Керуючись Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” та на виконання розпорядження міського голови від 26.05.2005 №552р „Про підвищення ефективності управління комунальними підприємствами м.Запоріжжя”, для впорядкування і контролю за діяльністю комунальних підприємств та контролю за одержанням і використанням прибутку комунальними підприємствами міста Запоріжжя виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про підсумки роботи комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста за 2005 рік взяти до відома (додається).
2. Відмітити позитивну роботу у 2005 році наступних комунальних підприємств: КП „Запорізьке міське інвестиційне агентство” (Овчаренко О.А.), КП „Управління капітального будівництва” (Сухомлин І.П.), КП „Градпроект” (Чайка О.Г.), КП „Преса” (Шевцова О.І.), КП „Примула” (Красовська О.Б.), КП „Кінотеатр ім.О.Довженко” (Зеленюк Л.М.).
3. Керівникам комунальних підприємств:
3.1. Продовжити виконання заходів оптимізації виробничої програми та перспективного розвитку підприємства.
4. Керівникам виконавчих органів ради по підзвітним комунальним підприємствам:
4.1. Продовжити моніторинг виконання показників ефективності використання комунального майна та прибутку підприємствами комунальної власності, фінансових планів підприємств та забезпечити контроль своєчасності та повноти виплати кредитів та відсотків по них.
4.2. Проаналізувати причини збиткової діяльності та розробити заходи щодо покращання фінансового стану наступних комунальних підприємств: ЗКПМЕТ „Запоріжелектротранс”, КП „Редакція газети „Запорозька Січ”, КП „Сприяння”, КП „Теплові мережі Заводського району”, КП „Комбінат комунальних підприємств Жовтневого району”, КП „Титан”, КП „Зеленбуд”, КП „Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів”, СКП „Запорізька міська ритуальна служба”, КП „ВРЕЖО №№ 3,5,6,7,10,13”, КП „Ремонтно-експлуатаційне підприємство по обслуговуванню гуртожитків”, КП „Зірка”, КП „Основаніє”, ДКП „Бюро обміну житлової площі”.
4.3. Взяти під особистий контроль виконання керівниками підзвітних комунальних підприємств рішень виконавчого комітету від 28.07.2005 №243 „Про затвердження Порядку поетапного створення та введення в дію єдиної автоматизованої системи управління фінансовими ресурсами комунальних підприємств” та від 28.02.2006 №45 „Про затвердження Порядку відрахувань комунальними підприємствами частки прибутку за результатами фінансово-господарської діяльності у 2006 році, яка підлягає зарахуванню до загального фонду бюджету міста”.
4.4. Протягом 2006 року здійснити перевірку економічної діяльності підзвітних комунальних підприємств згідно з графіком, затвердженим розпорядженням міського голови від 09.02.2006 №161р „Про організацію перевірок фінансово-господарської діяльності підприємств комунальної власності територіальної громади міста у 2006 році”.
4.5. Погоджувати фонд оплати праці та встановити контроль за його зростанням на підприємствах.
4.6. Впорядкувати перелік існуючих на теперішній час підприємств, визначити стан підприємств, які знаходяться у процесі ліквідації, надати відповідну інформацію управлінню комунальної власності міської ради для ініціювання винесення на розгляд чергової сесії міської ради щодо ліквідації підприємств, які не здійснюють фінансово-господарську діяльність.
5. Управлінню комунальної власності міської ради (Теслюк В.Я.) узагальнити перелік існуючих на теперішній час комунальних підприємств, визначити стан майна інших підприємств та надати відділу реєстрації та єдиного реєстру міської ради необхідну інформацію.
6. Головному економічному управлінню міської ради (Новак Н.В.):
6.1. Продовжити практику погодження структури, складу та компетенції органів управління комунальними підприємствами.
6.2. Щоквартально аналізувати динаміку росту фонду оплати праці на підприємствах комунальної власності.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Гальцова В.Є.
Міський голова | Є.Г. Карташов |
Доповідна записка про підсумки роботи комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста за 2005 рік
На виконання рішень виконавчого комітету міської ради від 07.07.04 № 258 “Про затвердження Порядку складання фінансового плану комунальним підприємством та контролю за його виконанням” та № 259 „Про затвердження Порядку та здійснення контролю за використанням прибутків, одержаних від фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств” головне економічне управління міської ради на підставі фінансових звітів проаналізувало роботу комунальних підприємств за 2005 рік та дійшло наступних висновків.
За 2005 рік дохід від реалізації продукції (робіт, послуг) 56 комунальних підприємств склав 584,5 млн.грн., що менше, ніж у аналогічному періоді минулого року на 49,0 млн. грн. (за 2004 рік дохід склав 633,5 млн.грн.).
За 2005 рік 35 підприємств комунальної власності одержали прибутки у сумі 14,9 млн.грн. (62% від загальної чисельності підприємств, які звітують головному економічному управлінню міської ради). У порівнянні з фінансовим планом на 2005 рік показник збільшився на 6,8 млн.грн. (на 84%). Протягом 2005 року від комунальних підприємств до місцевого бюджету надійшло податку на прибуток 12,3 млн.грн., що на 3,3 млн.грн. (на 36,4%) більше, ніж за 2004 рік (темп росту показника – 141,0%).
