Розглянувши доповідну записку "Про підсумки роботи по розгляду звернень громадян у виконавчому комітеті міської ради у 2004 році", виконавчий комітет відзначає, що ця робота проводилась відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Указів Президента України від 13.08.02 №700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення" та від 14.04.04 №434 "Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів", розпоряджень голови обласної державної адміністрації, міського голови, рішення виконавчого комітету міської ради від 27.07.04 №267.
На виконання вищезазначеного Указу від 14.04.04 №434 розпорядженням міського голови від 14.06.04 №736р "Про удосконалення організації особистого прийому громадян у виконавчих органах Запорізької міської ради" затверджені заходи щодо удосконалення організації особистого прийому громадян посадовими особами структурних підрозділів міської ради.
З метою забезпечення кваліфікованої організації особистого прийому громадян посадовими особами виконкому міської ради розпорядженням міського голови від 17.03.04 №257р "Про організацію особистого прийому громадян у виконавчому комітеті міської ради" затверджені дні прийому. Графіком передбачено також проведення прийомів у позаробочий час (щосуботи).
З метою урізноманітнення форм роботи з жителями міста, надання допомоги у вирішенні проблем, що виникають перед громадянами, максимального врахування інтересів людей проводилися виїзні зустрічі міського голови, його заступників, керівників виконавчих органів міської ради з жителями Орджонікідзевського, Ленінського, Заводського, Жовтневого районів. Відбулися громадські слухання з питання будівництва мостового переходу в районі речового ринку на вул. Анголенка.
Всього у 2004 року до виконкому міської ради надійшло 8185 звернень громадян, що на 2575 більше (приріст 46%), ніж у попередньому 2003 році (5610).
Всього звернулося 27970 громадян, які порушили 9474 питання (приріст відповідно на 33 та 49 відсотків). Кількість повторних звернень збільшившись у абсолютному показнику з 486 у 2003 р. до 647 у 2004 р. , зменшилась з 8,6% до 7,9% у відносному, що являється свідченням підвищення ефективності у роботі по вирішенню питань з якими звертаються громадяни до міської влади.
У звітному періоді збільшилась кількість звернень громадян, що надійшли до виконавчого комітету міської ради з обласної державної адміністрації – 684 проти 630 (2003р.). При цьому кількість повторних звернень зменшилась як у абсолютному (110 в 2004 проти 136 в 2003) так і у відносному (16% і відповідно 21%) показниках.
Зросла кількість звернень, що надійшли з Адміністрації президента України – з 108 (2003р.) до 205 (2004р.), при цьому зменшилась відносна кількість повторних з 20% у 2003 році до 14% у 2004 році.
У 2004 році проведено 170 особистих прийомів громадян посадовими особами міськвиконкому, на яких зареєстровано 924 звернення від 1174 громадян. За наслідками розгляду порушених питань 87,3% вирішено позитивно (задоволено, роз'яснено).
Загальна кількість звернень, що надійшла до управління житлового господарства міської ради у 2004 році становить 5230, з них 4492 – через відділ по роботі із зверненнями громадян міськвиконкому. Найбільшу кількість з них становлять питання оренди не житлового фонду – 2587 (49,4%), ремонту покрівель – 816 (18,6%), ремонту стінових огороджень – 364 (6,9%), заміни газових приладів – 267 (5,1%). 4505 (86%) порушених у зверненнях громадян питань вирішено позитивно. Більш повно задовольнити побажання жителів міста не уявляється можливим через недостатність фінансування виконання цих робіт.
Питання комунального і дорожнього господарства, благоустрою територій становлять 27,0% від загальної кількості і не значно відрізняються від минулорічного періоду – 25,4%, але їх кількість зросла до 2560 у 2004 році. Основними порушуваними питаннями є тепло- та водопостачання, встановлення лічильників холодної та гарячої води, ремонт шляхів і тротуарів, освітлення вулиць.
Із 9474 питань, що були порушені у зверненнях громадян і направлені на розгляд та вирішення до виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій міста, 85,3% у 2004 вирішені позитивно (задоволено, роз'яснено).
Результати проведених перевірок та інформації про стан роботи зі зверненнями громадян у звітному році свідчать, що керівниками виконавчих органів міської ради, комунальних підприємств, установ, організацій, здійснювалися заходи щодо удосконалення роботи з організації розгляду звернень громадян, забезпечення відповідності цієї роботи вимогам чинного законодавства. Без порушень термінів, визначених керівництвом, при великому обсязі звернень працювали відділ з обліку і розподілу житлової площі, управління праці та соціального захисту населення, головне економічне управління, управління з питань торгівлі та побутового обслуговування населення, управління охорони здоров'я, управління комунальної власності Запорізької міської ради, ВАТ “Укртелеком”, Жовтнева, Заводська, Ленінська, Хортицька, Шевченківська районні адміністрації міської ради.
Негативними моментами у роботі із зверненнями громадян продовжують залишатися порушення термінів розгляду звернень громадян установлених посадовими особами виконкому та визначених чинним законодавством в управлінні житлового господарства міської ради, Орджонікідзевській районній адміністрації міської ради, концерном “Міські теплові мережі”. Існують розбіжності у підходах до встановлення термінів розгляду звернень громадян у виконавчих органах міської ради та міському управлінні УМВС України в Запорізькій області.
Виходячи з вищезазначеного виконавчий комітет Запорізької міської ради
ВИРІШИВ:
1. Доповідну записку про підсумки роботи виконавчого комітету міської ради щодо розгляду звернень громадян у 2004 році прийняти до відома та направити для ознайомлення керівникам виконавчих органів ради, комунальних підприємств і установ міста.
2. Керівникам виконавчих органів міської ради, установ та підприємств міста:
2.1. Проаналізувати стан виконання Указів Президента України від 13.08.02 №700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення", від 14.04.04 №434 "Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів", розпорядження міського голови від 14.06.04 №736р "Про удосконалення організації особистого прийому громадян у виконавчих органах Запорізької міської ради".
2.2. Здійснювати систематичний аналіз звернень громадян для виявлення причин найбільш гострих проблем та своєчасно вносити пропозиції для їх негайного вирішення з урахуванням потреб щодо фінансування заходів під час формування бюджетів різних рівнів.
2.3. Забезпечувати згідно діючих законодавчих, нормативних актів належний розгляд та вирішення у межах своїх повноважень питань, які порушують громадяни у своїх зверненнях, та вживати ефективних заходів щодо запобігання виникнення підстав для обґрунтованих повторних звернень та звернень до органів вищого рівня.
2.4. Особливу увагу приділяти до розгляду звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних осіб та осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки.
2.5. Продовжити практику зв'язку керівників виконавчих органів міської ради з громадянами через засоби масової інформації, проводити виїзні зустрічі з жителями міста, прямі телефонні лінії.
2.6. За наявності порушень виконавської та службової дисципліни, фактів формального підходу до розгляду звернень громадян керівникам виконавчих органів міської ради порушувати перед міським головою клопотання щодо притягнення винних до відповідальності згідно з діючим законодавством.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконкому ради Вайтаника К.О.
Міський голова | Є.Г.Карташов |