Розглянувши доповідну записку «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у І півріччі 2006 року у виконавчих органах міської ради», виконавчий комітет відзначає, що виконавчими органами міської ради проводиться системна робота, спрямована на забезпечення розгляду звернень громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указів Президента України від 13.08.2002 №700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.2004 №434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів».
На виконання п.3 рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 26.01.2006 №8 «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2005 році» в бюджеті міста на 2006 рік передбачені видатки на ремонт житлового фонду в сумі 20300,00 тис. грн. Крім того, за рахунок коштів бюджету розвитку передбачені видатки на реконструкцію житлових будинків, гуртожитків та систем опалення і водопостачання житлових будинків в сумі 9531,1 тис. грн.
Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються міським головою особисто.
У І півріччі 2006 року виконавчим комітетом Запорізької міської ради всього зареєстровано 4233 звернення, з них письмових звернень 3852 (від 19598 громадян), що на 9,7% (+341) більше, ніж за аналогічний період минулого року. Кількість звернень на особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому збільшилась на 10,4% (з 345 у 2005 році до 381 у 2006 році).
У порівнянні з минулорічним періодом на 40% ( з 732 у 2005 році до 445 у 2006) зменшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами, що засвідчує підвищення рівня сподівань громадян на ефективне, позитивне вирішення порушених питань на місцевому рівні, збільшення довіри до органів місцевого самоврядування.
За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 92,4%. Скарги становлять 6,3% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 0,2%.
Кількість повторних звернень у порівнянні з 2005 роком зменшилась на 0,4% і становить 5,6% (238 ) від загальної кількості.
Актуальними проблемами, що порушуються у повторних зверненнях, є не вирішення комплексу питань стосовно життєдіяльності селищ на о. Хортиця, вул. Скельної, руйнування будинків по вул.Гудименка,15;17, вул.Перемоги,44, вул.Дзержинського,114, вул.Жуковського,76, вул..Трегубенка,13, пр.Леніна,44, пр.Леніна,151, підтоплення житлових будинків у Шевченківському, Ленінському, Комунарському районах.
Значну кількість серед повторних звернень становлять питання телефонізації будинків учасників Великої Вітчизняної війни, інвалідів, пенсіонерів. На жаль, фінансування встановлення телефонів соціально незахищеним категоріям населення бюджетом міста на 2006 рік не передбачене.
За характером основних питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради основними, як і раніше, були питання, що відносяться до житлового господарства – 46,7% від усіх звернень, що на 5% менше у порівнянні з 2005 роком. Частина звернень цієї тематики – біля 9% (361) - це питання отримання житла або поліпшення житлових умов. В листах також міститься багато нарікань на незадовільну якість житлово-комунальних послуг та тарифи на них.
Збільшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства, що складає 13,6% від загальної кількості. Основними являються питання ремонту доріг, газо-, тепло-, водопостачання, освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану, благоустрою міста.
Зберігається тенденція до збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 16,6%. В зв'язку з відсутністю будівництва соціального житла громадяни звертаються з проханням виділення земельної ділянки під індивідуальне будівництво.
Приведений аналіз тематики питань, порушених у зверненнях громадян, підтверджує нагальну потребу вжиття на державному рівні заходів щодо реформування сфери житлово-комунального господарства, системи соціального захисту населення.
Слід зазначити, що в структурних підрозділах міської ради у роботі із зверненнями громадян помітні позитивні зрушення.
Заводською, Ленінською та Хортицькою районними адміністраціями проводиться робота по висвітленню оперативної інформації про звернення громадян у засобах масової інформації. Постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси.
З метою урізноманітнення форм роботи з жителями району, для більш дієвої взаємодії з мешканцями керівництвом Комунарської, Ленінської та Шевченківської районних адміністрацій продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян.
Позитивним прикладом вирішення питань, порушених у зверненнях, є поліпшення житлових умов заявників, які перебували на контролі. За інформацією відділу з обліку і розподілу житлової площі в першому півріччі поточного року отримали житло 30 громадян.
Управлінням освіти міської ради продовжено роботу телефону довіри.