За результатами фінансово-господарської діяльності за 2005 рік одержало збитки 21 комунальне підприємство (38% від загальної кількості комунальних підприємств), сума яких складає – 6,4 млн.грн., що на 3,1 млн.грн. менше, ніж за аналогічний період минулого року (на 32,6%). Збитки за 2005 рік одержали наступні підприємства:
ЗКПМЕ „Запоріжелектротранс” (511,6 тис.грн.), (Управління транспорту та зв'язку міської ради) причина збитків – фінансування державою не в повному обсязі пільгових категорій пасажирів;
КП „Зеленбуд” (94,7 тис.грн.), КП „Експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів” (4312,40 тис.грн.), СКП „Запорізька міська ритуальна служба” (62,2 тис.грн.), (Управління комунального господарства міської ради) причина збитків – списання простроченої дебіторської заборгованості, строк позовної давності якої минув;
КП „Редакція газети „Запорозька Січ” (129,0 тис.грн.), (Виконавчий комітет міської ради), причина збитків – значний рівень конкуренції в цьому секторі послуг;
КП „Комбінат комунальних підприємств Жовтневого району” (4,4 тис.грн.), (Жовтнева районна адміністрація), КП „Титан” (78,2 тис.грн.), (Орджонікідзевська районна адміністрація) причина збитків – не в повному обсязі фінансування із міського бюджету за виконані роботи;
КП „ВРЕЖО № 3” (491,7 тис.грн.), КП „ВРЕЖО № 6 ” (216,2 тис.грн.), КП „ВРЕЖО № 7” (200,3 тис.грн.), КП „ВРЕЖО № 9” (11,2 тис.грн.), КП „ВРЕЖО № 10” (109,1 тис.грн.), КП „ВРЕЖО № 13” (74,5 тис.грн.), КП „Ремонтно-експлуатаційне підприємство по обслуговуванню гуртожитків” (29,9 тис.грн.), (Управління житлового господарства міської ради) – причина збитковості – надання послуг населенню за збитковими тарифами (8 місяців 2005 року), отримання не в повному обсязі з бюджету компенсацій субсидій та пільг;
КП „Основаніє” (0,64 тис.грн.), КП „Бюро обміну житлової площі” (9,8 тис.грн.) (Управління комунального господарства міської ради), КП „Зірка” (7,8 тис.грн.) (Управління культури міської ради), КП „Сприяння” (41,9 тис.грн.) (Виконавчий комітет міської ради) – причина збитків – недосконала маркетингова політика і, як наслідок, незначний попит на продукцію підприємства та відсутність обсягів робіт.
За результатами фінансово-господарської діяльності у 2005 році перевиконано планові показники підприємств комунальної власності, а саме: доходи підприємств збільшились на 23091,5 тис.грн або на 4,1%; фінансовий результат становить 16,0 млн.грн, що у двічі більше, ніж заплановано.
На виконання рішення міської ради від 20.04.05 №7 „Про встановлення для підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста розміру частки прибутку за результатами фінансово-господарської діяльності у 2005 році, яка підлягає зарахуванню до загального фонду бюджету міста” від підприємств комунальної власності до міського бюджету надійшло 2136,13 тис.грн. (1877,8 тис.грн. – в 2005 році, 258,33 тис.грн. – у січні-лютому 2006 року), що на 462,4 тис.грн. більше, ніж планувалось за 2005 рік (КП „Запорізьке міське інвестиційне агентство” більше на 138,9 тис.грн., КП „Управління капітального будівництва” – на 118,5 тис.грн., КП „Градпроект” – на 99,24 тис.грн., КП „Запоріжринок” – на 62,15 тис.грн., КП „Преса” – на 24,3 тис.грн., КП „Примула” – на 18,53 тис.грн.). В 2006 році очікуються надходження у сумі 2037,07 тис.грн.
Середня заробітна плата на комунальних підприємствах за станом на 01.01.2006 складає 641,08 грн., що на 47,9% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
З метою оптимізації витрат підприємств у частині фонду оплати праці та невиробничих витрат 56 комунальним підприємствам погоджено структуру, склад та компетенцію органів управління підприємством.
На виконання рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 25.08.2005 №285 „Про підсумки роботи комунальних підприємств, що належать до комунальної власності територіальної громади міста за І півріччя 2005 року” за 2005 рік було проведено 25 перевірок комунальних підприємств. За результатами перевірок виявлено:
- помилки у веденні бухгалтерського обліку;
- відсутність досконалого механізму відстеження відповідності фактичних витрат обсягам отриманих доходів від реалізації послуг;
- порушення при списанні основних засобів;
- помилки нарахування заробітної плати та інше.
На підставі аналізу діяльності комунальних підприємств головним економічним управлінням міської ради надано пропозиції щодо усунення зазначених недоліків.
Незначні відхилення прогнозних показників фінансово-господарської діяльності від фактичних спостерігаються на комунальних підприємствах: Концерн „Міські теплові мережі”, КП „Запоріжміськсвітло”, КП „Палац культури „Хортицький”, КП „Муніципальна телевізійна мережа”, що свідчить про професійний рівень планування та менеджменту.
На виконання рішення виконавчого комітету міської ради від 28.07.2005 №243 „Про затвердження Порядку поетапного створення та введення в дію єдиної автоматизованої системи управління фінансовими ресурсами комунальних підприємств” втілено програму контролю за фінансовими ресурсами підприємства на комунальних підприємствах: КП „Запоріжринок”, Концерн „Міські теплові мережі”, КП „ВРЕЖО №2”, на трьох комунальних підприємствах (КП „Водоканал”, КП „Запорізьке міське інвестиційне агентство”, КП „ЕЛУАД”) закінчено перший етап автоматизації – процес бюджетування. На теперішній час ведеться робота щодо поетапного створення та введення в дію єдиної автоматизованої системи управління фінансовими ресурсами комунальних підприємств ще на 10 комунальних підприємствах міста. До кінця 2006 року планується на всіх комунальних підприємствах втілити електронну систему, що надасть можливість оперативно (кожного дня) контролювати бюджет доходів та витрат, відстежувати здійснення закупівель виробничого та невиробничого характеру.
Начальник головного економічного управління міської ради |
Н.В.Новак |