фінансових витрат чи від'ї зду на лікування до іншого міста;
- обставини, які можуть привести до небезпеки та значною мірою вплинути на життєдіяльність оточуючих;
- інші непередбачені надзвичайні обставини.
4. Одноразова грошова допомога надається сім'ї (до складу сім'ї входять особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки, що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов), або самотнім громадянам міста, якщо середньомісячний сукупний доход на одного члена сім'ї або самотнього громадянина за три місяці, які передували зверненню за допомогою, не перевищує одного розміру встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.
5. Розмір одноразової грошової допомоги визначається комісією, яка затверджується наказом по управлінню праці та соціального захисту населення міської ради або розпорядженням голови районної адміністрації міської ради.
6. Одноразова грошова допомога для одного громадянина чи для сім'ї не носить постійного характеру, а є додатком до існуючого доходу і може надаватися не більше одного разу на рік. Розмір її визначається комісією і не повинен перевищувати встановленого законом прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць.
7. Підставою для розгляду питання про надання грошової допомоги є заява громадянина до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, акт обстеження матеріально-побутових умов проживання заявника та такі документи
- довідка про склад сім'ї заявника;
- довідка про доходи заявника та членів його сім'ї (заробітна платня усіх працездатних членів сім'ї не менш ніж за 3 попередні поданню заяви місяці чи довідка з районного центру зайнятості, розмір нарахованої пенсії разом з доплатами, розмір нарахованих державних соціальних допомог, аліменти);
- копія паспорту (1, 2, 11 сторінка) заявника;
- копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру заявника.
Крім того, для розгляду питання про надання грошової допомоги на:
- лікування необхідним є надання відповідних документів, які підтверджують необхідність його лікування по життєво-важливих показаннях (довідка, направлення на стаціонарне лікування, клопотання лікувальної установи або клопотання управління охорони здоров'я міської ради);
- на відшкодування шкоди, яка заподіяна пожежею, - акт пожежної частини про пожежу, яка сталася;
- інші документи, які підтверджують екстремальну ситуацію.
Якщо заявник проживає один, знаходиться на стаціонарному лікуванні, то у разі тяжкого захворювання допомога надається без обстеження матеріально-побутових умов проживання та надання відповідних довідок. Розмір матеріальної допомоги при таких обставинах визначається, виходячи з інформації про доходи громадянина, одержані з місця роботи заявника або з органів, які здійснюють виплату пенсії, з урахуванням терміну лікування та вартості необхідних ліків.
8. При визначенні розміру грошової допомоги комісія обов'язково приймає до уваги такі обставини: вік, стан здоров'я заявника або членів його сім'ї, його матеріальний та сімейний стан, наявність родичів або опікунів, які зобов'язані згідно із законодавством утримувати заявника, з урахуванням їх можливостей, наявність можливості покращити своє становище за рахунок власної праці або власних матеріальних цінностей, клопотання депутатів усіх рівнів, установ та організацій (в тому числі і громадських).
У наданні матеріальної допомоги може бути відмовлено:
- якщо працездатні члени сім'ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у вищих навчальних закладах та ПТУ (крім осіб працездатного віку, які не працюють, але потребують лікування, що підтверджується відповідним документом);
- якщо з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, які не були зазначені заявником;
- якщо у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї є не одна квартира (будинок);
- якщо заявником навмисно надані недостовірні відомості чи приховано відомості про матеріальний стан сім'ї, які вплинули або можуть вплинути на рішення про надання матеріальної допомоги;
- при відмові від проведення обстеження та надання необхідних довідок.
9. Протокол засідання комісії та її рішення затверджуються наказом по управлінню праці та соціального захисту населення міської ради або розпорядженням голови районної адміністрації міської ради.
10. Управління праці та соціального захисту населення міської ради, згідно наказу, надає громадянам матеріальну допомогу через банківські установи або поштовими грошовими переказами. В районних адміністраціях міської ради призначена матеріальна (грошова) допомога надається в установленому на місцях порядку.
11. Якщо під час розгляду питання про надання грошової допомоги заявник помер, допомогу мають право отримати близькі родичі заявника.