В управлінні праці та соціального захисту населення міської ради постійно оновлюється інформація щодо законодавчих актів України про види та розміри державної соціальної допомоги, пільг та інших соціальних виплат та послуг, а також про порядок надання матеріальної допомоги згідно міської комплексної програми по соціальному захисту населення м. Запоріжжя на 2006 рік.
Разом з тим, виконавчий комітет міської ради звертає увагу на ряд проблем, порушених у зверненнях громадян, які потребують вирішення.
Актуальним на сьогодні залишається питання перевезення пільгових категорій громадян. За даними управління транспорту та зв'язку міської ради за звітний період зі скаргами на дії водіїв маршрутних таксі звернулося 87 громадян, що становить 48% від загальної кількості звернень.
Потребують активізації заходи, направлені на вирішення природоохоронних питань: вирубка аварійних дерев, відселення з аварійних будинків через підтоплення, розчистка русел річок від замулення, тощо.
Не вирішене питання фінансування встановлення телефонів пільговим категоріям громадян у 2006 році.
Забезпечення відділів виконавчих органів міської ради необхідною організаційною та комп'ютерною технікою та сучасним спеціальним програмним забезпеченням для здійснення автоматизованого обліку та аналізу роботи із зверненнями громадян здійснено не на достатньому рівні. Відсутній автоматизований облік звернень громадян в Заводській, Хортицькій, Шевченківській районних адміністраціях, відділі з обліку і розподілу житлової площі міської ради, в яких кількість звернень більше 600 на рік, та ін. Не на достатньому рівні забезпечено технічними засобами відділ по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради.
Аналіз діяльності виконавчих органів міської ради щодо розгляду звернень громадян засвідчує, що проблемою у позитивному вирішенні багатьох порушених громадянами питань є недостатність фінансових ресурсів, що вимушено призводить до подовження строків розгляду понад встановлені Законом України “Про звернення громадян” терміни.
Залишається гострою проблема виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. За підсумками першого півріччя 2006 року потребує удосконалення організація роботи із зверненнями громадян в управлінні житлового господарства міської ради, Орджонікідзевській районній адміністрації міської ради, міському управлінні земельних ресурсів, міському управлінні УМВС України в Запорізькій області, КП «Водоканал», запорізьких міських електричних мережах.
З метою підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян, забезпечення постійного зв'язку між органами місцевого самоврядування та громадянами виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про роботу щодо розгляду звернень громадян у І півріччі 2006 року у виконавчих органах міської ради прийняти до відома та направити для реагування керівникам виконавчих органів ради, комунальних підприємств і установ міста (додається).
2. Першому заступнику, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради:
2.1. посилити персональну відповідальність за своєчасний, належний розгляд по суті питань, порушених у зверненнях, що надійшли від громадян;
2.2. до 01.10.2006 провести робочі наради з керівниками виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ міста з питання організації належної роботи із зверненнями громадян в частині підвищення рівня виконавської дисципліни та відповідальності за результати розгляду питань, порушених у зверненнях;
2.3. за наявності порушень виконавської та службової дисципліни, фактів формального підходу до розгляду звернень громадян порушувати перед міським головою клопотання щодо притягнення винних до відповідальності згідно з діючим законодавством.
3. Першому заступнику, заступникам міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста забезпечити безумовне освоєння виділених коштів у повному обсязі на вирішення проблемних питань, з якими звертаються громадяни до органів місцевого самоврядування, підприємств та установ міста.
4. Керівникам виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста:
4.1. до 01.01.2007 проаналізувати стан роботи із зверненнями громадян, глибоко і всебічно розглянути це питання на засіданнях колегій, нарадах та видати розпорядчі документи щодо конкретних заходів, спрямованих на значне поліпшення цієї роботи;
4.2. забезпечити безумовне дотримання встановлених графіків особистого прийому громадян, при необхідності переглянути їх і установити проведення прийому в максимально зручний для громадян час;
4.3. щоквартально аналізувати та узагальнювати звернення громадян з метою з'ясування та усунення причин, що їх породжують;
4.4. продовжити проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян, консультативно-правових зустрічей для населення, прямих телефонних ліній, практику зв'язку керівників виконавчих органів міської ради з громадянами через засоби масової інформації.
5. Фінансовому управлінню міської ради передбачити кошти на 2007 рік для забезпечення Заводської, Хортицької, Шевченківської районних адміністрацій, відділу з обліку і розподілу житлової площі міської ради, відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради організаційною і комп'ютерною технікою та сучасним спеціальним програмним забезпеченням для здійснення автоматизованого обліку та аналізу роботи із зверненнями громадян.
6. Управлінню транспорту та зв'язку міської ради посилити контроль за перевезенням пільгових категорій громадян, давати принципову оцінку діям водіїв, які порушили обумовлені умовами договору правила перевезення пасажирів, застосовувати до них відповідні адміністративні заходи.
7. Відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради перевірити стан роботи із зверненнями громадян в управлінні житлового господарства міської ради, Орджонікідзевській районній адміністрації міської ради, міському управлінні земельних ресурсів, міському управлінні УМВС України в Запорізькій області, КП «Водоканал», запорізьких міських електричних мережах до 01.01.2007. Встановити причини, що призводять до порушення термінів розгляду звернень громадян.
8. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконкому ради Вайтаника К.О.
Міський голова | Є.Г.Карташов |
ДОПОВІД НА ЗАПИСКА
про роботу щодо розгляду звернень громадян у I півріччі 2006 року
у виконавчих органах міської ради
Виконавчими органами Запорізької міської ради проводиться системна робота, спрямована на забезпечення розгляду звернень громадян відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указів Президента України від 13.08.2002 №700 «Про додаткові заходи щодо реалізації громадянами конституційного права на звернення» та від 14.04.2004 №434 «Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів».
Питання роботи із зверненнями громадян розглянуто на засіданні виконавчого комітету Запорізької міської ради 26.01.2006 з запрошенням керівників управлінь міської ради, представників органів прокуратури, засобів масової інформації. За результатами розгляду прийнято відповідне рішення №8 «Про роботу щодо розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради у 2005 році».
На виконання п.3 вищезазначеного рішення в бюджеті міста на 2006 рік передбачені видатки на ремонт житлового фонду в сумі 20300,00 тис.грн., в тому числі, згідно затверджених програм, на проведення капітального ремонту житлового фонду в обсязі 14300,00 тис.грн., ремонт покрівель – 5000,00 тис.грн., на ремонт стінових огороджень та під'їздів житлових будинків – 1000,00 тис.грн. Крім того, за рахунок коштів бюджету розвитку передбачені видатки на реконструкцію житлових будинків, гуртожитків та систем опалення і водопостачання житлових будинків в сумі 9531,1 тис.грн.
Лист Запорізької обласної державної адміністрації від 24.05.2006 №08-43/856 «Щодо роботи Запорізького міськвиконкому по розгляду звернень громадян» щодо фактів порушення термінів розгляду звернень громадян обговорено на оперативній нараді у заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконкому ради Вайтаника К.О.
Працівниками відділу по роботі із зверненнями громадян щоденно надавались консультації громадянам щодо їх прав та порядку вирішення існуючих проблем.
З метою підвищення рівня відповідальності за якість та своєчасність розгляду звернень громадян відділом по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради за звітний період:
- систематично надавались консультації працівникам управлінь міської ради та установ міста з питань організації роботи із зверненнями громадян;
- періодично надсилався план-графік дотримання термінів розгляду письмових звернень громадян та звернень на особистих прийомах керівників;
- проводився щотижневий аналіз проходження документів по зверненням громадян, в якому висвітлюється тематика проблемних питань, з якими звертаються громадяни, тематика повторних звернень, надається порівняльний кількісний аналіз надходження звернень за останні 4 тижні , акцентується увага на стані виконавської дисципліни при розгляді звернень громадян.
Продовжується практика проведення щомісячних безкоштовних консультативно-правових зустрічей для мешканців міста, під час яких фахівцями різних структур надається юридична допомога громадянам про способи захисту їхніх прав та законних інтересів, можливості їх реалізації. За звітний період таку допомогу отримали близько 380 громадян під час консультативно-правових зустрічей в ПК «Орбіта» та понад 450 - під час консультативно-правових зустрічей в районах.
На телевізійних каналах ТВ-5, “Запоріжжя” регулярно виходили в ефір випуски програм “Місто і городяни”, “Півгодини з мером”, під час яких розглядались найбільш актуальні питання, що турбують жителів міста.