12. Інформація заявнику про надання матеріальної допомоги або про відмову в ній повинна надаватися згідно із Законом України “Про звернення громадян”.
13. Екстрена натуральна та грошова допомога може надаватися особам без визначеного місця проживання, іншим громадянам, які потрапили у скрутну ситуацію і потребують негайної допомоги. Вона надається через уповноважені управлінням праці та соціального захисту населення міської ради установи, організації, фонди. Така допомога може надаватися без наявності документів у заявника. Максимальний розмір грошової допомоги не перевищує 200 гривень. Підставою для розгляду питання про надання екстреної допомоги є заява громадянина в управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради, яка розглядається начальником управління праці та соціального захисту населення міської ради або його заступником. Прийняте рішення про надання допомоги викладається у листі на ім'я керівника установи, організації, фонду, які надають допомогу. Про відмову в наданні допомоги заявнику повідомляється усно або за його вимогою письмово.
14. Матеріальна допомога громадянам до святкових, знаменних та пам'ятних дат відповідно до Указів та розпоряджень Президента України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації, міського голови та голів районних адміністрацій міської ради надається:
- управлінням праці та соціального захисту населення міської ради за списками, затвердженими керівником районної адміністрації міської ради або за поданням громадських організацій та установ міста Запоріжжя;
- районними адміністраціями міської ради за списками управління праці та соціального захисту населення районної адміністрації міської ради або за поданням районних громадських організацій та установ
15. Допомога на поховання районними адміністраціями міської ради надається згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 №1753 «Про розмір допомоги на поховання» та наказу №148/232/88/95/08-14-759/123 від 29.10.1996 «Про внесення змін і доповнень до Порядку виплати допомоги на поховання».
Ритуальні послуги по похованню з повною або частковою оплатою громадянам, зазначеним у пункті 3 даного положення, управлінням праці та соціального захисту населення міської ради можуть надаватися за заявою родичів або знайомих померлого при наявності клопотання районної адміністрації міської ради. Заяву розглядає начальник управління праці та соціального захисту населення міської ради або його заступник, які приймають рішення про надання послуг та розмір оплати. Прийняте рішення викладається в гарантійному листі на ім'я керівника установи або організації, що надає послугу.
Сума, на яку здійснюється оплата послуг, не повинна перевищувати вартості мінімальної кількості послуг, необхідних для поховання. Про прийняте рішення заявнику повідомляють усно або за його вимогою письмово.
16. Порядок складання акта обстеження матеріально-побутових умов.
16.1. Акт мають право складати:
- спеціалісти та керівники управління праці та соціального захисту населення міської ради;
- інспектори Запорізької міської служби соціальної допомоги;
- спеціалісти відділів соціальної допомоги районних адміністрацій міської ради;
- спеціалісти управлінь праці та соціального захисту населення районних адміністрацій міської ради.
16.2. Акт складається;
- безпосередньо за місцем проживання заявника (з вивченням необхідних документів);
- на основі поданих заявником до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради або до виконавчих органів міської ради довідок та інших необхідних документів.
16.3. Рішення про порядок складання акта, про необхідні довідки та документи приймає спеціаліст або керівник управління праці та соціального захисту населення міської ради, спеціалісти або керівники виконавчих органів міської ради, спеціалісти або керівники районних адміністрацій міської ради, які розглядають заяву.
16.4. Спеціалісти, які складають акт, при проведенні обстеження мають право доступу до помешкання, де проживає заявник та до усіх документів заявника, що стосуються вирішення питання надання матеріальної допомоги.
16.5. За відсутністю можливості у заявника надати необхідні документи про доходи та склад сім'ї, організації та установи міста, відділи та управління міської ради, районних адміністрацій міської ради зобов'язані надавати спеціалістам право доступу до інформації про склад сім'ї та доходи громадянина у разі його особистого звернення за матеріальною допомогою до районних адміністрацій міської ради, до управління праці та соціального захисту населення міської ради, до виконавчих органів міської ради.
16.6. За достовірність інформації, яка вноситься до акта обстеження, відповідальність несуть заявник та спеціаліст, який складав акт.

 

Керуючий справами
виконавчого комітету ради
К.О.Вайтаник