З метою постійного зв'язку з населенням та оперативного реагування на проблеми, які турбують мешканців міста, в міськвиконкомі цілодобово працює телефон служби «0-80». За поточний період до служби надійшло понад 1800 дзвінків.
У І півріччі 2006 року виконавчим комітетом Запорізької міської ради всього зареєстровано 4233 звернення, з них письмових звернень 3852 (від 19598 громадян), що на 9,7% (+341) більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Кількість звернень на особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому збільшилась на 10,4% (з 345 у 2005 році до 381 у 2006 році ). На 67 особистих прийомах у посадових осіб міськвиконкому побувало 424 громадянина. З 453 порушених питань 10,8% вирішені позитивно, на 59,4% надані роз'яснення, 24,1% питань знаходяться в стадії розгляду.
У порівнянні з минулорічним періодом на 40% ( з 732 у 2005 році до 445 у 2006 ) зменшилась кількість звернень, надісланих до виконавчого комітету міської ради вищими державними органами, що засвідчує підвищення рівня сподівань громадян на ефективне, позитивне вирішення порушених питань на місцевому рівні, збільшення довіри до органів місцевого самоврядування.
За видами звернень , визначених Законом України «Про звернення громадян», як і торік, домінують заяви (клопотання) – 92,4%. Скарги становлять 6,3% усіх звернень, пропозиції (зауваження) – 0,2%.
Кількість повторних звернень у порівнянні з 2005 роком зменшилась на 0,4% і становить 5,6% ( 238 ) від загальної кількості. Аналіз свідчить, що основною причиною повторних звернень залишається незгода заявників з наданими роз'ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, що не відносяться до компетенції органів місцевого самоврядування. Крім того, серед повторних звернень існує кілька актуальних напрямків. Перш за все, це звернення, що відносяться до сфери житлового господарства і надходять від тих громадян, які досить тривалий час перебувають на обліку для отримання (розширення) житлової площі. У зв'язку з проблемами бюджетного фінансування житлового будівництва вирішення цього питання значно уповільнилось, що змушує громадян неодноразово звертатись до різних органів державної влади, місцевого самоврядування. Іншими важливими питаннями є ремонт житлових будинків, переведення гуртожитків до комунальної власності міста.
Актуальними проблемами, що порушуються у повторних зверненнях, є не вирішення комплексу питань стосовно життєдіяльності селищ на о.Хортиця, вул. Скельної, руйнування будинків по вул.Гудименко,15;17, вул.Перемоги,44, вул.Дзержинського,114, вул.Жуковського,76, вул..Трегубенка,13, пр.Леніна,44, пр.Леніна,151, підтоплення житлових будинків у Шевченківському, Ленінському, Комунарському районах.
Значну кількість серед повторних звернень становлять питання телефонізації будинків в приватному секторі. Телефонізація приватного житла вимагає коштів, які відсутні у більшості учасників Великої Вітчизняної війни, інвалідів, пенсіонерів. На жаль, фінансування встановлення телефонів пільговим категоріям населення бюджетом міста на 2006 рік не передбачене.
Як і раніше, до міськвиконкому за допомогою переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян: інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни – 11,3% (478), інваліди дитинства та інваліди загального захворювання – 6,4% (270), ветерани праці – 3,3% (141), пенсіонери – 12,7% (537), члени багатодітних сімей та одинокі матері – 1,8%. Всього дописувачів, які потребують соціального захисту та підтримки, 36,8 відсотка від загальної кількості, що на 4,2% більше минулорічних показників.
За характером питань, що їх порушували громадяни у зверненнях до виконкому міської ради, основними, як і раніше, були питання, що відносяться до житлового господарства – 46,7 % від усіх звернень, що на 5% менше у порівнянні з 2005 роком. Найбільшу долю серед них (12%) становлять заяви щодо ремонту покрівель, стінових огороджень, ремонт опалювального обладнання.
П'ята частина звернень цієї тематики – біля 9% (361) - це питання отримання житла або поліпшення житлових умов. В листах також міститься багато нарікань на незадовільну якість житлово-комунальних послуг та тарифи на них. Питання переведення житла до нежитлового фонду складає 2,7% (116) від загальної кількості. І певна кількість скарг від громадян надходить саме з питання незгоди функціонування нежитлових приміщень в житлових будинках.
На 6% у порівнянні з минулорічними показниками ( 576 в 2006 проти 288 в 2005) збільшилась кількість звернень з питань комунального і дорожнього господарства , що складає 13,6% від загальної кількості. Основними являються питання ремонту доріг, газо-, тепло-, водопостачання, освітлення вулиць, дворових територій, санітарного стану, благоустрою міста.
Кількість звернень громадян з питань транспорту та зв'язку зменшилась в порівнянні з минулорічними на 2% ( з 8% -309 у 2005 році до 6% -260 у 2006 році).Основними проблемами, що порушують громадяни у своїх зверненнях, є перевезення пільгових категорій громадян, телефонізація житла за державні кошти.
Зберігається тенденція до збільшення кількості звернень, які надходять до міськвиконкому з питань землекористування – 16,6% ( 702) від загальної кількості, що на 2,3% більше у порівнянні з показниками першого півріччя 2005 року (553). В зв'язку з відсутністю будівництва соціального житла громадяни звертаються з проханням виділення земельної ділянки під індивідуальне будівництво.
Кількість звернень громадян з питань соціального захисту населення збільшилась на 1,5% (з 7,8% (302) у 2005 році до 9,3% (394) у 2006 році). Жителі міста порушували в своїх зверненнях питання надання матеріальної та гуманітарної допомоги, виплати призначеної державної грошової допомоги малозабезпеченим сім'ям, призначення субсидій.
Значно зменшилась кількість питань науки, освіти, виховання і навчання дітей, роботи навчально-виховних закладів – з 2,25% (87) до 0,75% (32). Залишається незначною та стабільною кількість звернень, у яких порушуються питання охорони здоров'я (60 або 1,5% у 2005 році і 64 або 1,5% у 2006 році).
На адресу міськвиконкому продовжують надходити листи з питань повернення вкладів та заощаджень . У 2006 році кількість цих звернень зросла до 35 і склала 0,8%.
Приведений аналіз тематики питань, порушених у зверненнях громадян, підтверджує нагальну потребу вжиття на державному рівні заходів щодо реформування сфери житлово-комунального господарства, системи соціального захисту населення.
Слід зазначити, що всі звернення, які надходять до міськвиконкому, уважно розглядаються. Викладені в них факти ретельно перевіряються та докладаються зусилля до вирішення порушених у зверненнях питань. Листи інвалідів Великої Вітчизняної війни розглядаються міським головою особисто.
За наслідками розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради, установах, організаціях міста 470 (11,1%) питань вирішено позитивно (задоволено), надані роз'яснення по 2737 (64,5%) питанням, відмовлено у 116 (2,7%) випадках. Решта питань знаходиться на стадії розгляду.
Найбільше звернень до виконавчого комітету міської ради надійшло від жителів Орджонікідзевського району – 23,1% від усієї кількості, Ленінського – 21,3%, Комунарського – 14,0%. Далі йдуть Шевченківський – 12,1%, Жовтневий – 11,9%, Хортицький – 8,8%, Заводський – 6,3% райони міста.
Питання, що відносяться до сфери житлового господарства, являються найбільш актуальними для жителів всіх районів міста. У Жовтневому, Комунарському, Ленінському, Шевченківському, Хортицькому районах на другому місці знаходяться питання землекористування, приватизації земельних ділянок, а у Заводському та Орджонікідзевському районах -питання комунального і дорожнього господарства, благоустрою, санітарного стану.
На виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24.03.2006 №134 «Про вдосконалення роботи зі зверненнями громадян у 2006 році» та Заходів по удосконаленню стилю, форм і методів роботи виконавчих органів міської ради в сучасних умовах, затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 28.02.2005 №47, в структурних підрозділах міської ради у роботі із зверненнями громадян помітні позитивні зрушення.
Так, за звітний період Шевченківською районною адміністрацією позитивно були вирішені звернення громадян:
- щодо ремонту шляхів, внутрішньоквартальних доріг: за зверненням гр.Дубини С.І. відремонтовано пішохідну доріжку біля будинку по вул..Бочарова,6;за зверненням гр.Шмиголя О.П. відремонтовано під'їзну дорогу до бараків по вул. Цегельній;
- щодо налагодження електропостачання житлових будинків мешканців сел.Карантинка, вул.Тельмана;
- щодо ліквідації стихійних звалищ сміття в приватному секторі за зверненнями гр.Дубенко Т.В., Івлєва А.В.;
- щодо обрізки, кронування та зносу дерев за зверненнями гр.Порхун М.А., Тарасової Я.В., Белюк Г.Л.;
- учаснику ВВв гр.Сулімі В.П. надана допомога у ремонті будинку, завезено цемент, шифер, рубероїд.
Комунарською райадміністрацією за колективними зверненнями громадян:
- поновлено освітлення вулиць: Степової, Невської, Радіо, Олімпійської, Комарова;
- виконано ямковий ремонт доріг на вулицях: Космічній, Ново кузнецькій, Автозаводській;
- приспані бездоглядні собаки на вулицях: Дослідна станція, Космічна, Новокузнецька;
- ліквідовані аварійно небезпечні дерева по вул. Чапаєва, Гнаровської, Космічній, Васильєва, Садовій, Ленінградській;
Громадянам, які потребують лікування, виділена матеріальна допомога на загальну суму 1900,00 грн. Видано 2 путівки на оздоровлення в санаторій «Великий Луг» інваліду I групи ВВв Жукову І.А. Вручено медалі «60 років Перемоги» ветеранам війни Ганигіній Є.І. та Таран А.З., встановлено статус ветерана війни гр.Біль М.С.
Для вирішення питань, порушених у зверненнях громадян, Ленінською райадміністрацією:
- виконано роботи по обрізці та знесенню дерев на вулицях Зачиняєва, Ульянова;
- відновлено зовнішнє освітлення по вулицях Станіславського, Дегтярьова, Титова, Терешкової, Корольова;
- позитивно вирішено питання безоплатного зубопротезування інваліда-чорнобильця гр.Шавловського О.М.;
- вирішено питання тимчасової реєстрації громадян на вул.Скельній;
- товариству багатодітних сімей надано в оренду приміщення по вул.Дудикіна,11.
Заводською райадміністрацією задоволено 122 заяви про надання матеріальної допомоги на загальну суму 13003,52 грн. Протягом першого півріччя:
- відремонтовано 18600 кв.м покрівлі;
- встановлено 75 металевих дверей;
- виконано ямковий та середній ремонт доріг по вулицях: Калібровій, Діагональній, Південному шосе, Північному шосе, Демократичній, Заводській, Тепличній, Л.Чайкіної, Історичній, Соціалістичній, Орджонікідзе, Насосній, Скворцова, Тенісній;
- встановлено 6 дорожніх знаків по вул.Калібровій.
На колективне звернення мешканців Орджонікідзевською райадміністрацією прийнято розпорядження про створення комісії по обстеженню технічного стану житлового будинку по вул.Перемоги,44. На контролі технічний стан будинків по вул.Лермонтова,6 та пр.Леніна,133.Крім того:
- призначено соціальна допомога 2631 громадянину на загальну суму 1964076,48 грн.;
- 225 малозабезпечених сімей отримали допомогу в сумі 226272,69 грн.;
- виплачена компенсація за невикористану санаторно-курортну путівку у 2004-2005 році 23 інваліда ВВв на суму 4500 грн.;
На постійному контролі районної адміністрації знаходяться звернення про погашення заборгованості із заробітної плати. З цього питання проведено 19 засідань комісії, на яких заслухано фінансові справи 138 підприємств: про погашення заборгованості із заробітної плати – 29 підприємств; про недоїмку в Пенсійний фонд – 19 підприємств; про погашення боргу до бюджету – 15 підприємств. В порівнянні з відповідним періодом минулого року заборгованість зменшилась на 509,7 тис.грн (на 63,1%) і складає 297,5 тис.грн. на 9 підприємствах району.
Жовтнева райадміністрація концентрує свої зусилля на вирішенні питань житлово-комунального господарства. За звітний період за зверненнями громадян:
- відремонтовано 18 квартир, по 30 заявам – покрівля, сантехнічні прилади та каналізаційні мережі - по 42 заявам, опалення – по 30 заявам, 15 ліфтів;
- покращено житлові умови 3 сімей;
Розглянуто 193 заяви з надання матеріальної допомоги. Малозабезпеченим категоріям громадян виділено матеріальну допомогу на суму 16490,00 грн., 614 сім'ям призначено субсидії.
Хортицька райадміністрація значну увагу приділяє роботі з соціально незахищеними категоріями громадян:
- уважно розглянуто звернення інваліда I групи по зору Крисенка Л.Я. щодо виділення коштів на придбання короткохвильової радіостанції. Завдяки спонсорській допомозі дирекції ТОВ Торгова компанія «Кит-1» в липні техніка буде доставлена заявнику;
- матеріальну допомогу на лікування отримали інваліди загального захворювання Саличов В.М., Чистова Т.Г., Яцуляк І.Ф., багатодітна сім'я Третяк Т.М.;
- на колективне звернення інвалідів з вул.Рубана силами КП «ВРЕЖО №8» улаштований пандус.
Спеціалістами відділу адміністративно-правової роботи щочетверга проводиться прийом мешканців району та надається консультативна допомога щодо вирішення правових питань.
Заводською, Ленінською та Хортицькою районними адміністраціями проводиться робота по висвітленню оперативної інформації про звернення громадян у засобах масової інформації. Постійно вживаються заходи реагування на звернення громадян до преси. Хортицька райадміністрація спілкується з мешканцями району через газету «Мотор Січ» Запорізького машинобудівного заводу ім.Омельченка. Заводською райадміністрацією в газеті «Кічкас» оприлюднено графік особистого прийому громадян керівниками району та працівниками КП «ВРЕЖО №4».
З метою урізноманітнення форм роботи з жителями району, для більш дієвої взаємодії з мешканцями керівництвом Комунарської, Ленінської та Шевченківської районних адміністрацій продовжено практику проведення виїзних особистих прийомів за місцем роботи та проживання громадян.
Так, у березні 2006 року проведено 11 зустрічей керівниками Комунарської райадміністрації в трудових колективах району: ТОВ «Радо», ВАТ «Світ», КП «ВРЕЖО №11», ЗОШ №38, ЗОШ №17, гімназія №8, НВК №110, дитяча лікарня №1, стоматологічна поліклініка №7, ТОВ «Житниця», КП «КРК КП».
Керівництвом Шевченківської райадміністрації проведено 6 прийомів: міська лікарня №8, КП «ВРЕЖО №3», ЗОШ №52, ЗОНВК №111, торговий комплекс ЗАТ ТФ «Галакс», комбінат харчування ЗАТ «Юність». На звернення громадян надано вичерпні відповіді.
Головою Ленінської райадміністрації у першому півріччі 2006 року проведено 12 виїзних зустрічей з трудовими колективами ВАТ «Південтрансенерго», ВАТ «Запорізьке кар'єроуправління», навчально-виховних закладів та установ охорони здоров'я району, членами первинних організацій ветеранів, підприємцями району. Основними на зустрічах стали питання соціального захисту громадян, житлово-комунального господарства та торгівлі.
В управлінні праці та соціального захисту населення міської ради постійно оновлюється інформація щодо законодавчих актів України про види та розміри державної соціальної допомоги, пільг та інших соціальних виплат та послуг, а також про порядок надання матеріальної допомоги згідно міської комплексної програми по соціальному захисту населення м. Запоріжжя на 2006 рік, процедуру її отримання, перелік необхідних документів, телефон та номер кабінету, в яких можна отримати додаткові роз'яснення.
У газеті «Запорозька Січ» регулярно друкується інформація про роботу управління. Працівниками щоденно надаються консультації громадянам щодо їх прав та поширюваних на них пільг.
Не вирішеним на сьогодні залишається питання перевезення пільгових категорій громадян. За даними управління транспорту та зв'язку міської ради за звітний період зі скаргами на дії водіїв маршрутних таксі звернулося 87 громадян, що становить 48% від загальної кількості звернень. По всім скаргам працівниками управління проводяться ретельні перевірки, за наслідками яких до водіїв, які порушили обумовлені умовами договору правила перевезення пасажирів, застосовуються відповідні адміністративні заходи.
Рішенням Запорізької міської ради від 28.04.2006 №11 затверджено перелік Заходів, спрямованих на охорону та раціональне використання природних ресурсів у 2006 році, в т.ч. Заходи, направлені на вирішення життєво важливих проблем, які порушують мешканці міста у зверненнях: вирубка аварійних дерев, відселення з аварійних будинків через підтоплення, розчистка русел річок від замулення, тощо.
Позитивним прикладом вирішення питань, порушених у зверненнях, є поліпшення житлових умов заявників, які перебували на контролі. За інформацією відділу з обліку і розподілу житлової площі в першому півріччі поточного року отримали житло:
- інваліди загального захворювання, дитинства – 3 (Шлема О.І., Шевченко О.Ф., Риженко В.Г.);
- ліквідатори аварії на ЧАЕС та потерпілі внаслідок аварії – 5 (Швець О.І., Поплавський М.А., Сомик П.А., Зикін О.В., Головко В.М.);
- вчителі – 2; хворий ДЦП – 1; молодий фахівець – 1; працівники прокуратури, судді - 7; працівники науки – 5;
- потерпілі від пожежі – 2 (Головко Л.М., Писанко Т.І.);
- багатодітні родини – 4 (Самсонова В.Б., Коваленко Л.О., Кокауліна Л.Б., Бондаренко І.М.).
Крім того, за рахунок надання кімнат або ліжко-місць в гуртожитках комунальної власності міста поліпшено житлові умови понад 60 громадян.
Управлінням освіти міської ради продовжено роботу телефону довіри. Вся інформація, що надходить через канал зв'язку з громадкістю, постійно аналізується відповідальним працівником та приймаються відповідні управлінські рішення для розв'язання проблем, що виникли.
Разом з тим, аналіз діяльності виконавчих органів міської ради щодо розгляду звернень громадян засвідчує, що проблемою у позитивному вирішенні багатьох порушених громадянами питань є недостатність фінансових ресурсів, що вимушено призводить до подовження строків розгляду понад встановлені Законом України “Про звернення громадян” терміни.
Слід зазначити, що забезпечення відділів виконавчих органів міської ради необхідною організаційною та комп'ютерною технікою та сучасним спеціальним програмним забезпеченням для здійснення автоматизованого обліку та аналізу роботи із зверненнями громадян здійснено не на достатньому рівні. Автоматизований облік звернень громадян запроваджено в Жовтневій, Комунарській, Ленінській, Орджонікідзевській районних адміністраціях, управлінні з питань екології, управлінні житлового господарства, управлінні комунального господарства, управлінні праці та соціального захисту населення міської ради, головному управлінні архітектури та містобудування. Відсутній автоматизований облік звернень громадян в Заводській, Хортицькій, Шевченківській районних адміністраціях, відділі з обліку і розподілу житлової площі міської ради, в яких кількість звернень більше 600 на рік, та ін. Не на достатньому рівні забезпечено технічними засобами відділ по роботі із зверненнями громадян виконкому міської ради.
Залишається гострою проблема виконавської дисципліни по дотриманню термінів розгляду звернень громадян. За підсумками першого півріччя 2006 року:
- забезпечено належний рівень організації роботи із зверненнями громадян відділом з обліку і розподілу житлової площі, управлінням праці та соціального захисту населення, управлінням комунального господарства, управлінням охорони здоров'я, управлінням транспорту та зв'язку, Жовтневою, Заводською, Комунарською, Ленінською, Хортицькою, Шевченківською районними адміністраціями міської ради, концерном «Міські теплові мережі», КП електромереж зовнішнього освітлення «Запоріжміськсвітло», ВАТ «Укртелеком».
- потребує удосконалення організація роботи із зверненнями громадян в управлінні житлового господарства міської ради, Орджонікідзевській районній адміністрації міської ради, міському управлінні земельних ресурсів, міському управлінні УМВС України в Запорізькій області, КП «Водоканал», запорізьких міських електричних мережах.
Виходячи з того, що робота із зверненнями громадян є одним з пріоритетних напрямків, виконавчий комітет працює над удосконаленням форм і методів цієї роботи, вишукує шляхи вирішення проблем, що порушують громадяни перед міською владою.
Заступник начальника відділу по роботі із зверненнями громадян виконкому ради |
Н.О.Авраменко |